eitaa logo
نوای قران(ربانی)
161 دنبال‌کننده
17.3هزار عکس
18.8هزار ویدیو
458 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تاثیر حیرت‌انگیز صوت قرآن، روی پرنده‌ای که احساس ترس داره👌
اعمال قبل از خواب♥️ بخون و برای همه بفرست☺️😉
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قابل توجه خانمهایی که به بهانه هایی چادرنمی پوشند ..حتما گوش کنید منقلب میشید. هفتاد یهودی مسلمان شده با چادر زهرا..‌مسلمان چادرت نگه دار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | راهکاری از امام رضا علیه السلام برای رفع شدائد و مشکلات سخت کانال سخنرانی دلنشین @sokhanrani313
. ✨ کهیعص از سعد بن عبد اللّه روایت می‌کند که گفت: به حضرت قائم آل محمّد صلّی اللّه علیهم اجمعین گفتم: تأویل کهیعص چیست؟ فرمود: این حروف از اخبار غیبی است که خداوند بنده خود حضرت زکریا را از آن‌ها آگاه نمود و سپس داستان آن را برای حضرت محمّد صلّی اللّه علیه و آله شرح داد. جریان این قضیه بدین شرح است که حضرت زکریا علیه السّلام از خدا خواست که نام‌های مبارک پنج تن آل عبا را به او یاد دهد. جبرئیل به زمین هبوط کرد و آن‌ها را به حضرت زکریا علیه السّلام تعلیم داد. هر وقت حضرت زکریا نام‌های مبارک: محمّد، علی، زهرا، و حسن علیهم السّلام را می‌برد غم و اندوه وی برطرف می‌شد، ولی هر گاه نام مبارک حسین را می‌برد گریه راه گلوی او را می‌گرفت و نفس وی به شماره می‌افتاد. تا اینکه یک روز حضرت زکریا گفت: بار خدایا! برای چیست که هر وقت من نام آن چهار نفر را می‌برم غم و اندوه من برطرف می‌شود، ولی هنگامی که نام حسین را می‌برم چشمانم اشکبار شده و نفسم به شماره می‌افتد!؟ خداوند متعال داستان شهادت امام حسین را برای زکریا شرح داد و فرمود: کهیعص. کاف اشاره به کربلای امام حسین علیه السّلام است. هاء اشاره به هلاکت عترت پاک دارد. یاء اشاره به نام یزید است که در حق حسین علیه السّلام ظلم کرد، عین اشاره به عطش حسین و صاد اشاره به صبر آن بزرگوار است. هنگامی که حضرت زکریا این جریان را شنید مدت سه روز از سجده گاه خویش خارج نشد و در آن مدت به احدی اجازه ورود نداد. آنگاه مشغول گریه و زاری شد، وی برای امام حسین علیه السّلام مرثیه می‌خواند و می‌گفت: پروردگارا! آیا بهترین خلق خود (یعنی حضرت محمّد) را دچار مصیبت فرزندش می‌کنی؟ بار خدایا! آیا یک چنین بلایی را بر در خانه آن حضرت پیاده خواهی کرد؟ پروردگارا! آیا لباس یک چنین مصیبتی را به علی و زهرا می‌پوشانی؟ بار خدایا! آیا چنین مصیبتی را نصیب آنان خواهی کرد؟ سپس حضرت زکریا دعا کرد و گفت: پروردگارا! پسری به من عطا کن که در این زمان پیری چشم من به وی روشن شود، وقتی که این پسر را به من عطا کردی مرا شیفته محبت وی بگردان، سپس مرا دچار مصیبت او بکن همچنان که حضرت محمّد حبیب خود را دچار مصیبت فرزند خواهی کرد! آنگاه خدا حضرت یحیی علیه السّلام را به زکریا عطا کرد و او را دچار مصیبت وی نمود. 📔 احتجاج: ص٢٣٩ 🔰 @DastanShia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣ 🔅السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلاىَ سَلامَ مُخْلِصٍ لَكَ فِى الْوَِلايَةِ... 🌱سلام بر تو ای مولایم، سلام بر تو از سوی قلبی، که جز تو در آن راه ندارد! 🌱بپذیر سلام کسی را که قلبش، خانه محبت توست و چشمهایش مشتاق دیدار تو...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شنبه با لمس لینک ها به ادعیه مورد نظر دسترسی پیدادخواهید کرد.🌹 🌸دعای عهد https://eitaa.com/maanaviyat402/3 🌸دعای روز شنبه https://eitaa.com/maanaviyat402/8 🌸زیارت روز شنبه https://eitaa.com/maanaviyat402/10 🌸نماز روز شنبه https://eitaa.com/maanaviyat402/14 🌸دعای هفتم صحیفه سجادیه https://eitaa.com/maanaviyat402/15 🌸دعای صباح امیرالمومنین علیه‌السلام https://eitaa.com/maanaviyat402/17 🌸زیارت عاشورا https://eitaa.com/maanaviyat402/22 🌸 https://eitaa.com/maanaviyat402/30 بانوای علی فانی👆 بانوای‌بحرالعلومی👇 https://eitaa.com/maanaviyat402/33 🌸حدیث کسا https://eitaa.com/maanaviyat402/36 التماس دعا ═✧❁🌸❁✧═؛ شماهم‌دعوتیدبه‌ایستگاه‌معنویت https://eitaa.com/joinchat/1371537606C0f79a2f3a3 ═✧❁🌸❁✧═
🤲 دعای روز شنبه از صحیفه فاطمیه 📚 🔆 از حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) نقل شده که در روز شنبه این دعا را می خواند : ☀️ بسمِ اللَّهِ الرَّحمَنِ الرَّحِيم ☀️ ❇️ اللّهُمَّ افتَح لَنا خَزائِنَ رَحمَتِکَ 🔶 پروردگارا گنجهای رحمتت را برای ما بگشا ❇️ وَ هَب لَنا اللّهُمَّ رَحمَةً لا تُعَذِّبُنا بَعدَها فِی الدُّنیا وَ الآخِرَةِ». 🔶 و ما را مشمول رحمتی قرار ده که بعد از آن در دنیا و آخرت عذابمان ننمایی ❇️ وَ ارزُقنا مِن فَضلِکَ الواسِعِ رِزقاً حَلالاً طَیِّباً 🔶 و از فضل گسترده ات، ما را از روزی حلال و پاکیزه ای بهره مند گردان ❇️ وَ لا تُحوِجنا وَ لا تُفقِرنا اِلی اَحَدٍ سِواکَ 🔶 و ما را نیازمند و محتاج کسی جز خود قرار نده ❇️ وَ زِدنا لَکَ شُکراً وَ اِلَیکَ فَقراً 🔶 و افزون فرما شکرگذاری ما را نسبت به خودت، و نیز فقر و نیازمان را به تو ❇️ وَ فاقَةً بِکَ عَمَّن سِواکَ غِنیً وَ تَعَفُّفاً 🔶 و بی نیازی و کرامت نفسمان از غیر خودت را، افزون فرما ❇️ اللّهُمَّ وَسِّع عَلَینا فِی الدُّنیا 🔶 خداوندا در دنیا بر ما گشایش عطا فرما ❇️ اَللّهُمَّ اِنّا نَعُوذُ بِکَ اَن تَزوِیَ عَنّا وَجهَکَ فِی حالٍ وَ نَحنُ نَرغَبُ اِلَیکَ فیهِ 🔶 بار الها از اینکه ما را در حالی که دیدارت را طالبیم، از دیدارت منع نمایی، بتو پناه میبریم ❇️ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ 🔶 پروردگارا بر محمد و خاندانش درود فرست ❇️ وَ اَعطِنا ما تُحِبُّ 🔶 و آنچه را که دوست داری بما عطا فرما ❇️ وَ اجعَله لَنا قُوَّةً فِیما تُحِبُّ یا اَرحَمَ الرّاحِمین 🔶 و آن را نیرویی قرار ده در آنچه ما دوست میداریم، ای بهترین رحم کنندگان 📚 منبع صحیفه فاطمیه 📚 بحارالانوار ج ۹۰ ص ۳۳۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام زمان 094.mp3
3.94M
فرق بسیار است... میان کسی که امروز خودش را به لشکر تو می رساند؛ تا کسی که بعداز آغاز حکومت جهانی ات به تو می پیوندد. آیا شعار امروزِ من نیز هست؟
قال الرضا عليه السّلام : إنَّ لِكُلِّ إمَامٍ عَهداً في عُنُقِ أولِيَائِهِ وَ شِيعَتِهِ وَ إنَّ مِن تَمَامِ الوَفَاءِ بِالعَهدِ وَ حُسنِ الأدَاءِ زِيارَةَ قُبُورِهِم .. ■■■ امام رضا(ع): دوستداران و شيعيان هر امامى عهد وپیمانی نسبت به او به گردن دارند و کمالِ وفاى به آن عهد و نيكو بجا آوردنش ، زيارت قبر ايشان است ... کافی، ج۴، ص۵۶۷
قال الصادق عليه السلام: مِن أحَبِّ الأَعمَالِ إلَى اللِه زِِيَارَةُ قَبرِ الحُسَينِ عَلَيهِ السَّلاَمُ . ■■■ امام صادق(ع): از محبوب ترين كارها نزد خداوند ، زيارت قبر حسين عليه السلام است . بحارالانوار، ج ۹۸، ص۴۹
قال الباقر عليه السّلام : لَو يَعلَمُ النَّاسُ مَا فِی زِيَارَةِ قَبرِ الحُسَينِ مِنَ الفَضلِ لَمَاتُوا شَوقاً. ■■■ امام باقر(ع): اگر مردم از فضیلت زيارت مزار حسين (ع) آگاه بودند ، از شوق مى مردند . مستدرک الوسائل ، ج۱۰، ص۳۰۹
قال الصادق علیه السلام: مَن لَم یَاتِ قَبرَالحُسَینِ عَلَیهِ السَّلاَمُ وَهُوَ یَزعُمُ اَنَّهُ لَنَا شِیعَه حَتّی یَمُوتَ فَلَیسَ هُوَ لَنَا بِشِیعَهِِ. ■■■ امام صادق(ع): کسی که گمان می کند که شیعه و پیرو ماست ولی [ باوجود امکان و بدون عذر ] مرقد حسین علیه السلام را زیارت نکند تا اینکه از دنیا برود؛ او شیعه ما نیست. بحارالانوار، ج۹۸، ص۴
قال الصادق علیه السلام: مَا مِنْ أحَدٍ يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِلَّا وَ هُوَ يَتَمَنَّى أَنَّهُ مِنْ زُوَّارِ الْحُسَيْنِ بنِ عَلیِِّ عَلَیهِ السَّلامُ لِمَا يَرَى مِمَّا يُصْنَعُ بِزُوَّارِ الْحُسَيْنِ مِنْ كَرَامَتِهِمْ عَلَى اللهِ . ■■■ امام صادق(ع): در روز قيامت احدی نیست مگر آنكه آرزو می كند از زوّار حسين بن علی علیه السلام محسوب شود؛ زيرا مشاهده می كند که با ايشان چگونه رفتار می شود و خداوند چه بخشش وكرامتى در باره آنها منظور می فرمايد. بحار الانوار،ج۹۸،ص۷۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 ترجمه آیات1⃣الی6⃣ سوره از تفسير شریف المیزان 🔰 ترجمه آیات 🔸به نام خداى رحمان و رحيم 🔸 آنچه در آسمان ها و زمين است براى خدا تسبيح مى گويند به خاطر اين كه او عزيز و حكيم است1⃣ 🔸ملك آسمان ها و زمين از آن او است، او زنده مى كند و مى ميراند و او بر هر چيزى توانا است2⃣ 🔸او اول و آخر و ظاهر و باطن است، و او به هر چيزى دانا است 3⃣ 🔸او كسى است كه آسمان ها و زمين را در شش روز بيافريد، و سپس بر عرش (مقام صدور اوامر) مستولى گشت، و به تدبير امر عالم پرداخت، او مى داند چه قطره آبى، و چه تخم گياهى داخل زمين شد و چه گياهى سر از زمين بدر آورد، چه شعاعى از آفتاب زمين تابيد، و چه فرشته اى نازل و چه فرشته اى برگشت، چه بخارى از زمين بالا رفت و چه عملى از بندگان صعود كرد، و او با شما است، هر جا كه باشيد، و خدا به آنچه مى كنيد بينا است4⃣ 🔸ملك آسمان ها و زمين از آن او است، و بازگشت همه امور به سوى خداست 5⃣ 🔸او است كه شب را در روز فرو مى برد، و روز را داخل در شب مى كند، و او بدانچه در خاطرها و دلها است آگاه است 6⃣ _________ 🌷شادی روح علامه طباطبایی ره صلوات ╭━━⊰❀🌹🌹🌹❀⊱━━╮ 🆔 لینک کانال تسنیم 👇 https://eitaa.com/joinchat/337510455C02b545fd7e ╰━━⊰❀🌹🌹🌹❀⊱━━╯
🌺بیان آیات 1⃣الی6⃣سوره از تفسير شریف المیزان 🔰بیان آیات 🔸غرض اين سوره تحريك و تشويق مؤمنين به انفاق در راه خداست، همچنان كه تكرار امر صريح به اين معنا در خلال آياتش اشعار بدان دارد، يكجا مى فرمايد: (امنوا باللّه و رسوله و انفقوا مما جعلكم مستخلفين فيه ...) و جاى ديگر مى فرمايد: (من ذا الذى يقرض اللّه قرضا حسنا...)و باز جاى ديگر مى فرمايد: (ان المصدقين و المصدقات و اقرضوا اللّه قرضا حسنا) و در تشويق مردم به اين عمل همين بس كه انفاق مردم را قرض دادن آنان خداى عز اسمه دانسته، و معلوم است كه خداى عزوجل عالى ترين و مقدس ترين و بهترين مطلوبست، او هرگز خلف وعده نمى كند، و او وعده شان داده كه اگر به وى قرض بدهند مضاعف و چند برابر بر مى گرداند، و نيز وعده داده كه در عوض انفاقشان اجرى كريم و بسيار زياد بدهد. 🔸و نيز اشاره كرده به اين كه اين انفاق منشاش تقوا و ايمان به رسول است، و اثر آمرزش گناهان و داشتن دو برابر از رحمت و ملازمت با نور، و بلكه ملحق شدن به صديقين و شهداء در نزد خداى سبحان است. 🔸و در خلال آيات سوره معارفى هم راجع به مبدأ و معاد آمده ، و دعوت به تقوا و اخلاص ايمان و زهد دارد، و نيز مشتمل بر مواعظى است. 🔸و اين سوره شهادت سياق آياتش در مدينه نازل شده. و بعضى از مفسرين ادعا كرده اند كه مدنى بودن اين سوره اجماعى است. 🔸و چون تشويق و تحريك مردم به انفاق، و اين كه انفاق قرض دادن به خدا است اين توهم را ايجاد مى كند كه مگر خدا به مال ما محتاج است، لذا از همان آغاز سخن يعنى اولين كلمه سوره مسأله نزاهت خدا از احتياج را خاطر نشان نموده، فرموده : (آنچه در زمين و آسمان ها است خدا را تسبيح مى گويند). 🔸و نيز عده اى از اسماى حسناى خدا را كه رساننده نزاهت است ذكر كرد، و همه سوره هايى كه با تسبيح خدا آغاز شده، يعنى سوره حشر، صف، جمعه و تغابن، كه بعضى با كلمه و بعضى ديگر با كلمه آغاز شده اند، نظير سوره مورد بحث است. _________ 🌷شادی روح علامه طباطبایی ره صلوات ╭━━⊰❀🌹🌹🌹❀⊱━━╮ 🆔 لینک کانال تسنیم 👇 https://eitaa.com/joinchat/337510455C02b545fd7e ╰━━⊰❀🌹🌹🌹❀⊱━━╯
🌺تفسیر آیه 1⃣سوره از تفسير شریف المیزان 🔰سبح لله ما فى السموات و الارض و هو العزيز الحكيم1⃣ 🔸تسبيح كه مصدر فعل  است، به معناى منزه داشتن است، وداشتن خدا به اين است كـه هـر چـيـزى را كـه مـسـتـلزم نـقـص و حـاجـت و نـاسـازگـارى بـا سـاحـت كـمـال او باشد از ساحت او نفى كنى، و معتقد باشى كه خداى تعالى داراى چنين صفات و اعـمـالى نـيـسـت، و كـلمـه  در جـمـله مـورد بـحـث مـوصوله است، و مراد از آن تمامى مـوجـوداتـى اسـت كـه در آسـمان ها و زمين هستند، چه آن ها كه مانند ملائكه و جن و انس داراى عـقـل و شـعـورنـد، و چه آنهايى كه چون جمادات فاقد عقلند، و اگر بگويى كلمه  راجـع بـه مـوجودات فاقد عقلند، (و در فارسى به  ترجمه مى شود)، و على القـاعـده بـايد شامل عقلا نشود، در پاسخ مى گوييم: بلى همينطور است، ليكن در جايى كـه قـريـنـه اى بـاشدبفهماند منظور از كلمه  عقلا و غير عقلا هر دو است، اشكالى نـدارد، و در آيـه مـورد بحث قرينه اى كه دلالت كند بر اين كه منظور عموم موجودات است چـه عقلا و چه غير عقلا وجود دارد، و آن قرينه اين است كه اسمايى از خداى سبحان بر مى شـمـارد كـه مـخصوص عقلا است ، مانند احياء و علم بذات الصدور، يعنى علم و آگاهى به نـيـتـهـايـى كـه در درون دلهـا اسـت و معلوم است كه اين دو صفت مربوط به موجودات داراى شعور، و صفت دوم مربوط به عقلا است. پـس مـعـنـاى آيـه ايـن شـد كـه: تـمامى موجوداتى كه در آسمان ها و زمين است، و خلاصه تمامى عالم، خداى سبحان را منزه مى دارد. بـيـان ايـنـكـه تـسـبـيـح آنچه در آسمانها و زمين است تسبيح حقيقى است نه مجازى و به زبان حال و مـراد از تسبيح خداى تعالى حقيقت معناى تسبيح است، نه اين كه خواسته باشد به طور مـجـاز نـسـبـت تـسـبـيـح به آنها داده باشد، يعنى خواسته باشد بفرمايد: هر موجود كه در آسـمـان هـا و زمـيـن اسـت با هستى خود دلالت مى كند بر اين كه پديد آورنده اى منزه از هر نـقـص ‍ و مـتـصـف بـه كـل كـمـال دارد، و نه اين كه خواسته باشد به طور عموم مجاز نسبت تـسـبـيـح بـه آنـهـا داده باشد، يعنى بفه ماند كه تمامى موجودات دلالت دارند بر نزاهت خداى تعالى از هر نقص و عيب. چيزى كه هست عقلاى از موجودات اين دلالت را با زبان سر ايـفـا مى كنند و مى گويند: (سب حان اللّه سبحان اللّه) و يا به فارسى مى گويند: خـدا مـنـزه از هـر نـقـص و حـاجـت اسـت و غـيـر عـقـلا ايـن دلالت را بـه لسـان حـال ايـفا مى كنند، بلكه همان طور كه گفتيم معناى حقيقى كلمه منظور است ، و موجودات چه عـقـلا و چـه غـيـر عـقـلا همه خدا را به تمام معنى الكلمه و به حقيقت معنى الكلمه تسبيح مى گـويـنـد، بـدليـل ايـن كـه در جـاى ديـگـرطـور صـريـح و بـه بـيـانـى كـه نـه مـيـتوان حمل بر مجازش كرد، و نه حمل بر عموم مجاز، فرموده: (و ان من شى ء الا يسبح بحمده و لكن لا تفقهون تسبيحهم) چون اگر منظور از تسبيح، تسبيح مجازى بود، ديگر جا نداشت بفرمايد: شما تسبيح آنها را نمى فهميد، زيرا تسبيح مـجـازى ايـن اسـت كـه : مـوجـودى بـا هـستى خود دلالت كند بر وجود خالق و صانعش و اين دلالتـش حـجـتـى بـاشـد عـليـه مـنـكـريـن صـانـع، و يـا اين است كه هر موجودى با زبان حـال تـسـبـيـح و حـمـد خدا بگويد، و اين دو نوع دلالت را همه كس مى فهمد، و نمى بايست بفرمايد: (و ليكن شما تسبيح آنها را نمى فهميد). پـس تـسبيح تمامى موجوداتى كه در آسمان ها و زمين هست تسبيح با زبان، و تنزيه به حـقـيـقـت مـعـنـاى كـلمـه اسـت، هـر چـنـد كـه مـا زبـان آنـهـا را نـفـهـمـيـم، نـفـهـمـيـدن مـا دليل بر اين نيست مثلا جمادات زبان ندارند، قرآن كريم تصريح دارد بر اين كه تمامى مـوجـو دات زبـان دارنـد و فـرمـوده : (قـالوا انـطـقـنـا اللّه الذى انـطـق كل شى ء). (و هـو العزيز الحكيم) - يعنى خداى سبحان داراى مقامى منيع است، به طورى تمامى قـدرتـهـا را در هـم مـى شـكـند، و هيچ قدرتى نيست كه او را شكست دهد، و حكيم است، يعنى فـعـل او مـتـقـن و مـحـكـم اسـت، آنـقـدر مـحـكـم اسـت هـيـچ عـارضـه اى فـعـل او را فـاسد نمى كند، (و چون افعال ما در معرض فساد و تباهى نيست)، و نيز آنقدر متقن است كه جاى هيچ اعتراض كردنى در آن نيست. _____ 🌷شادی روح علامه طباطبایی ره صلوات ╭━━⊰❀🌹🌹🌹❀⊱━━╮ 🆔 لینک کانال تسنیم 👇 https://eitaa.com/joinchat/337510455C02b545fd7e ╰━━⊰❀🌹🌹🌹❀⊱━━╯
🌺تفسیر آیه 2⃣سوره از تفسير شریف المیزان 🔰له مـلك السـمـوات و الارض يـحـيـى و يـمـيـت و هـو عـلى كل شى ء قدير2⃣ 🔸از آنـجـايـى كـه در ابـتـداى آيه خبر مقدم بر مبتدا ذكر شده و حق كلام بودبفرمايد: (ملك السـمـوات و الارض له مـلك آسـمـان هـا و زمـيـن از آن خـدا اسـت) ولى چـنين نفرمود، بلكه فـرمـود: (از آن خـدا اسـت مـلك آسمان ها و زمين)، و اين عبارت انحصار را مى رساند، در نتيجه مى فهماند كه: مالك آسمان ها و زمين تنها خداست، او به تنهايى است كه هر حكمى بخواهد در عالم مى راند، براى اين كه پديد آورنده همه او است، پس آنچه در آسمان ها و زمـين هست قيام و وجود آثار وجودش به خداست، پس هيچ حكمى نيست مگر اين كه حاكم در آن خداست، و هيچ ملك و سلطنتى نيست مگر آنكه صاحبش او است. (يـحيى و يميت) - اين دو جمله اشاره است به دو نام از نامهاى خداى تعالى زنده كننده و مـيـرانـنـده، (مـحـيـى و مـمـيـت) و اگـر خـود اسـم را نـيـاورد، و بـه جـاى آن فـعـل مـضـارع آورد، بـراى ايـن بـود كـه اشـاره كـرده بـاشـد بـه شـمـول و عـمـومـيـت آن نـسـبـت بـه هـر احـيـاء و هـر امـاتـه، تـا در نـتـيـجـه شـامـل ايـجـاد مـلائكه هم بشود، چون حيات ملائكه مسبوق به مرگ نيست، و نيز زنده كردن جـنـيـن در شكم مادرش، و زنده كردن مردگان در روز قيامت، و پديد آوردن جمادات مرده كه قـبلا زنده نبودند، تا ميراندن درباره آنها صادق باشد، و ميراندن انسان در دنيا و براى بار دوم در برزخ كه آيه شريفه (ربنا امتنا اثنتين و احييتنا اثنتين) به آن اشاره دارد، علاوه بر اين، در تعبير مضارع دلالت بر استمرار نيز هست. (و هو على كل شى ء قدير) - اين جمله اشاره دارد به صفت قدرت خداى تعالى، و اين كـه قـدرت او مـطـلق است، و مقيد به چيزى دون چيزى نيست، و اگر در آ خر آيه مورد بحث اين جمله را گنجاند، براى مناسبتى بود كه با مسأله احياء و اماته داشت، چون ممكن بود كـسـى توهم كند كه چطور ممكن است خداى تعالى مرده اى را كه نه عينى از آن بجا مانده و نـه اثـرى، زنـده كـند؟ و جمله مذكور اين توهم را دفع نموده مى فرمايد: او بر هر چيزى قادر است _____ 🌷شادی روح علامه طباطبایی ره صلوات ╭━━⊰❀🌹🌹🌹❀⊱━━╮ 🆔 لینک کانال تسنیم 👇 https://eitaa.com/joinchat/337510455C02b545fd7e ╰━━⊰❀🌹🌹🌹❀⊱━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا