eitaa logo
🏴جنبش نصر🏴
1.1هزار دنبال‌کننده
941 عکس
970 ویدیو
40 فایل
☀️نصر=نهضت صبح روشنایی (رهایی)☀️ 🔸 مهدویت 🔸 گفتمان انقلاب اسلامی 🔸سبک زندگی 🔸نکات آموزنده 🔸 انتشار بیانات حجت الاسلام مؤمنی دبیر کل جنبش نصر 🔸 جهاد تبیین 🔸ادمین کانال: @seydamin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️یاد و خاطره ابوذر انقلاب مرحوم آیت الله طالقانی (ره) تا ابد گرامی باد🌺🙏🏻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴این ملت تاریخ ساز...❗️ ((ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم))
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اسکان رایگان برای زائران امام رضا علیه‌السلام ... میدونستید دوبرابر تعداد زائرانی که ایام اربعین راهی کربلا میشوند دهه آخر صفر به زیارت حرم امام رضا علیه‌السلام مُشرف میشوند! به نظر شما ظرفیت‌های رسمی استان و شهر جوابگو ۸ میلیون زائر امام رضا علیه‌السلام خواهد بود؟! ایام اربعین حسینی لحظه به لحظه‌اش درسه مشهدیا بسم الله برای ثبت نوع خدمت رسانی و ارتباط با زائران وارد سامانهhttp://zaer.masjedona.ir بشوید زائرهای گُل آقا از همین الان از طریق سامانه بالا اسکان و اطعام رایگان خودشون رو رزرو کنند ؛ قدمتون روی چشم ما مشهدیاست همه ما ان شاالله خادم امام رضا هستیم | عضوشوید http://eitaa.com/joinchat/3098280028Cd3fba4451e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از 🇮🇷 زُلال سخن 🇮🇷
🔴پیامبر (ص) سپاه اسامه را جهت اعزام به موته بسیج کرده‌اند تا شکست پیشین در این منطقه را جبران کند. اگر اسامه در این نبرد پیروز می‌شد، سدّ مستحکم به‌سوی فرو می‌ریخت. بنابراین یهود باید برای جلوگیری از فتح قدس به دست پیامبر اسلام (ص) دست به کار شود. ✡ از سوی دیگر با شکست یهود، نیز در مدینه شکست می‌خورد و یهود پایگاه امید خویش را از دست می‌داد. اگر پیامبر تنها یک ماه دیگر زنده بماند، و این سپاه به جنبش درآید، مرگ یهود قطعی است. اینجاست که منافقان مدینه، برای حفظ حیات خویش و یهود، پیامبر را جام زهر می‌نوشانند. (تفسیر العیاشی، ج١، ص٢٠٠) ✍ چند روز پیش رهبری مبنی بر ،آنجا که فرمود رسیدن به قله کاری که از زمان پیامبر اسلام تا الان انجام نشده ... ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🦋ڪانال زلال سخن🦋 ╔═🚥═════╗ @zolalesokhan ╚═════🚥═╝
🔴 به خدا از آیینه سخن اولیاء الهی و شهدا فهمیدیم و آن را بر نصوص شرعی تطبیق دادیم و برای مان حجت شد، منکر ولی فقیه در امتداد انکار امام زمان (عج) قرار دارد و از عاقبت به خیری به دور است❗️حواس مان باشد شیطان ما را به مشتی اراجیف بدکاران روزگار و ادله باطل و بی اساس نفریبد❗️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضور کشیش مسیحی در حرم مطهر رضوی 🔹این کشیشِ اهل مصر، برای نخستین‌بار به زیارت قبور ائمه اطهار و امام رضا(ع) آمده است. 📡معاونت ارتباطات و بین الملل مدیریت حوزه علمیه استان فارس ┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅💠❀┅┅┅┅ ࿐࿇🍀࿇࿐᪥ ┏━━━🔸🔷🔸━━━┓ 🌐@howzehmelalfars ┗━━━🔸🔷🔸━━━
29.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 / دسته‌جات عزاداری زائران به مناسبت شهادت امام رضا علیه السلام در حرم برادر ▪️شنبه ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۲ ، حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم علیه السلام 🆔 @AstanAhmadi
برگه ۱: 🔴در برخی از مطالب سایت ها و مقالات ادله ای پیرامون رجعت دیدم که بسیار سست و بی مبنا و یا اتکاء به آراء علما بدون توجه به شاکله مباحث آن بزرگواران بوده و بی توجه به مقدمات بحث مشغول به بررسی آراء شده بودند که این شیوه بررسی نظرات صحیح نیست ،اما رجعت چیست و آیا حقیقت دارد یا نه و یا جسمانی است یا مثالی؟! : اصل ضروری رجعت یقیناً جسمانی و خرق کننده عادت و از معجزات الهی و ظواهر قدرت قاهره ربوبیه و الهیه است و در سیر تکامل دین لازم آمده تا احقاق کننده حقوق و جزا دهنده ظلم ها و ذی المقدمه و آیتی بر وقوع قریب قیامت باشد و نوعی آمادگی ایجاد می کند برای ورود به خلق جدید در عالم جدید در قیامت((وَجَاءَ رَبُّكَ وَالْمَلَكُ صَفًّا صَفًّا)) (۲۲ سوره فجر) دلیل بر جسمانی بودن این رجعت این که مصادیق قرآنی و روایی همه تصریح به ملکی بودن و دنیوی بودن آن جسم رجعت کننده دارند و نه اینکه در کالبد مثالی باشد،مانند ماجرای عزیر پیامبر(ع) و مرگ ۱۰۰ ساله و ماجرای خواب ۳۰۰ ساله اصحاب کهف (ع) و زنده کردن حضرت سام نبی(ع) توسط حضرت عیسی مسیح(ع) و غیره که قرآن و روایات تصریح بر جسمانی بودن آن ها دارند و دیگر اینکه رجعت نسبت به جسم مثالی معنا ندارد از مثال به مثال که نمی شود رجعت می شود دور و دور هم باطل است ،بازگشت از عالم مثال به عالم ماده رجعت و بازگشت است،و محال عقلی هم نیست همان طور که آب تبخیر می شود انگار ماده به عالم مثال رفته ،با تقطیر همین آب تبخیر شده بر می گردد به حالت اولیه خود و مایع می گردد و گویی رجعت می کند از بخار بودن در نظام علل و اسباب به مایع بودن ،قدرت برگشت روح به جسم و یا روییدن گوشت بر جسم هیچ مانعی ندارد زیرا علل و اسباب ناشناخته دارد که اگر علم لدنی اش نصیب گردد عیسی بن مریم ها می توانند: گل و سفال دست سازی را تبدیل به پرنده و موجود زنده کنند ((أَنِّي أَخْلُقُ لَكُمْ مِنَ الطِّينِ كَهَيْئَةِ الطَّيْرِ فَأَنْفُخُ فِيهِ فَيَكُونُ طَيْرًا بِإِذْنِ اللَّهِ ۖ)) سوره مبارکه آل عمران آیه ۴۹ و یا اینکه ماجرای حضرت ابراهیم خلیل الرحمن و چهار پرنده که آنها را ذبح و متفرق الاعضا فرموده و بأذن الله هر چهار پرنده به ابدان خود رجعت کرده و به جسم مادی خود برگشته و زنده شدند ((وَإِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ رَبِّ أَرِنِي كَيْفَ تُحْيِي الْمَوْتَىٰ ۖ قَالَ أَوَلَمْ تُؤْمِنْ ۖ قَالَ بَلَىٰ وَلَٰكِنْ لِيَطْمَئِنَّ قَلْبِي ۖ قَالَ فَخُذْ أَرْبَعَةً مِنَ الطَّيْرِ فَصُرْهُنَّ إِلَيْكَ ثُمَّ اجْعَلْ عَلَىٰ كُلِّ جَبَلٍ مِنْهُنَّ جُزْءًا ثُمَّ ادْعُهُنَّ يَأْتِينَكَ سَعْيًا ۚ وَاعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ))۲۶۰ سوره مبارکه بقره،نکته بعدی اینکه رجعت مثالی برای رجعت کننده و نظاره گر رجعت چه فایده ای دارد؟! چه چیزی اثبات شد و چه چیزی به دست آمد؟! حکمت شارع با مثالی بودن رجعت نقض گردیده و عبث می نماید زیرا رجعت آن زمان معنا دارد که چیزی فاقد می شود یقیناً ارواح و کالبد مثالی انبیاء و ائمه علیهم السلام و شیعیان خاص و شهدا که زنده اند فانی و فاقد نشده ولیکن جسم ایشان چرا از نظر ها فاقد و مختل گردید،به همین دلیل عرب هرگاه شئ یا شخصی نزد او فاقد شود یا از نظرش ناپدید گردیده و یا بحث از انقطاع او از مکان یا جمعی باشد می گوید رجع فلان نمی گوید جاء فلان فرق است بین رجع و جاء جاء جایی گفته می شود که شخص موقتاً رفته باشد و یا منفصل شده باشد به جهتی و معلوم ومنظور است که برگردد ،بدون اینکه منقطع شود ولی رجع وقتی است که انقطاع حاصل شده باشد ولی در عین حال امید به بازگشت او هست یا حقی برای بازگشت او هست مثل طلاق رجعی که حق بازگشت با وجود انقطاع سبب برای زوجین وجود دارد،پس اینجا بحث از ابدان مثالی و اثیری نیست بحث از ابدان و کالبد های عنصری و مادی است و نکته دیگر آنکه رجعت به این دنیا که سنخیتی مادی دارد به جهت تدبیر امور مادی و به دست گرفتن عنان جهان مادی است پس لوازمی مادی می خواهد و حاکمیت با کالبد مثالی وجهی ندارد و یا سنخیتی با تدبیر امور و نظام علل و اسباب رب عالم ندارد و از شأن باری تعالی کار بی حکمت به دور است آنجا که در برخی روایات حتی اشاره شده که وجود مبارک امام حسین ( علیه السلام) پس از رجعت آنقدر عمر می کنند که ابروهایشان سفید می شود این چه وجهی دارد این کجا می تواند مثالی باشد؟! یا مجازات برخی کافران چه طور در قالب مثالی انجام شود مگر برزخ را برای کالبد مثالی و این مهم چشاندن عذاب تدبیر نکرده باری تعالی پس رجعت اینجا چه وجهی دارد ؟! قیامت هم که اساساً برای قصاص نیست برای جزاء است،پس مشخص می شود نظریه کالبد مثالی نادرست است اما آخرین بحث قیمومیت روح بر نفس و کالبد جسمانی و مادی است. ارواح از سنخ امر اند و امر هم یک قوه یا چیز مجرد است که تدبیر می کند،لذا خدای متعال در قرآن کریم در جواب پیامبرش می گوید: ⬅️ادامه مطلب در برگه ۲:
⬅️برگه ۲: ((وَيَسْأَلُونَكَ عَنِ الرُّوحِ ۖ قُلِ الرُّوحُ مِنْ أَمْرِ رَبِّي وَمَا أُوتِيتُمْ مِنَ الْعِلْمِ إِلَّا قَلِيلًا))آیه ۸۵ سوره مبارکه اسراء، پس لازم می آید باذن الله روح رجعت کننده قیمومیتی بر جسم وی داشته باشد که آن را سالم نگه داشته یا به موقع رجعت بازیابی کند جسم ایشان را پس این امر باذن الله در قوه روح که مدبر بدن است قرار گرفته و به موقع خودش کار لازم را انجام داده یا می دهد، نظیر آنکه بسیار اتفاق افتاده قبور انبیاء و اولیاء و ائمه و شیعیان خاص (علیهم صلوة الله )شکافته شده و ابدان تر و تازه ایشان دیده شده و این بدون شک به جهت حفظ رابطه قیمومیت روح بر ابدان مطهر ایشان است که موجب خرق عادت و جلوگیری از فرایند تجزیه بدن در حفره قبر باذن الله تعالی شده و همین نشان می دهد آن ارواح مطهره به همین ابدان باز خواهند گشت و می بایست به علت عظمت و محبوبیت آنان نزد پروردگار متعال باشد که به هنگام رجعت دوست نمی دارد صاحبان این ارواح در بازگشتن به کالبدهای مادی شان آزرده خاطر شده یا دچار کدورت خاطر یا ملال شوند زیرا آنان برگزیده خلائق و خاصان درگاه او هستند و جلب رضایت شان را خدا برای خود شرط کرده و رضای خود را در رضای ایشان قرار داده است،پس همین واقعه سالم ماندن ابدان ایشان در حفره قبر خود نشان دهنده حکمتی است که دلالت بر رجعت به نحو جسمانی می کنند