eitaa logo
نوای قران(ربانی)
160 دنبال‌کننده
17.2هزار عکس
18.7هزار ویدیو
454 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بهشت فردوس 🌺 هرکس یک شب را برای خدا، احیا گرداند و به عبادت مشغول شود، خداوند به ملائکه خود می فرمایند: این بنده من را به فرودس ببرید. ✅کانال منبرهای عالی 👇 http://eitaa.com/joinchat/2043084812Ca1368da7dc
اسامی عید غدیر : (۳) «روز افشای حق از باطل» 🌟 امیرالمؤمنین امام على(عليه السلام) در روز غدیر فرمود :  يَوْمُ تِبْيَانِ اَلْعُقُودِ عَنِ اَلنِّفَاقِ وَ اَلْجُحُودِ غدير، روز آشکار نمودن عهد و پیمانها بر نفاق و انکار حق است. 📗بحار الأنوار، ج۹۴، ص۱۱۶ 📗مصباح المتهجد ، ج‏ ۲، ص ۷۵۴ ✅ یوم الغدیر؛ روزیست كه حق از نفاق و انکار کسانی که بر حقیقت امر ولایت واقف بودند ، جدا شد . روزى كه حاميان واقعى از مدعيان دروغين شناخته شدند؛ آنان كه حقايق را آگاهانه انكار كردند و نفاق خود را در عمل آشكار ساختند. 🌟 امیرالمؤمنین على (علیه السلام) در فرازی از خطبه ای که در روز غدیر ایراد نمودند، فرمودند:  «ْ .. وَ كَشَفَ مِنْ خَبَايَا أَهْلِ الرَّيْبِ وَ ضَمَائِرِ أَهْلِ الِارْتِدَادِ مَا رَمَزَ فِيهِ فَعَقَلَهُ الْمُؤْمِنُ وَ الْمُنَافِقُ فَأَعَزَّ مُعِزٌّ  وَ ثَبَتَ عَلَى الْحَقِّ ثَابِتٌ وَ ازْدَادَتْ جَهْلَةُ الْمُنَافِقِ وَ حَمِيَّةُ الْمَارِقِ وَ وَقَعَ الْعَضُّ عَلَى النَّوَاجِدِ وَ الْغَمْزُ عَلَى السَّوَاعِدِ وَ نَطَقَ نَاطِقٌ وَ نَعَقَ نَاعِقٌ وَ نَشَقَ نَاشِقٌ  وَ اسْتَمَرَّ عَلَى مَارِقَتِهِ مَارِقٌ وَ وَقَعَ الْإِذْعَانُ مِنْ طَائِفَةٍ بِاللِّسَانِ دُونَ حَقَائِقِ الْإِيمَانِ وَ مِنْ طَائِفَةٍ بِاللِّسَانِ وَ صِدْقِ الْإِيمَان‏..» ➖.. و آشكار نمود و پرده برداشت از باطن اهل شك و ارتداد بآنچه را بزبان آوردند و امر تبليغ پيغمبر را مؤمن و منافق دانست پس كناره گرفت آنكه ميخواست اعراض كند و كناره گيرد و استقامت بر حق جست و ثابت ماند آنكه طالب حق بود نادانى منافقين زيادتى گرفت و حميت و عصبيت بى‏دينان بالا گرفت دندانها بر يك ديگر فشردند و بازوان يك ديگر را مالش دادند حرف‏ها زدند نعره‏ها كشيدند و بينى خود را بالا بردند بيدينان به بى‏دينى خود ادامه دادند و جمعى بزبان اعتراف و اقرار كردند اما بحقيقت ايمان نياوردند و جمعى بزبان و راستى از روى‏ حقيقت ايمان آوردند.. 📗مصباح المتهجد ج ۲، ص ۷۵۲ 📗إقبال الأعمال ج ۱، ص ۴۶۱ 📗بحارالانوار، ج ۹۷، ص ۱۱۲ ╭━━⊰❀🌹🌹🌹❀⊱━━╮ 🆔 لینک کانال تسنیم 👇 https://eitaa.com/joinchat/337510455C02b545fd7e ╰━━⊰❀🌹🌹🌹❀⊱━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
enc_16504834251735282478066 (1).mp3
2.23M
🌟یا حیدر🌟 ╭━━⊰❀🌹🌹🌹❀⊱━━╮ 🆔 لینک کانال تسنیم 👇 https://eitaa.com/joinchat/337510455C02b545fd7e ╰━━⊰❀🌹🌹🌹❀⊱━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎 فرازی از خطبه غدیر «یا أَیُّهَاالرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ - فی حَقِّ عَلِی - وَ انْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَالله یَعْصِمُکَ مِنَ النّاسِ»(آیه ۶۷ سوره مائده) ❇️ فَاعْلَمُوا مَعاشِرَ النّاسِ (ذالِکَ فیهِ وَافْهَموهُ وَاعْلَمُوا) أَنَّ الله قَدْ نَصَبَهُ لَکُمْ وَلِیّاً وَإِماماً فَرَضَ طاعَتَهُ عَلَی الْمُهاجِرینَ وَالْأَنْصارِ وَ عَلَی التّابِعینَ لَهُمْ بِإِحْسانٍ، وَ عَلَی الْبادی وَالْحاضِرِ، وَ عَلَی الْعَجَمِی وَالْعَرَبی، وَالْحُرِّ وَالْمَمْلوکِ وَالصَّغیرِ وَالْکَبیرِ، وَ عَلَی الْأَبْیَضِ وَالأَسْوَدِ، وَ عَلی کُلِّ مُوَحِّدٍ. ماضٍ حُکْمُهُ، جازٍ قَوْلُهُ، نافِذٌ أَمْرُهُ، مَلْعونٌ مَنْ خالَفَهُ، مَرْحومٌ مَنْ تَبِعَهُ وَ صَدَّقَهُ، فَقَدْ غَفَرَالله لَهُ وَلِمَنْ سَمِعَ مِنْهُ وَ أَطاعَ لَهُ. 🔶 پیامبر اعظم (صلّی الله علیه و آله) چنین خواند: « ای پیامبر ما! آن چه از سوی پروردگارت بر تو نازل شده - در حقّ علی - ابلاغ کن؛ وگرنه کار رسالتش را انجام نداده ای. و البته خداوند تو را از آسیب مردمان نگاه می دارد.»(آیه ۶۷ سوره مائده) هان مردمان! بدانید این آیه درباری علی است. ژرفی آن را فهم کنید و بدانید که خداوند علی را برایتان صاحب اختیار و امام قرار داده، پیروی او را بر مهاجران و انصار و آنان که به نیکی از ایشان پیروی می کنند و بر صحرانشینان و شهروندان و بر عجم و عرب و آزاد و برده و بر کوچک و بزرگ و سفید و سیاه و بر هر یکتاپرست لازم شمرده است. اجرای فرمان و گفتار او لازم و امرش نافذ است. ناسازگارش رانده، پیرو و باورکننده اش در مهر و شفقت است. هر آینه خداوند، علی و شنوایان سخن او و پیروان راهش را آمرزیده است. 📗 المناقب (الخوارزمي)، ج ۱ ص ۸ 📗 الغدير 📗مناقب علی بن ابیطالب علیه السلام (ابن مردويه الأصفهاني)،ج ۱ ، صص ۲۳۱_۲۳۳ 📗كشف اليقين في فضائل أمير المؤمنين(علیه السلام)، ج ۱ ، ص۲۵۲ ╭━━⊰❀🌹🌹🌹❀⊱━━╮ 🆔 لینک کانال تسنیم 👇 https://eitaa.com/joinchat/337510455C02b545fd7e ╰━━⊰❀🌹🌹🌹❀⊱━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠استاد حسین انصاریان ◽️بارها تاكيد كردم که اين دهه اول ذی الحجه وقت تقرب است، وقت عبادت است، زمان توبه است، اين زمان خاصی است. ابواب رحمت الهی از باب لطفِ خاص گشوده می شود، قدر بدانيد. ╭━━⊰❀🌹🌹🌹❀⊱━━╮ 🆔 لینک کانال تسنیم 👇 https://eitaa.com/joinchat/337510455C02b545fd7e ╰━━⊰❀🌹🌹🌹❀⊱━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🌺 نکاتی برای تدبر از صفحه ٣٣٧ قرآن کریم🌺🍃 . 1️⃣ گفته اند: اين آيه اوّلين آيه اى است كه به پيامبر اكرم (صلى الله عليه وآله) اجازه جهاد و جنگ مسلحانه داده است، زيرا كار آن حضرت چند مرحله داشت: 1- دعوت و اصلاح قلبى و خودسازى نيروها. 2- تشكّل و بسيج نيروها. 3- دفاع يا حمله. (آیــه ٣٩) . 2️⃣ امداد الهى، تنها جنبه نظامى ندارد و انواع نصرت ها و امدادها را شامل مى شود. «نصرهم» به طور مطلق مطرح شده است. (آیــه ٣٩) . 3️⃣ كلمه «صَوامِع» جمع «صومعه» به معناى دِير و محل عبادت و رياضت راهبان در بيابان ها و غارهاست. كلمه «بِيَع» جمع «بيعه» محل عبادت مسيحيان است و كلمه «صَلوات» جمع «صلاة» همان كنيسه و محل عبادت يهوديان است. (آیــه ۴٠) . 4️⃣ علاقه به وطن، حقّ طبيعى انسان و اخراج از وطن، سلب اين حقّ و سبب ظلم است. «اُخرجوا من ديارهم» (آیه ۴٠) . 5️⃣ نام عبادتگاه مهم نيست، كفّار و متجاوزين با ياد خدا و راه او به هر شكل و در هر كجا كه باشد مخالفند. «صَوامع - بِيَع - صَلَوات - مساجد» (آیه ۴٠) . 6️⃣ يارى خداوند از طريق احياى دين اوست. «و لينصرنّ اللّه من ينصره» «الّذين اِن مَكّنّاهم...» (آیه ۴١) . 7️⃣ كلمه «خاوية» از «خواء» به معناى فرو ريختن و سقوط كردن است و كلمه «مَشيد» هم به معناى كاخ بلند است و هم كاخ گچ كارى شده. (آیــه ۴۵) . 8️⃣ زمين و زمان، كلاس درس است و كسانى كه عبرت نمى گيرند سزاوار توبيخ هستند. «أفلَم يسيروا فى الارض» (آیه ۴۶) کانال سمت خدا @samtekhoda_tv3
بهترین اموال.mp3
1.73M
🎙دکتر رفیعی: بهترین اموال کدام است؟ کانال سخنرانی دلنشین @sokhanrani313
🍏در روزهای گرم بجای نوشیدنی سرد، چای نعناع بخورید تاخنک شوید‌ مایعات سردباعث تولید گرما دربدن میشه تاتعادل دما حفظ بشه. درنتیجه خنک‌کنندگی آنها پایدار نیست. اما با خوردن یک لیوان چایی نعناع بدن شما به طور شگفت انگیزی خنک میشود 🍎 @teb_kheyrandish 🍏
D1737781T16652824(Web)-mc.mp3
2.37M
"حکایتی شنیدنی از آیت الله العظمی بروجردی" در روز قیامت، به حساب یکایک اعمال ما رسیدگی می شود. لذا باید اهل مراقبه باشیم تا خطایی از ما سر نزند. در آیه ی ۱۸ سوره ی مبارکه ی "ق" می خوانیم: "انسان هیچ سخنی را بر زبان نمی‌آورد؛ مگر اینکه همان لحظه، فرشته‌ای مراقب و آماده برای ضبط آن است." 🎙 📺 ┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄ 🔈⃝🇮🇷کانال سخنرانی @sokhan_iranseda @sokhan_iranseda
D1737392T13400434(Web)-mc.mp3
1.94M
"ویژگی های بهترین زنان" در روایت داریم که بهترین زن های شما کسانی هستند که چند ویژگی را دارند: ۱. اولاددار بشوند. ۲. با محبت باشند. ۳. عفیف باشند و حجاب را رعایت کنند... 🎙 📺 ┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄ 🔈⃝🇮🇷کانال سخنرانی @sokhan_iranseda @sokhan_iranseda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
»»» آیه ی روز : ************** (ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir ) وَآتِ ذَا الْقُرْبَىَ حَقَّهُ وَالْمِسْكِينَ وَابْنَ السَّبِيلِ وَلَا تُبَذِّرْ تَبْذِيرًا اسراء-26 و حقّ نزدیکان را بپرداز، و (همچنین حق) مستمند و وامانده در راه را! و هرگز اسراف و تبذیر مکن، ************** نکته ها: «تَبذیر» از ریشه ى «بَذر» به معناى ریخت و پاش است. مانند آنكه براى دو نفر مهمان، غذاى ده نفر را تهیه كنیم. امام صادق علیه السلام فرمود: هر كس چیزى را در غیر مسیر طاعت خدا مصرف كند، مبذّر است.(60) آن حضرت در پاسخ به این سؤال كه آیا در مخارج حلال نیز اسراف وجود دارد؟ فرمودند: بلى، زیرا كسى كه دارایى خود را چنان بخشش كند كه چیزى براى خود نگذارد، در مصرف حلال اسراف كرده است.(61) پس از نزول این آیه، پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله بدنبال مراد خداوند از «ذى القربى» بود. خداوند به او وحى كرد كه «فدك» را به فاطمه علیها السلام بدهد و آن حضرت «فَدك»(62) را به فاطمه بخشید. امّا پس از آن حضرت، فدك را از اهل بیت به ناحقّ گرفتند واهل بیت براى گرفتن حقّ خود همواره به این آیه استناد مى كردند. مفسّران شیعه وسنّى مانند طبرى، با الهام از روایات، مى نویسند: امام سجادعلیه السلام در دوران اسارت وقتى همراه قافله اسرا به شام رسید، در مقام محاجّه با آنان كه اسراى اهل بیت را بى دین و خارجى مى خواندند، با استناد به این آیه فرمودند: مراد از «ذا القربى» ما هستیم!(63) برخى روایات آیه را مربوط به خمس دانسته و برخى دیگر موضوع آیه را بالاتر از مسائل مادّى دانسته و گفته اند: آیه، به پیامبر صلى الله علیه وآله فرمان مى دهد كه حقّ علىّ بن ابى طالب علیهما السلام را با وصیّت به جانشینى او ادا كند.(64) و مراد از تبذیر در آیه كه از آن نهى شده، «غُلوّ» است.(65) ----- 60) بحار، ج 75، ص 302. 61) تفسیر نورالثقلین. 62) فدك، مزرعه ى بسیار بزرگى بود كه بدون جنگ در اختیار پیامبر قرار گرفت. آن حضرت با توجّه به محبوبیّت، عصمت، زهد، امانت ودقّت اهل بیت علیهم السلام وپشتیبانى اقتصادى براى تبلیغ خط وراه آنان وفقرزدایى از امّت، آن را در اختیار اهل بیت علیهم السلام گذاشت. امّا پس از رحلت پیامبر ابوبكر آن را گرفت، سپس عمربن عبدالعزیز آن را باز گرداند، باز غصب كردند و در زمان مأمون برگردانده شد و باز هم غصب كردند. درباره ى فدك، بحث هاى تاریخى، حقوقى و سیاسى فراوانى است كه در ذیل این آیه در تفاسیر آمده كه از همه ى آن مباحث، صرف نظر مى كنیم. 63) احتجاج طبرسى، ج 2، ص 33 ؛ تفسیر نورالثقلین. 64) امام صادق علیه السلام درباره این آیه فرمودند: حقّ على بن ابى طالب علیهما السلام جانشینى رسول خدا و داشتن ************** پیام ها: - دستورات دینى با فطرت هماهنگ است. انسان به طور فطرى در درجه اوّل به والدین و سپس به نزدیكان علاقه دارد، دستور اداى حقّ در اسلام نیز بر این اساس است. با توجّه به آیات قبل و «آتِ ذا القربى حقه والمسكین و ابن السبیل» - در انفاق، باید اولویّت ها را در نظر گرفت. اوّل والدین، سپس فامیل، بعداً فقرا و ابن السبیل. «آتِ ذا القربى...» - خویشاوندان، به گردن ما حقّ دارند وما منّتى بر آنان نداریم. «آت ذاالقربى حقه» - خویشاوندى، فقر و در راه ماندگى سبب پیدایش حقوق ویژه است. «آت ذاالقربى حقّه و المسكین و ابن السبیل» - در پرداخت حقّ خویشاوندان، فقر شرط نیست. «آت ذا القربى حقّه والمسكین و ابن السبیل» - در انفاق باید اعتدال را رعایت كنیم و از حد نگذریم. «آت... و لاتبذّر» - ریخت و پاش و مصرف بى مورد مال، حرام است. «ولا تبذّر» - انسان در مصرف مال و ثروت خود به هر شكلى آزاد نیست. «و لاتبذّر تبذیرا» ************** ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir
مداحی_آنلاین_غفلت_از_یار_گرفتار.mp3
2.64M
🌷یا صاحب الزمان(عج)🌷 🍃غفلت از یار گرفتار شدن هم دارد 🍃از شما دور شدن زار شدن هم دارد 💔 ‍‌😔😔😔آقا بیا 🙏😭 کانال سخنرانی دلنشین @sokhanrani313
🔆 «فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَمَن تَابَ مَعَكَ وَلاَ تَطْغَوْاْ إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ» 🔆 «پس همان‌گونه كه دستور يافته‏اى ايستادگى كن و هر كه با تو توبه كرده [نيز چنين كند] و طغيان مكنيد كه او به آنچه انجام مى‏دهيد بيناست.» 📗سوره‌ هود، آیه ۱۱۲ 🔰در این آیه خداوند همان دستوری را که به پیامبر می‌دهد به همراهان ایشان نیز می‌دهد و می‌فرماید: *«فَاسْتَقِمْ کما امرت وَمَن تَابَ مَعَكَ»* 🍀🍃 *این یکسان‌انگاری در دستور، تکریم خداوند است برای مومنین، آن هم وقتی که دستور، دستور استقامت باشد.* 🔷🍃 امر به استقامت به‌قدری سخت و طاقت‌فرساست که پیامبر فرمود: «سوره هود من را پیر کرد!» سؤال شد: چرا؟ فرمود:به‌دلیل آیۀ «فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَمَن تَابَ مَعَكَ». 🍀🍃 جماعتی که همراه با پیامبرند و به وسیلۀ او ایمان آوردند باید همان کاری را انجام دهند که فردی در جایگاه پیامبر اسلام به آن امر شده است و این موضوع حاکی از مرتبت بالای این افراد در نزد حق است و تکریمی از جانب حق به آنان. ✍ در عبارت «معک» دو نکته وجود دارد: *یکی همراهی این جماعت با پیامبر اکرم و دیگری حضور آنان نزد پیامبر.* ✅ در حقیقت این جماعت، هم وجود پیامبر را در تمام عرصه‌های زندگی خود حاضر می‌بینند و هم برای خود چنین قابلیتی فرض می‌کنند که قادرند همان استقامتی را کنند که پیامبر کرده است.