هدایت شده از جهاد تبیین
🌷میلاد امام حسن مجتبی، مبارکباد
🌹امام حسن مجتبی (ع) فرمودند:
🍃هلاكت و نابودى مردم در سه چیز است: كبر، حرص، حسد.
🌼 تكبّر كه به سبب آن دین از بین مى رود و به واسطه آن، ابلیس، مورد لعنت قرار گرفت.
🌼 حرص كه دشمن جان آدمى است وبه واسطه آن آدم از بهشت خارج شد.
🌼 حسد كه سررشته بدى است و به واسطه آن قابیل، هابیل را كشت.
📒بحار الانوار(ط-بیروت) ج ۷۵ ص۱۱۱
🌷رهبرانقلاب:انسان چقدر لذت میبرد که میبیند در شب ولادت امام مجتبی علیهالسلام بالای سر یک نانوائی تابلو زدهاندکه امشب به عشق امام حسن علیهالسلام، نان از این نانوائی صلواتی است۸۶/۰۷/۲۱
هدایت شده از جهاد تبیین
🔴 بی حجابسازها مهمترند!
✍ سید علیرضا آلداود
🔸رهبر انقلاب در دیدار رمضانی ۱۴۰۲ با اشاره به اینکه حجاب محدودیت شرعی و قانونی است فرمودند: کشف حجاب حرام شرعی و حرام سیاسی است.
🔻اما چه عواملی زمینهساز این حرام شرعی و سیاسی می شود؟ سوال مهمی که شاید برای خیلی از مردم بوجود بیاید.
🔸رهبر حکیم انقلاب نخستین عامل این کشف حجابها را ندانستن آن افراد می دانند. برای این دسته از افراد باید حتما با جهاد تبیین و زبان اقناع در حوزه شناختی تلاش شود و مهمترین بستر اقناع و رساندن پیام در شرایط امروز فضای مجازی و رسانه البته نه از نوع غربیاش است، چراکه در سکوهای دشمن با بهره گیری از فناوریهایی نظیر هوش مصنوعی و فیلترینگ حبابی صدای ما به گوش مخاطب کف جامعه نمیرسد.
🔻اما مطابق فرمایشات حضرت آقا دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده و ما هم باید با برنامه و نقشه وارد شویم.
🔸نکته مهم در این شرایط اینجاست که مهمترین بستر دشمن برای اغوای افراد با هدف گسترش فمینیسم، کشف حجاب و نافرمانیهای مدنی فضای مجازی و رسانه های ارتباطی و اجتماعی آمریکایی است.
⭕️بی شک فضای مجازی ول و شبکههای اجتماعی در بستر آن نظیر اینستاگرام، دیسکورد، توییچ، فیس بوک و پیام رسان هایی مانند واتس اپ و تلگرام به عنوان سلاحهای شناختی در جنگ ترکیبی به حساب میآیند و دشمن نیز از این بسترها بخصوص کلان دادههای مخاطبان این سکو ها در حال استفاده حداکثری است.
🔻در شرایط فوق الذکر یکی از مهمترین راهبردهای جبهه انقلاب مطالبهی محاکمه کسانی است که در طول ۲ دهه گذشته مخصوصا در دولت قبل مسبب نفوذ حداکثری فضای مجازی ول و سکوهای اعزام شده از سوی دشمن در داخل ایران شدند تا بر روی یک نسل از کشور که به نسل Z معروف شده است تاثیرات شناختی منفی بگذارد و آنان پس از مدتی دچار رویگردانی اجتماعی، شک و بغض نسبت به هویت و فرهنگ ایرانی اسلامی خود شوند.
🔸راهبردی که همزمان با راهبرد بالا باید مطالبه و دنبال شود موضوع حکمرانی سایبری ایران اسلامی است دقیقا شبیه به آنچه امروز در غرب با موضوع سکوی تیک تاک با آن روبرو هستیم که میتواند بسیاری از افراد نا آگاه را نیز هوشیار کند.
🔻قدم بعدی قوی شدن در حوزه رسانه و فضای مجازی است و طراحی عملیاتهای با اثر شناختی که هر عملیات علاوه بر خنثی سازی اقدامات دشمن در لایه پدافند شناختی، بتواند به عنوان آفند شناختی هم عمل کند.
🔸راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، تصویب قوانین بروز در حوزه رسانه و فضای مجازی ، تقویت سکوهای داخلی، بهره گیری از هوش مصنوعی برای پالایش هوشمند محتوا، تقویت زیرساختهای دسترسی کودکان و نوجوانان به شبکه امن، ارتقای سواد رسانهای جامعه، مقابله با نفوذ و نفوذیها و... از مهمترین راهبردهای بعدی است که باید در کوتاه مدت در سطح کشور عملیاتی شود.
🔻🔻🔻ادامه دارد
📡برای رصد تحلیل های داغ در مورد وقایع مهم روز به کانال جهاد تبیین۸ بپیوندیم👇
┏━━ °•🍃•°━━┓
@jahadetabeen8
┗━━ °•🍃•°━━┛
هدایت شده از جهاد تبیین
🔴 چند برداشت شیرین از یک دیدار
👤 #محسن_مهدیان
🔹 درباره سخنان رهبرانقلاب در دیدار با مسوولین باید مفصل تر نوشت؛ اما چند برداشت اجمالی از این جلسه برایم شیرین بود.
1️⃣ یکم. دعوت و حضور چهره های مختلف سیاسی از اصولگرا تا اصلاح طلب هایی که مسئولیتی هم ندارند جالب بود. از مسجد جامعی و جهانگیری تا بادامچیان و غیره. بعد هم سخنان رهبری انقلاب اینطور شروع شد که این جلسه با حضور مسوولین کشوری مهم و استثنائی است و این حضور متنوع سیاسی موجب نزدیک شدن دلها می شود.
2️⃣ دوم. بیش از 90 درصد زمان جلسه به توصیه های اقتصادی گذشت. هم از پیشرفت ها گفتند و هم از نقص ها. اما ضعف ها را صریح و بی پرده گفتند... و اینکه اگر الزامات مطرح شده رعایت شود مردم در پایان سال احساس آرامش می کنند.
3️⃣ سوم. مسئولین را دعوت به همدلی و همکاری و کسب اطلاع از عملکرد یکدیگر کردند و برای بار چندم و با مزاح به تورگردشگری مسئولین برای آشنائی با توفیقات انقلاب اشاره کردند.
4️⃣ چهارم. در میان توصیه های اقتصادی بر یک مورد تاکید ویژه داشتند و آنهم جلب مشارکت مردم به عنوان نسخه قطعی رشد تولید. همچنان اشاره کردند در این رابطه عقب مانده ایم.
5️⃣ پنجم. اقتصاد و معیشت را به عنوان اولویت اول معرفی کردند و توضیح دادند خیلی وقت ها ریشه مشکلات فرهنگی در نقص اقتصادی و کسری معیشت مردم است.
6️⃣ ششم. از نظم نوین جهانی گفتند که زودتر از پیش بینی ها به نفع مردم ایران رقم می خورد و از بحران امروز آمریکا و اسرائیلی گفتند که زودتر از موعد 25 ساله زمین گیر شده و می شود....
7️⃣ هفتم. از اصلاح وضعیت معیشت مردم و کاهش محسوس تورم گفتند و اما مردم را صمیمانه دعوت به صرفه جوئی کردند.
8️⃣هشتم. به نقش ذکر در پیشرفت کشور اشاره کردند و اینکه مسئولین باید قدر این فرصتی که خدا در اختیار آنها قرار داده است در خدمت به خدا بدانند و خدمت به خدا چیزی نیست جز خدمت به خلق.
9️⃣نهم. از انتخابات پایان سال گفتند و اینکه راهبرد مسئولین باید مشارکت و سلامت و رقابت باشد.
🔟دهم. از حجاب گفتند آنهم متفاوت از بسیاری که یا لکنت دربیان حق دارند و یا تحلیل ها ناقص ارائه می کنند.
🔸اولا مساله حجاب را با تهاجم به غرب طرح کردند. اینکه اینها با بلائی که بر سر هویت و شخصیت زن آورده اند حق ندارند درباره جایگاه بلند زن ایرانی اسلامی سخن بگوید.
✅ دوم صریح و روشن است از حرام شرعی و حرام قانونی گفتند. تاکید کردند این یک اقدام دولتی نیست و قانون است. تعبیر حرام سیاسی داشتند. به سخن دیگر قانون یعنی خواست مردم، نه دولت. قانون یعنی انتخاب و حقوق اکثریت.
🔹سوم نیز تاکید داشتند همین ها که کشف حجاب کردند نیز اهل دین اند و اگر آگاه شوند اصلاح می کنند.
💢 عبور کنیم؛ اما پس زمینه همه این سخنان یک پدرانه صریح و دلسوزانه بود. با این نخ تسبیح فرصت کردید مجدد این ده محور را مرور کنید.
#سیاسی
➖➖➖➖➖➖➖
📲 مهمترین تحلیلهای روز 👇
@jahadetabeen8
هدایت شده از بیداری ملت
🔴هشدار بسیار بسیار مهم
⏪بعد از بزاق و مو اینبار با بهانه های پزشکی سراغ سلولهای بنیادی ایرانیان دارند، میروند.
▪️ این سلولهای بنیادی اگر به دست دشمنان ملت ایران برسد قطعا با بیوتروریسم جدید روبرو خواهیم بود حتی بدتر، سخت تر و خطرناکتر از کوید ۱۹
#انتشارحداکثری
👤 سید علیرضا آلداود
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
🔴چگونه بلعم باعورا سپاه موسی را شکست داد ؟
حضرت موسی و قوم بنی اسرائیل به نزدیکی های شهر شام وبیت المقدس رسیده بودند ،این سپاه آماده نجات مردم مظلوم از دست حاکمان ظالم بودند.که بزرگان شهر از عابد بد طینتی برای جلوگیری از پیشروی لشگر موسی کمک میگیرند ،بلعم باعورا پیشنهاد میدهد که برای بر زمین زدن سپاه موسی ،ترفند آزادی پوشش و ازادی روابط با نامحرم را اجرا کنند .و باعث شیوع فساد در لشگر موسی شوند.همان پروژه زن زندگی آزادی خودمان را اجرا کردند ،که اتفاقا با اجرای این طرح کم کم فساد گسترده شد تا جایی که دامان فرماندهان لشگر موسی را گرفت .در نتیجه مظلومان آزاد نشدند و ظالمان بر سر کار ماندند ومومنان شکست سختی خوردند .
در سوره اعراف خداوند درباره عاقبت بد بلعم باعورا که مثل سگ هار است،صحبت کرده است .
◀️آری دشمن هر وقت مومنان را در آستانه پیروزی های بزرگ دیده است با گسترش فساد وفحشا آنان را بر زمین زده است .و این عملیات اصلی سازمان های جاسوسی دشمن در کشورهای هدف بوده است.
منبع :علامه مجلسی، بحارالانوار، ج۱۳، ص۳۷۵.
اعراف ۱۷۵،۱۷۶
#حرام_سیاسی
✍عالیه سادات
___________________
#کانال_شکوه_زن_وزنانگی
به ما بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/2336751715C0fba986b70
هدایت شده از اساطیرنامه | مروری بر تاریخ ایران
🔻حکایت انسان با اصل و ریشه
✍رانندۂ کامیونی در جنگلی، الوار درختان قطعشده بر پشت کامیون خویش بار کرده بود تا به سمت شهر حرکت کند. بعد از اینکه مسافتی را طی کرد به ناگاه در مسیر جادۂ جنگل هنگام پیچیدن از پیچ جاده، لبهٔ سپر کامیون به درختی در کنار جاده برخورد کرد و کامیون از توقف ایستاد و از این تصادف تکانی که به کامیون خورد، تمام الوار از درب عقب کامیون به بیرون پرتاب شدند.
🔸 رانندۂ کامیون که همراه پسرش در کامیون بودند بعد از آن اتفاق به پایین از کامیون آمدند و صحنه را دیدند. پدر گفت: پسرم! با دیدن این حادثه بیاموز که یک درخت صاحبِ ریشه توانست صد درخت بیریشه را جابجا و واژگون کند.
🔸همیشه سعی کن ریشهٔ خانوادگی و خداباوری خود را حفظ کنی که یک انسان صاحبِ ریشه میارزد به صد انسان بیریشه!! و تکیه بر یک انسان صاحبِ ریشه برای تو بسیار سودمندتر از تکیه بر صدها انسان بیریشه است. یک انسان صاحبِ ریشه در برابر مشکلات مقاومت میکند
📜 اساطیر نامه | مروری بر تاریخ
https://eitaa.com/joinchat/2868183226Cfce63ae436
دعای چهارم:
دعای موسی علیه السلام
قرآن كريم در آيات بيست و سوم و بيست و چهارم سوره ي قصص به ماجراي برخورد موسي عليه السلام با دختران شعيب و ياري رساني به آنان و مناجات موسي عليه السلام اشاره كرده، ميفرمايد:
(وَلَمَّا وَرَدَ مَاءَ مَدْيَنَ وَجَدَ عَلَيْهِ امَّةً مِنَ النَّاسِ يَسْقُونَ وَوَجَدَ مِنْ دُونِهِمُ امْرَأتَيْنِ تَذُودَانِ قَالَ مَا خَطْبُكُمَا قَالَتَا لا نَسْقِي حَتَّي يُصْدِرَ الرِّعَاءُ وَأ بُونَا شَيْخٌ كَبِيرٌ* فَسَقَي لَهُمَا ثُمَّ تَوَلَّي إلَي الظِّلِّ فَقَالَ رَبِّ إنِّي لِمَا أنزَلْتَ إلَيَّ مِنْ خَيْرٍ فَقِيرٌ).
«و هنگامي كه به (چاهِ) آب مَدين رسيد، گروهي از مردم را در آن جا يافت كه (چهارپايان خود را) سيراب ميكردند؛ و پايين تر از آنان دو زن را يافت كه (گوسفندان خود را از رفتن به طرف آبشخور) بازمي داشتند. (موسي به آن دو) گفت: « [جريان كارشما چيست؟ » [آن دو زن گفتند: « (ما گوسفندهايمان را) سيراب نمي كنيم تا اين كه شبانها خارج شوند؛ و پدر ما پير كهنسالي است. »* پس (موسي) براي آن دو (گوسفندان را) سيراب كرد، سپس (از آنان) به سوي سايه روي برتافت و گفت: «پروردگارا! در حقيقت من به آنچه از نيكي كه به سوي من فروفرستي، نيازمندم».
نكتهها و اشاره ها:
۱. موسي از مصر به طرف مَدْين حركت كرد و پس از چند روز، خسته و گرسنه و تشنه به سرزمين مدين رسيد و به طور طبيعي نخست به سراغ محل آب رفت تا آبي بنوشد و خستگي از تن به در كند. «۱»
۲. موسي جواني طرف دار مظلومان و نيكوكار بود و به اطراف خود توجه ميكرد و وقتي ديد دو دختر با عفت در كنار آب ايستاده اند و چوپانان راه را باز نمي كنند كه آنان از آبشخور به راحتي استفاده كنند، به سراغ آنان رفت و از كار آنان پرسيد و جالب آن است كه هردو دختر را مخاطب ساخت و با يكي از آنان سخن نگفت تا مورد اتّهام قرار گيرد؛ سپس به آنان كمك كرد تا دامهاي خود را سيراب كنند.
۳. جالب آن است كه موسي، به نفع بانوان وارد عمل شد و دامهاي آنان را برد و سيراب كرد و بدين وسيله به وضع موجود شهر مدين اعتراض كرد كه چرا زنان را معطل ميكنيد و رعايت حال آنان را نمي نماييد.
۴. موسي با آن كه در آن شرايط كاملًا نيازمند بود، هيچ مزدي در برابر كارخود از دختران شعيب نخواست، ولي چنان كه در آيات بعدي ميخوانيم، خدا پاداش اين نيكوكاري او را داد وغذا و خانواده اي پاك دامن و معلّمي هم چون شعيب نصيب او كرد.
۵. موسي عليه السلام همواره با خدا مناجات ميكرد و در اين آيات آمده است كه او به سايه اي رفت و به پروردگارش عرض كرد كه من نيازمند نيكيهاي تو هستم.
البتّه جالب است كه به خدا نگفت به من غذا و همسر بده، بلكه گفت من نيازمند احسان تو هستم (توخود هر طور ميداني و صلاح است عمل نما).
۶. دختران شعيب در خانه ي پيامبري الهي تربيت يافته بودند و از اين رو قرآن سخنان و رفتار آنان را به تصوير كشيد تا سرمشق ديگران شوند. در زندگي اين دختران چند نكته ي جالب وجود دارد:
الف) آنان بيرون از خانه كار ميكردند و به پدرشان در دام داري كمك مينمودند.
ب) كار بيرون از خانه را باعفت همراه كرده بودند و طوري عمل ميكردند كه با مردان بيگانه مخلوط نشوند و كاركردن آنها عوارضي به دنبال نداشته باشد.
ج) در برابر پرسش موسي، زيركانه و كوتاه جواب دادند؛ از طرفي اشاره كردند كه براي سيراب كردن گوسفندان آمده ايم و از سويي بيان كردند كه نمي خواهيم با مردان بيگانه مخلوط شويم و عفّت خود را به موسي گوش زد كردند و از سويي ديگر علت كاركردن خود را ياري پدر اعلام كردند.
به طور طبيعي احتمال ميرفت كه جواني كه با دختران شعيب سخن ميگويد، فردي طمع كار باشد؛ از اين رو به او گوش زد كردند كه ما پدر داريم و بي سرپرست نيستيم، ولي پدر ما پير است و آمدن ما به ميان اجتماع مردان، از سر اضطرار بوده است.
۷. سخن گفتن پسر و دختر نامحرم در مورد برنامههاي كاري (اگر بدون شهوت راني و خطرگناه و در حضور جمع باشد) مانعي ندارد؛ چراكه قرآن جريان گفت وگوي موسي و دختران شعيب را نقل ميكند، در حالي كه آنان با هم ديگر نامحرم بودند و هيچ سرزنشي نيز در اين مورد نمي نمايد.
آموزهها و پيام ها:
۱. در كارهاي اجتماعي حق بانوان را رعايت نماييد.
۲. زنان در هنگام ضرورت ميتوانند با رعايت عفّت در خارج از خانه كار كنند.
۳. دختران جوان در گفت وگوهاي اجتماعي، زيركانه پاسخ دهند و از توهّمات طرف مقابل جلوگيري كنند.
۴. جوانان در اجتماع به اطراف خود توجه كنند و حامي مظلومان، به ويژه زنان باشند.
۵. جوانان نيكوكار باشند و به ناموس مردم چشم طمع ندوزند، و از خدا (امكانات) نيكو بخواهند (تا خدا زندگي شان را سامان بخشد).
۶. در هنگام نياز به درگاه بي نياز برويد۱.
۱.تفسير قرآن مهر، ج، ص ۲۸۰.
ادامهی دعای چهارم:
در تفسیر نور نیز در تفسیر این آیات چنین آمده است:
پیام ها:
۱- از حیا و ضعف زنان، سوء استفاده نکنیم. اگر قانون و حمایتی در کار نباشد، بسیاری از مردان، حقوق زنان را نادیده میگیرند. أُمَّةً... یَسْقُونَ وَ وَجَدَ مِنْ دُونِهِمُ امْرَأَتَیْنِ
۲- حریم میان زن و مرد یک ارزش است که دختران شعیب آن را مراعات میکردند. «وَ وَجَدَ مِنْ دُونِهِمُ امْرَأَتَیْنِ»
۳- دختران پیامبر خدا چوپانی میکنند، ولی هرگز تن به ذلّت وگدایی نمی دهند.
«امْرَأَتَیْنِ تَذُودٰانِ»
۴- چوپانی، شغل بسیاری از انبیای الهی بوده است. «وَ أَبُونٰا شَیْخٌ کَبِیرٌ» اگر پدر ما پیر نبود، خودش چوپانی میکرد.
۵-مشکلات شخصی، ما را از حمایت دیگران باز ندارد. «قٰالَ مٰا خَطْبُکُمٰا» (موسی علیه السلام که جانش در خطر و در حال فرار بود، از کمک وحمایت دیگران دست برنداشت. )
۶- حمایت از زنان یک ارزش انسانی است. «مٰا خَطْبُکُمٰا»
۷- گفتگوی مرد با زن در صورت لزوم مانعی ندارد. «مٰا خَطْبُکُمٰا»
۸-سعی کنیم در حرف زدن با نامحرم، خلاصه سخن بگوییم. «مٰا خَطْبُکُمٰا»
۹- نسبت به آنچه در اطراف ما میگذرد، بی تفاوت نباشیم. «مٰا خَطْبُکُمٰا»
۱۰- کار زن در خارج از منزل اشکالی ندارد، به شرط آنکه:
الف: زن در محیط کار، تنها نباشد. «امْرَأَتَیْنِ»
ب: با مردان اختلاطی نداشته باشد. «مِنْ دُونِهِمُ - لاٰ نَسْقِی حَتّٰی یُصْدِرَ الرِّعٰاءُ»
ج: مردی که توان کار داشته باشد، در خانواده نباشد. «أَبُونٰا شَیْخٌ کَبِیرٌ»
۱۱- اگر در موضعی غیر عادّی قرار داریم، از خود دفع شبهه کنیم. «وَ أَبُونٰا شَیْخٌ کَبِیرٌ»
۱۲- وقتی پدر و نان آور خانواده از کار میافتد، همه ی فرزندان حتّی دختران نیز
مسئول هستند. «أَبُونٰا شَیْخٌ کَبِیرٌ».
۱۳- در کمک به دیگران، شرطی قرار ندهیم و سریع اقدام کنیم. «فَسَقیٰ لَهُمٰا»
حضرت موسی همین که دلیل منطقی آن دو زن را شنید، بدون هیچ گونه پرسش و درخواستی، بی درنگ به رفع خواسته آنان پرداخت.
۱۴- خدمت به مردم را خالصانه انجام دهیم و حل مشکلات خود را از خداوند بخواهیم. «فَسَقیٰ لَهُمٰا - رَبِّ إِنِّی» (موسی گوسفندان آن دو دختر را سیراب کرد، ولی برای رفع گرسنگی خود به جای استمداد از آنان، از خدا کمک طلبید. )
۱۵- همه چیز را از خداوند درخواست نماییم. «رَبِّ إِنِّی لِمٰا أَنْزَلْتَ إِلَیَّ مِنْ خَیْرٍ فَقِیرٌ»۱.
۱. تفسير نور، ج ۷، ص ۳۷.
🌴 احسن الحدیث 🌴
ویژهی نکتههای قرآنی اعم از تفسیر، علوم قرآن، معرفی آثار قرآنی و...
https://eitaa.com/ahsanalhadis1
https://eitaa.com/ahsanalhadis2