eitaa logo
نسرا استان قم
1هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
473 ویدیو
168 فایل
‏•|﷽|• . • نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی استان قم . 🔸آپارات aparat.com/Nasra_Qom . 🔹اینستاگرام Instagram.com/Nasra_Qom . 🔸روبیکا rubika.ir/Nasra_Qom . 🔹توییتر twitter.com/Nasra_Qom . 🔸ایتا eitaa.com/Nasra_Qom . • ارتباط با ما | @NasraQom
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 شاه تیتر وطن امروز 🆔 @majaziha_q
🔺 مردان و زنان در چه بازه سنی طرفدار اینستاگرام هستند؟ 🔻 زنان بیشتر طرفدار اینستاگرام هستند یا مردان؟ 📊 بر اساس تازه ترین آمار و گزارش‌های منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی statista، به نظر می‌رسد که مردان در میانگین سنی ۲۵ تا ۳۴ سال تقریبا استفاده برابری نسبت به زنان از شبکه اجتماعی اینستاگرام دارند. 🔗 این در حالی است که در سایر گروههای سنی از میزان استفاده آنها از این شبکه اجتماعی محبوب و پرطرفدار کاسته می شود. 🆔 @majaziha_q
▫️ اخبار شبانه روزی 🆔 @majaziha_q
📌 انتقادات نسبت به مسببان قطع شبکه‌های 🔹 پیمان جبلی معاون برون‌مرزی صداوسیما: مسببان این مشکلات بدانند که فقط سر صداوسیما را نمی‌برید بلکه به قدرت دفاعی و بازدارندگی کشور هم لطمه می‌زنید. چرا لجبازی و چرا گروکشی؟ 🔸 نادر طالب‌زاده: نمی‌خواهند صدای ایران در این مقطع به دنیا برسد. برای من جای تعجب است که در اوج بحران فروپاشی آمریکا این اتفاقات می‌افتد. 🔹 مرضیه هاشمی: ما افرادی را از آمریکا روی آنتن پرس‌تی‌وی می‌آوریم که در داخل آمریکا تریبون ندارند. رسانه‌های ما برای کسانی که بیرون از ایران هستند از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردارند اما در داخل ایران باید به دوستان خودمان بقبولانیم که ما مهم هستیم! و این تاسف‌آور است. 🔗 تعطیل شدن شبکه‌های برون مرزی صداوسیما داستان تلخ عدم فهم برخی از مسولین است. هر کسی که کمی با رسانه سر و کار داشته باشد می‌داند که یک رسانه برای جذب و همراه کردن مخاطب چه مسیر طولانی را طی کرده است. 🆔 @majaziha_q
▫️ نامادری ژیار٬ پسر پنج ساله کُرد؛ اور را خفه کرده٬ رگ دستش را بریده و بعد از بلندی پرتش کرده تا حسابی بمیرد! ولی کسی برای ژیار ما دلی نمی‌سوزاند.... چون دختر نیست٬ چون یک مرد او را نکشته و چون تن نحیف ژیار به‌درد ناسزاگویی به دین و عرف جامعه نمی‌خورد. 🆔 @majaziha_q
🔹 آخرین شماره ژورنال بین المللی مطالعات خاورمیانه، چاپ انتشارات دانشگاه کمبریج مزین به تصویر شهید محسن حججی 🔹 غربی‌ها در سال‌های گذشته سعی کرده‌اند درک بهتری از فرهنگ شهادت پیدا کنند و اکثرا موفق نبوده‌اند. 💬 فؤاد ایزدی 🆔 @majaziha_q
📊 نمودار خط – زمان انتشار پست های سه بستر تلگرام، اینستاگرام و توییتر مرتبط با مجلس_یازدهم منتشر شده در روزنامه صبح 🔹 بیشترین سهم محتوای منتشر شده مرتبط با مجلس در بیشتر روزها مربوط به توییتر بوده است. 🔸 بستر اینستاگرام حجم کمتری از محتواهای مرتبط با مجلس را در این چند هفته داشته است. 🔹 زمان های خاص مانند افتتاحیه و یا رویدادهایی که کارکرد خبری داشته است تلگرام به بیشینه خود رسیده است. 🔸 زمان هایی که موضوعات جنجالی و پر حاشیه ای مانند اعتبار نامه بعضی نمایندگان و یا بعضی از طرح های منسوب به مجلس یازدهم توجه کاربران را جلب کرده است و در بستر توییتر بیشترین محتوا منتشر شده است. 🆔 @majaziha_q
🔴 کاهش بی‌سابقه استفاده از تلگرام در ایران 🔸استفاده از تلگرام در خرداد سال ۹۹ به کمترین میزان خود در ۶ ماه گذشته رسیده و حتی در مقایسه با فروردین ماه، با کاهش بیش از ۲۵ درصدی مواجه شده است. 🔸 میزان بازدید مطالب کانال‌های تلگرامی در ماه خرداد به کمترین میزان خود رسیده و به طور میانگین در هر روز به ۱/۴ میلیارد بازدید رسیده است که در مقایسه با ماه قبل در هر روز ۰/۲۱ میلیارد بازدید کاهش داشته است. 🔸 کاهش استفاده از تلگرام در ۳ ماه ابتدایی سال در حالی صورت گرفته است که در مدت زمان مشابه در سال گذشته نیز داده‌ها حاکی از کاهش استفاده از تلگرام در همین بازه زمانی بود. 🔸 نزدیکی به ایام امتحانات و برگزاری غیر حضوری کلاس‌های دانشگاه یکی از عوامل مؤثر در این مسئله است. همچنین تعطیلات طولانی مدت در خرداد و کاهش اخبار پرحاشیه در این ماه نیز یکی دیگر از عوامل کاهش استفاده از تلگرام می‌باشد. 📝 ایرنا 🆔 @majaziha_q
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 گزیده بیانات رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز حجاب و عفاف 🆔 @majaziha_q
📮 پیشگویی آینده فناوری جهان، معمولا حاصل ترکیبی از پیش‌بینی‌های اقتصادی و نتایج علمی کارشناسان مطرح دنیا و همچنین نتیجه پروژه‌هایی است که توسط مخترعان در حال انجام است. 🔹البته قطعیت در این موارد، ناشی از نادیده گرفتن بسیاری از عوامل جانبی و تاثیرات آن است. 🔸 شاید برخی از این پیشگویی‌ها، امروز در حال توسعه باشند. شاید این پیشرفت‌ها صرفا امیدی برآمده از روند فناوری رو به توسعه است و شاید فقط فانتزی ناشی از تماشای زیاد فیلم‌های علمی تخیلی! 📌 در هر صورت، این شما و این پیشگویی دانشمندان درباره آینده فناوری جهان! 🆔 @majaziha_q
🖊 عنوان‌سازی‌های رسانه‌ای 🆔 @majaziha_q
💠 از آفت‌ این روزهای ما همه‌چیزدانی رسانه‌ای است که مولود شبکه‌های اجتماعی و مطالعات سطحی و اطلاعات با عمق یک‌ بندانگشت است. این روزها همه درباره همه چیز متخصص هستند و این آفتی است که گریبان‌گیرمان شده است. 🆔 @majaziha_q
💢 فاصله واقعیت‌ها‌ با آنچه که در آینه رسانه‌ها‌‌ می‌بینید. 🔸 ماموریت بعضی رسانه‌ها ارائه تصویری ناهمگون از ما است و ما هم با آن همراهی‌ می‌کنیم، رسانه تصویری کاریکاتوری به ما ارائه می‌دهد و ما نیز در بیشتر اوقات آن‌ را می‌پذیریم. 🔹 رسانه‌ها همواره در حال بزرگنمایی یا کوچکنمایی موضوعات پیرامونی‌ما هستند. رسانه‌ها با هر برد و اندازه‌‌ای که دارند، سیاست‌های مطلوب خود را دنبال می‌کنند و براساس سلایق و خطوط قرمز خود به موضوعات مختلف ضریب می‌بخشند یا از میزان اهمیت آن در ذهن مخاطب می‌کاهند. 🔸 در واقع رسانه‌ها در دنیای امروز می‌توانند آنچنان نوری بر مسأله یا شی منعکس کنند که اطراف آن شی به کلی محو شوند و در تاریکی فرو روند. 🔹 در ایام گذار از عصر اطلاعات، رسانه‌ها در بیشتر اوقات به‌سان قیف برعکس می‌مانند که روزنه کوچکتر آنها در برابر چشم ما قرار دارد و عجیب‌تر آنکه داخل این قیف پر است از عدسی‌های ریز و درشتی که قرار است آنچنان که گردانندگان‌شان اراده می‌کنند، واقعیت برای ما نمایش دهند. 🔸 امروز شاهد نورافکن‌هایی هستیم که با تابیدن به یک شی ما را از پرداختن به‌سایر اشیاء منصرف می‌کنند و با بزرگنمایی بعد خاصی از این شی، ما را در بی‌خبری از سایر ابعاد آن به‌حال خود وامی‌گذارند. 🌐 rasanews.ir/002kvi 🆔 @majaziha_q
📌 نقشه اختلال اینستاگرام در امریکا 🆔 @majaziha_q
📣تجمع مجازی حمایت از حجاب 👌 🔻لطفا در این نظر سنجی شرکت کنید و با انتشار آن، از آن حمایت کنید👇 http://hozoremajazi.com 🆔 @majaziha_q
💢 تکنیک ها و روش های اجرایی جنگ نرم در رسانه‌ها(بخش اول) 🔘 تکنیک شایعه 🔺 شایعه پدیده ای مخرب و خطرناک است که معمولاً از یک خبر ناشی شده و یا بی اساس بر پایه یک جنجال و هیاهو ایجاد می شود و در جا می گیرد؛ تا جایی که روحیه مردم را تضعیف و ناامید می کند و یا امنیت ملی را به خطر می اندازد و بلای بی اعتمادی در بین مردم یک کشور گسترش می یابد. 🔘 تکنیک مرغ(ایجاد ترس) 🔺 باید اصل این تکنیک را بر ایجاداست٬ در طرف مقابل بنا کرد. رجزخوانی نمونه بارزی از به کارگیری این روش است که امروزه در علم جنگ نرم «تکنیک مرغ» شهرت یافته است 🆔 @majaziha_q
💢 تکنیک‌ها و روش‌های اجرایی جنگ نرم در رسانه‌ها(بخش دوم) 🔘 تکنیک قورباغه 🔺 سیستم عصبی قورباغه به گونه‌ای است که اگر آب پیرامونی او را کم کم گرم کنیم، متوجه نشده و به سمت مرگ می‌رود. در این تکنیک به گونه‌ای بسیار نرم، آرام و بینش های اجتماعی کشور هدف را تغییر می دهند. 🔺 در این روش افراد جامعه هدف متوجه تغییرات نمی‌شوند و در نتیجه به مقابله با آن برنمی‌خیزند. برای نمونه کافی است نگاهی به عرصه سینما و تلویزیون ایران بیندازیم و سیر پوشش زنان و کیفیت ارتباط با نامحرم را از اوایل دهه شصت تا امروز بررسی کنیم. 🔘 تکنیک ابهام 🔺 یکی از جملات معروف در جنگ نرم٬ این جمله است: «ابهام، می آورد». تکنیک ابهام می تواند شامل «مبهم گویی» و «عملکرد و قدرت مبهم» باشد. 🔺 برای نمونه می‌توان به نمایش «قدرت‌مبهم» آمریکا در فیلم‌های هالیوودی اشاره کرد که در آن ها به گونه‌ای خود را قدرتمند جلوه می‌دهند که حتی از کوچک ترین حرکت افراد باخبرند و یا دارای افرادی با توانایی‌های فوق‌العاده جسمی_فکری هستند که بسیاری از داشته های آن ها نیز هنوز ناگشوده مانده است. 🆔 @majaziha_q
💢 تکنیک‌ها و روش‌های اجرایی جنگ نرم در رسانه‌ها(بخش سوم) 🔘 تکنیک «دروغ بزرگ» 🔺 وقتی دروغ پردازی آن چنان بزرگ باشد که مانند پتکی بر افکار جامعه هدف فرود آید، دیگر برخلاف دروغ های کوچک٬ کم تر کسی در آن شک می کند و از جهتی به علت تعجب برانگیز بودن آن به سرعت در جامعه هدف رواج می‌یابد. 🔺 برای نمونه می‌توان به خبر خروج ۱۷ میلیارد دلار طلا توسط یک کامیون از مرز ترکیه اشاره کرد که توسط رسانه های غربی و فضای مجازی به یک باره منتشر شد. در صورتی که با یک حساب ساده می توان دریافت که برای جابجایی ۱۷ میلیارد دلار طلا به ۳۴ کامیون نیاز است و نمی توان با یک کامیون ۱۷ میلیارد دلار طلا را حمل کرد! 🔘 تکنیک تحریف 🔺 در تحریف به وضوح دروغ گفته نمی شود ولی واقعیت به صورت دیگری٬ اگرچه با تغییر یک کلمه یا تقطیع کلام و تغییر محتوای کلام نشان داده می شود و در نهایت شکل مسخ‌شده‌ای از حقایق که با دروغ برابری می کند نمایان می‌گردد. 🔘 تکنیک القاء یا تلقین 🔺 از میان دویست روش جنگ نرم که در فضاهای سایبری مورد استفاده قرار می گیرد شاید بتوان مؤثرترین آن ها را «تکنیک القاء» دانست. 🔺 هر کلمه، شئ، رنگ و هر آنچه پیرامون انسان رخ می‌دهد، علاوه بر تأثیرگذاری در ضمیر آگاه انسان‌ها، آن ها را نیز درگیر خواهد کرد و مبنای بسیاری از کنش ها و رفتارهای انسان به ضمیر ناخودآگاه او برمی گردد. براین اساس در جنگ نرم می توان در یک جمله یا عکس یا... چندین نکته روان شناسی را گنجانید و آن را به مخاطب القا کرد. 🆔 @majaziha_q
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢«خبر جعلی» از احساسات مخاطبان سوءاستفاده می‌کند. ▫️ هدف از تحریف واقعیت، تحریک احساسات مخاطب و دادن اطلاعات جایگزین به مخاطب است. ▫️ اگر روایتی را خواندید و خیلی شاد، غمگین و یا شوکه شدید، سریع برای دیگران نفرستید؛ شاید فقط احساسات شما را تحریک کرده‌اند. ▫️ قبل از فوروارد کردن و به اشتراک گذاشتن روایت‌ها و اخباری که می‌خوانیم، کمی درباره درست بودن آن تحقیق کنیم؛ تا بە ابزار گسترش خبر جعلی تبدیل نشویم. 🆔 @majaziha_q
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️ گوگل اجازه دیدن ویدئوهای سوختن ناو آمریکایی را به کاربران آلمانی نمی‌دهد و دیدن تمامی ویدئوها برای آنها میسر نیست. 🆔 @majaziha_q
💥 تکنیک شایعه 🆔 @majaziha_q
🔸 از دیروز که ناوجنگی آمریکا در آتش می‌سوزد و تاکنون مهار نشده است٬ برخی رسانه‌ها به انتقاد از عملکرد دولت آمریکا ‌پرداخته‌اند. 🔸 این موضوع به سوژه کاربران توییتر نیز تبدیل شده است و یک کاربر فضای مجازی با انتشار توییت طنزی در این‌باره نوشته است: چرا با این همه یال و کوپال آب رو نمیریزید همون جایی که می‌سوزه؟؟ 🆔 @majaziha_q
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 شبکه‌های لندنی در اقدامی هماهنگ، نگران بازار تن فروشی در ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا شده‌اند و خط رسانه‌ای یکسانی را دنبال می‌کنند. 🆔 @majaziha_q
💢 سانسور بدون خونریزی 🔹 نتفلیکس شخصیت معروف یک سریال ترکی را با هماهنگی این کشور حذف کرد. شورای عالی رادیو و تلویزیون ترکیه اعلام کرد؛ نتفلیکس یک شخصیت را در سریال‌ «عشق 101» به دلیل مسائل اخلاقی حذف کرد. 🔹 این تصمیم پس از مذاکرات دو جانبه بین شورای عالی رادیو و تلویزیون ترکیه و نتفلیکس گرفته شده است. نتفلیکس پس از به اشتراک گذاشتن تریلر این سریال، واکنش‌های جدی در خصوص این شخصیت در رسانه‌های اجتماعی دریافت کرده بود. 📝 بی‌بی‌سی 📌 اگر قرار بود بی‌بی‌سی این خبر را درباره ایران کار کند، آیا همینقدر بی‌طرفانه داستان را روایت می‌کرد؟ اگر قرار است همچنان دم از بی‌طرفی رسانه‌ای بزنید٬ باید همواره رعایت شود، نه اینکه هرگاه میلتان کشید به آن پایبند باشید. 🆔 @majaziha_q
🔹 نتایج آخرین نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی نشان می‌دهد که شبکه‌های سه٬ یک٬ خبر معاونت سیاسی٬ آی‌فیلم معاونت برون‌مرزی و دو سیما بیشترین مخاطب را در فصل بهار داشته‌اند. 🔹 براساس این نظرسنجی٬ پربیننده‌ترین ساعت درشبانه‌روز برای تماشای تلویزیون در بهار ۹۹ و ۹۸ ساعت ۲۱ تا ۲۲ بوده‌است. گفتنی است میزان رشد مخاطبین شبکه‌های سه و دو سیما در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به‌ترتیب «۱۰/۵-» و «۶/۵-» بوده است! 🆔 @majaziha_q