eitaa logo
نوای قران(ربانی)
163 دنبال‌کننده
17.4هزار عکس
19هزار ویدیو
465 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سیب! سیب! سیب! سیب! سیب! سیب! سیب! لطفا همه این کلیپ نگاه کنید 🌺🌸
✨﷽✨ 📝دکتر رفیعی: من خاطره ای از یک آقای ژاپنی خواندم خیلی جالب بود. یک دانشمند ژاپنی به نام «کامورا» که مسلمان شده بود، گفته: من خودم تحقیق کردم، با یک مهندس مسلمان رفیق شدم و سرانجام مسلمان شدم. دو تا دختر داشتم که در توکیو تحصیل می‌کردند و خیلی دوست داشتم این‌ها هم مثل من مسلمان شوند اما مسیحی بودند. به این رفیق مهندسم - که مسلمان است. گفتم می‌شود به خانه ی ما بیایی و برای دخترانم صحبت کنی، شاید این‌ها را جذب اسلام کنی. ایشان به منزل ما در توکیو آمد و با دخترها گفت وگو کرد. یکی از دخترها از رفیق من پرسید: اول بگو نظر قرآن شما راجع به زن چیست؟ فهمیدم ذهن این‌ها را با شبهه افکنی مسموم کرده اند که مثلا در قرآن حقوق زنان نادیده گرفته شده و از این قبیل شبهه ها. اکنون هجمه‌ها بر علیه دین اسلام زیاد است. خود آن‌ها زن را به یک کالا، به یک ابزار و وسیله ی جذب شهوت، لاابالی گری و اباهی گری تبدیل کرده اند. من به ایشان گفتم: اسلام برای زنان کرامت قائل است و آیه ۳۵ سوره احزاب را نوشتم و به آن‌ها دادم: إِنَّ الْمُسْلِمِينَ وَالْمُسْلِمَاتِ وَالْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ وَالْقَانِتِينَ وَالْقَانِتَاتِ وَالصَّادِقِينَ وَالصَّادِقَاتِ وَالصَّابِرِينَ وَالصَّابِرَاتِ وَالْخَاشِعِينَ وَالْخَاشِعَاتِ وَالْمُتَصَدِّقِينَ وَالْمُتَصَدِّقَاتِ وَالصَّائِمِينَ وَالصَّائِمَاتِ وَالْحَافِظِينَ فُرُوجَهُمْ وَالْحَافِظَاتِ وَالذَّاكِرِينَ اللَّهَ كَثِيرًا وَالذَّاكِرَاتِ أَعَدَّ اللَّهُ لَهُمْ مَغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِيمًا. خداوند در این آیه در ده مورد زن و مرد را در کنار هم گذاشته: مسلمان، صابر، ذاکر، صادق و.. هفته ی بعد آمدند گفتند: ما می‌خواهیم مسلمان شویم. عجب کرامتی! تدبر در این آیه ما را به اسلام کشاند. البته چون مخارج مرد بیشتر است، ارثش هم بیشتر است. کسی که مرد خانه اش را از دست بدهد باید زندگی اش تأمین شود، زن، مادر، فرزند. به همین خاطر دیه ی مرد بیشتر است. آقای کومورا در مصاحبه اش در این مجله می‌گوید: تدبر در قرآن، دخترهای من را مسلمان کرد و به رسالت پیغمبر خدا حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) اعتقاد پیدا کردند. 📚 جاذبه قرآن، علی کریمی جهرمی، ص ۷۷. کانال سخنرانی دلنشین @sokhanrani313
6.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️‌روایت امیرالمومنین (علیه الصلوة والسلام) از عاقبت تاجری که می بخشید
25.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | 🔺به بهانه پیشنهاد میشود در خلوت نگاه کنید! 👌حتما گوش بدید ، ببینید چه خدایی داریم ‌‎ ✨به جمع ما بپیوندید👇👇 🌱مختص خانم هاست🧕 🆔https://eitaa.com/joinchat/1235222999Cb45ff44a2d
14.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شام شهادت امام علی نقی خیلی زیباست تقدیم به نگاه مهربان شما 🌹🌹
9.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی یک فقیه، فقیهی را میخواهد معرفی کند. 🔴اعلام خطر به بچه انقلابی‌ها ⬅️ خطر بزرگی که علامه مصباح یزدی(ره) در اواخر عمر خودشان به انقلابی‌ها هشدار دادند
اعمال ماه های رجب و شعبان، جهت آماده ساختن روح برای شرکت در میهمانی ماه مبارک رمضان می باشد. برای درک عظمت ماه رمضان باید از قبل خود را آماده نمائیم. اولین شب جمعه ماه رجب را لیلة الرغائب می نامند. در این شب ملائک بر زمین نزول می کنند بنابراین برای این شب عملی از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) ذکر شده است که فضیلت بسیاری دارد و آداب آن در مفاتیح الجنان موجود می باشد. آیت الله جوادی آملی، لیلةالرغائب را شب رغبت برشمرده و در یکی از سلسله جلسات درس اخلاق خود بیان داشت: امیدواریم که در لیلةالرغائب رغبت ما با رهبت ما هماهنگ باشد. هم از قهر و جلال خدا راهب باشیم، هم به مِهر و جمال خدا راغب باشیم؛ رغبت یعنی میل نه آرزو؛ لیلةالرغائب به معنای شب آرزوها نیست بلکه شب رغبت‌ها و گرایش‌ها و مجذوب‌شدن‌هاست لذا آن انجذاب و گرایش و میل و شوق را می‌گویند رغبت، در برابر رهبت. خدای سبحان جنّاتی دارد که ما را به آنها ترغیب کرده و برای روح ما هم بهشتی دارد که ما را به آن هم ترغیب کرده است. صاحب تفسیر تسنیم ضمن توجه دادن به رغبت‌های گوناگون در این شب، به توفیق کسب جنّت جسمانی و جنّت روحانی در این شب با عظمت اشاره داشته  و فرمودند: در بخش پایانی سورهٴ مبارکهٴ «قمر» چنین آمده ﴿إنَّ الْمُتَّقِینَ فِی جَنّاتٍ وَنَهَرٍ ٭ فِی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِیکٍ مُقْتَدِرٍ﴾  یعنی مردان باتقوا بهشتی دارند همین(جَنَّاتٌ تَجْرِیْ مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ﴾جنت جسم و بدن است و لذایذ مادی که در آن نهرِ عسل و نهرِ آب جاری است، نهر شیر جاری است، نهر خمر جاری است این انهار چهارگانه در این بهشت هست. اما یک بهشت دیگری دارد که آن برای روح ماست و این را با واو عطف بیان نکرده بلکه  فرمود: ﴿إِنَّ الْمُتَّقِینَ فِی جَنَّاتٍ وَنَهَرٍ ٭ فِی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِیکٍ مُقْتَدِرٍ﴾ نه «و فی» ﴿فِی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِیکٍ مُقْتَدِرٍ﴾ آن جنّت برای روح و جان ماست که نزد خدا قرار بگیریم و اوساط اهل ایمان، رغبتشان در لیلةالرغائب به ﴿جَنَّاتٌ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ﴾ است و اوحدی از اهل ایمان گذشته از اینکه ﴿جَنَّاتٌ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ﴾ را طالب هستند ﴿فِی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِیکٍ مُقْتَدِرٍ﴾ را هم مورد رغبت و میل و گرایش و انجذاب خود قرار می‌دهند؛ آن‌گاه درباره چنین گروهی گفته می‌شود: ﴿وَلِمَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ جَنَّتَانِ﴾  هم جنّت بدن است هم جنّت جان است هم لذّت روح است هم لذّت تن است که ـ ان‌شاءالله ـ در لیلةالرغائب به این رغبت‌ها بار می‌یابیم چه اینکه ـ خدای ناکرده ـ اگر کسی گرفتار هراس و رهبت شد او هم دو جهنم دارد جهنمی است که جسم را می‌سوزاند که در سورهٴ مبارکهٴ «نساء» مشخص شده است که فرمود: ﴿کُلَّمَا نَضِجَتْ جُلُودُهُم بَدَّلْنَاهُمْ جُلُوداً غَیْرَهَا لِیَذُوقُوا الْعَذَابَ﴾  که این پوست و جسم و بدن را می‌سوزاند و یک عذاب معنوی است که روح را می‌سوزاند که ﴿نَارُ اللَّهِ الْمُوقَدَةُ ٭ الَّتِی تَطَّلِعُ عَلَی الْأَفْئِدَةِ﴾ این مرجع تقلید به بیان نمونه هایی از عذاب روحی و بدنی جهنمیان پرداخت و گفت: مستحضرید که رسوایی، بی‌آبرویی اینها عذاب روح است سوخت و سوز پوست و جسم، عذاب بدن است اینکه فرمود: ﴿لَهُمْ خِزْیٌ فِی الدُّنْیَا وَلَهُمْ فِی الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِیمٌ﴾  رسوایی یک عذاب دردناک درونی است آن دو بخش مربوط به رهبت است که ما باید راهب و هراسان و گریزان باشیم، دو بخش اوّلی که مربوط به جسم و جان ماست که ﴿وَلِمَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ جَنَّتَانِ﴾ مربوط به رغبت است که ـ ان‌شاءالله ـ به این سمت راغب باشیم. بنابراین لیلةالرغائب می‌تواند رغبت‌های گوناگون و مراحل فراوانی را در پیش رو داشته باشد که ـ ان‌شاءالله ـ اوّلین در شب جمعه ماه پربرکت رجب همه شما آن توفیق را داشته باشید هم به جنّت جسمانی برسید هم به جنّت روحانی.
اهمیت نماز اول وقت در کلام آیت الله مجتهدی تهرانی ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ 🌸🌹🌸🌹 🌸🌹🌸🌹🌸🌹