🔴❤️🔴❤️🔴❤️⚡
❤️🔴❤️🔴❤️⚡
🔴❤️🔴❤️⚡
❤️🔴❤️⚡
🔴❤️⚡
❤️⚡
#حکایتهای_عارفانه
💫عارفی را دیدند که چوبی دو سر آتش در دست داشت و به سویی می رفت از او پرسیدند با این آتش به کجا میروی ❓ گفت میروم تا بهشت و جهنم را جمله بسوزانم❗
🔷((تا خلق تنها برای خدا، به خدا بپردازند))🔷
✨امیر مومنان می فرماید:
🔴گروهی خداوند را از ترس دوزخ پرستش می کنند🔴
🔶گروهی هم خداوند را به شوق بهشت نعمت های بهشتی عبادت می کنند🔶
❤️اما گروهی فقط خدا را به خاطر محبت و عشق به خداوند پرستش می کنند و این عبادت احرار است.❤️
⚡
❤️⚡
🔴❤️⚡
❤️🔴❤️⚡
🔴❤️🔴❤️⚡
❤️🔴❤️🔴❤️⚡
🔴❤️🔴❤️🔴❤️⚡
╭━━⊰❀🌹🌹🌹❀⊱━━╮
🆔 لینک کانال تسنیم 👇
https://eitaa.com/joinchat/337510455C02b545fd7e
╰━━⊰❀🌹🌹🌹❀⊱━━╯
🌺 اللّهُمَّ اشْفِ كُلَّ مَرِیضٍ 🌺
🔸🔶 برای شفای همه بیماران آشنا و غریبه قرائت بفرمایید حمد شفا(سوره حمد)
💫به همراه صلوات بر حضرت محمّد مصطفی و خاندان پاک و مطهرش
╭━━⊰❀🌹🌹🌹❀⊱━━╮
🆔 لینک کانال تسنیم 👇
https://eitaa.com/joinchat/337510455C02b545fd7e
╰━━⊰❀🌹🌹🌹❀⊱━━╯
#یاد_خدا۲۲
✘ خدا نور است و با نور میتوان رفاقت کرد.
• خدا نور است، و مرحلهی اول رفاقت با نور، رهایی از ظلمت است!
• ابتدا باید با استمرار در ذکر و رسیدن به اُنس، حجابهای ظلمانی روح را درید!
• تا در مرحلهی بعد چشم درون انسان توان ادراک نور و رفاقت با آن را پیدا کند.
@ostad_shojae| montazer.ir
یاد خدا ۲۲.mp3
10.55M
مجموعه #یاد_خدا ۲۲
#استاد_شجاعی | #استاد_فرحزاد
مکانیسم تأثیر «ذکر حقیقی» و اُنس با خدا، در کنترل انواع
۱ـ #غم ها
۲ـ #مکر دیگران و شیطان
۳ـ #فقر دنیا و آخرت
با تحلیل قصههای قرآن!
@ostad_shojae | montazer.ir
▪️مرحوم نخودکی اصفهانی :
🔹«مکرر به شما عرض شد که این عرایض بنده از من نیست؛بلکه از شخص بزرگی است که به نیت او میگویم:
1. پیامبری در مناجات عرض کرد: رب این الطریق الیک؛ یعنی پروردگارا! ره به سوی تو کدام است؟ خطاب رسید: دع نفسک و تعال؛ یعنی نفس خویش را رها کن و بیا.
2. از اوایل تکلیف که مامور به صوم ایام البیض و قرائت آیه «قل انما» شدم و در این سه روز سه هزار مرتبه بر این قلب قاسی آیه «فمن کان یرجو لقاء ربه فلیعمل عملا صالحا» قرائت میشد، تاکنون هوای ملاقات از سر حقیر بیرون نرفته، باید ترک دنیاداری نمود. لعل الله یحدث بعد ذلک امرا.
3. تا آنجا که میتوانید در امر نماز اول وقت و حضور قلب در نماز و تلاوت چند آیه از قرآن با تدبر در معانی آن در سحرها مداومت نمایید.
4. عمده نظر در دو مطلب است؛ یکی غذای حلال، دوم توجه به نماز و اصلاح آن، اگر این دو درست باشد، باقی درست است.
5. عمده هم حقیر، اصلاح قلب است و ذکر یا حی یا قیوم سحرگاه، برای همین است.
6. بین الطلوعین را به چهار قسمت تقسیم کنید؛ یکی اذکار و تسبیح، دیگری ادعیه، سوم قرائت قرآن و بالاخره فکری در اعمال روز گذشته. اگر موفق به طاعتی بودهاید، شکر کنید و اگر خدای ناکرده ابتلا به معصیتی یافتهاید، استغفار کنید.
7. دیگر آنکه هر روز صدقه دهید ولو به وجه مختصر.
8. شبها قدری در بی اعتباری دنیا و انقلاب آن فکر کنید و ملاحظه کنید که دنیا با اهل دنیا چگونه سلوک میکند.
9. امر بفرمایید به تدبر و تفکر در آیات آخر سوره مبارکه فرقان که با این آیه شروع میشود؛ «و عباد الرحمن الذین یمشون علی الارض هونا و اذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما»؛ ببینید که خداوند اشخاص را که به خود نسبت داده است، صفاتشان را چگونه بیان میکند.
10. هر قدر بتوانید، خود را به آداب مودب نمایید.
11. به هر نحوی که باشد، وصیت خدا و پیامبر ـ صلی الله علیه و آله وسلم ـ و ائمه ـ علیهمالسلام ـ و مشایخ کرام را که تقوی باشد، از دست ندهید.
12. همانطور که مسائل طهارت و شکیات و سهویات و قرائت باید پیش اهلش درست شود، عقاید نیز به طریق اولی چنین است»
🔸دوازده دستورالعمل سلوکی مرحوم نخودکی اصفهانی که در جواب نامههای یکی از سادات دزفول نوشتند.
╭━━⊰❀🌹🌹🌹❀⊱━━╮
🆔 لینک کانال تسنیم 👇
https://eitaa.com/joinchat/337510455C02b545fd7e
╰━━⊰❀🌹🌹🌹❀⊱━━╯
حق و راههای شناخت آن.mp3
4.59M
🎙سایه نشینان عرش الهی
#حق #حقیقت
#ولایت_فقیه
#شهدا #وصیتنامه
#حق_گویی #حق_پذیری
#انتخابات
کانال سخنرانی دلنشین
@sokhanrani313
🪴ثواب صلوات درماه شعبان
ده برابراست
🌷در آسمان ، دریایی است که آن را دریای برکات گویند و بر لب آن دریا درختی است که آن را درخت تحیّات نامند
🌷بر آن درخت آشیانة مرغی است به نام مرغ صلوات و وقتی مؤمنی در ماه شعبان بر سیّد پیغمبران صلوات فرستد
خدا آن مرغ را امر نماید تا در آن دریا غوطه خورد و پرهای خود را بفشارد و هر قطره ای که از پرهای آن مرغ بریزد
🌷ملکی خلق نماید و جمیع آن فرشتگان به تقدیس و تحمید و مدح و ثنای پروردگار مشغول گردند و ثواب آنها در دیوان اعمال صلوات فرستنده ثبت گردد
🌷درروایت آمده یک صلوات در ماه شعبان برابر است با ده صلوات در غیر ماه شعبان
📕وسائل الشیعه ، ج ۱۰ ، ص ۴۹۲
📒مصباح المتهجد ، ص ۲۸