252.pdf
123.7K
هر روز با قرآن و عترت
📚#موضوع_دویست_و_پنجاه_و_دو
✅برخی دعاهای قرآنی
✏️درخواست رفع کینه نسبت به مومنان
🗓1399/10/07
💐 @nedaye_tahzib
🌱 tahzib-howzeh.ir
❇️ یکشنبههای هفته: #اسوه_های_اخلاقی
💠 وصیت نامه سردار دلها #حاج_قاسم_سلیمانی
وصیتنامه مصور ۱
https://digipostal.ir/crpsbe3
بعد باز شدن عکس، بر روی آن 👌👌کلیک نمایید
❇️ یکشنبههای هفته: #اسوه_های_اخلاقی
#خون_جریان_ساز
حق و اهل آن جریان دارند و باطل فقط جولان دارد مثل کف روی آب
جسم خاک میشود ولی جریان خاک نمیشود و ادامه دارد
سید الشهدا علیه السلام فرمود: مثلی لا یبایع مثله
منظور جریان است نه اشخاص.
سردار سلیمانی شخص نیست یک جریان ماندگار هست
دشمنان احمق نمیفهمند که شهید شیشه عطر است. شیشه عطر را بشکنی عطرش همه جا پخش میشود.
حاج قاسم و حاج قاسم ها ثمره و میوه شجره طیبه انقلاب اسلامی ما هستند.
ریشه ی این شجره ولایت است
شهدا اگر جریان ساز شدند قبل از شهادت در جریان بودند. جاری بودند. در سیل پای مردم. در اردوهای جهادی با محرومین. در اقتصاد با تقویت اقتصاد مقاومتی. تقویت تولید. تقویت کالای ایرانی. در انتخابات با انتخاب صحیح. در راهپیمایی با حضور در صحنه و....
این مسیرها را که بر ما نبستهاند. خودمان را در جریان قرار بدهیم. در جریان رود خروشان شهدا. برویم در مسیر شهدا خدمت کنیم.
#حاج_قاسم
#قاسم_سلیمانی
#ندای_تهذیب
💐 @nedaye_tahzib
🌱 tahzib-howzeh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نکات_اخلاقی #کلیپ_تصویری
*سلسله مباحث: دروس اخلاق با محوریت نامه 31 نهج البلاغه / قسمت سیزدهم
استاد: حجت الاسلام و المسلمین همتیان
موضوع: انسان سالک برا پیمودن مسیر به دو چیز نیاز دارد:
الف: توشه راه»» تقوا
ب: مرکب راه »» محبت
#همتیان
#ندای_تهذیب
🌻 @nedaye_tahzib
🌿 tahzib-howzeh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نماهنگ | روضه حضرت زهراء سلام الله علیها
#فاطمیه
#حاج_محمود_کریمی
#ندای_تهذیب
🌻 @nedaye_tahzib
🌿 tahzib-howzeh.ir
#دوشنبه_های_بصیرتی
▪️▪️پیام مناسبتی: #فاطمیه ▪️▪️
موضوع: کوثر و ابتر
شماره 1
👇👇👇
کلام امام خمینی در تیر 1350 | مخاطب: روحانیون و طلاب نجف:
من احساس تکلیف می کنم که در بعضی از فرصتها تذکراتی راجع به گرفتاری مسلمین به آقایان بدهم؛ شاید آقایان هم برای خودشان احساس تکلیف کنند، و شاید در صدد برآیند که آن اندازه ای که می توانند کمک کنند.....
از اول، مسلمین و اسلام گرفتار هواهای نفسانیه ای بوده اند و این گرفتاریها که ما الآن داریم سرچشمه اش همان هواهای نفسانی بود که بعد از رسول اکرم ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ به واسطۀ آن هواها نگذاشتند که حکومت حق تشکیل بشود.
اگر گذاشته بودند که حکومتی که اسلام می خواهد، حاکمی را که خدای ـ تبارک و تعالی ـ امر به تعیینش فرموده است، رسول اکرم ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ تعیین فرمود،[1] اگر گذاشته بودند که آن تشکیلات پیش بیاید، حکومتْ حکومت اسلامی باشد، حاکمْ حاکم منتخَبِ منصوبْ مِنْ قِبَلِ الله تعالی باشد، آن وقت مردم می فهمیدند که اسلام چیست و معنی حکومت اسلامی چیست.
مع الأسف بعد از رسول الله ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ منحرف کردند مردم را از آن چیزی که پیغمبر امر فرموده بود. و اکتفا به انحراف در زمان خود هم نبود بلکه زمینه فراهم کردند از برای اینکه تا آخر نشود یک حکومت اسلامی تشکیل بشود.
(صحیفه امام، جلد 2، ص 358)
ادامه دارد......
پی نوشت:
1.. اشاره به ماجرای غدیر خم
#فاطمیه
#کوثر_و_ابتر
#ندای_تهذیب
🌷 @nedaye_tahzib
✅ tahzib-howzeh.ir
💠 وصیت نامه سردار دلها #حاج_قاسم_سلیمانی
وصیتنامه مصور ۲
https://digipostal.ir/ctlouvk
بعد باز شدن عکس، بر روی پاکت نامه 📨📨کلیک 👌👌 نمایید
▪️▪️پیام مناسبتی: #فاطمیه ▪️▪️
موضوع: کوثر و ابتر
شماره 2
👇👇👇
کلام امام خمینی در تیر 1350 | مخاطب: روحانیون و طلاب نجف:
🔅بالاترین مصیبت اسلام ....
اگر گذاشته بودند که در پناه حکومت اسلامی، اگر گذاشته بودند در حکومت اسلامی و در پناه اسلام، حکومت تشکیل بشود و مردم در پناه حکومت اسلامی باشند، اینهمه گرفتاریهایی که از برای ماها الآن هم پیش آمده است، اینها هم ـ شاید ـ پیش نمی آمد.
حاکمی که از طرف خدای تبارک و تعالی تعیین شد از برای امت، آن شخصی بود که وقتی به حکومت رسید، وقتی که با او جمع شدند و بیعت کردند بعد از آن خرابکاریهایی که شده بود تا آن روز و بعد از آن مصیبتهایی که برای اسلام پیش آوردند و تا حالا هم فسادش باقی مانده است، آن شخصی بود که وقتی که به حکومت رسید در حال حکومتش، زندگی اش از جمیع زندگی امثال ماها و شماها، طلاب علوم دینیه، امثال این بقالها و این کاسبها، زندگی او پست تر بود...
بالاترین مصیبتی که بر اسلام وارد شد، همین مصیبت سلب حکومت از حضرت امیر ـ سلام الله علیه ـ بود؛ و عزای او از عزای کربلا بالاتر. مصیبت وارده بر امیرالمؤمنین و بر اسلام بالاتر است از آن مصیبتی که بر سیدالشهداء ـ سلام الله علیه ـ وارد شد. اعظمِ مصیبتها این مصیبت است که نگذاشتند مردم بفهمند اسلام یعنی چه. اسلام حالا هم به حال ابهام دارد زندگی می کند. الآن هم مبهم است. الآن هم نمی دانند مردم که معنی اسلام چیست، حکومت اسلامی چیست، اسلام چه می خواسته بکند، چه برنامه ای اسلام داشته است در حکومتش.
#فاطمیه
#کوثر_و_ابتر
#ندای_تهذیب
🌷 @nedaye_tahzib
✅ tahzib-howzeh.ir
مناسبت: 9 دی
در ابتدای انقلاب: محرم، به کمک این مردم آمد
در قضایای نه دی: عاشورا به کمک ملت آمد
#روز_بصیرت
#ندای_تهذیب
🌷 @nedaye_tahzib
✅ tahzib-howzeh.ir
مناسبت: 9 دی |#روز_بصیرت
مروری بر بیانات رهبر انقلاب (مد ظله العالی)
🔅حضور پرشور مردم؛ عامل شکست فتنه هجدهم تیر و فتنه ۸۸
در فتنهی هجدهم تیر، پنج روز بعد از اینکه فتنهگران فتنهی خود را شروع کردند، مردم آن حرکت عظیم ۲۳ تیر را، نه فقط در تهران، بلکه در سایر شهرها به راه انداختند. در فتنهی ۸۸، دو روز بعد از حوادث عاشورا، آن قضیهی عظیم نهم دی به راه افتاد. همان وقت بعضی از ناظران خارجی که از نزدیک دیده بودند، در مطبوعات غربی نوشتند و ما دیدیم، که گفته بودند آنچه در نهم دی در ایران پیش آمد، جز در تشییع جنازهی امام، چنین اجتماعی، چنین شوری دیده نشده بود. این را مردم کردند. حضور مردم اینجوری است. ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
🔅حرکت عظیم مردمی؛ تنها راهحل مقابله با فتنه ۸۸
فتنهی ۸۸ تنها آن چیزی نبود که توی خیابان به وسیلهی تعدادی آدم دیده شد؛ این یک چیز ریشهداری بود، یک بیماری عمیقی درست کرده بودند، اهدافی داشتند، زمینهها و مقدمات فراوانی برایش چیده شده بود، کارهای بزرگی شده بود و هدفهای بسیار خطرناکی دنبال این کار بود، که با این برخوردهای گوناگون سیاسی و امنیتی و اینها حل نمیشد؛ یک حرکت عظیم مردمی لازم داشت؛ که این حرکت، حرکت ۹ دی بود؛ آمدند بساط فتنه و فتنهگران را در هم پیچیدند. لذا حادثهی ۹ دی یک حادثهی ماندنی در تاریخ ماست. ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
🔅 روح دیانت حاکم بر مردم؛ نقطه مشترک ۹ دی و حضور مردم در سال ۵۷
در قضیهی ۹ دی سال ۸۸ یک نکته اساسی است و آن نکته برمیگردد به هویت انقلاب و ماهیت انقلاب. یعنی همان روحی که حاکم بود بر اصل انقلاب ما و آن حضور عظیم بینظیر تاریخی در سال ۵۷، همان روح در ماجرای ۹ دی نشان داده شد؛ کمااینکه در قضایای گوناگون دیگر هم نشان داده شده، لیکن در ۹ دی به شکل بارزی نشان داده شد؛ به طوری که جای انکار و تردید و تامل برای هیچ کس از بدخواهان و دوستان و دشمنان و دیگران باقی نگذارد. آن روح چه بود؟ روح دیانت حاکم بر دلهای مردم بود. ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
🔅توجه به فرهنگ عاشورا؛ خصوصیت مشترک ۹ دی و حوادث اول انقلاب
یکی از خصوصیات دیگری که در حادثهی ۹ دی هست، که باز آن را کاملا به حوادث انقلاب نزدیک میکند، مسئلهی عاشوراست. یعنی در حوادث اول انقلاب هم محرم پیش آمد و امام آن نکتهی عظیم عجیب تاریخی را بیان کردند: «ماهی که خون بر شمشیر پیروز است». این حرف کوچکی نیست: پیروزی خون بر شمشیر. ماها عادت کردهایم، این حرفها را هی تکرار میکنیم؛ کانه عمقش گاهی از یادمان میرود. خون بر شمشیر پیروز میشود، مظلوم بر ظالم فائق میآید، کشته بر کشنده فائق میآید؛ این همان چیزی است که در عاشورا پیش آمد. امام این را در محرم سال ۵۷ مطرح کردند، در قضیهی ۹ دی هم باز پای امام حسین در میان بود، پای عاشورا در میان بود. اگر آن حرکات سخیف و در واقع گریهآور از سوی این گروههای ایضا سخیف، در عاشورا پیش نمیآمد، این حرکت عظیم و این تحرک عمومی مردم معلوم نبود به این شکل به وجود بیاید. اینجا هم پای عاشورا در میان بود. ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
#روز_بصیرت
#ندای_تهذیب
🌷 @nedaye_tahzib
✅ tahzib-howzeh.ir
35.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نماهنگ: موجسواری | عبرتی ماندگار از فتنه 88
کاری از: دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی)
#پیشنهاد_دانلود
#روز_بصیرت
#ندای_تهذیب
🌷 @nedaye_tahzib
✅ tahzib-howzeh.ir
🍂سلسله مباحث: #زیِّ_طلبگی
شماره 24
🌺 شاخصها و ملاكهای كلی 🌺
🔅سر و وضع ظاهری طلبه (قسمت دوم)
امام صادق علیهالسلام فرمود:
كَفی بِالمَرءِ خِزیاً أَنْ یلَبَسَ ثَوباً یشهِرُه أو یركَبَ دابَّةً مَشهورةً؛
برای خواری انسان همین بس كه لباس شهرت بپوشد یا بر مركب شهرت نشیند. (بحار الانوار، ج 78، ص 252. )
و نیز میفرماید:
ان اللهَ یبغِضُ شُهرةَ اللباسِ ـ الشُّهرةُ خَیرُها وَ شَرُّها فی النّارِ؛
خداوند شهرت لباس را دشمن میشمارد؛ شهرت چه خوب و چه بد در آتش است. (كافی، ج 6، ص 444. )
پیامبر اكرم صلیاللهعلیهوآله از دو نوع شهرت نهی میفرمود: نازك بودن بیش از حد لباس و كلفت بودن آن، و بلندی بیرویه لباس و كوتاهی آن. (ر. ك: میزان الحكمة، ج 4، ص 2764 و كنز العمال، حدیث 41172)
امام علی علیهالسلام در بیان صفات متقین فرمود:
مَلبَسُهُمُ الاقتِصادُ؛ پوشش آنان میانه است. ( نهج البلاغة، خطبه 193)
◀️نکته مهم:
لباس شهرت، عنوانی نسبی و شناور است كه در زمانها و مكانهای مختلف و از حیث افراد، مصادیق متفاوت دارد. چه بسا لباسی كه در یك جامعه لباس شهرت است، ولی در جامعه دیگر عادی تلقی میشود؛ حتی در مورد فردی تا فرد دیگر ممكن است متفاوت باشد. اگر چنین تغییری در عنوان (موضوع حكم) پدید آید، حكم شرعی هم از زمانی به زمان دیگر و از جامعهای به جامعه دیگر متفاوت خواهد بود
حماد بن عثمان به امام صادق علیهالسلام عرضه میدارد كه امام علی علیهالسلام لباس خشن میپوشید و پیراهن خود را به قیمت چهار درهم تهیه میكرد؛ اما شما لباس خوب میپوشید. حضرت در پاسخ او فرمود:
اِنّ عَلَی ابنَ أبی طالبٍ كانَ یلبَسُ ذلكَ فی زَمانٍ لا ینكَر وَ لو لُبِسَ مثلُ ذلكَ الیوم لَشُهِرَ به، فَخَیرُ لِباسِ كُلِّ زَمانٍ لباسُ أهلِهِ؛
امام علی علیهالسلام آنگونه لباس را در زمانی میپوشیدند كه ناپسند نبود؛ اما اگر امروزه آنگونه لباس پوشیده شود، انسان انگشتنما میشود. بهترین لباس هر زمان، لباس اهل آن زمان است.(كافی، ج 6، ص 444)
ادامه دارد...
#ویژه_طلاب
#ندای_تهذیب
🌷 @nedaye_tahzib
✅ tahzib-howzeh.ir