eitaa logo
نودِ اقتصادی
1.8هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
751 ویدیو
0 فایل
↙️ آخرین اخبار و تحلیل‌های روز اقتصاد ایران 🌐 سایت http://www.90eghtesadi.ir هماهنگی جهت تبلیغات: @Sepehr_ads
مشاهده در ایتا
دانلود
7.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 فیلم/ لایحه بودجه حدود ۷۷۱ همت کسری آشکار دارد 👤حمیدرضا قاسمی، تحلیلگر مسائل اقتصادی: در درآمدهای نفتی ۹۰ همت بیش برآوردی نسبت به سال گذشته وجود دارد و این در شرایطی است که در بازار نفت نقش منفعلانه ای بازی می کنیم. ✅ کانال آخرین اخبار و تحلیل‌های روز اقتصاد ایران↙️ 🆔 @NavadeEghtesadi
نودِ اقتصادی
📺 فیلم/ نابودی ۲۵ تا ۱۰۰ هزار شغل به ازای هر یک میلیارد دلار واردات کالای دارای مشابه داخلی 👤فرشاد
⭕️از مدعیان تولید مونتاژکار حمایت نکنید! 📝یادداشت سینا کلهر، استاد دانشگاه در حوزه جامعه‌شناسی، پیرامون اظهارات فرشاد مومنی: 🔹تصوری میان برخی از مردم وجود دارد که هر گونه سیاست‌گذاری حاکمیت به صورت مطلق به زیان مردم است. به عنوان مثال می‌گویند: - افزایش قیمت‌ها و حذف یارانه‌ها برای منفعت مافیای واردات است. - حمایت از تولیدات داخلی برای منفعت مافیای مونتاژ است. 🔹دکتر فرشاد مؤمنی در کلیپ فوق به درستی سیاست‌های آزادسازی قیمت‌ها را نقد می‌کنند، اما نمی‌خواهند قبول بکنند که سیاست‌های حمایتی هم به همان نسبت به زیان مردم و عامل عقب‌‌ماندگی اقتصادی است. باید به راه‌حل جدیدی برای انتفاع مردم فکر کرد. 🔹گزاره «مصرف‌گرایی مانع رسیدن به پیشرفت» دقیق است، اما اقتصاددان ما نمی‌خواهد بپذیرد یا نمی‌داند که تنها در نظام اقتصادی حمایت از تولید داخل باعث تولید کالای باکیفیت می‌شود که به شدت با فساد، رانت و کم‌فروشی برخورد می‌شود. به دلایل متعدد ما چنین ساختار سیاسی و اجتماعی در موقعیت فعلی و تاریخ معاصر نداشتیم. 🔹از دوره امیرکبیر تا پهلوی و بعد از انقلاب، بسیاری از دلسوزان با ابزار حمایت به دنبال تولید کالای باکیفیت بودند اما قسمت قابل توجهی از حمایت‌ها حیف و میل شد و مافیای تولید با دریافت حمایت‌ها کالای باکیفیتی تولید نکرد. البته این می‌توان به تولیدات مطلوب و باکیفیت نیز اشاره کرد، اما این گفتار پیرامون رویکرد غالب در تولید داخلی است. 🔹کارشناسان اقتصادی باید با توجه به تجارب گذشته و واقعیت صحنه، راه‌حل پیشنهاد بدهند که تصمیم‌گیر یک قدم جلو برود. 🔹نقطه درست، حمایت از تولید و مقابله با مصرف‌گرایی است، اما راه‌حل حمایت چشم‌بسته و بدون ضابطه از مدعی تولید نیست که با واردات از چین و مونتاژ به دنبال منافع خود باشد. ✅ کانال آخرین اخبار و تحلیل‌های روز اقتصاد ایران↙️ 🆔 @NavadeEghtesadi
📰 صفحه نخست روزنامه‌های اقتصادی شنبه دهم آذر ✅ کانال آخرین اخبار و تحلیل‌های روز اقتصاد ایران↙️ 🆔 @NavadeEghtesadi
5.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 فیلم/ میزان فروش اوراق دولتی در ۹ سال ۶۰۰ همت افزایش یافته است 👤فرشاد مومنی، اقتصاددان: میزان فروش اوراق دولتی در لایحه بودجه ۱۴۰۴ از رقم ده هزار و پانصد میلیارد تومان به هفتصد هزار میلیارد تومان رسیده ایم. شما درک نمی کنید که این پیشروی در باتلاق است؟ ✅ کانال آخرین اخبار و تحلیل‌های روز اقتصاد ایران↙️ 🆔 @NavadeEghtesadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️وزارت راه و شهرسازی پاسخگو باشد 🔹نهضت ملی مسکن طبق برنامه پیش نمی‌رود 🔸در روزهای اخیر نود اقتصادی با چندین پیام از سمت مخاطبین خود مواجه شد که در آن‌ها از مشکلات در اجرای نهضت ملی مسکن صحبت شده بود. 🔹پیام یکی از مخاطبین: سلام و وقت بخیر بنده متقاضی طرح نهضت  ملی رباط کریم هستم ک سال ۱۴۰۰ ثبت نام کرم اول ک ثبت نام کردیم قرار بر این بود ک هر  ۶ ماه ۴۰ تومن واریزی داشته باشیم و مجموعا ۴۸۰ تومن واریز کنیم.ولی متاسفانه هر دوماه برامون پیامک ۵۰ میلیون تومن میاد و میگن ک آورده شما باید حدود یک میلیارد باشه ،ماها ک هممون قشر کارگر و کارمند هستیم توان پرداخت این پولو نداریم.سر پروژه هم میریم پیشرفت پروژه در حد ۱۰ یا ۱۲ درصد هست و اکثر پروژه همون فنداسیون گیر کرده و میگن بانک‌ها اصلا همکاری نمیکنن. تا ب ی جایی هم اعتراض میکنیم میگن انصراف بدین 😞 از شما تقاضا دارم صدای ما قشر کم درآمد جامعه باشیدو صدای مارو ب مسئولین برسونید 🙏🙏 ✅ کانال آخرین اخبار و تحلیل‌های روز اقتصاد ایران↙️ 🆔 @NavadeEghtesadi
10.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 فیلم/ افزایش قیمت بنزین منجر به کاهش مصرف نخواهد شد 👤سید حامد توانگر، پژوهشگر نفت و گاز: متوسط مصرف خودروهای ما حدود ۳۰ میلیون لیتر در روز از جهان بالاتر است. اگر خودروها مصرف استاندارد داشتند، نیازمند واردات بنزین نبودیم. ✅ کانال آخرین اخبار و تحلیل‌های روز اقتصاد ایران↙️ 🆔 @NavadeEghtesadi
📊 سال ۱۴۰۱ رکورددار تعداد تصادفات جاده‌ای و فوت‌شدگان 🚗💥تحلیل تصادفات و تلفات انسانی در سال‌های اخیر 🔹این اینفوگرافیک به بررسی تعداد تصادفات و تلفات ناشی از حوادث جاده‌ای در ایران از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۱ می‌پردازد. با توجه به آمار، روند تصادفات و تلفات نشان‌دهنده چالش‌های جدی در حوزه حمل و نقل است. ✅ کانال آخرین اخبار و تحلیل‌های روز اقتصاد ایران↙️ 🆔 @NavadeEghtesadi