🍂سلسله مباحث: راه و رسم طلبگی
شماره 3
🔹موضوع: ضرورت برنامهریزی / قسمت دوم
آشنایی با برنامهریزی
توان جسمی، فکری و روحی ما انسانها برای انجام کارهای مختلف محدود است. با این توان محدود، در یک زمان، تنها امکان انجام چند فعالیت همجهت برای ما وجود دارد. غالباً این گونه است که اگر توان خود را صرف انجام کاری نماییم، از انجام کارهای دیگر محروم میگردیم. اگر بخواهیم توان اندک خود را به فعالیتهای فراوان زندگی به گونهای توزیع کنیم که بیشترین بهره را از عمر و توان خود ببریم، نیازمند «برنامهریزی» هستیم
«برنامهریزی» پیشبینی ترکیبی خاص، میان فعالیتها است برای کوتاه کردن راه و بهرهبرداری بیشتر از سرمایهها در رسیدن به هدفی مشخص. «برنامهریزی» عبارت است از طراحی نقشهای جامع برای زندگی، که در آن نقشه، جایگاه هر فعالیت، به خوبی مشخص باشد.
مهندسان قبل از آغاز کار یک ساختمان، به ترسیم نقشه و پیشبینی وضع آینده آن اقدام میکنند. طراحی نقشه یعنی در نظر گرفتن کل زمینه و توزیع بهینه آن بر مجموع نیازها. مثلاً برای ساختن یک منزل مسکونی، این زمینه باید اتاق، آشپزخانه، هال، سرویس، راهپله، پارکینگ و حیاط را در خود جای دهد. ولی برای ساختن مسجد یا ورزشگاه همین زمینه را باید به شکل دیگری تقسیم کرد. این زمین دارایی ماست که میتوان با طراحیهای مختلف بهرههای متفاوت از آن برد. عمر ما و توان جسمی، ذهنی و روحی ما نیز دارایی ماست که میتوانیم با نقشههای مختلفی که برای آن تنظیم میکنیم، بهرههای متفاوتی از آن کسب کنیم.
انسان قادر است با اراده و اختیار، فعالیتهای گوناگونی برای زندگی برگزیند. این فعالیتها، اجزا و عناصر برنامه اوست که با نسبتها و ترکیبهای فراوان میتوان آنها را نظام و سامان بخشید. ولی هر ترکیب که انتخاب شود، نتیجهای غیر از ترکیب دیگر خواهد داشت. این که انسان اکثر زمان و توان خود را به چه کاری اختصاص دهد، در شکلدهی نهایی به شخصیت و هویت او تأثیر دارد. اگر اکثر زمین مورد نظر را به کاشت گل و بوته و نهال اختصاص دهیم، نتیجة نهایی، فراهم آوردن یک فضای سبز یا بوستان است. در حالیکه میتوان با ساختن چند طبقه بنا و اتاقهای متعدد، مدرسه یا درمانگاه پدید آورد. «برنامهریزی» مدیریت صرف داراییها و سرمایههاست. برای موفقیت بیشتر در این مدیریت باید اولویتها را کشف کرد، خوب و خوبتر را، مهم و اهم را تشخیص داد و پس از آن، متناسب با ضریب اهمیت هر کار سهمی از داراییها را به آن واگذار کرد.
#ندای_تهذیب
#ویژه_طلاب
#برنامه_ریزی
🌷 @nedaye_tahzib
10.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_محرم
آن روز که شهر، از تو پُر غوغا بود
در خشم تو هیبت علی پیدا بود
آن خطبه پُرشور تو درکوفه و شام
فریادِ بلند و سرخِ عاشورا بود
🌷 @nedaye_tahzib
214.mp3
583.8K
🔊#صوت_قرآن
🎤توسط استاد #منشاوی
✅صفحه214
🗓1399/06/11
🌸 @nedaye_tahzib
140.pdf
119.5K
📂هر روز با قرآن و عترت
📚#موضوع_صد_و_چهل
✅ اوصاف و اسامی روز قیامت
✏️10. روز پیر شدن کودکان از شدت سختی
🗓1399/06/11
🌸 @nedaye_tahzib
سه شنبه 23.pdf
99.6K
📂انس با قرآن و عترت
📚هفته بیست و سوم( سه شنبه)
✅ خشم و پرخاشگری 1
❌نمونه غضب صحیح
🗓1399/06/11
#انس_با_قرآن_و_عترت
🌸 @nedaye_tahzib
16.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ: #سبک_زندگی_اسلامی از منظر قرآن
🎤توسط استاد: #حجت_الاسلام_ملکی
✅ سزای دشمنی ابولهب با پیامبر و دین بر اساس سوره مبارکه مسد
📑قسمت هفدهم
🗓1399/06/11
#طرح_اقوم #ندای_تهذیب
🌸 @nedaye_tahzib
مجموعه پوسترهای نمایشگاهی
#نماز_در_سیره_علما
واجب ترین کار
شماره8
#آیت_الله_بهشتی
🌸 @nedaye_tahzib
🌾 tahzib-howzeh.com
🗂مجموعه پوسترهای نمایشگاهی
📝موضوع: ترک گناه، مایه تقرب
#علما_و_دوری_از_گناه
شماره8
🌸 @nedaye_tahzib
10.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💐وظیفه الهی حوزههای علمیه
🎥 امام خمینی رحمت الله علیه :
"حوزه علمیه قم اسلام را زنده کرد. حوزه قم خدمتی به اسلام کرده که تا صدها سال این خدمت باقی است"
🎥صحبت های زیبای مقام معظم رهبری در رابطه با وظایف طلاب....
#وظیفه_الهی
🌸 @nedaye_tahzib
🚨 #فوری/رهبر انقلاب/ امروز:
⭕️جلوی اجرای سند۲۰۳۰ را بگیرید
🔻 رهبر انقلاب: به این فکر کنیم چرا انقدر طواغیت عالم و فراعنه عالم اصرار دارند که در آموزش و پرورش کشورها گاهی اوقات با سر و صدا مثل سند ۲۰۳۰، نفوذ کنند؟ اصرار آنها به نفوذ به خاطر تاثیر آموزش و پرورش است.
🔻دشمن قصد دارد کاری را که بوسیله نظامی از انجام آن ناتوان است، با نفوذ و از راههایی مانند سند ۲۰۳۰ و ساختن انسانهایی تربیت کند که مثل او فکر و اهداف عملیاتی او را پیاده کنند تا زمینه غارت ملتها فراهم شود.
🔻الان هم شنیدهام #سند۲۰۳۰ در گوشه و کنار بوسیله آدمهای ناباب یا غافل دارد اجرا میشود؛ این را باید به طور جدی دنبال کنید. ۹۹/۶/۱۱
🌸 @nedaye_tahzib