6.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#شنبه_های_نبوی
#السلام_علیکَ_یا_رَسولُ_الله
🌸 یا رسولالله یا محمد ص
🌸 یا نبیالله یا محمد ص
🤲اللهم عجل لولیک الفرج
📣عضو کانال شوید👇
@quran_ahlebeyt
.
11.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وعده قرآنی حذف اسرائیل
🤲اللهم عجل لولیک الفرج
📣عضو کانال شوید👇
@quran_ahlebeyt
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ امام علی علیهالسلام:
🔸سنگ دشمن را از همان سمتی که پرتاب شده پاسخ دهید، زیرا شر جز با شر دفع نمیشود.
#اسماعیل_هنیه
#خونخواهی_هنیه_عزیز
اللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج
@quran_ahlebeyt
.
23.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سرود #اربعین
اجرای سرود خلاقانه و بسیار هماهنگ نوجوانان با موضوع پیاده روی اربعین
#محرم
#امام_حسین
اللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج
@quran_ahlebeyt
.
11.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وعده قرآنی حذف اسرائیل
🤲اللهم عجل لولیک الفرج
📣عضو کانال شوید👇
@quran_ahlebeyt
.
23.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سرود #اربعین
اجرای سرود خلاقانه و بسیار هماهنگ نوجوانان با موضوع پیاده روی اربعین
#محرم
#امام_حسین
اللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج
@quran_ahlebeyt
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ | ننگ بزرگ
✏️ #رهبر انقلاب در دیدار اخیر:
#رژیم_صهیونیستی یک دولت نیست، یک باند #جنایتکار است.
#مدار_ساوجبلاغ
@savojbolagh_orbit
مداحی آنلاین - نماهنگ نحن مقاومون - ابوذر روحی.mp3
6.75M
┅✿💠❀﴾﷽﴿❀💠✿┅
🔷 نماهنگ انتقام از حرامیان اسرائیل هم ساخته شد.
🔸بسیار زیباست.
دست ابوذر روحی درد نکند.
منتشر کنیم.
لبیک یا زینب
#اسماعیل_هنیه
#خونخواهی_هنیه_عزیز
🌐✦ڪانال رسمی امامزادگان وادقــان✦
═✿☟عضویت☟✿═
┅✿💠❀﴾@vadeghan﴿❀💠✿┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای آخرین و شدیدترین فتنههای آخرالزمانی آماده باشید!
#آخرالزمان
#فتنه
✨به جمع ما بپیوندید👇👇
🌱مختص خانم هاست🧕
🆔https://eitaa.com/joinchat/1235222999Cb45ff44a2d
⁉️ #پاسخ_به_شبهات_و_سوالات
8⃣چرا حضرت علی (علیه السّلام) اقدام به گرفتن حق خود نکرد؟
🔹🔸امیرالمؤمنین علی (ع) از طرح دعوی خود و مطالبه آن و از تظلم در هر فرصت مناسب خودداری نکرده؛ علی از این سکوت، به تلخی یاد می کند و آن را جانکاه و حرارت بار می خواند
♦️گرفتن حق واجب است و به قول معروف حق گرفتنی است و علت سکوت و ترک قیام علی (ع) چیست در جاهای مختلف نهج البلاغه فلسفه سکوت بیان شده. علی (ع) از طرح دعوی خود و مطالبه آن و از تظلم در هر فرصت مناسب خودداری نکرده؛ علی از این سکوت، به تلخی یاد می کند و آن را جانکاه و حرارت بار می خواند. در جائی می فرمایند: خار در چشمم بود و و چشمها را برهم نهادم، استخوان در گلویم گیر کرده بود و نوشیدم، گلویم فشرده می شد و تلختر از حنظل در کامم ریخته بود و صبر کردم سکوت علی سکوتی حساب شده و منطقی بود نه صرفاً ناشی از اضطراب و بیچارگی، یعنی او از میان دو کار بنابه مصلحت یکی را انتخاب کرد که شاق تر و فرساینده تر بود، برای او آسان بود که قیام کند و حداکثر آن بود که بواسطه نداشتن یار و یاور خودش و فرزندانش شهید شوند، شهادت آرزوی علی بود و اتفاقاً در همین شرایط است که جمله معروف را ضمن دیگر سخنان خود به ابوسفیان فرمود: به خدا سوگند که پسر ابوطالب مرگ را بیش از طفل پستان مادر را دوست می دارد، علی با این بیان می فهماند که سکوت از ترس مرگ نیست بلکه به خاطر آن است که قیام و شهادت در این شرایط بر زیان اسلام است نه به نفع آن و در جای دیگر تصریح می کند که سکوت من حساب شده بود من از دو راه آن را که به مصلحت نزدیکتر بود انتخاب کردم: در اندیشه فرو رفتم که میان دو راه کدام را برگزینم؟ آیا با کوته دستی قیام کنم یا بر تاریکی کور صبر کنم، تاریکی که بزرگسال در آن فرتوت می شود و تازه سال پیر می گردد... دیدم صبر بر همین حالت طاقت فرسا عاقلانه تر است صبر کردم در حالیکه خاری در چشمم و استخوانی در گلویم بود([1])، چرا سکوت کرد؟
♦️چون مسلمین قوت و قدرت خود را که تازه داشتند به جهانیان نشان می دادند مدیون وحدت صفوف و اتفاق کلمه بودند، موفقیت های مجد العقول خود را در سالهای بعد نیز از برکت همین وحدت کلمه کسب کردند، علی القاعدة علی به خاطر همین مصلحت، سکوت و مدارا کرد. اما مگر باور کردنی است که جوانی سی و سه ساله دور نگری و اخلاص را تا آنجا رسانده باشد و تا آن حد بر نفس خویش مسلط و نسبت به اسلام وفادار باشد که به خاطر اسلام راهی را انتخاب کند که پایانش محرومیت و خرد شدن خود اوست؟ و در جای دیگر می فرماید: من به خاطر پرهیز از تفرق کلمه مسلمین از حق مسلم خود چشم پوشیدم([2]). و در جای دیگر می فرمایند: به خدا سوگند اگر بیم وقوع تفرقه میان مسلمین و بازگشت کفر و تباهی دین نبود رفتار ما طور دیگر بود.
♦️در جای دیگر دارد: دیدم صبر از تفرق کلمه مسلمین و ریختن خونشان بهتر است، مردم تازه مسلمانند و دین مانند مشکی که تکان داده می شود کوچکترین سستی آن را تباه می کند و کوچکترین فردی آن را وارونه می نماید.
♦️وقتی زهرای اطهر در راه احقاق حق مورد اهانت و تعرض واقع می شود وارد خانه شده و با جمله هائی که کوه را از جا می کند شوهر غیور خود را مورد عتاب قرار می دهد و می گوید: پسر ابوطالب چرا به گوشه خانه خزیده ای؟ تو همانی که شجاعان از بیم تو خواب نداشتند اکنون در برابر مردمی ضعیف سستی نشان می دهد، ایکاش مرده بودم و چنین روزی را نمی دیدم. علی پس از سخنان زهرا با نرمی او را آرام می کند، که من فرقی نکرده ام، من همانم که بوده ام، مصلحت چیز دیگری است تا آنجا که زهرا قانع می شود و می فرماید([3]): حسبی الله و نعم الوکیل.
♦️ابن ابی الحدید در ذیل خطبه 215 نهج البلاغه این داستن معروف را نقل می کند: روزی فاطمه سلام الله علیها علی (ع) را دعوت به قیام می کرد، در همین حال فریاد مؤذن بلند شد که اشهد ان محمداً رسول الله علی (ع) به زهرای اطهر فرمود آیا دوست داری این فریاد خاموش شود؟ نه، فرمود سخن من جز این نیست([4]).
♦️علامه طباطبائی(ره) می فرمایند: علی (ع) نیز به منظور رعایت مصلحت اسلام و مسلمین و نداشتن نیروی کافی دست به یک قیام خونین نزد، ولی جمعیت معترض از جهت عقیده تسلیم اکثریت نشدند و جانشینی پیغمبر اکرم (ص) و مرجعیت علمی را حق علی (ع) می دانستند و مراجعه علمی و معنوی را تنها به آن حضرت روا می دیدند و به سوی او دعوت می کردند([5]).
------------------
📚پاورقی ها:
1. مطهری، مرتضی، سیری در نهج البلاغه، ص 176ـ177
2. همان، ص 178ـ179
3. همان، ص 180ـ184
4. همان، ص 184
5. طباطبائی، سید محمد حسین، شیعه در اسلام، ص30
🕊 #نهج_البلاغه_ای_شویم
🕋به کانال نهجالبلاغه بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/2043084812Ca801717571