eitaa logo
ندای تهذیب
8هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
1.8هزار ویدیو
949 فایل
کانال رسمی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه اداره قرآن و حدیث @msn200 دبیرخانه امور معرفتی @iman135110 اداره مشاوره @ENamazizade پیشنهادات و انتقادات @kovsar140 سایت‌‌ها: tahzib.ismc.ir hojre-nama.ir nedaye-tahzib.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
✅سوره مبارکه ، صفحه311، آیات 77 تا 95 🗓1399/09/17 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.com
311.mp3
480.2K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه 311 🗓1399/09/17 🌹 @nedaye_tahzib ☘️ tahzib-howzeh.com
232.pdf
124.2K
هر روز با قرآن و عترت 📚 ✅فضایل و کمالات اخلاقی ✏️16. ایثار و از خود گذشتگی 🗓1399/09/17 🌹 @nedaye_tahzib ☘️ tahzib-howzeh.com
🔹مجموعه پوسترهای نمایشگاهی 🔸موضوع: حفظ استقلال اقتصادی اقتصاد مقاومتی، شماره 19 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.com
➖➖اقتصاد مقاومتی در کلام امام خمینی / قسمت ششم➖➖ 🔹بسترهای پیشرفت اقتصادی (قسمت چهارم)👇🏿👇🏿🔹 ♻️ خودباوری نخستین گام رهایی از وابستگی امام خمینی رحمه الله: مهم این است که ما بفهمیم که دیگران چیزی به ما نمی دهند ما خودمان باید تهیه کنیم... . عمده این است که ما باور کنیم که خودمان می توانیم. اول هر چیزی باور است که ما می توانیم این کار را انجام دهیم. وقتی این باور آمد، اراده می کنیم. وقتی این اراده در یک ملتی پیدا شد، همه به کار می ایستند، دنبال کار می روند. در هر صورت این باور را باید از گوش و مغز خودمان بیرون کنیم و کسانی که گوینده هستند، کسانی که نویسنده هستند و فرض کنید در ادارات هستند و اطلاعاتی دارند، این مطلب را به مردم باور بیاورند. [صحیفه نور، صص 78 و 79] ♻️لزوم استفاده از منابع طبیعی در تولید ملی امام خمینی رحمه الله: برای ما ننگ است که در ارزاقمان، دستمان را پیش امریکا دراز بکنیم. ما باید جدیت کنیم. خداوند به ما، هم زمین داده، هم آب داده است و هم برکات آسمانی هست. باید کار کنیم تا خودکفا باشیم، بلکه ان شاء اللَّه صادرات هم داشته باشیم. شما برادرها الآن عبادتتان این است که کار بکنید. این عبادت است. [صحیفه نور، ج 12، ص 2] 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنران: علامه محمدتقی جعفری «پرهیز از اسراف» خداوند مردم را بدون روزی نیافریده است و اگر گاهی انسان ها در رنج و نداری هستند به این خاطر است که اسراف کرده اند. در روایات است که روزی قیمت گندم در مدینه افزایش یافت و امام صادق (ع) از خادم خود پرسید که چه مقدار گندم در خانه داریم؟ او پاسخ داد به اندازه ی چند ماه داریم. امام فرمود که مقدار اضافی آن را به بازار برده و بفروش و مانند مردم به صورت روزانه گندم خریداری کن. بعد از آن فرمود که توشه ی خانواده را نیمی گندم و نیمی جو قرار بده تا ما هم مانند دیگران باشیم. این همان تدبیر معیشت است. 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.com
🍂سلسله مباحث: شماره 11 🌺1️⃣ شاخص‏ها و ملاك‏های كلی 🌺 2.. رعایت وقار و پرهیز از رفتار سبك یكی دیگر از قواعد عمل، رعایت وقار و پرهیز از رفتار سبك است. رفتار سبك، رفتاری است كه متناسب با حال فاعل آن نیست، از امثال او انتظار نمی‏رود و شأن وی را در نظر دیگران پایین می‏آورد؛ یعنی ارزش اجتماعی‏اش را می‏كاهد و در نظر مردم كوچك و حقیر جلوه می‏كند. حرمت و ابهت او فرو می‏ریزد؛ به گونه‏ای كه كلامش مورد توجه قرار نمی‏گیرد. از هر كس انتظار می‏رود به اندازه فاصله‏ای كه از دوره كودكی گرفته، از رفتارهای كودكانه نیز فاصله گرفته باشد. كودك در رفتارهای خود نوعا غرض عقلایی ندارد و كارش بازی و سرگرمی (لهو و لعب) است. بازی (لعب) عملی است كه به غایت حقیقی صادر نشده و هدف صحیح یا فایده عقلایی ندارد و از آن، تنها یك لذت خیالی انتظار می‏رود. سرگرمی (لهو) نیز، عملی است كه انسان را از امور مهم حیات بازمی‏دارد . بازی و سرگرمی از هوس و غریزه نشأت گرفته است. انسان هرچه از دوره كودكی خود فاصله گرفته باشد، انتظار می‏رود كه حكیمانه‏تر و عاقلانه‏تر رفتار كند، به دنبال فواید و آثار حقیقی باشد و برای تصمیمات خود توجیه قابل قبول و غرض عقلایی داشته باشد. بدون شك، همان‏طور كه ما نباید دیگران را مورد تمسخر، تحقیر و توهین قرار دهیم ، نباید كاری كنیم كه دیگران ما را مورد تمسخر، تحقیر و توهین قرار دهند. هر كاری كه آبرو و شخصیت ما را مخدوش و ما را دست‏مایه خنده مردم سازد و به هتك احترام و وهن شخصیت ما بینجامد، بد است. گاهی این‏گونه رفتارها، نشان از عقده حقارت و ناكامی در جلب نگاه مردم دارد؛ یعنی برداشت عرفی از یك عمل این است كه فاعل آن، در صدد خودنمایی، خودشیرینی، اثبات شخصیت، دعوت به خود یا نوعی برتری‏جویی است. این ویژگی نیز، یك كاستی روحی است كه به داوری عمومی غالبا نشانه رشدنایافتگی و كودك‏مزاجی است و از بزرگان انتظار نمی‏رود. آشكار است كه این توقع عرفی پشتوانه عقلانی و خردپذیر دارد و نمی‏توان آن را به مسامحه متهم كرد، یا برخاسته از نیروی منفعت‏جویی، لذت‏طلبی، شهوت‏خواهی و هوس‏مداری دانست. این استدلال‏ها، عرف را در چنین اظهار نظری محق می‏سازد. این قاعده، از یك نگاه، امتداد طبیعی قاعده پیروی عرف و یكی از مصادیق آن است؛ زیرا عرف عقلا از مشاهده چنین رفتاری شگفت‏زده می‏شود و فاعل آن را به كودك‏منشی و دون‏صفتی متهم می‏سازد. ادامه دارد... 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.com
✅سوره مبارکه ، صفحه312، آیات 1 تا 12 🗓1399/09/18 🌸 @nedaye_tahzib 🌾 tahzib-howzeh.com
312.mp3
488K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه 312 🗓1399/09/18 🌸 @nedaye_tahzib 🌾 tahzib-howzeh.com
233.pdf
134.8K
هر روز با قرآن و عترت 📚 ✅فضایل و کمالات اخلاقی ✏️17. تعاون و همکاری در کار نیک 🗓1399/09/18 🌸 @nedaye_tahzib 🌾 tahzib-howzeh.com
مجموعه پوسترهای نمایشگاهی طلبه‌ای که نمازش را فرادا نمی‌خواند شماره 19 🌸 @nedaye_tahzib 🌾 tahzib-howzeh.com