eitaa logo
نداء الاسلام
5.2هزار دنبال‌کننده
22.5هزار عکس
6.6هزار ویدیو
182 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم قابل توجه کاربران محترم کانال نداء الاسلام مسجد امام رضا علیه السلام به حول و قوه الهی امروز اسامی برندگان مسابقه شناخت امام عصر ارواحنا له الفداه اعلام می شود. جوایز مسابقه: کمک هزینه مشهد مقدس •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• نداءالاسلام 🔸 @masjed_emam_reza 🔸
♦️روزنامه کیهان 🔹یک شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• نداءالاسلام 🔸 @masjed_emam_reza 🔸
هدایت شده از نداء الاسلام
⁉️ ⁉️ 🔹ادامه پاسخِ شبهه دیروز ♦️حکمت تأکیدهای پرتکرار قرآن کریم و سنت و سیرت پیشوایان دینی بر جهاد دفاعی از آن روست که جهاد، به خودی خود، امری شاق، دشوارو جان‌فرسایی است. 🔻 سختی و دردناکی جنگ و امکان از دست‌رفتن جان و سلامتی، که عزیزترین داشته‌های هرانسانی است، انگیزه و تصمیم فرد را برای شرکت در جهاد فرومی‌کاهد و زمینه سستی و تعلل را فراهم می‌آورد. از این رو انسان‌ها با وجود درک فطری و عقلانی به لزوم جهاد، مبارزه و دفاع از خود و متعلقات خود، همواره انگیزه کمی برای انجام این عمل بزرگ و دشوار دارند و می‌کوشند تا به بهانه‌ها و دلائل گوناگونی از زیر این بار شانه خالی کنند. 🔻خداوند متعال در آیات متعدد قرآن کریم و نیز پیشوایان دینی به صورت‌های گوناگون، روحیه جهاد و شهادت‌طلبی و حس دفاع را در مؤمنان تقویت کرده‌اند و با تبیین حقیقت شهادت و پاداش‌های بلند و ارجمندی که برای مجاهدان راه خدا مهیا شده است، بر شوق آنان در دفاع از ایمان، عقیده، ارزش‌ها، سرزمین و استقلال فرهنگی و سیاسی نظام اسلامی افزوده‌اند. 🔻بر اساس مبانی فقهی و حقوقی اسلام هرجا جنگی رخ می‌دهد، همواره گروه متجاوز، محکوم و گروهی که از خود در برابر تجاوز و دشمنی دفاع می‌کند، مورد تحسین و ستایش است و تفاوت نمی‌کند که چه کسی و کسانی و با چه انگیزه و بهانه‌ای جنگ را آغاز کنند! آغاز جنگ با هرهدف و انگیزه‌ای باطل و نامشروع است؛ اما اگر جنگی روی داد، گروهی که مورد هجوم قرار گرفته است، شرعا، اخلاقا و عقلا به دفاع از خود و سرکوب دشمن مهاجم مجاز است. 🔻اسناد محکم تاریخی نشان می‌دهد که پیامبر اکرم، امام علی و امام حسن علیهم السلام در در دوران حکومت خود هرگز جنگی را آغاز نکردند؛ بلکه ناخواسته و در مقام دفاع از نظام اسلامی یا دفع تجاوز و مقابل به مثل نسبت به تجاوز پیش‌دستانه دشمن وارد جنگ شده‌اند. 🔻جالب است دقت کنیم که در آیات قرآن کریم و توصیه‌ها و فرمان‌های جهادی پیامبر(ص) و امام علی(ع) فراوان بر این موضوع تأکید رفته است که حتی در شرایط جنگی و وضعیتی که ممکن است هررویداد تجاوزکارانه‌ای با بهانه شرایط اضطراری جنگ رخ دهد، مسلمانان حق ندارند از حدود عدالت و انصاف با دشمن خارج شوند و باید تنها بر سپاهیان نظامی و حاضر در معرکه جنگ بتازند و به بیش از آن تعدی نکنند. 🔻پیامبر(ص) و امام علی(ع) همواره در جنگ‌ها به سربازان خود توصیه می‌کردند که از حدود اخلاقی و شرعی پارا فراتر نگذارند؛ فراریان را دنبال نکنند، زخمی‌ها و اسیران را نکشند، به زنان، کودکان، سالمندان و ناتوانان آسیبی نرسانند، خانه‌ها، مزارع و درختان را از بین نبرند، .... این فرمان‌ها همه نشانگر این است که جهاد در اسلام امری ثانوی و تنها در واکنش به تجاوز دشمن مشروعیت می‌یابد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• نداءالاسلام 🔸 @masjed_emam_reza 🔸
💠 #حدیث_روز 💠 #اطاعت ✍️امام على عليه السلام : « مَن أمَرَكَ بِإصلاحِ نفسِكَ فهُو أحَقُّ مَن تُطِيعُهُ. » « كسى كه تو را به اصلاح نفْست فرمان دهد سزاوارترين كسى است كه از او اطاعت كنى .» 📗#منبع: میزان الحکمه، جلد 6 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• نداءالاسلام 🔸 @masjed_emam_reza 🔸
💠 💠 موانع وضو ♦️اگر بعد از وضو، در اعضا مانعى ببینیم، چه کنیم؟ 🔹همه مراجع (به جز سیستانى، مکارم و وحید): اگر ندانید موقع وضو بوده یا بعد پیدا شده، وضویتان صحیح است؛ ولى اگر در وقت وضو، به مانع توجه نداشته اید، بنابر احتیاط واجب، دوباره وضو بگیرید. 🔹آیات عظام مکارم و وحید: اگر ندانید موقع وضو بوده یا بعد پیدا شده، وضویتان صحیح است ؛ ولى اگر در هنگام وضو به آن توجه نداشته اید، باید دوباره وضو بگیرید. 🔹آیه اللّه سیستانى: اگر ندانید موقع وضو بوده یا بعد پیدا شده، وضویتان صحیح است ؛ ولى اگر در وقت وضو، به مانع توجه نداشته اید، بنابر احتیاط مستحب، دوباره وضو بگیرید. 📗: رساله دانشجویی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• نداءالاسلام 🔸 @masjed_emam_reza 🔸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 #درس_اخلاق 💠 «بی حوصلگی و تنبلی (قسمت دوم) » #شماره_مطلب : 2 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• نداءالاسلام 🔸 @masjed_emam_reza 🔸
«إِنَّ الْإِنْسانَ لَيَطْغى‌ أَنْ رَآهُ اسْتَغْنى»‌ سوره علق/6 انسان آنگاه که احساس بی نیازی و قدرت نمود طغیان می کند 🔻 اهمیت توجه به اخلاق مدیران، بیشتر از آن جهت است که قدرت و امکانات، برای آنان بیش از دیگران فراهم است، لذا اگر نیروی بازدارنده ای به نام «تقوا» نباشد و نفس حیوانی بر آنان چیره گردد خطر انحرافشان بیش از دیگران خواهد بود. علی علیه السلام نیز می فرماد: «الولایاتُ مضامیرُ الرجال» حکومت و مسئولیت ها وسیله ی آزمایش مردان است 🔻فرعون،چنگیز ها و هیتلرها، از روز اول بد نبودند، اما آنگاه که بر قدرت، رفاه و امکانات دست یافته و در کنار آن ها هیچ عامل بازدارنده ای قرار نگرفت، از طغیان گری و گردن کشی سر برآوردند. ما هم نباید گمان کنیم، قیاس ما با فرعون ها و طغیان گران «قیاس مع الفارق» است. و نباید تصور کنیم: ما را چه به انحرافات و طغیان؟ ما را چه به خیانت و گناه؟ ما چنین و چنانین، ما اهل نماز و روزه ایم، ما اهل قرآن و عترتیم و... اولاً باید بدانیم که سرکشی و طغیان هر کس به اندازه توان و جایگاه اجتماعی اوست. ادامه دارد.... •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• نداءالاسلام 🔸 @masjed_emam_reza 🔸
💠 💠 « توصیه رهبری به نامزدها » مقام معظم رهبری : 🔻 به آقایان محترمی که در این میدان هستند، این چند توصیه را عرض می‌کنیم: در تبلیغاتشان ارزش‌های نظام را ندیده نگیرند؛ همدیگر را تخریب نکنند و از دادن آمارهای سست بپرهیزند... با مردم با کمال صداقت حرف بزنند؛ هرچه عقیده‌شان هست، به مردم بگویند. اگر بخواهند در دل مردم اثر بگذارند، این صداقت، بیشتر در دل مردم اثر می‌گذارد. آن چیزی که حقیقتاً عقیده و نیت آن‌هاست، آن را به مردم بگویند؛ اختیار با مردم است که چیزی را انتخاب کنند. وحدت ملی را خدشه‌دار نکنند. 🔻طوری نباشد که به خاطر جذب یک دسته یا یک گروه، حرفی بزنند که وحدت ملت خدشه‌دار شود. وعده‌هایی که معلوم است نمی‌توانند به آن‌ها عمل کنند، به مردم ندهند. آن‌چه که در چارچوب قانون اساسی است و امکانات مملکت از امکانِ آن حکایت می‌کند، آن را به مردم بگویند. بله، به مردم قول بدهند که اگر رأی آوردند، با همه‌ی قوا و قدرتِ خودشان و با اتّکال به خدا و با اتّکای به مردم، مدیریت عالی و کلان کشور را در دست می‌گیرند و پیش می‌برند؛ «خذها بقوّة»؛ با قوت این مأموریت را به دست بگیرند و پیش بروند و در هیچ‌جا ضعف نشان ندهند. 📗 : پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• نداءالاسلام 🔸 @masjed_emam_reza 🔸
💠 💠 « تقسیم کار » 🔻 علی(ع) و زهرای مرضیه (س) پس از آنکه با هم ازدواج کردند و زندگی مشترک تشکیل دادند، ترتیب و تقسیم کارهای خانه را به نظر و مشورت رسول اکرم(ص) واگذاشتند، به آن حضرت گفتند: «یا رسول الله ما دوست داریم ترتیب و تقسیم کارهای خانه با نظر شما باشد». 🔻 پیامبر (ص) کارهای بیرون خانه را به عهده علی (ع) و کارهای داخلی را به عهده زهرای مرضیه (س) گذاشت. علی (ع) و زهرا (س) از اینکه نظر رسول خدا (ص) را در زندگی خصوصی خود دخالت دادند و رسول خدا(ص) با مهربانی و محبت خاص از پیشنهاد آنها استقبال کرد و نظر داد، راضی و خرسند بودند. 🔻مخصوصا زهرای مرضیه (س) از اینکه رسول خدا (ص) او را از کار بیرون معاف کرد خیلی اظهار خرسندی می‌کرد، می‌گفت: «یک دنیا خوشحال شدم که رسول خدا (ص) مرا از سروکار پیدا کردن با مردان معاف کرده است». 📗: داستان راستان، ج۲، ص۲۷۱ •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• نداءالاسلام 🔸 @masjed_emam_reza 🔸