💢جنگ رسانهای علیه فلسطین
#اینفوگرافیک
#طوفان_الاقصی
با ما همراه باشید ...
📖 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی (نسرا) استان سیستان و بلوچستان
🆔 https://t.me/nasra_sb
🆔 https://eitaa.com/nasra_sb
🆔 https://instagram.com/nasra_sb
🆔 https://twitter.com/nasra_sb
🆔 https://rubika.ir/nasra_sb
🆔 https://aparat.com/nasra_sb
⭕️ رسانه های رسمی دنیا ازجمله بی بی سی با انتشار هوشمندانه و هدفمند تصاویر جنگ غزه، بزرگترین حامی اسرائیل در این جنگ نابرابر هستند.
🔻این تیتر بی بی سی را با تصاویر بالا مقایسه کنید تا متوجه مطلب بشوید: «شهر غزه دیشب زیر بمباران شدند بود که به اعتقاد بسیاری مردم «هرگز پیش از این به چشم ندیده بودند.»
🔻در این تصاویر نه خبری از بمباران است و نه کشتار. جریان طبیعی و عادی زندگی انسانها در میان خرابه ها ادامه دارد! گزینش تصاویر به گونه ای است که مخاطب هیچ حس منفی ای نسبت به اسرائیل پیدا نمی کند.
📍مردم دنیا غزه را از چشم این لنزها پیگیری می کنند. مهم است که ما راوی صادق غزه بشویم و واقعیات آن را به جهانیان نشان بدهیم.
🔰با ما همراه باشید ...
📖 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی (نسرا) استان سیستان و بلوچستان
🆔 https://t.me/nasra_sb
🆔 https://eitaa.com/nasra_sb
🆔 https://instagram.com/nasra_sb
🆔 https://twitter.com/nasra_sb
🆔 https://rubika.ir/nasra_sb
🆔 https://aparat.com/nasra_sb
❇انواع بلاگری پرطرفدار
✅سواد رسانه ای
🚩نهضت سواد رسانهای انقلاب اسلامی(نسرا) استان سیستان و بلوچستان
🆔 https://t.me/nasra_sb
🆔 https://eitaa.com/nasra_sb
🆔 https://instagram.com/nasra_sb
🆔 https://twitter.com/nasra_sb
🆔 https://rubika.ir/nasra_sb
🆔 https://aparat.com/nasra_sb
💢هفت کاربرداصلی هوشمصنوعی در حوزه نظامی و دفاعی
#اینفوگرافیک
#هوش_مصنوعی
🚩نهضت سواد رسانهای انقلاب اسلامی(نسرا) استان سیستان و بلوچستان
🆔 https://t.me/nasra_sb
🆔 https://eitaa.com/nasra_sb
🆔 https://instagram.com/nasra_sb
🆔 https://twitter.com/nasra_sb
🆔 https://rubika.ir/nasra_sb
🆔 https://aparat.com/nasra_sb
💢آسیبهای کودکان کار فضای مجازی
#اینفوگرافیک
#کودک
🚩نهضت سواد رسانهای انقلاب اسلامی(نسرا) استان سیستان و بلوچستان
🆔 https://t.me/nasra_sb
🆔 https://eitaa.com/nasra_sb
🆔 https://instagram.com/nasra_sb
🆔 https://twitter.com/nasra_sb
🆔 https://rubika.ir/nasra_sb
🆔 https://aparat.com/nasra_sb
💠 #پوستر/ ترور خاموش نوزادان
#فریاد_عروسکها
🔰با ما همراه باشید ...
📖 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی (نسرا) استان سیستان و بلوچستان
🆔 https://t.me/nasra_sb
🆔 https://eitaa.com/nasra_sb
🆔 https://instagram.com/nasra_sb
🆔 https://twitter.com/nasra_sb
🆔 https://rubika.ir/nasra_sb
🆔 https://aparat.com/nasra_sb
💢 نشست مجازی
🔻روایتسازی رسانههای غربی از جنگ علیه غزه
#فریاد_عروسکها
📌 کارشناس:
حجتالاسلام والمسلمین مصطفی جهانشاهی
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان
📆 جمعه ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۲
🕗 ساعت ۲۰:۳۰
📌 پخش زنده در کانال روبیکای نسرا سیستان و بلوچستان
🌐https://rubika.ir/nasra_sb
با ما همراه باشید ...
📖 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی (نسرا) استان سیستان و بلوچستان
🆔 https://t.me/nasra_sb
🆔 https://eitaa.com/nasra_sb
🆔 https://instagram.com/nasra_sb
🆔 https://twitter.com/nasra_sb
🆔 https://rubika.ir/nasra_sb
🆔 https://aparat.com/nasra_sb
🔴 هر خبرنگار اینترنشنال؛ یک سرباز ارتش رژیم صهیونیستی
🔰با ما همراه باشید ...
📖 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی (نسرا) استان سیستان و بلوچستان
🆔 https://t.me/nasra_sb
🆔 https://eitaa.com/nasra_sb
🆔 https://instagram.com/nasra_sb
🆔 https://twitter.com/nasra_sb
🆔 https://rubika.ir/nasra_sb
🆔 https://aparat.com/nasra_sb
⭕️ #تربیت_رسانه_ای دینی در عصر بلبشوی رسانهها چگونه ممکن است؟
👤 محسن احمدی
🔻 عصر ارتباطات برخی از بنیان های تربیت دینی در عصرهای گذشته را ناکارامد و بیاثر کرده است. مثلاً در گذشته یکی از مهمترین راهبردهای تربیتی، دور نگه داشتن فرزندان از محیط های فاسد یا ضدتربیتی بود. تا پیش از عصر ارتباطات این راهبرد مهم، نه تنها ممکن بلکه در تربیت عمومی جامعه محوریت داشت. حضور فضای مجازی و ضرورت استفاده فرزندان از این فضای بیکرانه اکنون این راهبرد را با چالش جدی مواجه کرده است. دیگر نمی توان جلوی حضور بچه ها در فضای مجازی را گرفت. نمونه دیگر از این راهبردها، «ممنوع کردن» بود. در گذشته بسیاری از رفتارها و موقعیت های خطرآفرین برای بچهها به راحتی از سوی والدین کنترل و مدیریت میشد؛ مانند ارتباط با نامحرم. بچه ها بعد از سنی خاص معمولا از ارتباط با نامحرم، حتی بچه های غیرهمجنس فامیل پرهیز داده می شدند. این راهبرد در عصر کنونی نیز دیگر امکان اجرا ندارد و اجرای آن عواقب بسیار بدتر تربیتی به همراه دارد. با وجود این چالش ها آیا تربیت دینی در عصر کنونی ممکن نیست؟! آیا باید قید تربیت در رسانه و فضای مجازی را بزنیم و بگذاریم مسیر طبیعی کنونی پیش برود و هر روز فرزندان ما از تربیت دینی دور و دورتر شوند؟!
🔻 پاسخ حتما منفی است. دین اسلام با ادعای جاودانگی و پاسخ دهی به نیازهای همه اعصار پا به عرصه وجود نهاده است؛ بنابراین نمیتواند در برابر چالشهای عصر جدید بیتدبیر بوده باشد! تدبیر چیست؟ موارد مختلفی را می توان برشمرد که یکی از آنها تمرکز بر «تقوای حضور» است.
🔹 تقوای حضور یعنی در عصری که حضور بچهها در محیطهای آسیبزای تربیتی امری لازم و حتی گاه واجب است، باید آنها را به گونهای تربیت کنیم که اگر با شرایط گناه مواجه شدند، قدرت رد و طرد آن را داشته باشند؛ یعنی حضور داشته باشند اما آلوده نشوند یا لااقل کمتر آلوده شوند. تقوای حضور، مواجهه آگاهانه و مبتنی بر «انتخاب» خود بچههاست؛ یعنی قدرت استقامت او در برابر کششهای جذاب شرایط ضدتربیتی باید بالا برود و این چگونه ممکن خواهد بود؟
🔸 بخشی از ایجاد استقامت در بچهها برنامهریزی فعالانه والدین و مربیان برای استفاده مفید از فضای مجازی و رسانههاست؛ یعنی هدفمند کردن حضور بچهها در فضای مجازی. هدفمند شدن بچهها جلوی بسیاری از ولگردیهای مجازی آسیبزا را خواهد گرفت. او برای هدفی مشخص وارد این فضا می شود و میکوشد اوقات خود را برای تامین هدف خود صرف کند. بدیهی است که هدف باید انتخاب خود بچهها باشد نه تحمیل از بیرون!
🔹 بخش دیگری از تحقق این استقامت، شخصیتبخشیدن به فرزندان و جلوگیری از رفتارهای خلاف تربیت از سوی والدین است. قرنطینه بیمنطق ایجاد کردن برای عدم استفاده از فضای کنونی نشان از بیاحترامی مربی به بچههاست. ممکن است جایی به اقتضا و بنا به مصالحی مربی برای مدت کوتاهی دور نگه داشتن کلی را تجویز هم بکند، اما نمیتواند راهبرد بلندمدت تربیتی باشد. وجه دیگر احترام نهادن به بچهها چک نکردنهای شکاکانه و بدون اجازه ابزارهای مورد استفاده آنهاست. نباید بچهها حس کنند که مربی و والدین در زندگی مجازی آنها تجسس میکنند. بدیهی است میان تجسس و کنترل آگاهانه تفاوت وجود دارد!
▪️ بنابراین تربیت رسانهای دینی در عصر کنونی نه تنها ممکن بله بسیار لازم است. میتوان رسانه را هم ابزار تربیت قرار داد؛ هم بستر تربیت.
🔰با ما همراه باشید ...
📖 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی (نسرا) استان سیستان و بلوچستان
🆔 https://t.me/nasra_sb
🆔 https://eitaa.com/nasra_sb
🆔 https://instagram.com/nasra_sb
🆔 https://twitter.com/nasra_sb
🆔 https://rubika.ir/nasra_sb
🆔 https://aparat.com/nasra_sb
⭕️ مهارت های مورد نیاز دارنده سواد رسانه ای
🔻برخی از مهارتهای بنیادینی که افراد با سواد رسانه ای باید آن را کسب کنند عبارت است از:
📌 ۱. توجه دقیق به پیامهای رسانه ای و کسب توانایی برای تفکیک محتوای با ارزش از بی ارزش که عملاً می تواند نوعی پارازیت محسوب شود، به خصوص در شرایطی که بسیاری از روزنامه نگاران با سابقه ادعا میکنند که روزنامه نگاری واقعی در حال زوال است. آنها اکثر شبکه های خبری کابلی را مثال می آورند که به منظور کسب سود با احزاب سیاسی خاصی همکاری می کنند و به خبر نرم بیشتر توجه می کنند تا خبر سخت (441 :2020 Beauchamp). مصرف کنندگان با سواد رسانه ای باید به این مهارت برسند و همان گونه که یک راننده ماهر دست اندازها را رد می کند آنها نیز حواسشان به پارازیتها از جمله پروپاگاندا در خبر باشد و روی اطلاعاتی تمرکز کنند که کارکرد دموکراتیک تری دارد.
📍 ۲. مهارت دستیابی به استانداردهای قوی و تسلط بر به کارگیری آنها به هنگام مواجهه با هر محتوای رسانه ای و کنترل آنکه تولید کننده محتوای رسانه ای تا چه حد به این استانداردها عمل کرده است. این مشابه مهارتی است که یک کارشناس مسکن قادر است تولیدات بساز و بفروشی را در مقایسۀ ساختمانهای با کیفیت بالا تشخیص دهد. آدم با سواد رسانه ای نیز باید مهارت تشخیص برخی اختلافات در کیفیت تولید را در میان برنامه های مشابه متوجه شود. اگر چنین مهارتی در میان مخاطبان رسانه ها عمومی شود، رسانه ها به ویژه شبکه های تلویزیونی نیز خود را به ارائه برنامه های با کیفیت بالا ملزم خواهند کرد.
📌 3- برخورداری از توان پرسش مستمر از خود، درباره «اعتبار» آنچه منبع در حال عرضه است؛ حتی اگر منبع مورد نظر در ظاهر، قابل اعتماد باشد. در برخی از جوامع از دیرباز افکار عمومی رسانه ها را بر روی طیفی از کم اعتماد تا معتبر مورد ارزیابی قرار می دهند؛ مثلاً الاهرام در مصر، نیویورک تایمز در آمریکا و لوموند در فرانسه همیشه از چنین امتیازی برخوردار بوده اند. این در شرایطی است که به موجب گزارش سال ۲۰۱۸ بنیاد نایت، میزان بی اعتمادی به رسانه ها در اوج خود قرار دارد و هیچ وقت به این اندازه پایین نبوده است (2018 Knight Foundation).
📌 4- چهارمین مهارت، برخورداری از توان فهم اصطلاحات و زبان صنایع رسانه ای است. چنین بصیرتی سبب می شود که مخاطب در خلال دریافت محتوا از جزئیات آنچه عمل کرده اند و چگونگی مصرف محتوایشان مطلع شود؛ برای مثال، فهم واژگان مصطلح در فیلم سازی مانند اصطلاحاتی همچون تدوین، نورپردازی، فیلم برداری و فیلم نامه نویسی سبب می شود که مصرف کنندگان نه تنها بتوانند بفهمند در طول ساخت یک فیلم چه می گذرد، بلکه خودشان هم می توانند در تولید پیام های رسانه ای مشابه در کارهای غیر حرفه ای خود از این آگاهی ها استفاده کنند (441 :2020 ,Bcauchamp).
📖 برشی از کتاب رسانه شناسی دکتر محسنیان راد
🔰با ما همراه باشید ...
📖 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی (نسرا) استان سیستان و بلوچستان
🆔 https://t.me/nasra_sb
🆔 https://eitaa.com/nasra_sb
🆔 https://instagram.com/nasra_sb
🆔 https://twitter.com/nasra_sb
🆔 https://rubika.ir/nasra_sb
🆔 https://aparat.com/nasra_sb
🔺سلسله نشست های مجازی " به مناسبت هفته بسیج "
شماره یک
#بسیج_مردم
با موضوع : بسیج، جهاد، خدمت، سازندگی
👤 با حضور: غلامرضا ملایی
مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان
⏳زمان برگزاری: دوشنبه ۲۹ آبان ماه_ ساعت ۲۰:۳۰
📌 از طریق کانال روبیکای نسرا سیستان و بلوچستان:
🌏 https://rubika.ir/nasra_sb
🔰با ما همراه باشید ...
📖 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی (نسرا) استان سیستان و بلوچستان
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
💢 تأثیرات مثبت تماشای انیمیشن و کارتون بر روی کودکان
#اینفوگرافیک
🔰با ما همراه باشید ...
📖 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی (نسرا) استان سیستان و بلوچستان
🆔 https://t.me/nasra_sb
🆔 https://eitaa.com/nasra_sb
🆔 https://instagram.com/nasra_sb
🆔 https://twitter.com/nasra_sb
🆔 https://rubika.ir/nasra_sb
🆔 https://aparat.com/nasra_sb