فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | گرچه دوریم به یاد تو سخن میگوییم
🔻 حضرت آیتالله خامنهای: اربعین، همه مردم از داخل خانه اظهار ارادت کنیم. زیارت اربعین را با حال، با توجّه بخوانند و شِکوه کنند پیش امام حسین (علیهالسلام) و بگوینـد یا سیّدالشّهداء، ما دلمان میخواست بیاییم، نشد. ۹۹/۶/۳۱
💻 @khamenei_ir
#ندایـتهذیب
🌺 @nedaye_tahzib
🍃 tahzib-howzeh.com
📚#قرآن_کریم
✅سوره مبارکه #رعد، صفحه252، آیات 19تا 28
🗓1399/07/18
🌼 @nedaye_tahzib
🍀 tahzib-howzeh.com
💠مجموعه پوسترهای نمایشگاهی
🔰 انس با امام زمان علیه السلام در سیره علما و بزرگان؛ شماره 11
#سربازیـامامـزمان #آیتـاللهـخامنهـای
🌼 @nedaye_tahzib
#جمعه_های_مهدوی
آیا امام مهدی علیهالسلام یاران خود را هماکنون برگزیده یا به هنگام ظهور انتخاب خواهد کرد؟
گزینش و انتخاب اصحاب از سوی آن حضرت، امری اعتباری و قراردادی نیست تا سؤال شود که آیا هماکنون برگزیده شدهاند یا بعداً برگزیده خواهند شد، بلکه این مسأله، بر اساس آنچه از روایات اسلامی استفاده میشود، به دو گونه است؛ به تعبیر واضحتر، اصحاب امام زمان دو دستهاند:
دسته نخست، افرادی هستند که قبل از ظهور ایشان، از دنیا رفتهاند و هنگام ظهور حضرتش، به اذن الهی، زنده میشوند و رجعت میکنند؛ به عنوان نمونه، میتوان از سلمان فارسی و ابودجانه انصاری و مقداد و مالکاشتر نخعی نام برد.[۱]
دسته دوم، افرادی هستند که تا زمان ظهور، زندگی میکنند و در کوران حوادث، آبدیده میشوند و امتحان خود را پس میدهند و مراحل کمال را طی کرده و شایستگی لازم برای یاری آن حضرت را در خود ایجاد میکنند. در روایات اسلامی، نام بعضی از این افراد و سرزمینهایی که این افراد از آنجا، به یاری امام زمان برمیخیزند، ذکر شده است. از کشور ایران، نام شهرهایی مانند قم، خراسان، طالقان، ری، شیراز و اصفهان را میتوان ذکر نمود. همچنین نقل شده است که از شیراز، سه نفر به نامهای حفضل و یعقوب و علی، و از اصفهان، چهار نفر به نامهای موسی و علی و عبدالله و غلفان، به یاری حضرتش برمیخیزند.[۲]
البته، ذکر نام افراد یا سرزمینهایی که محل تولد و زندگی یاران آن حضرت است، مربوط به علم ازلی خداوند متعال است که از لسان معصومین بیان شده است. ناگفته پیداست که ذکر نام و نشان، منافاتی با اختیار و انتخاب آن افراد در کسب کمالات که به سبب آن، شایستگی حضور در رکاب آن حضرت را پیدا میکنند، ندارد؛ در حقیقت، این نوع علم، مانند سایر موارد علم ازلی خداوند متعال در مورد حوادث و پیشامدها ـ از ازل تا ابد ـ میباشد.
پینوشتها
۱. چشماندازی از حکومت مهدی، نجمالدین طبسی.
۲. همان.
#ندای_تهذیب
🌼 @nedaye_tahzib
🍀 tahzib-howzeh.com
امامت امام زمان(عج) - عالی.mp3
8.85M
#جمعه_های_مهدوی
🌷 امامت امام زمان (عج)
🍃 حجت الاسلام #عالی
#ندای_تهذیب
#ندای_تهذیب
🌼 @nedaye_tahzib
🍀 tahzib-howzeh.com
179.pdf
144.5K
هر روز با قرآن و عترت
📚#موضوع_صد_و_هفتاد_و_نه
✅ برخورداری از روزی فراوان
🗓1399/07/19
🌹 @nedaye_tahzib
شنبه 29.pdf
86.4K
📂انس با قرآن و عترت
📚هفته بیست و نهم (شنبه)
✅ انسجام و همدلی
❌ اهمیت همدلی
🗓1399/07/19
#انس_با_قرآن_و_عترت
🌹 @nedaye_tahzib
#شنبه_های_قرآنی
10 نکته در خصوص سلامتی در قرآن
1 . بخورید و بیاشامید ; اما به اندازه کافی و لازم ; زیرا پرخوری و زیاده روی، سلامت شما را به خطر می اندازد; (اعراف/31) .
2 . همه دردها و ناراحتی های خود را می توانید با قرآن ریشه کن سازید; قرآن بخوانید و به آن عمل کنید و با روح قرآن مرتبط و همنوا گردید تا همه سیستم های روح و جسم شما در تعادل مطلوب خود قرار گیرند; (یونس/57 و اسراء/82) .
3 . در فرهنگ قرآنی، این خداوند است که بیماری ها را شفا می دهد و دیگران، وسیله و واسطه اند ; (شعرا/80) .
4 . اصل اول در سلامتی و صحت غذاها به فرموده قرآن، آن است که حلال و پاکیزه باشند .
این گونه غذا، می تواند مقدمات سلامتی را در بدن انسان فراهم نماید; اما این که یک ماده خوراکی واحد با ترکیبات غذایی ثابت و مشخص، در اثر حلال یا حرام بودن، دارای آثار متفاوتی بر سلامت انسان گردد، بحث علمی بسیار عمیقی می طلبد; (نحل/114 و بقره 168) . حلال یعنی چیزی که ممنوعیت شرعی ندارد و طیب یعنی چیزی که موافق طبع سالم انسانی باشد .
5 . بهترین نحوه تغذیه برای سلامت انسان که مورد سفارش قرآن کریم است، خوردن صبحانه و شام است ; یعنی غذای روزانه در دو وعده اصلی در اول روز و آخر روز صرف گردد . این شیوه غذا خوردن بهشتیان است که در سوره مریم، آیه 62 آمده است .
6 . به فرمان قرآن، مؤمنان شایسته ترین افراد در استفاده از نعمت های الهی - مانند غذاهای پاکیزه - می باشند . خداوند می فرماید: چه کسی این غذاهای پاکیزه را بر شما حرام کرده است؟ این ها زیبایی های زندگی دنیاست که خداوند برای بهترین بندگانش خلق نموده است . پس از نعمت های خداوند استفاده کنید; (اعراف/32 و مائده/87 و 88) . به قول امام علی (ع)، خداوند همان قدر از حرام شمردن آن چه حلال نموده است، ناراحت می شود که حرام او را نادیده بگیرید و مانند یک امر حلال انجام دهید .
7 . جالب است بدانید که خداوند مستقیما در قرآن به خوردن گوشت و ماهی و میوه اشاره می کند و آنها را از نعمت های زندگی بخش الهی برمی شمارد و از ما می خواهد که از آنها بخوریم که به ترتیب در سوره مائده آیه 1 و 96، سوره نحل، آیه 14 و سوره مؤمنون آیه 19 آمده است .
8 . مسئله خوراک در قرآن، آن قدر مهم است که در یک آیه مستقیما فرمان داده شده است که انسان با دقت و تامل در غذایی که می خورد، بنگرد; (عبس/24) ; یعنی این که یک انسان قرآنی، باید در نحوه تغذیه خود، نهایت دقت را داشته باشد .
9 . خداوند در قرآن کریم خواب را یکی از عوامل سلامت و آرامش روح انسان برمی شمارد و آن را نعمتی قابل ستایش و آیه ای از آیات اعجازآمیز الهی معرفی می کند; (روم/23 و فرقان/47) .
10 . آیا می دانید در فرهنگ قرآنی، سخت ترین و ناگوارترین بیماری ها چیست؟ قرآن مستقیما به این بیماری اشاره نموده، آن را نام می برد . این بیماری، مرض قلب یا بیماری دل نام دارد; چون وقتی روح و دل فردی به این بیماری گرفتار شد، از شنیدن و دیدن و درک حقایق عاجز می شود و این بدترین وضعی است که یک انسان پیدا می کند; (اعراف/179 و توبه/125) .
#ندای_تهذیب
🌹 @nedaye_tahzib
☘️ tahzib-howzeh.com
D1737367T10684266(Web).mp3
1.52M
#شنبه_های_قرآنی
پاسخگویی به شبهات کرونایی از قرآن / قسمت چهارم: مواظب دین خود باشید
در حوادث تلخ و شیرینی که پیش می آید، مواظب دین خودمان باشیم. در قرآن در دو صفحه که روبروی هم هستند که داستان حضرت سلیمان علیه السلام و حضرت ایوب علیه السلام را ذکر می کند.
حضرت سلیمان هم پیغمبر بود و هم پادشاه و همه رقم چیز در اختیارش بود. اما ایوب تقریبا همه رقم مشکلات برایش بود. چیزی که مهم است هر دو دین خود را حفظ کردند.
خدا در سوره فجر به این مطلب اشاره می کند. تا وضعمان خوب است بگوییم خدا دوستمان دارد و اگر وضعمان بد شد بگوییم خدا با قهر کرده است!
#کرونا
#مواظب_دین_خود_باشیم
#ندای_تهذیب
🌹 @nedaye_tahzib
☘️ tahzib-howzeh.com
#شنبه_های_قرآنی
بهرهمندی بیشتر از قرآن از نگاه امام خمینی (ره):
«یکی از آداب مهمّه قرائت قرآن که انسان را به نتایج بسیار و استفادت بی شمار نایل کند، «تطبیق» است. آنچنان که در هر آیه از آیات شریفه که تفکر می کند، مفاد آن را با حال خود منطبق کند، و نقصان خود را به واسطه آن مرتفع کند و امراض خود را بدان شفا دهد. مثلاً، در قصه شریفه حضرت آدم(ع)، ببیند سبب مطرود شدن شیطان از بارگاه قدس با آن همه سجده ها و عبادت های طولانی چه بوده، خود را از آن تطهیر کند؛ زیرا مقام قرب الهی جای پاکان است، با اوصاف و اخلاق شیطانی قدم در آن بارگاه قدس نتوان گذاشت. از آیات شریفه استفاده می شود که مبدأ سجده ننمودن ابلیس خودبینی و عجب بوده که کوس (أَنَا خَیْرٌ مِنْهُ خَلَقْتَنِی مِنْ نارٍ وَ خَلَقْتَهُ مِنْ طِینٍ)[ من بهتر از اویم، مرا از آتش و او را از گل آفریدی. اعراف (۷): ۱۲.] زد، و این خود بینی اسباب خودخواهی و خود فروشی - که استکبار است - شد؛ و آن، اسباب خود رأیی - که استقلال و سرپیچی از فرمان است - شد، پس مطرود درگاه شد. آنچه سبب مطرودیّت درگاه قدس است در هر کسی باشد مطرود است؛ شیطان خصوصیتی ندارد، آنچه او را از درگاه قرب دور کرد ما را نگذارد که به آن درگاه راه یابیم.»
[ قرآن از دیدگاه امام خمینی، ص ۱۱۳ - ۱۱۴.]
#ندای_تهذیب
🌹 @nedaye_tahzib
☘️ tahzib-howzeh.com
ترویج_پول_حرامحرامخواری_حجت_الاسلام_مسعود_عالی.mp3
2.55M
#شنبه_های_قرآنی
🌷 ترویج پول حرام (حرامخواری)
🍃 حجت الاسلام #عالی
#ندای_تهذیب
🌹 @nedaye_tahzib
☘️ tahzib-howzeh.com
🍂سلسله مباحث: #راه_و_رسم_طلبگی
شماره ۲۹
موضوع: ضرورت تحصیل حوزوی / #یاوران_امام_عصر
۵ ـ یاوران امام عصر
همة ما آرزو داریم از یاوران خاص امام زمان (عج) و در زمرة سربازان ویژه آن حضرت باشیم، ولی نباید انتظار داشته باشیم بدون هیچ تلاش و زحمتی یکباره چنان تغییر کنیم که توان لازم برای این افتخار مهم را بیابیم! باید شرایط سربازی آن حضرت را تحصیل نماییم و با بالا بردن کمالات و توانمندیها، قابلیت بیشتری به دست آوریم. و همین است مفهوم عمیق «انتظار فرج».
امام عصر پس از ظهور با تصرفات تکوینی و از راههای خارقالعاده جهان را اداره نمیکنند. بنا، بر این نیست که حضرتش نظام موجود در عالم طبیعت را یکباره برهم زند و با معجزه و کرامت، دولت عدالت را تشکیل دهد. آن حضرت شبیه روش پیامبر و امیرالمؤمنین با استفاده از امکانات عادی، نهضت خود را آغاز میکنند و با استفاده از نیروهای موجود ـ یعنی کسانی مانند من و شما ـ به اصلاح امر دنیا و اقامه قسط و داد میپردازند. این که گفته میشود طولانی شدن غیبت امام به جهت کامل نبودن شمار یاوران آن حضرت است به این معنی است که حضرت با نیروهای موجود، توان برپایی آن نهضت عظیم را ندارند.
تا هنگامی که کادر نهضت مهدوی (همان 313 نفر) آماده نباشند این نهضت پیش نخواهد رفت. برای تربیت و آمادگی آن بازوان اصلی، تلاش اختیاری آنها لازم است. بنابراین هریک از ما، با تلاش ارادی خود میتوانیم در شمار همان یاوران خاص قرارگیریم به شرط آنکه توانمندیهای جسمی، علمی، معنوی و اجتماعی خود را در حد نصاب بالا بیاوریم. در زیارت جامعه کبیره خطاب به امامان معصوم میگوییم:
وَ جَعَلَنی مِمَّن یقتَصُّ آثارَکم، وَ یسلُک سَبیلَکم، وَ یهتَدی بِهُداکم، وَ یحشَرُ فی زُمرَتِکم، وَ یکرُّ فی رَجعَتِکم، وَ یمَلَّک فی دَولَتِکم، وَ یشَرَّفُ فی عافِیتِکم، وَ یمَکنُ فی أَیامِکم، وَ تَقِرُّ عَینُهُ غَداً بِرُؤیتِکم، بِأَبی أَنتُم، وَ أُمّی وَ نَفسی وَ أَهلی وَ مالی.
خدا مرا از کسانی قرار دهد که اثر شما را دنبال میکند، و به راه شما میرود، به هدایت شما درآمده و در میان شما محشور میشود، و در رجعت و بازگشت شما دوباره برمیگردد، در دولت شما کارگزار و در زمان عافیت شما صاحب شرافت و در روزگار شما صاحب مکانت است، و فردا دیدگانش به دیدار شما روشن میشود. پدرم، مادرم، جانم، خانوادهام و داراییم به فدای شما باد.. . .
این فراز از زیارت، درس همت میآموزد. آنچه ما از درگاه خدا میطلبیم تنها امان از ناخرسندی امامان معصوم نیست، دیدار سیمای دلربایشان نیز به تنهایی ما را کافی نیست، به خشنودی آنها هم بسنده نمیکنیم. همت ما آن است که از یاوران و شیعیان خاص آنان و کارگزار مؤثر دولتشان باشیم. آرزو داریم چشم امید امام عصر به ما دوخته شود و امور اساسی آن دولت جهانی به دست ما انجام پذیرد. شبیه مناسبتی که میان مالکاشتر و امیرمؤمنان و یا در مقیاس بسیار کوچکتر میان بهشتی و خمینی برقرار بود. امام راحل از ملت ایران یکپارچه خشنود بود وبه خود میبالید. اما شهادت بهشتی برای او همسنگ فقدان یک امت، غمبار و جانفرسا بود. رضایت امام از بهشتی و مطهری با خشنودی او از مردم عادی بسیار تفاوت داشت.
امام زمان هم پس از ظهور، در رتق و فتق امور اجتماع نیاز به بازوان فکری، اجرایی و مدیریتی بسیار توانمندی دارند که کارگزاران ردة اول و کادر نهضت آن امام را تشکیل میدهند و ظهور آن حضرت به حضور آنان وابسته است. در این فراز از زیارت جامعه از خدای بزرگ درخواست میکنیم که ما نیز در شمار آن بزرگان و کارگزاران باشیم و در چشم و قلب حضرتش مکانتی والا و شرافتی عظیم داشته باشیم.
هر یک از استعدادهای متوسطی که امروز در حوزه تحصیل میکند یعنی هریک از ما طلبهها، در آیندهای نهچندان دور میتواند عالمی اسلامشناس، ربانی و زمانآگاه باشد. میان امروز، و آن فردا فاصلهای است که با پای همت و مجاهدت طی میشود. همه ما میتوانیم «مطهری» عصر آینده باشیم بهشرطی که اخلاص و پشتکار و تلاش لازم را از خود نشان دهیم. بدون تعارف، رسیدن به آن هدف، دور از دسترس نیست گرچه با تنآسایی و سستی هم میسر نمیگردد.
#راه_و_رسم_طلبگی
#ندای_تهذیب
🌹 @nedaye_tahzib
☘️ tahzib-howzeh.com