vasiyyateh emam sadegh be ebne jondab-27.mp3
5.91M
#درس_اخلاق
🎙آیت الله #مصباح_یزدی (ره)
🔰پندهای امام صادق علیهالسلام به رهجویان صادق
🔹جلسه بیست و هفتم:
سفارش های عیسی بن مریم(علیه السلام) به حواریون (1)
🗓11 آذر 1377
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
📚مـــســـابـــقه کــتابخوانــی هـــــــادی ۳
🔶 به مناســــبـت روز معـلــــــــــــــم
🛍جوایز:
بیش از صد میلیون ریال جوایز نقدی
کمک هزینه سفر کربلا،مشهد،قم و...
و ده ها جوایز نقدی دیگر
✅منبـــع آزمـــون مـــجازی:
📖کتـــاب آزادی معنـــــــوی
⏳ زمـــان آزمون: ۲۲ اردیبهــــــــشــت ۱۴۰۲
🌐 ثبت نـام در مسابقه و اطلاعات بیشتر در کانال #هادی👇
https://eitaa.com/joinchat/3117482264Cd043bccaa1
جهت ثبت نام کلیک کنید👆
تبیین علاج است.mp3
1.1M
🔰#جهاد_تبیین
🔹دشمن در رأس نقشههایش تبلیغات است؛ به قول خودشان پروپاگاندا است. علاجِ پروپاگاندا «تبیین» است. وسوسهای را که روی آن جوان یا نوجوان اثر میگذارد، چه میتواند برطرف کند؟ باتوم که نمیتواند برطرف کند،؛ آن وسوسه را تبیین میتواند برطرف کند.
#جهاد_تبیین را جدّی باید گرفت. در هر جایی که شما ایستادهاید و یک شعاع پیرامونیای دارید و میتوانید روی آن اثر بگذارید، باید تبیین انجام بگیرد؛ تبیین درست، تبیین صحیح.
🎙بیانات مقام معظم رهبری ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
💠 پاداش نشر علم
🔹 رسول الله صلیالله علیهوآله:
مَن تَعَلَّمَ باباً مِنَ العِلمِ لِیُعَلِّمَهُ النّاسَ اِبتِغاءَ وَجهِ اللّه، أَعطاهُ اللّهُ أَجرَ سَبعینَ نَبیًّا.
🔸 هرکس بخشی از علم را یاد بگیرد تا برای خشنودی خدا آن را به مردم بیاموزد، خداوند پاداش هفتاد پیامبر را به او عطا میکند.
🖇 روضة الواعظین، ج ۱، ص ۱۲
#حدیث
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
#معرفی_کتاب
📚کتاب فلسفه تربیت دینی
🔖درباره کتاب
🔹تربيت ديني به مجموعه فعالیتهایی اطلاق ميشود كه هدف همة آنها رشد و پرورش شناختها، باورها، صفات و رفتارهای بنیادین مطلوب اسلام ـ كه پايه و اساس ديگر شناختها، باورها، صفات و رفتارهای ديني را تشكيل ميدهند ـ در متربی است.
🎗فلسفه تربيت ديني عهدهدار بررسي تربيت ديني با روش فلسفي است و مسائل و موضوعات آن عبارتند از كشف و بررسي مبانی و مفروضات تربيت ديني، تجزيه و تحليل مفاهیم مهم، بررسي امكان و ضرورت، اهداف و اصول تربیت دینی.
🔰كتاب حاضر كه در شش فصل سامان يافته است، در فصل اول به مفهوم و قلمرو فلسفه تربيت ديني، در فصل دوم به مباني دين شناختي تربيت ديني و در فصل سوم به مباني انسانشناختي، معرفتشناختي و سياسي ـ اجتماعي آن ميپردازد. فصل چهارم به بررسي امكان و ضرورت تربيت ديني و چالشهاي آن اختصاص يافته است؛ فصل پنجم اهداف تربيت ديني را بررسي ميكند و فصل ششم هم مفهوم اساسي، اصول و ويژگيهاي تربيت ديني را مطالعه ميكند.
👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/990511306C6ca3f40bf0
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
حجت الاسلام والمسلمین فقیهی- 10 اسفند.mp3
26.82M
#درس_اخلاق
📌موضوع: اخلاق توحیدی
🎙حجة الاسلام و المسلمین #فقیهی
🗓جلسه هشتم: 1401/12/10
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
💎 مشاوره پذیرش ورودی های حوزه + جزئیات
🔹 کارشناس مسئول مراکز مشاوره حوزه از مشاوره پذیرش ورودی های حوزه به همت مدیریت مشاوره و خانواده معاونت تهذیب و تربیت، با همکاری معاونت آموزش حوزه های علمیه خبر داد.
🔗 https://tahzib.ismc.ir/2292/
#اخبار
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
vasiyyateh emam sadegh be ebne jondab-28.mp3
5.15M
#درس_اخلاق
🎙آیت الله #مصباح_یزدی (ره)
🔰پندهای امام صادق علیهالسلام به رهجویان صادق
🔹جلسه بیست و هشتم:
سفارش های عیسی بن مریم(علیه السلام) به حواریون (2)
🗓18 آذر 1377
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
هدایت شده از کانال رسمی مرکز مدیریت حوزه های علمیه
📸 تصاویری از شهید آیتالله عباسعلی سلیمانی
https://hawzahnews.com/xcdc6
____
✍️آیت الله اعرافی در پیامی:
◼️ شهید آیتالله سلیمانی در سنگرهای گوناگون به اسلام، انقلاب و مردم خدمتهای خالصانه کرد
https://hawzahnews.com/xcdcp
__________________
:::::: روابط عمومی ::::::
مرکز مدیریت حوزههای علمیه
@ismcir
💠 خواب غفلت و شکست
🔹 امام علی علیهالسّلام:
مَن نامَ عَن نُصرَةِ وَلِیِّهِ اِنتَبَهَ بِوَطأَةِ عَدُوِّه؛
🔸 کسی که به وقت یاری ولی(و رهبرش) در خواب (غفلت) باشد، با لگدمالی دشمنش بیدار میشود.
🖇 غررالحکم و دررالکلم، ش ۱۰۱۸، ص ۶۳۰
#حدیث
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
🔰#معرفی_کتاب «اینجا خانه عشق است»
📚 #کتاب «اینجا خانه عشق است» که به تازگی از سوی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام منتشر شده.
🔹 ۷۲ تجربه ارزشمند را برای جذب نسل جدید به #مسجد پیشروی دغدغهمندان این عرصه قرار میدهد.
⬅️ جذب #نوجوانان و #جوانان به مسجد، دغدغه بسیاری از فعالان فرهنگی و تربیتی است؛ که در این کتاب راهکارهایی برای این کار معرفی شده است.
https://hawzahnews.com/xc9XR
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
صاحب الزمان(عج).mp3
1.55M
🟢 افتخار نوكری امام زمان(عج)
🔹هميشه به ياد داشته باشيم كه ما نوكر امام زمان(عج) هستيم؛ آقا داريم؛ مشكلى داشته باشيم آقايمان حل مىكند. ما بىصاحب نيستيم؛ كدام مشكلى بوده كه از سر صدق در خانه او ببريم و او حل نكند؟!
🔸 اگر بگويند به ما ناسپاس! به من بگويند نامرد! تو عمرى سر سفره ما نشستى، آنوقت رفتى در خانه دشمنان ما! دنبالهرو دشمنان ما شدى! براى شادى خاطر دشمنان ما سخن گفتى يا سكوت كردى! آنوقت چه خاكى به سرمان بريزيم؟!
#مهدویت
#امام_زمان
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
🏴 #قرار_عاشقی
🍀 غروب جمعه به نیابت از #ائمه_مظلوم_بقیع هدیه میکنیم 100 سوره قدر به حضرت #بقیةاللهالأعظم (عج) به نیت عافیت، رضایت، زمینهسازی ظهور و نصرت حضرت
💠 #قدمی_برای_ظهور
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
🔰اخلاق و روحیه انقلابی
🔻آقایانی که دستی در کار ارشاد و مسائل فرهنگی و مانند اینها دارند به این نکته توجّه کنند که
امروز مهمترین وظیفهی ما تقویت این روحیّه در جوانها و در نسل جوان است.
🔹ما اگر طرفدار اخلاقیم، باید همین #روحیّه_انقلابی را در اینها تقویت کنیم.
اخلاق را هم به برکت روحیّهی دینی و انقلابی میشود در جوانها تأمین کرد؛
اخلاقِ بدون دین،
اخلاقِ بدون تقوا،
اخلاقِ بدون روحیّهی انقلابی و حرکت جهادی و میل به جهاد در راه خدا،
نه پدید میآید و نه منعقد میشود، اگر هم منعقد بشود عمقی ندارد.
🔹ما باید امروز تلاشمان را مصروف تربیت دینی و #تربیت_انقلابی جوانها بکنیم و این جریان عظیم نیروی انقلاب را هم که در بین جوانها خوشبختانه هست، تقویت بکنیم؛ بهشان امید بدهیم، بهشان پشتیبانی بدهیم و تقویت بکنیم این جریان را.
🎙امام خامنهای در دیدار مسئولان و فعالان فرهنگی استانهای یزد و همدان
۱۳۹۶/۰۵/۳۰
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
💠 امام صادق علیه السلام:
🔹 إِذَا اتَّهَمَ الْمُؤْمِنُ أَخَاهُ انْمَاثَ الْإِيمَانُ مِنْ قَلْبِهِ كَمَا يَنْمَاثُ الْمِلْحُ فِي الْمَاءِ.
🔸 هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مىرود، همچنان كه نمك در آب، ذوب مىشود.
🖇 كافى(ط-الاسلامیه) ج 2، ص 361
#حدیث
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
⁉️ چهار مطالبه ای که حکومت باید به مردم بدهد
📜 در نامهی امیرالمؤمنین علیهالسّلام به مالک اشتر در مجموع چهار نکتهی اصلی از مالک اشتر خواسته شده است که؛
🛡یکی #امنیت آن منطقهای است که در اختیار او گذاشته شده است. با عوامل ضدّامنیت - هم امنیت داخلی و هم امنیت خارجی- باید برخورد شود؛ چه دشمن داخلی امنیت را از بین میبرد و دشمن خارجی هم امنیت را از بین میبرد. استقرار امنیت و مقابله با عوامل ناامنی - چه داخلی و چه خارجی - یکی از نکاتی است که از مالک اشتر خواسته شده است.
⚖️ دومی، عدالت اجتماعی و اقتصادی است.
🔅سومی، تربیت معنوی و اخلاقی مردم است. میگوید مردم را از لحاظ اخلاقی و معنوی باید تربیت کنی. از نظر اسلام، حکومتها نسبت به تربیت معنوی مردم بیتفاوت نیستند که بگویند خود مردم میدانند و هر کار که میخواهند بکنند، بکنند. همچنانکه پدر در یک خانواده نسبت به تربیت فرزندان خود بیتفاوت نیست که بگوید مثلاً هر کار خواستند بکنند، بکنند. پدر و مادر مسؤولیتهایی دارند که باید انجام دهند. حکومت هم در جامعه در زمینهی اخلاق و معنویت مردم و رشد فضیلتهای اخلاقی در آنها مسؤولیتهایی دارد.
💠 چهارمی هم رفاه و آبادی زندگی آنهاست. البته مسألهی علم و ترویج علم و تحقیق و اینها هم در داخل رفاه و تربیتهای اخلاقی و معنوی است. رفاه اجتماعی هم بدون علم و تربیت هیچ وقت به وجود نیامده است.
📌 این چهار چیز از جملهی چیزهایی است که #حکومت باید به عنوان مطالبات حقیقی مردم به آنها بدهد. یکی از پیامها این است که مردم بدانند از حکومت چه باید بخواهند؛ حقِّ حقیقی و مطالبهی واقعی آنها از حکومت چیست.
🗓 بیانات در دیدار مسئولان سازمان صدا و سیما؛ ۱۳۸۱/۱۱/۱۵
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
⭕️ توجه به عزت نفس طلاب
⚠️ اساتید و مدرسان آگاه، از هر حرکتی که به طبع بینیازی طلبه آسیب رساند، اجتناب میکنند.
⬅️ آیتالله عمید زنجانی به این خصوصیت در حضرت امام قدسسره اشاره میکنند:
👈 امام دوست داشت طلاب عفیف باشند و عزتنفس داشته باشند. گاه اتفاق میافتاد بعضی از طلاب می آمدند و اظهار احتیاج میکردند که امام با آنها برخورد ملاطفت آمیزی نداشتند. البته این به آن معنا نبود که کمک نکنند. بارها خودم به واسطهی نامه و یادداشت خدمتشان عرض میکردم که فلانی مقداری احتیاج دارد، امام با آغوش باز عنایت میکردند؛ ولی اگر شخصی خودش میآمد و اظهار میکرد خوششان نمیآمد. بارها اتفاق میافتاد بعضی ها که اخلاق امام را نمیدانستند، میآمدند و اظهار نیاز میکردند و امام با دستشان رد میکردند و میفهماندند که این کار درستی نیست. مخصوصاً اگر جایی بود که یکی دو نفر هم ناظر بودند، امام دوست داشتند که همهی طلاب نسبت به مسائل دنیا عزتنفس داشته باشند و آن حالت توکل و عزتنفس خودشان را حفظ کنند.
📚 برشی از کتاب نقش تربیتی اساتید در مدارس علمیه، ص ۱۰۴
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
🎞 نمایش اختصاصی فیلم غریب ویژه طلاب و روحانیون
✅ با 85 درصد تخفیف در هزینه بلیط
📆زمان : جمعه 15 اردیبهشت ماه
🏠مکان :خیابان حافظ سینما فرهنگیان
✳️جهت تهیه به مجتمع آموزشهای کاربردی شهید ردانی ( چهارراه نقاشی ابتدای خیابان فلسطین کوچه ۱۴) و یا به معاونین تهذیب و تبلیغ مدارس علمیه مراجعه فرمائید.
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
🏴 اگر جرأت میکردند قبر مطهر پیغمبر را هم ویران میکردند...
امام خامنهای:
▪️تلخی دیگری که [در حادثهی تخریب قبر صحابی جلیلالقدر، حجربنعدی] وجود دارد، این است که در میان مجموعهی مسلمانان و امت اسلامی کسانی پیدا شوند که با افکار پلید و متحجر و عقبمانده و خرافی خود، تجلیل از بزرگان و برجستگان و چهرههای نورانی صدر اسلام را شرک بدانند، کفر بدانند؛ واقعاً این مصیبتی است.
▪️اینها همان کسانی هستند که گذشتگانشان قبور ائمه (علیهمالسّلام) را در بقیع ویران کردند.
▪️آن روز که در دنیای اسلام، از شبهقارهی هند گرفته تا آفریقا، علیه اینها قیام کردند، اگر اینها جرأت میکردند، قبر مطهر پیغمبر را هم ویران میکردند، با خاک یکسان میکردند.
▪️ببینید چه فکر باطلی، چه روحیهی پلیدی، چه انسانهای بداندیشی، احترام به بزرگان را اینجوری بخواهند نقض کنند و هتک کنند و این را جزو وظائف دینی بشمرند!
۱۳۹۲/۰۲/۱۶
🗓 ٨ شوال، سالگرد تخریب قبرستان بقیع
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
🔰 این چه نوع تعریف از اخلاق است که بگوییم فلان شخص، عارف و مُهذّب است اما برای او مهمّ نباشد که پرچمِ اسلام شکست بخورد یا پیروز شود؟!
این نوع اخلاق، همان اخلاقِ یونان است!
👌اخلاقِ انبیاء اخلاقِ تولّی و تبرّی است.
💠 آیتالله میرباقری:
«اگر میخواهیم نظام اخلاقی اسلام را تنظیم کنیم، بالاتر از همهچیز باید «عبودیت و مسکنت» را بنویسیم و در ذیل آن، «تولّی و تبرّی» را قرار دهیم. طریقِ قُرب، تولّی و تبرّی است؛ همچنانکه در زیارت عاشورا آمده است:
«اللَّهُمَّ إِنِّي أَتَقَرَّبُ إِلَيْكَ فِي هَذَا الْيَوْمِ وَ فِي مَوْقِفِي هَذَا وَ أَيَّامِ حَيَاتِي بِالْبَرَاءَةِ مِنْهُمْ وَ اللَّعْنَةِ عَلَيْهِمْ وَ بِالْمُوَالاةِ لِنَبِيِّكَ وَ آلِ نَبِيِّكَ عَلَيْهِ وَ عَلَيْهِمُ السَّلَام».
«تخلّقِ کامل» یعنی «تبرّی کامل و تولّی کامل». کسی که از دشمنان تاریخی سیّدالشُّهدا(ع) تبرّی ندارد، چگونه میتواند بگوید من یک انسان اخلاقی هستم؟ انسانی که نسبتبه پرچم اسلام حسّاسیت ندارد، چطور میتواند بگوید من متخلّق هستم؟
این چه نوع تعریف از اخلاق است که بگوییم فلان شخص، عارف و مُهذّب است اما برای او مهمّ نباشد که پرچمِ اسلام شکست بخورد یا پیروز شود؟
این نوع اخلاق، همان اخلاقِ یونان است! اخلاقِ انبیاء اخلاقِ تولّی و تبرّی است. تبرّی و تولّی به این معنا، یکی از فروع دین نیست، بلکه جزو اصول دین و از ارکان توحید است.»
📚منبع: کتاب #تربیت_ولایی / در آستانۀ نشر
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
vasiyyateh emam sadegh be ebne jondab-29.mp3
5.24M
#درس_اخلاق
🎙آیت الله #مصباح_یزدی (ره)
🔰پندهای امام صادق علیهالسلام به رهجویان صادق
🔹جلسه بیست و نهم:
اخلاق سالکان (1)
🗓28 بهمن 1377
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib