eitaa logo
نسرا استان قم
1.2هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
479 ویدیو
168 فایل
‏•|﷽|• . • نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی استان قم . 🔸آپارات aparat.com/Nasra_Qom . 🔹اینستاگرام Instagram.com/Nasra_Qom . 🔸روبیکا rubika.ir/Nasra_Qom . 🔹توییتر twitter.com/Nasra_Qom . 🔸ایتا eitaa.com/Nasra_Qom . • ارتباط با ما | @NasraQom
مشاهده در ایتا
دانلود
نسرا استان قم
💢 از شب گذشته بسیاری از اکانت‌های توییتر ازجمله؛ اکانت بنیامین نتانیاهو، ایلان ماسک، بیل گیتس، جف بز
💠 اختلال در اینستاگرام چند ساعت پس از حمله هکرها به توییتر 💠 کاربران می‌گویند اینستاگرام دچار اختلال شده و قابلیت «دایرکت» این شبکه اجتماعی از کار افتاده است. هنوز مشخص نیست چه تعداد از کاربران با این شکل مواجه شده‌اند. 🆔 @majaziha_q
🔹 تکنیک ترس 🆔 @majaziha_q
⭕️ ساخت رسانه‌‌ای واقعیت 🔘 رسانه‌ها بر شناخت و درک عموم از جهان تأثیر می‌گذارند، به این معنا که آگاهی و ذهنیت مردم نسبت به جهان بستگی به محتوایی دارد که از رسانه‌ها دریافت می‌کنند؛ زیرا رسانه‌ها واسطه و میانجیِ بینِ آگاهی‌های فردی و ساختارهای گسترده‌تر اجتماعی و سازنده معنا هستند. 🔘 رسانه‌ها همچون آینه برای انعکاس واقعیت عمل نمی‌کنند، بلکه بر ساختِ اجتماعی واقعیت تأثیر می‌گذارند. بر این اساس، بازنمایی، ساخت رسانه‌ای واقعیت است. بازنمایی نه انعکاس و بازتاب معنای پدیده‌ها در جهان خارج، که تولید و ساخت معنا براساس چارچوب‌های مفهومی و گفتمانی است. لذا، بازنمایی رسانه‌ای معناسازیِ خنثی و بی‌طرف نیست، چراکه هرگونه بازنمایی ریشه در گفتمان و ایدئولوژی‌ای دارد که از آن منظر بازنمایی صورت می‌گیرد.» 📚 رسانه‌ها و بازنمایی، سیدمحمدمهدی مهدی‌زاده 🆔 @majaziha_q
📌اینترنت در کدام کشورها فیلتر می‌شود؟ 🆔 @majaziha_q
4_5875257923667494455.pdf
18.54M
📖 نسخه دیجیتالی کتاب «رسانه و بازنمایی» نوشته سید محمد مهدی‌زاده 🆔 @majaziha_q
🔸 دلیل گرایش هنرمندان به شبکه نمایش خانگی چه پول باشد٬ چه فرار از کاغذبازی‌ها و محدودیت‌های موجود در تلویزیون، درنهایت به اقتصاد هنر در بلندمدت لطمه خواهد زد. حتی خود هنرمندان هم اگر اندکی باهوش باشند نباید از چندبرابر شدن یک‌دفعه‌ای دستمزدشان خوشحال شوند. 🔸 سرمایه‌گذاران سریال‌های نمایش خانگی همیشه نیستند و ممکن است فردا جای دیگری سرمایه‌گذاری کنند و تهیه‌کنندگان واقعی و قدیمی تلویزیون و سینما دیگر نمی‌توانند دستمزدهای بالا بدهند و سراغ کارگردان‌ها و بازیگران ارزان‌تر می‌روند. 🆔 @majaziha_q
🔹 پس از حملات سایبری به تأسیسات آبی رژیم صهیونیستی، تعداد زیادی از ارگان‌های مهم اسرائیل توسط هکری به نام Mrb۳hz۴d هک شد. 🔹 همچنین تعداد زیادی از سرور های دولتی و سازمانی اسرائیل مورد حملات تیم سایبری Exploit قرار گرفت و آسیب زیادی به تاسیسات آن ها وارد شد. 🆔 @majaziha_q
💢 گوگل و اپل «فلسطین» را از نقشه‌ حذف کردند! ▪️ با جستجو در نقشه‌های گوگل و اپل دیگر نامی از کشور فلسطین یافت نمی‌شود، بلکه تنها اسم کشورهای مجاور روی نقشه وجود دارد. ▪ حذف کامل نام فلسطین از نقشه‌های گوگل و اپل، کاربران اینترنت را در شوک فرو برده است. این اقدام سبب شده اسرائیل ضمیمه سازی های خود در فلسطین را کامل کند. ▪️ جالب‌تر اینکه شما الان به عنوان کاربر اگر نام «فلسطین» را در «Google Maps»(نقشه گوگل) تایپ کنید، نام این کشور را نخواهید دید و در عوض با نام جعلی «اسرائیل» روبه‌رو خواهید شد. ▪️ در حال حاضر تنها موتور جستجوگر روسی «یاندکس» اسم کشور فلسطین را روی نقشه‌های خود حفظ کرده است. 🆔 @majaziha_q
💠 نتایج جالب از بررسی توییت های حاوی هشتگ «اعدام نکنید»  🔹 نزدیک ۱۰۵هزار کاربر مختلف در این موج شرکت کرده‌اند(توییت زده‌اند). 🔹 بیش از ۷۵ درصد کاربران فعال در این موج یا کمتر از ۴۰۰ دنبال کننده دارند یا طی ۶ ماه گذشته عضو توییتر شده‌اند. 🔹 توزیع رویکرد کاربران فعال در این موج در تصویر فوق قابل مشاهده است؛ ۱۳۸۵۷ کاربر اصلاح طلب یا منتقدان نظام(غیر از براندزان)، ۵۹۸۶ کاربر سلطنت‌طلب، ۵۸۷۰ کاربرانی که معمولاً محتوای سیاسی منتشر نمی‌کنند، ۹۹۰ کاربر حامی نظام و ۲۶۵ کاربر حامی منافقین. 🔹 حضور بیش از ۷۷ هزار کاربر جدید یا کم فالوور نشان می‌دهد قرارگاه‌های سایبری مخالف نظام در این موج نقش آفرینی قوی داشته‌اند. 🔹 در دامنه گروه‌های شرکت کننده در این موج، می‌توان از حامیان احمدی‌نژاد، طرفداران گروه‌های موسیقی BTS و EXO، کاربران افغانستانی و ... نام برد، اما تعداد آنها نسبت به کل بسیار کم است. 🆔 @majaziha_q
📌 کشتارگاه؛ ادامه سینمای بی‌هویت اجتماعی ▪️ گونه‌ای بومی که امروز به‌نام سینمای اجتماعی ارائه می‌شود، کپی تقلبی نئورئالیسم ایتالیا است؛ البته با چاشنی‌های تقلبی‌تر از سینمای سایر ملل. پدیده «سینمای اجتماعی» در اغلب موارد به یک بی‌هویتی از شناخت واقعی اجتماعی مبتلا می‌باشد. 🔸 به عبارت دیگر، در فیلمنامه‌های سینمای موسوم به اجتماعی، به جای تاثیر پدیده‌های اجتماعی و یک مردم‌شناختی معاصر، مؤلفان با فیلم‌دیدن و تجربه سینما و آشنایی کلاسیک با درام، فیلمنامه‌هایشان را به نگارش درمی‌آورند. ▪️ وقتی تجربه‌های انسانی برای یک فیلمساز از دریچه سایر آثار سینمایی چه داخلی و چه خارجی،  صورت می‌گیرد؛ مخصوصا فیلمسازانی که اغلب فارغ‌التحصیل سینما هستند، عدم شناخت در حوزه مردم‌شناسی، در اثر فیلمساز، به صورت پدیده نقیصه «ناهماهنگی شناختی» خودنمایی خواهد کرد. 🔸 «عباس امینی» کارگردان فیلم کشتارگاه علی رغم تسلط فنی در سینما، در روایتگری و پدیدار آوردن درام، اثرش به همان نقیصه «ناهماهنگی شناختی» مبتلا شده است.در ناهماهنگی شناختی از حیث اجتماعی، فرد به ناسازگاری انتظارات و پذیرش واقعیت دچار می‌شود. ▪️اگر از این زاویه و مثل یک کارآگاه پدیده‌های اجتماعی، فیلم کشتارگاه را بررسی کنیم، آسیب‌شناسی در شخصیت‌پردازی فیلم کشتارگاه بسیار عمیق است و ساختار روایی را به‌شدت تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. 🌐 mshrgh.ir/1093658 🆔 @majaziha_q
⭕️ دروغ بزرگ 🆔 @majaziha_q