با انتشار افکار صحیح در فضای مجازی
به معنای واقعی کلمه #جهاد کنید.
_مقام معظم رهبری
@nasra_izeh
💥ماجرای یک خودکشی در خیابان حافظ
🔹️درپی خودکشی فردی به نام کیانوش سنجری در ساختمان چارسو خیابان حافظ، پیگیریها از رواندرمانگر وی نشان میدهد که او از مدتی قبل تصمیم به خودکشی داشته است. سنجری سرانجام روز گذشته درصفحه شخصی خود اعلام میکند به دلیل آزاد نشدن چند زندانی تصمیمش را عملی خواهد کرد.
🔹️عصر امروز این فرد همراه با روان درمانگر خود با ساختمان چارسو میرود و آخرین جلسه رواندرمانی را در این ساختمان برگزار میکند. درانتهای جلسه این فرد به رواندرمانگر خود اعلام میکند از تصمیم خودکشی منصرف شده است و قول میدهد که ادامه روند جلسات را انجام خواهدداد.
🔹️دقایقی بعد از خداحافظی، خانم رواندرمانگر برای اطمینان از حال کیانوش سنجری با وی تماس میگیرد اما پاسخی دریافت نمیکند، بر همین اساس وی بلافاصله با بازگشت به ساختمان چارسو به حراست خبر میدهد که فردی قصد خودکشی از تراس یا پشت بام این مجموعه را دارد. در همین حین این فرد خود را از بالای ساختمان به پایین پرتاب کرده و در دم جان میدهد.
🔹️ دختری که خانواده سنجری تایید کردند دوست خانوادگی شان است در محل خودکشی به خبرنگاران گفت: کیانوش تحت درمان بوده و مدتی است قرص های درمانی اش را قطع کرده است وی جهت درمان در بیمارستان روانپزشکی امین اباد هم بستری بوده است.
@baseeratt
#آموزش_حریم_خصوصی_به_کودکان
بخشی از وبسایت افبیآی اختصاص به نکات امنیتی برای کودکان دارد که در آموزش نکات امنیتی برای کودکان زیر ۱۲ سال آورده است:
۱: کودکان هرگز اطلاعات شخصی و عکس خود را روی پروفایل های خود قرار ندهند یا در چت با افراد غریبه ارسال نکنند؛ مگر با اجازه والدین.
۲: اگر چیزی باعث ناراحتی یا ترس آنها شد، آن را به خانواده خود اطلاع دهند.
۳: همچنین افبیآی هشدار می دهد که افراد آنلاین ممکن است آن کسی نباشند که می گویند؛ مثلا کسی که خود را دختری ۱۲ ساله معرفی می کند، ممکن است یک مرد ۳۰ یا ۴۰ ساله باشد.
افبیآی از والدین میخواد به کودکان خود بگویند چرا مخفی نگه داشتن برخی چیزها در مورد خود، خانواده و دوستانشان بسیار مهم است. اطلاعاتی مانند کد ملی، خیابان محل زندگی، شماره تلفن، حسابهای بانکی و مواردی از این دست شخصی هستند و باید شخصی بمانند.
#نکات_امنیتی_برای_کودکان
@nasra_izeh
🔴 اینستاگرام متخصص "جعل" کردن شخصیت نوجوانان
🔺اینستاگرام بر اعتماد به نفس و حتی جهانبینی نوجوانان تاثیر میگذار و از روشهای مختلفی برای "جعل" شخصیت آنان بهره میبرد.
🔸ارائه ایدهآلهای غیرواقعی: اینستاگرام پر از تصاویر افراد با ظاهر بینقص و زندگیهای ایدهآل است. نوجوانان با مقایسه خود با این تصاویر، دچار احساس خودکمبینی و ضعف اعتماد به نفس میشوند.
🔸ترویج زندگی پر از مصرفگرایی: اینستاگرام با تبلیغات و نمایش لایفاستایلهای مصرفگرا، نوجوانان را به خرید و مصرف زیاد تشویق میکند و این روی ارزشها و شخصیت آنها تأثیر میگذارد.
🔸تشویق به جلب توجه بیشتر: سیستم لایکها و فالوورها نوجوانان را به دنبال جلب توجه بیشتر میکشاند. این رقابت برای محبوبیت و مقبولیت، ارزشهای آنها را تغییر داده و میتواند منجر به رفتارهای ساختگی برای جلب توجه شود.
🔸تحمیل استانداردهای خاص زیبایی: اینستاگرام استانداردهای خاصی از زیبایی را ترویج میدهد و این باعث میشود که نوجوانان از ظاهر طبیعی خود راضی نباشند و برای رسیدن به این استانداردها به تغییراتی در ظاهر خود فکر کنند.
🔸ایجاد حس عدم رضایت از خود: نوجوانان با دیدن زندگیهای فریبنده دیگران ممکن است دچار این احساس شوند که زندگی خودشان کمبودهایی دارد و دچار حس عدم رضایت از خود شوند.
🔸انتشار محتوای ناپایدار و موقتی: ویژگی استوریها و پستهای موقتی، نوجوانان را به انتشار بیشتر محتوای احساسی و غیرمنطقی تشویق میکند که میتواند شخصیت ناپایداری را در آنها ایجاد کند.
🔸الگوهای نادرست رفتاری: اینستاگرام با ترویج رفتارهای خاص مانند داشتن زندگی تجملاتی، ماجراجوییهای غیرواقعی و رفتارهای افراطی، الگوهای رفتاری نادرستی را به نوجوانان نشان میدهد.
🔸فشار اجتماعی برای همرنگی با دیگران: بسیاری از نوجوانان برای تطبیق با هنجارهای اینستاگرام و جلوگیری از احساس طردشدگی، ممکن است تغییراتی در شخصیت و سبک زندگی خود بدهند تا مقبولیت بیشتری داشته باشند.
🔸ایجاد شخصیت دوم و "نمایشی": برخی نوجوانان شخصیت واقعی خود را پنهان میکنند و شخصیتی نمایشی را برای اینستاگرام میسازند تا تصویر خاصی از خود نشان دهند. این "شخصیت دوم" میتواند با گذر زمان به تضادهای درونی و بحرانهای هویتی منجر شود.
🔸فیلترها و ابزارهای ویرایش: استفاده گسترده از فیلترها و ویرایش عکسها باعث شده که افراد به ظاهر ایدهآل دست پیدا کنند. این باعث میشود نوجوانان، تصویر غیرواقعی از خود ایجاد کرده و به دنبال آن باشند.
🔺اینستاگرام با استفاده از این روشها میتواند شخصیت و رفتار نوجوانان را به شدت تحت تأثیر قرار داده و حتی جعلی از شخصیت واقعی آنها ایجاد کند که باعث چالشهای احساسی و روانی برای آنان میشود.
@nasra_izeh
#آیا_میدانید عکسی که در رسانههای اجتماعی به اشتراک میگذارید، حاوی چه اطلاعات مهمی است؟
🔸تقریباً همهی ما دوست داریم که به خانواده و دوستانمان نشان دهیم که به کجا سفر کردیم، کجا غذا خوردیم، با چه کسانی ملاقات کردیم و عکسهایی از بازدیدمان از مکانهای مختلف را در معرض استفادهی عموم قرار میدهیم بدون اینکه از عواقب آنها آگاهی داشته باشیم.
🔺هر عکسی که میگیریم شامل دادههای EXIF خلاصه شدهی Exchangeable Image File Format)) است که جزئیاتی مانند #نوع دوربین، #مدل گوشی و حتی #زمان ثبت عکس را در خود جای داده است. دستگاههای مدرنِ دارای جیپیاس (تقریباً تمام گوشیهای هوشمند، تبلتها و برخی دوربینها) بهصورت پیشفرض، #مکان دقیق ثبت عکس را هم در دادههای EXIF ذخیره میکنند.
🔻حتی اگر پیوند کردن مکان روی عکس را در گوشی خود غیر فعال کرده باشیم، باز هم برنامهها و شگردهای زیادی وجود دارند که میتوانند #مکان را از روی عکس #شناسایی کنند.
⛔ پس قبل از اشتراکگذاری عکسهای شخصیتان کمی در مورد عواقب این کار بیندیشید. هر کسی با نیت نادرست میتواند عکسهایی را که آپلود کردهاید، پیدا کند و اطلاعات حساسی مانند محل زندگی، محل کار یا مکانهایی را که اغلب به آنجا میروید بهدست بیاورد
@nasra_izeh
▪️میتونید با آموزش دیدن و افزایش سواد رسانه خودتون، از همه ی کاربرد های هوش مصنوعی استفاده کنید.
@nasra_izeh
جهاد تبیین
با موضوع:
چرا ایران همدل...؟!
با سخنرانی:
حجت الاسلام والمسلمین هادی استاد
مسئول محترم فرهنگی هنری سپاه حضرت ولی عصر(عج) استان خوزستان
زمان:
سه شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۳ ساعت: ۱۹
محل کلاس: کانال سواد رسانه ای در روبیکا
لینک شرکت :
https://rubika.ir/nasra_izeh
امتحان پایان دوره سطح یک سواد رسانه ای
امروز شنبه ۳اذر ماه راس ساعت 21:00در کانال سواد رسانه ای ایذه برگزار خواهد شد
@nasra_izeh