eitaa logo
نداء الاسلام
5.2هزار دنبال‌کننده
22.7هزار عکس
6.7هزار ویدیو
182 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از نداء الاسلام
📣 شما دوستداران امير مؤمنان علي (عليه السلام) به جشن علوي غدير همراه با برنامه‌هاي متنوع، پذيرايي و شام دعوت هستيد. ⏰ زمان: 7 و 8 مرداد ماه، پس از نماز مغرب و عشاء 🏤 مكان: بلوار بهشت، خيابان عترت، جنب مسجد امام رضا (عليه السلام)، بوستان بزرگ عترت 🔶 شما نيز مي‌توانيد به اندازه توان خود در امر خداپسندانه برپايي با سهيم شويد. 🔺 شماره کارت مشاركت در سفره غدير 3583 ـ 1695 ـ 1013 ـ 5892 محمدحسین پرهیزگار امام جماعت (ع) پرديسان 📞 شماره تماس جهت هماهنگی: 09126519569 📌 قرارگاه سایبری فرهنگی نداء الاسلام https://eitaa.com/joinchat/2876178448Caa0cff3f71
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کارشناس سعودی: تنها راه شکست ایران، راه انداختن جنگ داخلی در این کشور است 📌قرارگاه فرهنگی نداء الاسلام 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2876178448Caa0cff3f71
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 ایام غدیریه (قربان، غدیر، مباهله) مبارک 🌸 ۱ روز تا «عید غدیر و کاروان غدیر» 🌸 ۷ روز تا «عید بزرگ مباهله» 📌قرارگاه فرهنگی نداء الاسلام 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2876178448Caa0cff3f71
🔰 حادثه غدیر از وقایع غیر قابل تردید 📌قرارگاه فرهنگی نداء الاسلام 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2876178448Caa0cff3f71
هدایت شده از نداء الاسلام
📣 شما دوستداران امير مؤمنان علي (عليه السلام) به جشن علوي غدير همراه با برنامه‌هاي متنوع، پذيرايي و شام دعوت هستيد. ⏰ زمان: 7 و 8 مرداد ماه، پس از نماز مغرب و عشاء 🏤 مكان: بلوار بهشت، خيابان عترت، جنب مسجد امام رضا (عليه السلام)، بوستان بزرگ عترت 🔶 شما نيز مي‌توانيد به اندازه توان خود در امر خداپسندانه برپايي با سهيم شويد. 🔺 شماره کارت مشاركت در سفره غدير 3583 ـ 1695 ـ 1013 ـ 5892 محمدحسین پرهیزگار امام جماعت (ع) پرديسان 📞 شماره تماس جهت هماهنگی: 09126519569 📌 قرارگاه سایبری فرهنگی نداء الاسلام https://eitaa.com/joinchat/2876178448Caa0cff3f71
📸برگزاری مراسم با شکوه عید سعید غدیر خم ⏳هم اکنون در بوستان بزرگ عترت 📍مورخ :۱۴۰۰/۵/۶ 🕌مسجد امام رضا علیه السلام ✍قرارگاه سایبری نداء الاسلام 🆔@masjed_emam_reza
🔸 حکایت شنیدنی علامه جعفری از جشن 🔹 مرحوم علامه محمد تقی جعفری نقل می کرد: 🔸یکی از نوه های مرحوم مورخ الدوله سپهر نویسنده کتاب ناسخ التواریخ به منزل ما آمد و اظهار داشت در شب عید غدیر در منزلی در شمال تهران، جشنی برقرار است و علاقه مندم شما هم در آن شرکت کنید. گفت: در این جشن تعداد زیادی از رجال لشکری و کشوری هستند. من تصور می کنم که اگر شما تشریف بیاورید و در آن محفل، مطالبی نیز بفرمایید مؤثر واقع شود. 🔹 محل برگزاری جشن،منزلی بزرگ و تقریبا جنگل مانند بود و بخش هایی از آن،به صورت آب نماهای بسیار بزرگ بود و به هرحال،باغی بود که کمتر نمونه آن را دیده بودم. وارد جلسه شدیم. دیدم سالنی بسیار بزرگ است که انواع و اقسام میوه ها و شیرینی ها جهت پذیرایی از حضار در آن چیده شده است. در ادامه برنامه برخی از اینها آمدند و در وصف امیرالمؤمنین (ع) اشعاری خواندند.برخی از شعرها خوب بود و برخی نیز سطحی نداشت... 🔸 من دیگر خسته شده بودم و بنا داشتم که بلند شوم که از در مجلس سیّدی با ظاهری بسیار ساده وارد شد و حتی کفش خود را برداشت و به داخل آورد که البته در آنجا این کار، خلاف عادت بود و پیدابود که صاحب مجلس و تعدادی دیگر ناراحت شده اند. 🔹عموم حضار به سید نگاهی تحقیر آمیز داشتند. کسی به او احترامی نگذاشت، ولی من در مقابلش به احترام برخاستم و او نیز سری تکان داد. سید،جوان بود و با یک طمأنینه و اطمینان خاصی بر روی زمین نشست و کسی هم تعارف نکرد که روی صندلی بنشیند. 🔸بالاخره نوبت به اشعرالشعرا رسید و از او دعوت کردند که بیاید و اشعارش را بخواند. این شاعر با یک طمطراقی آمد و شروع به قرائت اشعار نمود. 🔹 وقتی بیت اول را خواند هر چند بد نبود ولی سید یک اشکال جدی به آن وارد کرد. اشعرالشعرا محل نگذاشت و بیت دوم را خواند. دوباره سید ایراد گرفت. شاعر همچنان توجه نمی کرد. وقتی بیت سوم را خواند،سید گفت: این هم اشکال دارد. شاعر عصبانی شد و گفت: چرا؟ سید گفت: خوب،این را اول می پرسیدی. الان برایت توضیح می دهم. 🔸 سید بحثی از معانی بیان و صنایع ادبی را به صورت خیلی خلاصه بیان کرد... دیدم که دریایی است بیکران... چند نفر از حضار آمدند و احترام کردند و به زور سید را به بالای مجلس بردند. 🔹 در این هنگام یکی از حضار به سید گفت: اولا خوش آمدید، هر چند که نمیدانیم چطور آمدید. دوم این که آیا خودتان هم شعر می گویید؟ سید گفت: گاهی اوقات. گفتند: می شود یکی از سروده های خود را بخوانید؟ گفت: آری و حتی میتوانم همین الان شعر تازه بگویم. گفتند: پس بفرمایید. گفت: نه، چرا که ممکن است بگویید این اشعار را قبلا گفته ای. شما بگویید که چه بسرایم؟ 🔸 اینها با حالت اعجاب آمیز نگاهی به یکدیگر کردند و گفتند: غزلی بگویید در مدح امیرالمؤمنین که دو بیت اول عاشقانه باشد و بیت سوم این باشد که اگر علی به خاری نگاه کند،گلستان می شود و بیت چهارم این باشد که اگر معصیت کاران عالم حتی فرعون توسل به علی پیدا کنند بهره مند می شوند. خلاصه، محدوده را برای او خیلی تنگ کردند. 🔹 سید قبل از شروع نگاهی به حضار کرد که کسی اشعار او را ننویسد. من زیر عبا خودکار و کاغذ را آماده کردم تا اشعار را یادداشت کنم. فهمید اما اعتراضی به من نکرد. سید شعر را این گونه آغاز کرد: گر شمیمی ز سر طرّه جانان خیزد تا قیامت ز صبا رایحه جان خیزد واله ام من که چو ازخواب تو بیدار شوی زچه رو از سر چشمان تو مژگان خیزد؟ علی عالی اعلا که ز بیم نهلش روح از کالبد عالم امکان خیزد گر به خاری کند از قاعده لطف نظر از بن خار، دو صد روضه رضوان خیزد گر زند دست به دامان ولایش فرعون از لحد با دو کف موسی عمران خیزد داورا! دادگرا! جانب "جدّا" نظری کز پی مدح تو چون بحر به طوفان خیزد ... 🔸 معلوم شد که اسمش جدّا و قمی است. 🔹 پس از خواندن شعر، سید خطاب به حاضران گفت: آقایان! علی(ع) ازاین جلسات که دور هم بنشینید و انواع غذاها را بخورید و چند بیت هم شعر بخوانید راضی نیست. علی مرد است و مردان را دوست دارد. اگر مرد هستید و مردانگی دارید بروید سراغ محرومان، دردمندان و فقرا. یعنی همان کسانی که مورد عنایت علی بودند. اینجا نشسته اید و غذاها، شیرینی ها و شربت های خوشمزه می خورید بعد می روید خانه و فکر می کنید که در مدح علی شعر گفته اید. صریح بگویم که باید وضعتان را عوض کنید و بروید سراغ محرومان جامعه. 🔸این را گفت و کفش خود را برداشت و از مجلس بیرون رفت. پس از رفتن او تا مدتی همه بهت زده بودند... آن شب شاهد بودم که تعدادی از آنها بسیار گریه می کردند. آقای سپهر، بعدها می گفت: تعدادی از آنها زندگی شان را تغییر دادند و رفتند و به رسیدگی به محرومان پرداختند. ابن سینای زمان 102 - 97. به نقل از مرحوم سید علی اکبر پرورش.
🔸 نقل داستان غدیر برای مراقبت است 🔹 پیامبر اكرم(صلى الله علیه وآله) فرمود: هر جایى كه بنى اسرائیل قدم گذاشتند شما نیز قدم خواهید گذاشت، همان راهى را كه آنها رفتند شما نیز خواهید رفت؛حَتّى لَوْ دَخَلُوا جُحْرَ ضَبّ لَدَخَلْتُمُوهُ؛ اگر بنى اسرائیل داخل لانه سوسمارى شده باشند شما نیز داخل آن مى‌شوید! 🔹️این هم كه قرآن در موارد متعددى داستان بنى اسرائیل را ذكر مى‌كند به این دلیل است كه مشابه آن براى ما نیز اتفاق خواهد افتاد. از این رو ما باید مراقب باشیم اشتباه آنها را مرتكب نشویم. اگر در بنى اسرائیل سامرى پیدا شد و آنها را فریب داد، بدانیم در امت اسلامى هم سامرى دیگرى خواهد بود و بلكه هر عصرى سامرى خاص خود را خواهد داشت. سایر داستان‌هاى بنى اسرائیل نیز به همین ترتیب است. 🔹 داستان غدیر را نیز اگر امروزه نقل مى‌كنیم براى این است كه مراقب باشیم مشابه داستان غدیر ممكن است در این زمان براى ما نیز اتفاق بیفتد. باید مراقب باشیم كه اشتباه مسلمانان صدر اول را در اطاعت نكردن از پیغمبر(صلى الله علیه وآله) تكرار نكنیم. حوادث تاریخى قابل تكرار است و مشابه هر یك از آنها ممكن است اتفاق بیفتد. 📌قرارگاه فرهنگی نداء الاسلام 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2876178448Caa0cff3f71