eitaa logo
نوای قران(ربانی)
164 دنبال‌کننده
17.5هزار عکس
19.1هزار ویدیو
465 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨ دعوت از خانه خدا 🔸 دعوت آقای ابوالقاسمی برای حضور در جشن بزرگ محفلی ها از مکه مکرمه 🔰 پنجشنبه ۸ تیرماه مصادف با عید قربان ساعت ۱۹:۳۰ مشهد | ورزشگاه ۳۰ هزار نفری امام رضا (ع) 🔹 برای ثبت نام حضور در جشن بزرگ محفلی ها عدد ۸ رو به ۳۰۰۰۱۱۷۱ ارسال کنید. ╭━━⊰❀🌹🌹🌹❀⊱━━╮ 🆔 لینک کانال تسنیم 👇 https://eitaa.com/joinchat/337510455C02b545fd7e ╰━━⊰❀🌹🌹🌹❀⊱━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴جرعه وصال🌴 انسان باید دائم الذکر باشد! زیرا کسی که دائم الذکر باشد، همواره خود را در محضر خدا می بیند و پیوسته با خدا سخن می گوید. آیت الله العظمی بهجت (ره)
15.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عجل‌الله‌فرجه 🔴اهمیت روز 🎤دکتر محمدعلی انصاری ⚡️✨⚡️✨⚡️ .............🌹یا ؏ــلے🌹 ..........
هیچوقت از توبه خسته نشوید آیاهر بار که لباست کثیف میشود آن را نمیشویی؟ گناه هم این چنین است باید پشت سر هم استغفار کرد تا گناهان پاک شود 【أستَغفِرُ اللّهَ رَبّی‌وأتُوبُ إلَیه】 کانال پاتوق مادرانه سایت آسمان مفرح امید https://asemanmofarah.ir
💠 *«آداب دعای عرفه» ۱* 🍀🍃 *هنگام شروع دعا، باید يقين به اجابت داشته باشيم و باور كنيم تحت نام «مجیب» خدای سبحان قرار گرفته‌ايم.* با اين نگاه، افسرده و ناامید نخواهيم شد. یقین داريم که اگر توفیق دعا نصیبمان شده، قطعا به اجابت خواهد رسید. 🔷🍃 در زمان درخواست از خدای سبحان به فقر ذاتی خود اعتراف كنيم و باور داشته باشيم این فقر پایان‌ناپذیر است. ❇️ چنین نیست که در پایان دعا گمان کنيم، دیگر درخواستی از خدای سبحان نخواهيم داشت، بلکه بايد به اين باور رسيده باشيم كه هر روز نیاز جدیدی از محضر باری‌تعالی خواهيم داشت. ✅ *هر چه از مبدأ لا یتناهی دعا فيض بيشتری بر ما افاضه شود وجودمان برای افاضۀ بیشتر، وسعت خواهد يافت.*
💠 *«آداب دعای عرفه» ۲* 🔷🍃 زمان دعا يقين داشته باشيم اين ما نیستيم که دعا می‌کنيم، بلکه خداوند سبحان توفيق درخواست دعا را به ما عطا كرده است. . 🍀🍃 به.عبارتي خودِ درخواست هم با توفیق الهی صورت گرفته و اگر حضرت حق اجازه درخواست را صادر نمی‌كرد، ما هرگز به چنين توفيقی نائل نمی‌آمديم. 🍃 *اين همه آوازها از شه بود گرچه از حلقوم عبدالله بود* ✴️ با اين دیدگاه هرگز از تأخيراستجابت دعا دلگير نمی‌شويم. خدایی که توفیق درخواست را عطا کرده، زمان اجابتش را خود می‌داند. اول و آخر خود اوست. 🍃 *هم دعا از تو اجابت هم ز تو ایمنی از تو مهابت هم ز تو* 🔷🍃 در دعا باید زبان حال ما با زبان استعداد‌مان یکی باشد. آنچه را ظاهرمان می‌خواهد در باطن همان را طلب كنيم. تفرقه، وحشت زاست. اگر باطن از ظاهر جدا شود وحشت بر فرد حاکم می‌شود. 🍀🍃 *انسانی که دعا می‌کند قابلیت پذیرش و قبول صورت‌های مختلف را دارد.* گویا به خدا عرضه می‌دارد: من آیینه‌ای هستم که صورت‌های مختلفی که به من عطا كرده‌ای پذيرفته‌ام. ❇️ و خدا هم دائما صورت‌های مختلف را بر او عرضه می‌دارد و می‌گوید: حکمت می‌فروشم، خریداری؟ علم می‌فروشم، خریداری؟ کمال می‌فروشم، خریداری؟ صدق می‌فروشم، خریداری؟ یقین می‌فروشم، خریداری؟ و بنده هم دائم اعلام می دارد: «قبلتُ» (بله قبول می‌کنم.) 🔷🍃 *چون فروشنده خدا و خريدار بندۀ خداست، بنده هرگز نبايد احساس ناتوانی و ضعف كند.*
◀️ *روز عرفه از خدا چه بخواهیم ✍️دستورالعمل اخلاقی حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره در روز عرفه* يكي از مهمترين حوائجي كه حضرت سيد الشهداء عليه السلام در دعاي عرفه از خداوند مي خواهد، عافيت در بدن و دين است؛ «اللّهم عَافِني في بَدني و ديني» كه هر كسي اين دو نعمت خداوند را داشته باشد، سعادت دنيا و آخرت را دارا شده است. عافيت در بدن، عبارت از تندرستي و سلامتي از بيماري ها و نقص هاي عضوي و كمال استواي خلقت و آفرينش است كه از نعمت هاي بزرگ خداست كه با توجه به انواع و اقسام امراض، سلامتي از هر يك از آنها نعمتي جداگانه به شمار مي‎رود و غالب مردم از شكر اين نعمتها غافلند چون از خود نعمت غافلند؛ يا اصلاً آن را نمي‎شناسند؛ زيرا اطلاع بر اين نعمت ها نياز به اطلاع وافي و كامل در علوم متعدده دارد كه همه مربوط به جسم انسان از گوشت، پوست، استخوان، رگ، پيه، خون، مفاصل، سلولها، اعضا و جوارح ظاهره و باطنه مي‎باشد كه به فرض اينكه كسي از اين همه علوم مطلع باشد چون اين علوم كامل نشده است باز هم از شناخت نعمت هاي خدا در اين رابطه و شكر آنها قاصر است. عافيت دين و انواع آن و اما عافيت در دين كه اهميّت آن بيشتر است و اگر آن نباشد عافيت در بدن وسيله احتجاج بر عبد و استحقاق توبيخ و معاقبه زيادتر است بر سه قسم است: 1️⃣عافيت فكري و اعتقادي؛ این است كه شخص در شناخت خدا و صفات و اسماءالحسناي او در شناخت ملائكه و مسائل نبوّت پيغمبران و وحي و امامت خصوصاً شناخت حضرت خاتم‎الأنبياء ‎صلي الله عليه وآله و اوصيا و خلفاي آن حضرت و در شناخت معاد و خلاصه كلّ امور اعتقادي، ايمانش سالم از انحرافات و پاك از بدع و شبهه‎ها باشد و از خطي كه انبياء خصوصاً حضرت ختمي مرتبت صلي الله عليه وآله ترسيم فرموده‎اند بيرون نباشد و همه را با معيارهاي صحيح عقلي و نقلي تحصيل كرده باشد و به آنچه بر حضرت محمّد بن عبدالله ‎صلي الله‎عليه وآله نازل شده است؛ اعم از اصول يا فروع ايمان داشته باشد كه حتّي به جزئي‎ترين امري از امور اعتقادي و كوچكترين فرع از فروع و احكام شرعي و عملي، ايمان مطمئن داشته باشد و ميل نفس خود را در همه امور، تابع شرع قرار دهد، بديهي است گاه يك انحراف و انكار يك موضوع مسلّمِ دينِ اسلام، شخص را زير سؤال برده و موجب كفر او مي‎شود. 2️⃣عافيت اخلاقي عبارت از اتّصاف انسان به اخلاق اسلامي است كه در قرآن مجيد و احاديث مرويّه از پيغمبر و ائمه ‎صلوات‎الله عليهم بيان شده است. مثل: صبر، زهد، تواضع، صداقت سخاوت، شجاعت، عدالت، ترحّم، حلم، عفّت، مروّت، حرّيت، فتوّت، عفو و گذشت، ايثار، صله رحم، رعايت حقّ همسايه حق پدر و مادر، مواسات، احسان، انصاف، كظم غيظ، صدق وعده، تفويض، توكّل، رضا و تسليم و ساير صفات حميده و مكارم اخلاق كه در قرآن مجيد و احاديث شريفه و ادعيه بر آنها ترغيب و توصيه شده است. بر حسب حديث معروف: «اِنّما بُعِثْتُ لاُتَمِّمَ مَكارِمَ الأخلاق» پيغمبر اكرم ‎صلي الله عليه وآله براي اتمام و آموزش كامل اخلاق مبعوث شده است. در موضوع اخلاق، تعاليم اسلام كاملترين و سازنده‎ترين تعاليم است. بسياري از حكما هم كه علم اخلاق را حكمت عملي مي‎نامند در حكمت عملي وارد نمي‎شوند؛ زيرا معتقدند با تعاليم اسلام در اين موضوع ديگر جايي براي كلام و مقال ديگران نيست. 3️⃣عافيت عملي عافيت عملي عافيت عملي به اين است كه انسان در اعمال و كارهاي خود خواه فردي، اجتماعي، سياسي و مالي و همچنين در عبادات و تكاليف و فرايض، رعايت كامل احكام شرع مقدّس را بنمايد و نسبت به اين دستورات كه عمده آنها در كتاب هاي فقه مدوّن است، تعهّد كامل داشته باشد و از معصيت و مخالفت پرهيز كند و تقوا پيشه سازد و حتي در گناهان صغيره نيز اگر چه وعده گذشت از آنها در صورت اجتناب از گناهان كبيره داده شده بپرهيزد و چنان عمل كند كه شاعر در اين شعر مي‎گويد: خلّ الذنوب صغيرها و كبيرها فهو التقي / كُن مثل ماش في طريق الشوك تحذر ماتري / لاتحقرن صغيرة ان الجبال من الحصي؛ از گناهان كوچك و بزرگ پرهيز كن كه اين كار، تقوي است. مانند رونده اي باش كه در يك راه پر از خار، با احتياط گام بر مي دارد و هيچ كوچكي را حقير مشمار كه كوه ها از سنگريزه ها تشكيل شده است(برگرفته از کتاب نیایش در عرفات)