⭕️ رسانه های محلی چه کارکردهایی دارند؟
🔻 مدیریت بلاهای طبیعی
🔹 تقویت هویت ملی
🔸 توسعه محلی
🚩 مرکز نسرا سازمان فضای مجازی بسیج خراسان شمالی
@nasraa_ir
⭕️ بهترین سند دفاع از #طرح_صیانت و نیز شبکه ملی اطلاعات برای اقناع غربگرایان، همین استدلال ترانه علیدوستی برای شکایت از روبیکاست!
🔻 آیا خانم علیدوستی میتواند از صفحات جعلی اینستا یا توییتر هم شکایت کند؟!
🔹 یک مزیت شبکه ملی اطلاعات همین است که هر فرد هرجا مورد ظلم واقع شد، می تواند شکایت کند و حقش را پس بگیرد.
#شبکه_ملی_اطلاعات
🚩 مرکز نسرا سازمان فضای مجازی بسیج
@nasraa_ir
7.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 فیلمی که نشان می دهد ایجاد صفحه و کانال برای بازیکنان پرسپولیس در روبیکا، با رضایت و اطلاع آنها انجام شده است.
📍 در روزهای اخیر بازیکنان این باشگاه ادعا کرده اند که در جریان ایجاد این صفحات نبوده اند.
🚩 مرکز نسرا سازمان فضای مجازی بسیج
@nasraa_ir
🔺عبدالله گنجی مدیر مسئول روزنامه جوان:
ایران اشغال مجازیست!
#شبکه_ملی_اطلاعات
🚩 مرکز نسرا سازمان فضای مجازی بسیج
@nasraa_ir
صداوسیما باید خسارت روبیکا را بدهد!
🔹بهدنبال پروندهسازی ساترا برای روبیکا، گوگلپلی این پیامرسان را حذف کرده است
🔹صاحبنظران پیش از این انتقاداتی را از عملکرد برخی پیامرسانهای داخلی طرح کردهاند اما بهنظر میرسد رقابتهای داخلی نباید بازار جهانی پلتفرمهای ایرانی را تضعیف کند
🔹مصطفی انتظاری، فعال رسانه در توئیتر، بااشاره به خسارت ناشی از سختگیریهای حاکمیتی به اکوسیستم دیجیتال، خواستار جبران این خسارتها شده است.
🚩 مرکز نسرا سازمان فضای مجازی بسیج
@nasraa_ir
⭕️ مسجد و تربیت رسانه ای
🔻 دانستن سواد رسانه ای مانند دانستن مضر بودن سیگار یا نوشابه، تا آنجا که صرفا شکل آگاهی و علم دارد فی نفسه ارزشی ندارد؛ چون هیچ ضمانت اجرایی ندارد. اگر این آگاهی منجر به عدم میل و علاقه به سیگار و نوشابه شد و در نهایت ما را از آنها دور کرد، عمل تربیت اتفاق افتاده است.
🔻 در گذار از سواد رسانه ای به تربیت رسانه ای (گذار از آگاهی صرف به عمل مبتنی بر شناخت) مسجد می تواند نقش محوری داشته باشد. زمانبندی زندگی به سه نوبتی که انسان خود را ملزم به رفتن به مسجد کند، سبک زندگی رسانه ای انسان را متحول خواهد کرد؛ هم در مقام میزان و کیفیت استفاده از رسانه و هم در مقام نحوه استفاده از آن.
🔻 انسان مسجدی، سطح دغدغه هایش گذران اوقات نیست؛ بنابراین «وبگردی» هایش به «ولگردی» تبدیل نخواهد شد.
#روز_مسجد
#تربیت_رسانه
🚩 مرکز نسرا سازمان فضای مجازی بسیج
@nasraa_ir
🔴 بازی رایانهای مختار آماده شد/ سازمان فضای مجازی بسیج: کیفیت تولید مخاطبان را غافلگیر میکند
🔹 مسلم معین مسئول سازمان فضای مجازی بسیج گفت: با توجه به نیاز مردم به محتوای بومی و فاخر در لایههای مختلف فضای مجازی در مجموعههای تخصصی فضای مجازی بسیج تلاشمان را در راستای تولید محتوای اسلامی و ایرانی مضاعف کردهایم که نتیجه یکی از این تلاشها تولید سهگانه بازی رایانهای سفیر عشق است.
🔹 مسئول سازمان فضای مجازی بسیج با اشاره به بازی سهگانه سفیر عشق گفت: بازی فصل قیام دومین نسخه از سهگانه سفیر عشق محسوب میشود که روایتگر قیام مختار ثقفی از سلولهای ابن زیاد تا سفر به مکه و آغاز قیام و پیروزی آن است.
🔹 این اثر در سبک اکشن سوم شخص شمشیری تولید شده و دارای ۱۲ مرحله و بیش از ۶ ساعت گیم پلی است.
🚩 مرکز نسرا سازمان فضای مجازی بسیج
@nasraa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیس بوک از پیشرفت جدیدش رونمایی کرد: برگزاری یک کنفرانس در واقعیت مجازی
🔹شما با گذاشتن یک هدست و عینک مخصوص فیس بوک در هر جای دنیا که باشید میتونید وارد اتاق جلسه بشید و مطالب خود رو به شرکت کنندگان ارائه بدید. همه اونها میکروفون دارند و میتونید باهم حرف بزنید و همه در یک اتاق هستید.
🔹این فضا حتی دارای یک تخته سفید مجازی است که میتوانید روی آن چیزی بنویسید یا تصویری را از رایانه خود را نشان دهید.
🚩 مرکز نسرا سازمان فضای مجازی بسیج
@nasraa_ir
⭕️اختلاف معنادار میزان محتواها و کاربران در سه موضوع داغ توییتری
🔹لایفوب به بررسی آماری محتوا و کاربران سه موضوع داغی که در دو هفته اخیر ترند روزانه توییتر بوده، پرداخته است.
🔹نمودار اول میزان محتوای روزانه و نمودار دوم تعداد کاربران منتشرکننده محتوا در این موضوعات را نشان میدهد.
🔹بزرگترین قله نمودار محتوا با اختلاف زیاد، در روز عاشورا بوده که به موضوع محرم تعلق دارد. اما در نمودار کاربران، قله بزرگ مربوط به موضوع افغانستان و سپس کرونا است؛به عبارتی با اینکه تعداد محتوای محرم نسبت به سایر موضوعات بیشتر است اما تعداد کاربران مشارکتکننده در موضوع افغانستان و کرونا بیشتر بودهاند. بهطور خلاصه ترتیب موضوعات به شکل زیر است:
⬅️بیشترین محتوا:محرم>افغانستان>کرونا
⬅️بیشترین کاربران:کرونا>افغانستان>محرم
🔹این اختلاف از فعالیت کاربران(نرخ مشارکت)در هر موضوع ناشی است. کاربران به طور متوسط، برای موضوع محرم ۱۴محتوا، افغانستان ۱۰محتوا و کرونا ۹محتوا منتشر کردهاند.از این شاخص برای سنجش سازمانیافتگی انتشار محتوا استفاده میشود. هرچه عدد نرخ مشارکت کاربران بیشتر باشد آن موضوع سازمانیافتگی بالاتری دارد.
@nasraa_ir