eitaa logo
ندای تهذیب
8هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
1.8هزار ویدیو
947 فایل
کانال رسمی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه اداره قرآن و حدیث @msn200 دبیرخانه امور معرفتی @iman135110 اداره مشاوره @ENamazizade پیشنهادات و انتقادات @kovsar140 سایت‌‌ها: tahzib.ismc.ir hojre-nama.ir nedaye-tahzib.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
12.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*سلسله مباحث: دروس اخلاق با محوریت نامه 31 نهج البلاغه / قسمت هفتم استاد: حجت الاسلام و المسلمین همتیان موضوع: دنیا جای غم و سختی ها و شادی هاست و ماندگار و باقی نیست 🌹 @nedaye_tahzib ☘️ tahzib-howzeh.com
9.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خدایا صورتم را در آتش می سوزانی ؟ در حالی که این صورت به سویت نماز می خوانده ؟ 🌹 @nedaye_tahzib
📚 ✅سوره مبارکه ، صفحه262، آیات 1 تا 15 🗓1399/07/28 🌷 @nedaye_tahzib
262.mp3
449.4K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه262 🗓1399/07/28 🌷@nedaye_tahzib
188.pdf
110.8K
هر روز با قرآن و عترت 📚 ✅ توبه و پاکی از گناهان ✏️ فضیلت توبه کنندگان (محبوبیت نزد خداوند) 🗓1399/07/28 🌷 @nedaye_tahzib
🔹مجموعه پوسترهای نمایشگاهی 🔸موضوع: مقابله با احتکار اقتصاد مقاومتی، شماره 13 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.com
پی آمدهای وابستگی اقتصادی امام خمینی رحمه الله: وابستگی اقتصادی مسئله ای است که وابستگی های بسیاری را به دنبال می آورد. اگر مملکت شما در اقتصاد نجات پیدا نکند و وابستگی اقتصادی داشته باشد همه جور وابستگی به دنبالش می آید و وابستگی سیاسی هم پیدا می کنیم. وابستگی نظامی هم پیدا می کنیم. برای اینکه وقتی ما چیزی نداشتیم دستمان به طرف آمریکا دراز می شود و امریکا همه چیز را به ما تحمیل می کند، ما وقتی می توانیم زیر بار او نرویم که قدرتمند باشیم. [صحیفه نور، ج 11، ص 426] 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.com
جنگ اقتصادی، محاربه ای بین اسلام و کفر امام خمینی رحمه الله: شما در حال جنگید، در حال جنگ اقتصادی و این خود یک محاربه ای بین اسلام و کفر است... این تنها موعظه نیست... نجات دادن یک کشور اسلامی از زیر بار ظلم و از زیر بار استعمار است. نجات دادن مملکت اسلامی یک تکلیفی است که انسان موظف است انجام بدهد... امروز ملت شما در حال جنگ اقتصادی است... در اینجا دیگر اختیار با مردم نیست، اختیاری است که در دست خداست و او امر کرده است که ما نباید تحت نظارت یک کشور و یا تحت بیرق کفر باشیم. این یکی از مسائل مهم اسلام است و باید کوشش کنیم و اقتصاد خود را اداره نماییم. باید قیام کنیم و غافل نباشیم. باید همه قشرهای ملت، هرکس هر جوری که می تواند تولید بکند. [صحیفه نور، ج 11، ص 117] 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
/ به اندازه نیازت پول در نیار! بخشی از معنای دینداری منفعلانه که حال آدم‌های باهوش جامعه را به‌هم می‌زند و حق دارند و فقط حال می‌دهد به آدم‌های ضعیف و خیلی بد است، پاک کردن صورت مسئله. ولی دینداری فعالانه چی می‌گوید؟ می‌گوید بَه! شما باید به استقبال برخی از مسئله‌ها بروی که به زعم تو فساد انگیز است. بلکه باید این مسئله‌ها را ایجاد کنی مرد هستی آنجا بایستی دینداری کنی. مثل پول در آوردن. حتماً بچه مذهبی‌ها باید عرضه داشته باشند پول دربیاورند. با این مقدمه، یک کمی آماده باشید برای شنیدن حرف‌های متفاوت. نه من بچۀ خوبی هستم. چقدر تولید می‌کنی؟ چقدر کاسبی می‌کنی؟ نه کلاً کاسبی نمی‌کنیم، ولی بچۀ خوبی هستم. اولاً که شما از چشم پیغمبر افتادی درجا آن که هیچ. ثانیاً روی هیچ‌ چی‌ات نمی‌شود حساب کرد. «کان رسول الله اذا نظر الی الرجل فاعجبه» وقتی نگاه می‌کرد به یک مردی به یک کسی به یک جوانی و تعجب می‌کرد از خوبی و این حرف‌هایش، می‌فرمود: «هَل لَهُ حِرفَةٌ»؛ این عرضۀ پول درآوردن دارد یا نه؟ «فإن قالو لا» اگر می‌گفتند نه، می‌فرمود «سقط من عینی» از چشمم افتاد. حتماً بچه مذهبی‌ها باید عرضه داشته باشند پول دربیاورند. من چون بچه مذهبی هستم بهم شغل بدهید؟ این شد زندگی؟ بقاء اسلام و مسلمین به این است که پول در دست کسانی باشد که حق را می‌شناسند. 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.com
حاکم شدن خطوط اقتصاد اسلامی در خانواده اگر خانواده ایرانی مصمم است که در طرح اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی، مشارکت فعال داشته باشد، باید فعالیت اقتصادی خانواده اعم از تولید، مصرف، خرید یا فروش، مبادلات، پس انداز، سرمایه‌گذاری و هر نوع کار اقتصادی دیگر را بر اساس فرهنگ حاکم بر کشور یعنی نظام اقتصاد اسلامی تنظیم کند و از بایسته های فرهنگ جهادی نیز آگاهی کافی داشته باشد. به بیان دیگر، فعالیت های اقتصادی خانواده باید به گونه مشروع انجام گیرد. رعایت مشروعیت در فعالیت های اقتصادی خانواده، خود به وضعیت اقتصادی جامعه رونق خواهد داد. آیت الله مکارم شیرازی در این باره می نویسد: فرد مؤمن به مبانی مکتب اسلام، خود را در هرگونه تولید و یا هر کیفیت از مصرف آزاد نمی بیند. برای او یک سلسله از دستورات حلال و حرام، بی آنکه در انتظار یک اصل قانونی توأم با جریمه مادی بنشینند، مطرح است و خود را ملزم به رعایت آنها می بیند. بدون آنکه حتماً مقید باشد، یک فلسفه مادی برای آنها بیابد... . این حرام ها و حلال ها نقش مؤثری در روند اقتصادی جامعه دارد و کاربرد آن به مراتب از مواد قانونی و مجازات های متخلفان بیشتر است و اصولاً یک شکل خودکار به جریان اقتصادی [کشور] می دهد. [خطوط اصلی اقتصاد اسلامی، صص 111و 112] 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.com