eitaa logo
نسرا لرستان
499 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
417 ویدیو
30 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💕 سلام امام زمانم 💕 📖 السَّلامُ عَلَيْكَ يا إِمامَ الْمُسْلِمينَ... 🌱سلام بحر تو ای پیشوای اهل اسلام؛ ای مولایی که هرکس دلش را تسلیم تو کند به مقصدش خواهی رساند. 🌱 سلام بر تو و بر آن روزی که جهان و جهانیان تسلیم امر تو خواهند بود. 📚 صحیفه مهدیه، زیارت حضرت بقیة الله ارواحنافداه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ أللَّھُـمَ عَجِّلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج وَ فَرَجَنا بِهِ 📳 (نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی) 🔖 به ما در ایتا، تلگرام، روبیکا و اینستاگرام بپیوندید👇👇 🆔 @nasralorestan
🔘دیدن کلیپ غیراخلاقی و ۹ پیشنهاد مادرانه برای تربیت رسانه‌ای ▪️شبکه‌های اجتماعی هم مصیبتی شده اند، میلیارد‌ها دلار خرج می‌شود تا فرزندتان را از خودش و از شما بگیرند ▪️همه‌ی این‌ها درست؛ اما نقش مادر کلیدی است. سواد رسانه‌ای مادر کارگشاست. در روزگاری که همه خوابند هیچ‌کس مثل مادر هوشیار نیست و مؤثر. ▪️شما می‌خواهید به فرزندتان کمک کنید. حالا فرض کنید سردبیر یک رسانه‌اید و او مخاطب، باید چه کرد؟ تغییر در مخاطب از طرق فرآیند اقناع انجام می‌شود. رسانه با اقناع، بینش و گرایش و رفتار مخاطب را تغییر می‌دهد. با این مقدمه باید چه کرد؟ 1⃣ اول: نگران باشید نه مضطرب گام اول خودتانید. شما رسانه‌اید. اما رسانه‌ی هیجانی و عصبانی هیچ‌وقت نمی‌تواند مؤثر باشد. پس بر خود مسلط باشد. نه خودتان احساس گناه کنید و نه به فرزند احساس گناه دهید. صبور باشید و همه‌چیز را تمام شده نپندارید. 2⃣ دوم: مقتدرانه عمل کنید، نه مستبدانه مستبدانه تصمیم نگیرید و برخورد متصلبانه نکنید. با این حال مقتدر باشید. آدم مقتدر، قدرتش از اعتبارش است. هم قدرت دارد و هم مشروعیت. مادر به خودی خود اعتبار دارد. این اقتدار را نگه دارید که بسیار از آن کار برمی‌آید. اولین گام برای اقناع اعتبار منبع است که مادر در اوج آن قرار دارد. 3⃣ سوم: اهل مدارا باشید نه مسامحه فرق ظریفی این دو دارند. با فرزندتان متناسب با شرایطی که دارد مدارا کنید، اما مسامحه نکنید. یعنی بی‌خیال نباشید. آدمی که مدارا می‌کند تلاش می‌کند متناسب با شناخت و ظرفیت فرزند او را گام‌به‌گام به مقصد هدایت کند. اما آدم اهل مسامحه فرزندش را ر‌ها می‌کند. 4⃣ چهارم: نظارت کنید نه مچ‌گیری نرم‌افزار‌های مختلفی برای نظارت بر فرزند وجود دارد، از آن‌ها استفاده کنید. برای نظارت وقت بگذارید، اما هر اطلاعی کسب کردید جار نزنید. مچ نگیرید تا حریم‌ها حفظ شود و فرزندان احساس نکنند راه بازگشت وجود ندارد. فقط اطلاع کسب کنید تا متناسب با آگاهی تصمیم بگیرید. 5⃣ پنجم: فعال باشید، نه منفعل مرحله بعدی شکستن مقاومت است و در اینجا شکستن تابو. ماجرا را عادی کنید تا حس کنجکاوی بر دیگر هیجان‌ها اضافه نشود. خیلی صادقانه و تا دیر نشده موضوعی که نگرانش هستید را با او در میان بگذارید. مثلاً اگر اطمینان دارید که فرزندتان در معرض مواجهه با کلیپ است خودتان زودتر سربسته او را مطلع کنید که ماجرا چیست و حس کنجکاوی را تعدیل کنید. بگذارید از شما بشنود تا دیگری. 6⃣ ششم: تذکر دهید نه تعلیم مرحله بعد از شکستن مقاومت، ایجاد تردید است. برای ایجاد تردید استدلال کافی نیست، از عواطف استفاده کنید. از ابزار‌هایی که می‌تواند یک تلنگر برای فرزندان محسوب شود. آنچه فرزندتان می‌داند را در این مرحله تذکر دهید. مثلاً توجه دادن به خودش، به بزرگیش و هویتش. یا تذکر دادن به عقوبت‌های دنیایی و غیردنیایی. یا حتی اینکه هر آدم عاقلی در هر جای دنیا نسبت به این موضوع(موضوع غیر اخلاقی داخل کلیپ) نوعی نفرت دارد. این مرحله تذکر است نه تعلیم. بین این دو تفاوت است، مثل تفاوت حکمت و موعظه. در تذکر، برخلاف تعلیم شخصیت متذکر و اعتبار منبع بسیار مهم است. مادر و مادری از این جهت خیلی مؤثر است. 7⃣ هفتم: تعلیم دهید نه تخدیر حالا نوبت شناخت است. فرزندانتان را در مرحله دودلی ر‌ها نکنید. تحمیق یا تخدیر یعنی بی‌اعتنایی به آگاهی‌بخشی و ر‌ها کردن فرزند در جهل. با زبان همدلی و متکی به نقاط مشترک با فرزند برای او استدلال کنید. استدلال درباره‌ی چه؟ سه چیز. اولاً صاحب اثر کیست و چه ویژگی‌هایی دارد. دوم درباره خود اثر. اینکه چه مشخصاتی دارد. موسیقی و شعر و بازیگران و.... مرحله سوم نیز اینکه این کلیپ در شرایط امروز جامعه چه کارکردی دارد؟ چه چیز را در مخاطب هدف گرفته است. چرا برایش تخریب این وجه در مخاطب اهمیت دارد؟ 8⃣ هشتم: تشویق کنید نه تأدیب واپسین مرحله در اقناع ترغیب است؛ یعنی ایجاد رفتار. این مرحله را با تشویق امتحان کنید تا تأدیب. مثلاً تشویقش کنید همین مسیر را برای کمک به دوستانش دنبال کند. تلاش کنید در این ایام بیشتر سمت کار‌های دلپسند و دوست داشتنی برای خودش و خانواده برود. بیشتر سمت معنویت برود و کمتر در تنهایی و خلوتی شبکه‌های اجتماعی باشد. 9⃣ نهم: پیروزید نه شکست‌خورده توجه کنید که در هر شرایطی پیروزید. زیبایی نزد فرزند شماست به امانت. بخواهد و نخواهد درونش خوبی‌ها را فریاد می‌کند؛ هم از درون به فضایل کشش دارد و هم از بیرون. هر کاری از دستتان ساخته است انجام دهید، اما توجه کنید که هدایت اصلی دست من و شما نیست، دست اوست که حاضر و ناظر و باقیست. اوست که هادی است به اسم رب و مربی است و تربیت با اوست. پس اول تلاش و بعد هم با حسن ظن و ایمان به پیروزی دعا کنید... 📳 🆔 @nasralorestan
❇️ تقابل بین والدین و در ✅ سوال اصلی اینجاست چرا فرزندان ما علی رغم اینکه از مضرات رسانه آگاهند ولی همچنان میل به رسانه دارند⁉️ ✳️ یعنی والدین نکات صحیح تربیتی را برای فرزندش اعمال میکند، ولی باز هم فرزند از طریق رسانه میشود؟!! ❎ برای اینکه ▫️ فرزندان ما به ها و هاشون عمل نمی‌کنند.. ▫️ به ها و ها و هاشون عمل میکنند.. (مثل بچه ای که می‌دونه پفک برا سرماخوردگی ضرر داره ولی چون دوست داره میخوره) ❎ بعضا صرف آگاهی بخشی به فرزند در رابطه با مضرات رسانه هیچ فایده ای نخواهد داشت چون فرزندان ✓ کار و رفتاری را انجام میدهند که دوست دارند نه اینکه بر اساس دانسته ها حرکت کنند.. ✅ پس والدین باید دوست داشتن یا همان و دوست نداشتن ها یا همان فرزندان را مدیریت کنند. ❌ دقیقا کاری که رسانه با فرزندان ما میکند. 📳 (نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی) 🔖 به ما در ایتا، تلگرام، روبیکا و اینستاگرام بپیوندید👇👇 🆔 @nasralorestan
🚦 ترفندهای مغالطه در بحث و رسانه ▫️ ۱_ 📳 (نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی) 🔖 به ما در ایتا، تلگرام، روبیکا و اینستاگرام بپیوندید👇👇 🆔 @nasralorestan
❣ السلام علیک یا ابا صالح المهدی علیه السلام ✋ السَّلاَمُ عَلَى بَقِيَّةِ اللَّهِ فِي بِلاَدِهِ وَ حُجَّتِهِ عَلَى عِبَادِهِ... 🌱سلام بر مولایی که زمینیان، عطر خدا را از وجود او استشمام می کنند؛ سلام بر او و بر روزی که حکومت خدا را روی زمین برپا خواهد کرد. 📚 صحیفه مهدیه، زیارت پنجم حضرت بقیة الله 🌹🍃🌹🍃 📳 (نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی) 🔖 به ما در ایتا، تلگرام، روبیکا و اینستاگرام بپیوندید👇👇 🆔 @nasralorestan
🎥 نشست زنده: 💢 حضرت زینب(س) و چگونگی نقش آفرینیِ اجتماعی زن مسلمان 🔹باحضور: 📌 دکتر عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور 📆 چهارشنبه ۳ مردادماه ۱۴۰۳ 🕗 ساعت: ۲۰ 📲 پخش زنده از کانال نسرا در پیام رسان روبیکا 👇👇👇 https://rubika.ir/nasralorestan 🚩نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی(نسرا) 🆔 @nasralorestan
📢📢📢 🔺مرحله استانی سومین جشنواره سراسری سوادرسانه نسرا "جهاد تبیین" 💢در محورهای👇👇 🔰رسانه‌شناسی 🔰تربیت‌رسانه ای 🔰هوش‌مصنوعی 🔰اقتصاد رسانه ای 🔰جریان‌شناسی رسانه‌ای 🔰بازی‌های رایانه ای 🔰شبکه ملی اطلاعات 🔰فناوری‌های نوین ارتباطی 🔰شناسایی ظرفیت‌ها و مشارکت مردمی در فضای‌مجازی 💢قالب‌های ارائه آثار👇👇 🔰کتاب 🔰پوستر 🔰بروشور 🔰نرم افزار 🔰سخنرانی 🔰پاورپوینت 🔰اینفوگرافیک 🔰موشن‌گرافیک 🔰پادکست(فایل صوتی) 🔰مقاله‌های علمی_پژوهشی 🎁 با اهدا جوایز ارزنده و تقدیر از تولیدات برتر 💥راهیابی منتخبین به مرحله کشوری 🕒 مهلت ارسال آثار: ۲۰ اردیبهشت تا ۲۰مردادماه ۱۴۰۳ 📲 آثار خود را به آیدی زیر در شبکه‌های اجتماعی ارسال کنید👇👇 🆔 @nasraa_festival 💠علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به کانال‌های زیر مراجعه نمایند👇👇 🆔 http://t.me/nasraa_festival_lorestan 🆔 http://t.me/nasralorestan
📝نشست «نوجوان دیجیتال، تهدیدها و فرصت‌های امروز ما» با ارائه دکتر میرسبحان سادات، روانشناس و پژوهشگر حوزه کودک و نوجوان 🎙️💻 به‌صورت حضوری و آنلاین 🔖 همراه با ارائه گواهی حضور در پژوهشگاه فضای مجازی ⏰ شنبه ۶ مرداد ماه ساعت ۱۳ 📍سعادت‌آباد، خیابان علامهٔ شمالی، خیابان هجدهم غربی، پلاک ۱۷ لینک ثبت نام حضوری: https://evnd.co/rDMa9 لینک ورود به جلسهٔ آنلاین: https://www.skyroom.online/ch/csnc/csri 👌👌👌👌👌👌 دعوت شدید به یک نشست جذاب و پرمحتوا 📳 (نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی) 🔖 به ما در ایتا، تلگرام، روبیکا و اینستاگرام بپیوندید👇👇 🆔 @nasralorestan
🌷🕊سلام_امام_زمانم💚 نسیم صبح سعادت، خدا کند که بیایى رسیده شب به نهایت، خدا کند که بیایى... جهان ز دودِ ستم شد سیاه، در برِ چشمم فروغِ صبحِ سعادت، خدا کند که بیایى... 📳 (نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی) 🔖 به ما در ایتا، تلگرام، روبیکا و اینستاگرام بپیوندید👇👇 🆔 @nasralorestan
📚سواد رسانه‌ای؛ کلیدهایی برای تفسیر پیام‌های رسانه‌ای 🖊مولف: آرت سیلوربلات، آندرو اسمیت، دان میلر، جولی اسمیت و نیکول براون مترجم: گودرز میرزایی ناشر: انتشارات پژوهشگاه فرهنگ سال چاپ: ۱۴۰۳ تعداد صفحات: 798 🔹نویسندگان کتاب درصددند ضمن توجه به تفاوت‌های موجود در توصیف سواد رسانه‌ای (که تحت تأثیر سیاست‌های فرهنگی و ارتباطی در کشورهاست)، درک جدیدی از لزوم همگامی مهارت‌آموزی کاربران و همسویی آموزش رسانه با تحولات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را فراهم کنند و خوانندگانی از رشته‌های مرتبط مانند رسانه، ارتباطات، آموزش و مطالعات فرهنگی را به اقدام فراخوانند. 🔹«سواد رسانه‌ای؛ کلیدهایی برای تفسیر پیام‌های رسانه‌ای» رویکردی انتقادی ارائه می‌دهد تا مخاطبان بتوانند با استفاده از آن، درک بهتری از اطلاعات ارسالی از سوی مجاری ارتباطات جمعی (چاپ، عکس، فیلم، رادیو، تلویزیون و رسانه‌های دیجیتال) داشته باشند. یکی از اهداف اصلی سواد رسانه‌ای این است که مخاطبان بتوانند از تأثیر فراگیر رسانه‌ها در امان بمانند. 🔹بخش اوّل، فصل (۱) مقدمه‌ای بر رشته سواد رسانه‌ای ارائه می‌دهد. 🔹بخش دوّم فصل‌های (۲ تا ۷) چارچوب نظری برای تحلیل انتقادی متون رسانه‌ای ارائه می‌دهد؛ این بخش در واقع کلیدهایی برای تفسیر پیام‌های رسانه‌ای است. 🔹بخش سوم (فصل‌های ۸ تا ۱۱) این چارچوب روش‌شناختی را برای قالب‌های رسانه‌ای به‌کار می‌گیرد: روزنامه‌نگاری ،تبلیغات، ارتباطات سیاسی آمریکا و ارتباطات رسانه‌ای دیجیتال. 🔹بخش چهارم (فصل‌های ۱۲ و ۱۳) طیفی از مسائل رسانه‌های جمعی (خشونت در رسانه‌ها، رسانه‌ها و کودکان، رسانه‌ها و تغییر اجتماعی و ارتباطات جهانی) و بحثی درباره پیامدهای بالقوه را در هنگامی در نظر میگیرد که افراد، باسوادِ رسانه‌ای شوند. 🔹این کتاب تحولات اخیر در جهان رسانه‌ها را به‌ویژه در قلمرو سواد رسانه‌ای بازتاب می‌دهد. به‌علاوه مثال‌های زیادی (به‌ویژه فصل‌های مربوط به ارتباطات سیاسی آمریکا و ارتباطات رسانه‌ای دیجیتال) ارائه شده است. 🚩نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی(نسرا) 🆔 @nasraa_ir تصویر
🚦 آرایش رسانه‌ای چیست؟ 📍آرایش رسانه‌ای، مفهومی چندبُعدی و پیچیده در جنگ رسانه‌ای است که منابع قدرت را برای تحمیل اراده بر جامعۀ هدف، توانمند می‌کند و دربردارندۀ مفاهیم عملیات شناختی، عملیات اقناعی و عملیات روانی است و صورت‌بندی معنایی‌اش مستلزم توجه به حوزه‌های مختلف رسانه، ارتباطات، روان شناسی اجتماعی، جنگ نرم و جنگ نظامی است. 🔸هر جریان اجتماعی، بر مبنای دکترین و راهبردهای مورد نظر، با طرح‌ریزی عملیات مناسب در مسائل مربوط به جریان، آرایش رسانه‌ای خاصی به خود می‌گیرد و برای تحمیل معنا در سه محور شناختی، اقناعی و روانی تولید پیام می‌کند. 📳 (نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی) 🔖 به ما در ایتا، تلگرام، روبیکا و اینستاگرام بپیوندید👇👇 🆔 @nasralorestan