eitaa logo
نداء الاسلام
5.2هزار دنبال‌کننده
22.7هزار عکس
6.7هزار ویدیو
182 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ ابراز تعجب امام سجاد (ع) از برخی اعمال انسانها 🔻امام سجاد علیه السلام: عَجِبْتُ لِمَنْ يَحْتَمى مِنَ الطَّعامِ لِمَضَرَّتِهِ وَ لايَحْتَمى مِنَ الذَّنْبِ لَمِعَرَّتَهِ ❗️در شگفتم از كسى كه از غذا مى‌پرهيزد تـا گـرفـتـار زيـان آن نشـود؛ ولى از گـناه پـرهـيز نمى‏كـند تا گرفتار ننگ و عار آن نگردد. 📚كشف الغمه: ج ۲، ص ۱۰۷ ‌ ‌ ‌ •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• نداءالاسلام @masjed_emam_reza
✍آقا مجتبی تهرانی(ره) : حاجت های بزرگ خودتان را از آقازاده‌ های کوچک امام حسین(حضرت علی اصغر و حضرت رقیه«ع») بگیرید. ✨شهادت حضرت رقیه (س) تسلیت.✨ ‌ •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• نداءالاسلام @masjed_emam_reza
#درس‌اخلاق 🍃آیت الله جوادی آملی : هرچند گناه ظاهرش زیبا و لذت بخش است ، اما باطنش خواری وذلت به همراه دارد ، و باعث عاقبت به شری انسان خواهد شد. ‌ •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• نداءالاسلام @masjed_emam_reza
#نهج_البلاغه 💠 (خوشا به حال كسى كه) از سخنان زايد زبانش را نگه مى دارد 📚 #حکمت ۱۲۳ ‌ •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• نداءالاسلام @masjed_emam_reza
❓ چنانچه در اول وقت نماز ظهر را بخوانیم آیا برای نماز عصری که بلافاصله بعد از نماز ظهر خوانده می‌شود، می‌توان اذان گفت؟ ✍ آیت الله خامنه ای: در فرض سؤال اذان ساقط است. ✍ آیت الله مکارم: هر نمازى كه با نماز قبل همراه خوانده شود اذان آن ساقط مى شود اما گفتن اقامه مانعی ندارد؛ فاصله شدن نافله و تعقيب كافى نيست، ولى اگر نمازها را جدا از هم هر يك را در وقت فضيلت خود به جا آورند اذان و اقامه هر دو مستحب است. ✍ آیت الله سیستانی: در فرض سوال اذان از نماز دوم ساقط است. ✍ آیت الله شبیری زنجانی: از موارد سقوط اذان است. ✍ آیت الله وحید: اگر در صحرایِ عرفات و در مسجد نباشید می توانید اذان بگویید و در آن دو مورد در مواردی نمی‌توانید. ✍ آیت الله فاضل: اگر برای نماز ظهر، اذان گفته باشید و نماز عصر را بلافاصله بعد از اذان ظهر بخوانید (و فاصله بین دو نماز نیفتد) گفتن اذان برای نماز عصر صحیح نیست و اذان ساقط است و تنها اقامه را بخوانید. 📚 منابع: استفتاء اینترنتی از سایت آیات خامنه‌ای، ش: 0386d35b8eff6cd1bb52ea3e75b92fb7. مکارم، ش: 9506040131. سیستانی، ش: 527611. شبیری، ش: 33128. وحید، ش: 22905. فاضل، ش: 9501746. ‌ •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• نداءالاسلام @masjed_emam_reza
#تمرین‌صبر 💢میزان صبرت به نوع نگاهت به خودت برمیگرده! اگه به خودت،جاودانه نگاه کنی نه تنها درمشکلات،بی تاب نمیشی؛ بلکه مصائب رو درهاله ای از نعمت،می بینی وشیرین صبوری میکنی❗️ ‌ •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• نداءالاسلام @masjed_emam_reza
#تربیت_فرزند وقتی بازور لباس تن کودک میکنیم بازور سوار ماشینش میکنیم، کودک می آموزد روابط برپایه جنگ و زور است و به مرور مخالفت میکند درغذا خوردن؛ دستشویی رفتن و.. او با شما همکاری نمیکند چون همکاری را نیاموخته. ‌ •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• نداءالاسلام @masjed_emam_reza
از نقاط ضعف همسرتان محافظت کنید!" 🍃 هر آدمی حساسیت‌هایی دارد. به جا یا نابجا، با دلیل یا بدون دلیل! یکی از دماغش خوشش نمی‌آید، یکی حرف زدن در مورد خانواده‌اش را دوست ندارد، یکی از تحصیلات پایینش خجالت زده است، یکی روی وزنش حساس است و دیگری ترجیح می‌دهد بحث مادی نکند و... 👈 وظیفه ماست که مواظب حساسیت‌های همسرمان باشیم، و نه تنها بحث در مورد آنتها را پیش نکشیم که حتی اگر در مهمانی‌ها و بین دوستان و آشنایان حرفی در این مورد زده می‌شود، جریان بحث را عوض کنیم.... ✅ سر این حساسیت‌ها هیچ شوخی با هم نداریم. حق نداریم به بهانه «دارم شوخی می کنم!» دست بگذاریم روی حساسیت‌های همسرمان... ‌ •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• نداءالاسلام @masjed_emam_reza
#طب‌سنتی‌اسلامی ✍پیامبر اکرم صلی الله علیه واله هرچند ب خوردن دانه خـــــرمای خشکیده ای باشد من امتم از این بیم دارم ک با ترک خــوردن شام، پیری وشکستی به سراغشان اید؛ چـــرا که خـــوردن شـــــام مایـه نیـــرومندی پیـرو جـــــوان است 📚محاسن ج۲ ص۴۲۱ ‌ •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• نداءالاسلام @masjed_emam_reza
قسمت بیستم (قسمت‌آخر) { وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً دَفَعَتْكُمْ عَنْ مَقَامِكُمْ وَ أَزَالَتْكُمْ عَنْ مَرَاتِبِكُمُ الَّتِي رَتَّبَكُمُ اللَّهُ فِيهَا} و لعنت خدا بر امتی که شما را از مقامتان که مقام هدايت بشريت بود، دور کرد و از مراتبی که خداوند شما را در آن مراتب قرار داد تا بشريت از سعادت محروم نماند، برکنار نمود. لعنت بر آن بينش و انديشه‌ای که ابتدا شما را از مقام حاکميت بر جامعه کنار زد و سپس «أَزَالَتْكُمْ عَنْ مَرَاتِبِكُمُ»؛ به‌کلی انديشه‌ی پذيرش شما را در ميان مردم از بين برد. و شما را از درخشيدن در صحنه‌ی جامعه کنار زد، آن درخشيدنی که در واقع درخشش فرهنگ الهی براي بشريت بود تا بشر زنده بماند و معنی زندگی در روی زمين را درست بداند و در زمين و زندگی زمينی سرگردان نگردد. در اين فراز در حال اعلان برائت هستيم از هر نوع فرهنگ بشری که ريشه در فرهنگ الهی ندارد. درهمين راستا لعنت خدا را اظهار می‌داري و می‌گويي: {وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً قَتَلَتْكُمْ وَ لَعَنَ اللَّهُ الْمُمَهِّدِينَ لَهُمْ بِالتَّمْكِينِ مِنْ قِتَالِكُمْ} لعنت خدا بر آن‌هايي که به قتل شما دست زدند و لعنت خدا بر آن‌هايي که زمينه‌ي اين قتل را فراهم ساختند و آن را پذيرفتند. ملاحظه کنيد چگونه از طريق توجّه به زوايای حادثه‌ی کربلا روح خود را جهت می‌دهيد و نگاه خود را متوجه جريان بنی اميه می‌کنيد که بستر مبارزه با اهل البيت(ع) را فراهم کردند و منافقانه در لباس اسلام با تجسم اسلام يعنی اميرالمؤمنين(ع) به مخالفت برخاستند. شما در اين فراز متوجه صورت‌های مختلف نفاق هستيد که به طور مستقيم و غير مستقيم زمينه‌ی مبارزه با اهل البيت(ع) را فراهم کردند و آن‌ها را لعنت می‌کنيد، تا قلبتان جهتِ تنفّر خود را با بصيرت کامل از همه‌ی آن‌ها حفظ کند، ولي نه اين که در اين تنفّر بماند، بلکه برائت و تنفّری که جهت قلب را به خدا بکشاند. لذا در فراز بعد مي گوييد: {بَرِئْتُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَيْكُمْ مِنْهُمْ وَ مِنْ أَشْيَاعِهِمْ وَ أَتْبَاعِهِمْ وَ أَوْلِيَائِهِمْ} برائت و تنفّرم به جبهه‌ی ستم، برائتی است از آن‌ها به سوي خدا و به سوی شما ای اهل‌بيتِ پيامبر. برائتی است از همه‌ی آن‌ها و از پيروان و دوستانشان که به قتل شما دست زده‌اند. در اين فراز اظهار می‌داری تمامی موضع‌گيریهايم در مخالفت با انديشه‌ی نفاق را با نيت تقرب به ساحت خداوند انجام می‌دهم. فرهنگ تنفّر دينی به ما می‌آموزد که تنفّرِ سرگردان نه! بلکه برائت جهت‌دار. يعنی ای اباعبدالله الحسين من با تنفّر به خطّ غير شما، بندگی خودم را محکم می‌کنم و از طريقِ اين تنفّر به سوی شما می‌آيم. چون تنفّرهای بی‌جهت و وَهمْی، انسان را در خود می‌فشارد و آنچه برای او می‌ماند کينه‌ا‌ی خسته‌کننده و فرسايشی است. از اين طريق شما جبهه‌ی خود را تعيين می‌کنيد و به زندگی خود شکل مي‌دهيد و با زندگان حقيقی تاريخِ بشر يعني با ائمه‌ی معصومين(ع) به سر خواهيد برد. ✍نتیجه گیری چنانچه ملاحظه می‌كنيد در زيارت عاشورا موضع‌گيریهايی مطرح است که روح و قلب را جهت می‌دهد، يک حرف ساده‌ی سياسی نيست، يک نوع برنامه‌ريزی برای زندگی در زير پرتو دين است. دينی که حضرت باقر(ع) در موردش می‌فرمايند: «هَلِ الدّينُ اِلاَّ الْحُبِّ وَ الْبُغْض؟»؛ آيا دين غیر از حب و بغض است؟ در اين فراز خود را از همه‌ی کفر جدا می‌کنيد و میگوئيد: «مِنْ أَشْيَاعِهِمْ وَ أَتْبَاعِهِمْ وَ أَوْلِيَائِهِمْ»؛ از همه‌ی طرفداران و پيروان و دوستانِ قاتلان شما دوری می‌جويم. آخر مگر شرط دلدادگي به دوست اين نيست که خود را در غم و مصيبت با او هم‌نوا کنی؟ آيا دوستي بهتر از امام حسين(ع) هست که با او همدردی کنی و با او همدل شوی؟
سلام و عرض ادب از همه بزرگواران خواهشمندیم مطالب را با دقت مطالعه و به سوالات پاسخ دهند. این مطالب از کتاب شریف زیارت عاشورا اتحاد روحانی با امام حسین علیه السلام نوشته استاد طاهرزاده؛ تقریر و خدمتتان عرضه شد. درصورت امکان از مابقی مطالب کتاب استفاده و فیض کامل ببرید. وفقکم الله التماس دعا
🌷اسارت تا شهادت🌷 💻پاسخگویی به سوالات آغاز شده... 🎁جوایز 💰کمک هزینه پاسپورت زائرین برای 5 نفر 💰کمک هزینه سفر به مقدس برای 5 نفر 💰کمک هزینه خرید یا برای 2 نفر 💰و ۱۰ عدد کتاب ارزشمند برای 10 نفر http://eitaa.com/joinchat/2876178448Caa0cff3f71