eitaa logo
نسرا لرستان
489 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
417 ویدیو
30 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💥امروز قراره در مورد رابطه بچه ها و ای صحبت کنیم 💥 🚨وقتی نوجوان فکرش درگیره من کی هستم⁉️ وبه کجا تعلق دارم ⁉️ ارزش های من چیا هستند ؟ ⁉️ جواب اینا تو فردی و اجتماعی بچه هاست 👬🇮🇷 بحث امروز رو دنبال کنید ... 📳 (نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی) 🔖 به ما در ایتا ، تلگرام ، روبیکا و اینستاگرام بپیوندید👇👇 🆔 @nasralorestan
نسرا لرستان
💥امروز قراره در مورد رابطه #هویت بچه ها و #بازی_های_رایانه ای صحبت کنیم 💥 🚨وقتی نوجوان فکرش درگیر
از طریق ارتباط با اطرافش و بازخورد با دوستاش شکل میگیره 👬 🚨حالا دقت کن‼ از طریق ارتباط بازی های رایانه خیلی راحت این امکان براش فراهمه یعنی چی ⁉️ 🔰 از طریق جهان بازی و انتخاب متعدد که بر سر راهشه در واقع داره شکل میگیره نمونه واضح این کار در مدل ماشین و لباس ها ست🚔🚖👕 ( چه برنامه های پشت این لباس هاست🤦‍♂️) 📳 (نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی) 🔖 به ما در ایتا ، تلگرام ، روبیکا و اینستاگرام بپیوندید👇👇 🆔 @nasralorestan
♥️ 🌿 ای جان جهان بسته به یڪ نیم نگاهت 🌼 دل گشته چو گل سبز به خاڪ سر راهت 🌿 هم بام فلڪ پایگه قدر و جلالت 🌼 هم چشم ملڪ خاڪ قدم های سپاهت 💚الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَـــ الْفَـــرَج💚 📳 (نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی) 🔖 به ما در ایتا ، تلگرام ، روبیکا و اینستاگرام بپیوندید👇👇 🆔 @nasralorestan
این تصویر و حالت براتون آشناست ؟ ⁉️ توخانواده شما هم این وضعیت وجود داره؟⁉️ بهم بگو 👇👇 📳 (نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی) 🔖 به ما در ایتا ، تلگرام ، روبیکا و اینستاگرام بپیوندید👇👇 🆔 @nasralorestan
نسرا لرستان
این تصویر و حالت براتون آشناست ؟ ⁉️ توخانواده شما هم این وضعیت وجود داره؟⁉️ بهم بگو 👇👇 📳 #نسرا_لر
ما امروزه با پدیده ای مواجه هستیم 📌به نام شکاف نسل ها 📌 🔰 واژه شکاف نسل‌ها به تفاوت فرهنگی میان فرزندان و والدین آنها اشاره داره🥁 امروزه پدیده شکاف نسلی، مسئله‌ای جدی هست 😢 نشانه‌های آشکار از این شکاف و تعارض چیا هستن ؟⁉️ 📳 (نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی) 🔖 به ما در ایتا ، تلگرام ، روبیکا و اینستاگرام بپیوندید👇👇 🆔 @nasralorestan
💠فرهنگ و شبه فرهنگ . 🖋کتاب فرهنگ و شبه فرهنگ شامل مقالاتی از دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن است که در دهه چهل و پنجاه شمسی منتشر شده. وی فرهنگ ایران پس از مشروطه را شبه فرهنگ می‌نامد که از نیمه معیوب فرهنگ سنتی ایران و نیمه معیوب فرهنگ غرب ترکیب شده. جامعه ایرانی بخشی از فرهنگ خود را که ارزش‌های انسانی را پرورش می‌داده رها کرده و بخش دیگری که به او اجازه ارضاء غرایز را می‌داده نگه داشته است. به همین ترتیب از فرهنگ غربی نیمه هوس آلود را گرفته و احترام به اصول، نظم، قانون و جدیت در کار را اخذ نکرده است. دکتر اسلامی معتقد است رسانه‌های جدید در گسترش این شبه فرهنگ نقش فزاينده ای داشته اند و خواهند داشت که این یک پیش‌گویی قابل تامل است. 📜اسلامی ندوشن نام‌گذاری غربی بر روی مغازه‌ها و محصولات ایرانی، جهت جذب مشتری را نمونه ای از بی توجهی به زبان می‌داند و در جایی دیگر با بیان شواهدی عینی از وضعیت فرهنگی جامعه، به هشت مجله منتشر شده در نوروز هزار و سیصد و پنجاه اشاره کرده و برخی مطالب آنها را این‌گونه توصیف می‌نماید: « اخبار و حوادث فوق العاده: خرسی که عاشق مینی ژوپ است و زنی که چهار شوهر داشت. بهداشت و زیبایی اندام: هر زن متجدد باید خوش‌اندام، خواستنی و هوس انگیز باشد. بنابراین در کنار مد و آرایش باید به او گفته شود که چگونه اندام خود را متناسب نگه دارد. تصاویر مربوط به هنرمندان، خبرسازان و افرادی که می‌توانند جنجال به پا کنند. زندگی خصوصی ازدواج، طلاق، قهر و آشتی آنها تصویر پشت جلد از رباینده ترین عکس‌ها. از هشت مجله شش تای آن تصویر زن دارند، دو پوشیده و چهار نیمه لخت که به حالت معنی داری نشسته اند. 🔹️از مجموع موارد بالا می‌توان خوانندگان وفادار این مجله‌ها را دارای صفات زیر دانست: خرافاتی، طالب سرگرم شدن، سودازده هیجان، بوالهوس و متظاهر به تجدد.» ⬅️دکتر اسلامی موارد عمیق تر و درخورد توجهی را از ارتباط اقتصاد، صنعتی شدن و فرهنگ مطرح می‌کند که به نظرم هم خواندنی است. ✅️اما در بین همه اینها یک نکته برای من مورد سوال است: چطور مردمی که فرهنگی تا این اندازه سطحی داشتند و طالب ارضاء غرایز بودند، در سال پنجاه‌ و هفت برضد آن قیام کرده و فرهنگ دیگری را جایگزین کردند ؟ فاطمه معتمدآریا این تحول فرهنگی را در سینما (به عنوان یک نمونه) این‌گونه توصیف می‌کند: «در سال‌های پس از انقلاب، سه عامل کلیدی فیلمنامه یعنی س.ک.س، خشونت و الکل از آنها حذف شد که موجبات افتخار و رشد سینمای ایران پدید آمد سه عاملی که در تمام جهان معیار اصلی سینما بود، در ایران حذف شد و به‌جای آنها، ارتباط انسانی، فرهنگ، شعور و هویت جایگزین شد. این اتفاق سبب شد تا سینمای ما در دهه شصت و هفتاد و ۷۰ در جهان تحت‌عنوان سینمای ایران شناخته شود». ⭕️آن مردم طالب شبه فرهنگ چطور به یکباره طالب فرهنگ شدند؟ من فعلا به این جواب رسیده‌ام: این یک اشتباه بزرگ است که گمان کنیم فرهنگ جامعه یعنی فرهنگ بخش خودنما از طبقه مرفه و متوسط شهری. این جامعه بخش های دیگری هم دارد که ای بسا موثرتر باشند. اگرچه شبه فرهنگ در حال یارگیری از بخش‌های دیگر جامعه، به ویژه از میان نسل جدید است. 📳 (نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی) 🔖 به ما در ایتا ، تلگرام ، روبیکا و اینستاگرام بپیوندید👇👇 🆔 @nasralorestan
⚖ ‌قاضی آمریکایی: شبکه‌های اجتماعی دیگر نمی‌توانند مسئولیت آسیب‌زدن به نوجوانان را نپذیرند ‌ 🔺 قاضی منطقه‌ای آمریکا در حکمی اعلام کرد شرکت‌های مالک شبکه‌های اجتماعی بزرگ با پرونده‌های قضایی پیرامون ایجاد اعتیاد به این اپلیکیشن‌ها در نوجوانان مواجه خواهند شد. ‌ 🔹 به این ترتیب، گوگل، متا، بایت‌دنس مالک تیک تاک، و اسنپ مالک اسنپ‌چت دیگر نمی‌توانند از رویارویی با شکایت‌های مربوطه شانه خالی کنند. ‌ 🔹 به‌علاوه، قاضی منطقه‌ای آمریکا گفت شرکت‌ها نتوانسته‌اند توضیح بدهند که چرا نباید در برابر سایر شکایت‌ها پاسخگو باشند. این شکایت‌ها ازجمله در مورد کنترل‌های ناقص برای والدین، شکست در پیاده‌سازی سیستم‌های مؤثر در احراز سن کاربران و افزودن موانع بر سر راه غیرفعال‌سازی اکانت‌ها هستند. 📳 (نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی) 🔖 به ما در ایتا ، تلگرام ، روبیکا و اینستاگرام بپیوندید👇👇 🆔 @nasralorestan
نسرا لرستان
ما امروزه با پدیده ای مواجه هستیم 📌به نام شکاف نسل ها 📌 🔰 واژه شکاف نسل‌ها به تفاوت فرهن
از نشانه‌های آشکار این شکاف اینه که نسل جوان و بزرگسال به طور مداوم باهم رویارویی و جدال دارند❌❌ شکاف نسلی چه نتایجی داره ؟⁉️ 🔰 موقعیت اجتماعی نسل جوان امروز به شکلی بی‌سابقه تغییر پیداکرده 🔰تأثیر سنت بر جوانان کاهش پیدا کرده 🔰و اقتدار جامعه بزرگسال در حال کاهش است چه عواملی این شکاف نسلی رو ایجاد و بیشتر می کنن⁉️❌ 📳 (نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی) 🔖 به ما در ایتا ، تلگرام ، روبیکا و اینستاگرام بپیوندید👇👇 🆔 @nasralorestan
مواظب رسید سازهای باشین🤦‍♂️ 📳 (نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی) 🔖 به ما در ایتا ، تلگرام ، روبیکا و اینستاگرام بپیوندید👇👇 🆔 @nasralorestan
✨🍃 یا صاحب الزمان 🍃✨ دل ها همه منتظر برای فرج اسـت در نای بنفشه ها نـوای فــرج است ذکری که حجاب غیب از او میگیرد ای عاشــق منتظر،دعـای فـرج است 🌼🍃 📳 (نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی) 🔖 به ما در ایتا ، تلگرام ، روبیکا و اینستاگرام بپیوندید👇👇 🆔 @nasralorestan
🔲 دستور کار : سیاه‌نمایی حداکثری ✳️یکی از عوارض گسترش بی‌قاعده و این است که اغلب مردم نه با «واقعیت» که با «تصویر واقعیت» مواجه می‌شوند؛ اگرچه این موضوع، آسیب‌ها و زیان‌هایی را متوجه عامه مردم کرده و اغلب آن‌ها را از شناخت حقیقت محروم ساخته‌است ولی مسیر را برای شعبده‌بازان رسانه‌ای بیش‌از پیش هموار نموده‌است. 🔷 در شگرد نه از «خبر» به «نتیجه‌» بلکه از «نتیجه» به «خبر» پی برده می‌شود‌! به این صورت که ابتدا نتیجه‌ای را که باید بر مخاطب تلقین شود در نظر گرفته و سپس با توجه به آن، به پوشش و تحلیل اخبار پرداخته می‌شود! بدیهی است که در این روش چه در صورت تحقق یک فعل و چه در صورت عدم تحقق آن نتیجه‌ای که مطلوب دست‌اندرکاران این رسانه‌ها هست باید گرفته شود؛ در این شگرد طی برنامه‌ای پیچیده، یک بازی برای مخاطبین طراحی شده ودنبال کنندگان این رسانه‌ها بدون آن که خود متوجه شوند عنان فکر خود را به آنها می‌سپارند و بی اختیار، هر استدلالی که از طرف آن‌ها مطرح می‌شود می‌پذیرند. 🔺مثال‌هایی را برای هرچه بیشتر محسوس شدن این شگرد در ادامه می آوریم: 🔶تصور کنید رسانه‌ای هدف خود را معارضه با یک دولت تعریف کرده و نتیجه ای که در پی آن است «بی اعتمادی و ناامیدی مردم از آن دولت» می باشد؛ حال سوال این است: پوشش اخبار و جهت‌دهی افکار توسط این رسانه و پادوهای آن‌ها در موضوعات مختلف، چگونه خواهد بود؟! به نمونه های زیر -که اندکی از بسیار است- توجه کنید: 1⃣اگر دولت نسبت به مشورت نخبگان حوزوی و دانشگاهی کم توجهی کند گفته می‌شود : «دولت خودرأی است و به توصیه های کارشناسان توجه نمیکند» و در مقابل اگر دولت تقاضای مشورت و ارائه راهکار از حوزه و دانشگاه کند گفته می‌شود: «دولت برنامه ندارد و فقط شعار می‌دهد!» 2⃣اگر شخصی در ایام قبل از انتخابات فعالیت‌های امیدآفرینی داشته باشد گفته میشود: «این اقدامات جنبه تبلیغاتی دارد‌‌‌!» و در مقابل اگر بعد از انتخابات نیز این اقدامات استمرار داشته و بلکه بیشتر هم شده باشد گفته می‌شود : «انسان پوپولیست و عوامفریبی است!» البته در همین مورد هم برخی رسانه ها از تبلیغاتی بودن فعالیت ها برای انتخابات 4سال آینده می‌گویند که بیشتر به طنز شبیه است. 3⃣مسئولی می‌گوید وضعیت معیشتی ما نیز مثل مردم در تنگنا است؛ در این صورت در این رسانه‌ها گفته می‌شود : «مسئول باید خودش مرفه باشد تا مردم را نیز به رفاه برساند» و اگر مسئولی بگوید وضعیت معیشتی مسئولین مناسب است همین رسانه‌ها می‌گویند : «مسئولی که طعم فقر را نچشیده باشد نمی‌تواند درک درستی از مشکلات داشته باشد!» 4⃣مسئولی می‌گوید فرزندان من شغل ندارند؛ بلافاصله این رسانه‌ها می‌گویند : «مسئولی که عرضه پیدا کردن کار برای فرزندان خود را نداشته باشد برای فرزندان مردم چه خواهد کرد؟!» و در مقابل اگر بگوید فرزندان من شغل دارند همین رسانه ها از ژن خوب سخن خواهند گفت!! ♦️در تمام این موارد و نمونه‌های نظیر آن، آن چه که برای گردانندگان این رسانه‌ها مهم است این است که هدفِ از پیش تعیین شده، به هر قیمتی که شده‌ است محقق شود؛ انصاف این است که اگر یک طرف این گزاره ها را بپذیریم، دست کم طرف دیگر را نباید قبول کنیم لکن این رسانه ها هنرمندانه تر از آن عمل می‌کنند که متوجه شعبده‌بازی آنها شویم. و در پایان اشاره به این مطلب نیز ضروری است که مقدمه غلبه بر فشار حداکثری، غلبه بر سیاه‌نمایی حداکثری و در تعبیر جامعتر غلبه بر تحریف است؛ کسانی که مرد این میدان هستند بسم الله... 📳 (نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی) 🔖 به ما در ایتا ، تلگرام ، روبیکا و اینستاگرام بپیوندید👇👇 🆔 @nasralorestan
📡❌📡❌📡 ♨️ سکته ی رسانه های بیگانه در اوج با طوفان الاقصی 📌 رسانه های بیگانه که ماموریت اصلی آنها به چالش کشیدن و اعتبار زدایی از رویدادهای مهم و اصلی ایران با تکنیک های همچون انتقال ریزمفاهیم و برجسته کردن آنهاست؛ از جمله برجسته سازی مسائلی مانند اعدام، کشته سازی، سالگردسازی و ماهگرد سازی و یا زیر سوال بردن و حاشیه سازی برای مسئله ی تحولات موشکی ایران، در اغتشاشات سال1401 نیز با برجسته سازی موضوع حجاب، این ماموریت را به اوج خود رسانیدند، به طوری که در این خصوص مجموعه سناریوهایی را در چند مرحله چیده بودند و به خوبی هم پیش می رفتند و تکامل برنامه های آنان که عمدتا در شبکه من وتو و اینترنشنال اتفاق می افتاد نیز مسیر خوبی را طی می کرد، تا اینکه ماجرای طوفان الاقصی برای این رسانه ها همچون یک شوک غیرقابل بازگشت عمل کرد... 🔹 در واقع ماهیت وجودی شبکه من و تو به شش وزارت خانه در رژیم صهیونیستی و ماهیت شبکه اینترنشنال به بخشی از عربستان و آمریکا برمی گردد و کوردیناتور هر دو این شبکه، انگلستان است، اما در ظاهر خود را رسانه های بی طرفی جا می زدند که فقط و فقط به بیان واقعیات می پردازند؛ اما بعد از عملیات طوفان الاقصی به وضوح شاهدیم که لایه‌ی حفاظتی چیده شده بر آن ها به یکباره از کنترل خارج شد و وارد چالشی به نام بحران ماهیت مخاطب می شوند... 📌 اکنون بحران اصلی این شبکه ها این است که بتوانند مخاطب را نسبت به صحت ماهیت بی طرفانه ی خود قانع کنند، اما توانایی انجام این کار را ندارند. 🔹عمریست که رسانه های بیگانه، جمهوری اسلامی ایران را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند اما اکنون با مسئله ایی تحت عنوان هتک حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی روبه‌رو هستند، این سوال پیش می آید که رسانه های بیگانه در مقابل آن چه می کنند؟ به عنوان مثال شبکه من و تو چرا نمی‌تواند ادامه دهد؟ به این دلیل که در میان این مفاهیم گیر کرده است و نمی تواند پاسخگوی این جنایات در مقابل مخاطبان خود باشد، لذا مجبور به خودزنی می شود... 🔹 در حالیکه تا سه ماه گذشته طرح هر موضوعی از سمت آنها، جامعه را درگیر می کرد، با اتفاقاتی که در غزه افتاد و با توجه به رفتار وحشی گرایانه رژیم اسرائیل، و حمایت آشکار این رسانه‌ها از اسرائیل، حقیقت آنها در پیش مخاطب برملا شد و مخاطب در حالی که گسل بین واقعیات و حقیقت‌ آنها را می بیند، از این رسانه ها گریز پیدا کرده است. 📌بنابراین؛ می توان گفت که بحران رسانه های بیگانه بحران پیام و مخاطب نیست، بلکه بحران حقیقت خود این شبکه ها است و مابقی بحران ها ذیل آن تعریف می شود.... ♨️ در واقع می توان گفت رسانه های بیگانه با عملیات طوفان الاقصی «در حالی که در اوج بودند، سکته کردند» با این حال باز هم باید مراقب بود؛ چرا که اگر به این رسانه ها بگویند که یک دقیقه به پایان عمرشان باقیست با این یک دقیقه برای مخاطبین چه کار می کنید؟ بی شک چنین خواهند کرد: «تحریف برای تخریب...» ( دکتر داوودی کارشناس ارشد رسانه رادیو گفتگو/برنامه امواج شبهه) 📳 (نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی) 🔖 به ما در ایتا ، تلگرام ، روبیکا و اینستاگرام بپیوندید👇👇 🆔 @nasralorestan