52.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 زنجیرزنی هیئت حسینی بازارنو اردکان شب پنجم محرم ۱۴۰۲/حسینیه بازارنو ۲
#ندای_اردکان
@neday_ardakan🔷
🔴 حکایت تکان دهنده فرزند شیخ رجبعلی خیاط از پدرش در مورد یک زن بی حجاب
🔰یکی از دوستان پدرم میگفت: یک روز با جناب شیخ به جایی میرفتیم، یکدفعه من دیدم جناب شیخ با تعجب و حیرت به زنی که موی بلند و لباس شیکی داشت نگاه میکند! از ذهنم گذشت که جناب شیخ به ما میگوید چشمتان را از نامحرم برگردانید و حالا خودش اینطور نگاه میکند! فهمید! گفت:
تو هم میخواهی ببینی که من چه میبینم! ببین! من نگاه کردم دیدم همین طور از بدن آن زن، مثل سرب گداخته، آتش و سرب مذاب به زمین میریزد! و آتش او به کسانیکه چشمهایشان به دنبال اوست #سرایت میکند. جناب شیخ گفت: ... او راه میرود و مردم را همین طور با خودش به آتش #جهنم میبرد.
#ندای_اردکان
@neday_ardakan🔷
✅ #برای_اولین_بار_تو_ژاپن
مجوز برگزاری مراسم دهه محرم
به شیعیان داده شد...
#ندای_اردکان
@neday_ardakan🔷
🚨 با توجه به انتشار تصاویر حضور بی حجاب کارکنان، ساختمان اداری دیجی کالا به دستور مقام محترم قضایی پلمپ گردید
#حجاب #برخورد_قاطع
#نیروی_انتظامی
#ندای_اردکان
@neday_ardakan🔷
سلام .
معنای دقیق کلمات عاشورا و تاسوعا چیست ؟
.
اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشتهاند که چون عشر و عاشر از یک ریشهاند و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است پس عاشورا یعنی دهم محرم؛ و بر همین قیاس تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند روز نهم ماه محرم گفتهاند. اما این معنا به دلایل زیر اشتباه است:
آیا واژه عاشورا برای دهم ماهها دیگر نیز به کار میرود؟ مثلاً آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد؟ یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است؟
آیا اگر امام حسین(ع) مثلاً در یازدهم محرم شهید میشد، آنگاه تاسوعا با عاشورا عوض میشد و عاشورا واژه دیگری داشت؟
در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعدهای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود. اعداد بر خلاف کلمات استثناپذیر نیستند؛ به طور مثال در کلام عرب اعداد این گونه شمارش میشوند: اول – ثانی - ثالث - رابع ... و یا اولاً – ثانیاً - ثالثاً - رابعاً و... چنان چه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعدهپذیر باشند؛ یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد؛ مثل تاسوعا – عاشورا – ثامونا – سابوعا-..، اما میبینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمیکنند؛ لذا نمیتوانیم دلیلی داشته باشیم که تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد بلکه معنای دیگری دارند.
عاشورا؛ روز معاشرت با امام(ع)
عشر به کسر عین و عشرت، به معنای معاشرت و مصاحبت است. معاشر به ضم میم یعنی مصاحب و عاشر اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است. خداوند میفرماید: «وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ» (نساء/۱۹) با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید. عشیر یعنی همدم و رفیق؛ «وَ لَبِئْسَ الْعَشِیر ُ» (حج/۱۳) چه بد دوستی انتخاب کردهاند و چه بد معاشر و رفیقی است.
العاشور از ریشه عشر به کسی گفته میشود که معاشرت خصلت او باشد. العاشوراء جایی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان میشود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه میکنند؛ و عاشورا مبالغه است از میل به معاشرت؛ یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام(ع) به شدت بالا میرود.
تاسوعا؛ روزی برای وسعت ظرفیت
با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار میگیرد و معنی نهم را از دست میدهد. اتسع به فتح الف یعنی گروههای ۹ نفره شدند. اما اتسع به کسر الف یعنی وسعت پیدا کرد - گشاد شد - فراخ گردید. اتساع یعنی گسترده شدن و گشاد شدن. بالا رفتن ظرفیت. اتساع شرائین؛ یعنی رگها گشاد شدند و ظرفیت شان برای عبور خون زیاد باشد. التاسوع چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیت اش زیاد باشد؛ و بالاخره التاسوعا یعنی جایی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد؛ و تاسوعا این معنی را پیدا میکند: روزی که ظرفیت بالا میرود و در سینهها فراخی ایجاد میشود و به جای تنگی، وسعت مییابد.
این دو نام از ابداعات امام سجاد (علیهالسلام) است و اگر در بعضی از روایات از پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله) از عاشورا گفته شده است، اکثرا جعلیات بنیامیه برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین (علیه السلام) است، اما در مورد تاسوعا تقریباً نداریم که قبلاً از امام سجاد (علیه السلام) لغت تاسوعا به کار برده شده باشد و این معنا از عاشورا و تاسوعا خیلی عاشقانه است...
برگرفته از کتاب «سفری از عاشورا تا اربعین» تألیف عبدالله مستحسن نشر سبط النبی
فتاحى رضا
#ندای_اردکان
@neday_ardakan🔷
فیلم عزاداری #مردم در حسینیه کوشکنو برای شبکه معاند فرستاده شده!
عزاداری در زیر سقف نیز خوب هست و عالی اما به نظر آنچه باعث سوزش بیشتر #دشمن می شود دسته های عزاداری هست!
مواردی که دشمنان در فضای مجازی می نالند از حضور دسته ها در خیابان، کم نیست!
می گویند در هیئت هرچه می خواهید عزاداری کنید! ما دوست نداریم عزاداری تان را ببینیم...
می دانید چرا؟!
چون دسته ها همچون راهپیمایی ابهت شیعه و امام حسین علیه السلام را در کف خیابان به رخ دشمنان می کشند!
یکی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی نیز همین دسته هایی بودند که عکس امام خمینی ره را به علامت های عزاداری شان می بستند.
امام خمینی ره می فرمودند:
《دسته جات سینه زنی را حفظ کنید که دشمن از آن می ترسد. این دسته جات عزیز عاشوراست که مردم را به هیجان می آورد》
البته چه بهتر که در کنار این دسته ها سخنان معرفتی نیز گفته شود که خیلی نیاز بوده و در این صورت نور علی نور است.
در آخر سخنی با عمله هایی که به قول ما اردکانی ها برای #خشوگی_کردن پیش دشمن و رسانه های اجنبی و انگلیسی فیلم می فرستند و به #مردم عزادار توهین می کنند:
سرتاسر زندگی تان و فرهنگتان شده غربی و خارجی...نکند غرب به شما ربط دارد و ما نمی دانیم؟!
الان این رسانه انگلیسی خارجی ضدایرانی که برایش #کاسهلیسی کردی به تو #ربط دارد؟😑
ارباب های حقیرت با قدرت و پول و رسانه زیاد که تو حتی نمی توانی صفر های پولشان را بشماری در طول تاریخ نتوانستند #نام و #یاد امام حسین را از یاد مردم ببرند...
تو که عددی نیستی!
چراغی را که ایزد بر فروزد
هرانکس پُف کند ريشش بسوزد
✍🏻طلبه اردکانی
#ندای_اردکان
@neday_ardakan🔷
5.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥🔴 اقدام سریع و به موقع قوه قضاییه برای شناسایی و بازداشت کسانی که به آمر به معروف حمله کردند.
برخورد با متخلفان ادامه دارد...
به زودی فیلم بازداشت سایر هنجارشکنان هم منتشر خواهد شد
#ندای_اردکان
@neday_ardakan🔷
※مجموعه داستان #همه_نمیرسند ۵
| ماجرای کسانی که به عاشورا نرسیدند، شاید شبیه ما |
روز پنجم | ضَحّاک بن عبدالله مشرقی
※ ضحاک از "گزارشگران" واقعه کربلا در کوفه است. طبری نقل کرده است ضحاک در میانه راه کاروان حسینی به سوی کوفه، با امام حسین(ع) ملاقات کرد.
امام حسین(ع) او را به یاری خود خواند. وقتی ضحاک عذر خواست، امام علیهالسلام علت عدم همراهیاش را جویا شد.
• ضحاک دعوت امام را ✘ #مشروط ✘ قبول کرد و گفت: «من فردی عیالوارم و به مردم مقروض هستم؛ اما اگر به من اجازه دهی، هنگامی که هیچ جنگجویی که از تو دفاع کند - در کنارت - نیافتم، بازگردم و فقط تا آنجا برایت بجنگم که برایت سودمند باشد و بتوانم از تو دفاع کنم». امام علیهالسلام پذیرفت. (اوج رحمت امام برای نجات یک نفر)
• ضحاک در صبح روز عاشورا در حمله اول شرکت کرد و شجاعتهای بسیاری از خود به نمایش گذاشت و نماز ظهر را همراه امام به جای آورد.
او وقتی که دید سپاه بنیامیه به دستور عمر بن سعد اسبهای یاران امام (ع) را هدف قرار داده و با پی کردن از پای درمیآورند، اسب خود را در خیمهای پنهان کرد و خود پیاده به نبرد با دشمن پرداخت.
• ضحاک خود نقل کرده که در مقابل امام علیهالسلام، دو نفر از دشمن را که پیاده میجنگیدند، به قتل رسانده و دست یکی دیگر را از تنش قطع کرده که حضرت هم در حق او دعا کردند و فرمودند: «سست نگردی، دستت بریده نشود. خداوند از اهل بیت پیامبر صلواتاللهعلیه، بهترین پاداشها را به تو ارزانی دارد.»
※ وقتی دیدم یاران امام حسین(ع) کشته شدهاند و نوبت به وی و خاندانش رسیده و با وی به جز "سوید بن عمرو خثعمی و بشیر بن عمرو حضرمی" باقی نماندهاند، خدمت اباعبدالله آمدم و گفتم: یابن رسول الله! به خاطر دارید که بین من و شما چه شرطی بود؟
حضرت فرمود: آری، من بیعت خود را از تو برداشتم؛ ولی تو چگونه میتوانی از بین سپاه دشمن فرار کنی؟ (رحمت امام به کسی که از میدان میگریزد)
• ضحاک گفت: من اسب خود را در خیمهای پنهان کردهام و به همین جهت بود که پیاده میجنگیدم.»
پس ضحاک سوار بر اسب شد و از صحنه نبرد گریخت.
ـــــــــــــــــــــ پ . ن :
تسلیم، شرط عشق است!
و عاشق، شرط نمیگذارد!
اگر شرایط اینطور باشد هستم!
و اگر آنطور باشد، من نیستم!
تسلیم، شرط امنیت امام است، و ما در نقطهای، دیگر برای امام خطرناک نیستیم، که به عشق میرسیم!
عاشق چیزی به نام #شرط نمیداند!
اینجا را میتوانم، آنجا را نمیتوانم، ندارد!
عاشق میماند و "ماندن" برایش موضوع اصلی است ... "ماندن" تمامِ شرط است برای او!
من فقـــط میخواهم که باشم زیر سایهات همین!
هر طور که باشد / هر کجا که باشد /
فقـــط باشم ! (فمعکم، معکم، لا مع غیرکم)
اگر اهل شرطیم!
اهل "با این کمبود نمیتوانم"
اهل "با این اوضاع نمیمانم"
اهل "انتخاب نحوهی ماندن"
امام را به چشم سر هم که ببینیم، ضحاک درونمان شرط میگذارد برایش!
و بالاخره از همراهی امام، میگریزیم!
✘ آری #همه_نمیرسند !
فقط آنهایی میرسند که قصدِ رسیدن دارند در هر حال و اوضاع و شرایطی!
رسانه رسمی #استاد_محمد_شجاعی
#ندای_اردکان
@neday_ardakan🔷
ندای اردکان
مصطفی راغب در مهلا از عبدالباسط خواند 🔹شرط اول قراردادم این بود که دهه محرم میخواهم مداحی کنم،
چند جملهای با راغب خواننده یزدی:
نمیدانم چرا هرکسی میخواهد حرفی بزند تا نظرها را جلب کند از اهل بیت مایه میگذارد
به جای اهل بیت حرف میزند
و به جای اهل بیت نظر میدهد و تصمیم میگیرد
آقای راغب
شما پسر قرآنی بودید، که در جلسات چهارشنبههای مسجد حضرت مهدی علیه السلام کوی قدس یزد پای رحل قرآن قد کشیدید
از خوانندههای ایرانی پناهده به غرب دمزدید، خودتان میدانید
از عقایدشان دفاع کردید، خودتان میدانید
اما اینکه بخواهید در بین حرفهایتان از نام سیدالشهدا کره بگیرید و به قول امروزیها قیمهها را داخل ماستها بریزید،
نه زیبنده شماست
نه زیبنده نان حلال و شیر پاکی هست که تناول کردی
و نه زیبنده دارالعباده یزد که شما سفیر فرهنگ و هنر این شهر هستید.
پس مواظب باشید حرفهایتان شما را در صف امثال کریمی و دیگر سلبریتیهای غربگرا قرار ندهد.
من برای شما دعا میکنم
شما برای من
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا🤲🏻
#ندای_اردکان
@neday_ardakan🔷
می نویسم که شب تار سحر می گردد
یک نفر مانده از این قوم که بر می گردد
اَینَ الطالِبُ بِدَمِ المَقتولِ بِکَربَلا💔
#ندای_اردکان
@neday_ardakan🔷