فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نماهنگ
ای عشق بی نشان در فراق #امام_زمان عج الله تعالی فرجه الشریف
#هلالی
🌼 @nedaye_tahzib
🍀 tahzib-howzeh.com
#قرآن_کریم
✅سوره مبارکه #کهف، صفحه295، آیات 16 تا 20
🗓1399/09/1
🌹 @nedaye_tahzib
☘️ tahzib-howzeh.com
#شنبه_های_قرآنی
🌺فاسقین هرگز به قرآن ایمان نمی آورند🌺
وَ لَقَدْ اَنْزَلْنا اِلَیْکَ ایاتٍ بَیِّناتٍ وَ ما یَکْفُرُ بِها اِلاَّ الْفاسِقُونَ
نشانه های روشنی برای تو فرستادیم و جز فاسقان کسی به آن ها کفر نمی ورزد .( 99 / بقره .)
کلمه « فاسِق » از ماده « فِسْق » در اصل به معنی خارج شدن هسته از درون رطب ( خرمای تازه ) است ، به این ترتیب که گاهی رطب از شاخه درخت نخل سقوط می کند ، هسته از درون آن به خارج می پرد ، عرب از این معنی تعبیر به « فَسَقَتِ النَّواهُ » می کند، سپس به تمام کسانی که لباس طاعت پروردگار را از تن درآورده و از راه و رسم بندگی خارج شده اند ، « فاسق » گفته شده است .
در حقیقت همان گونه که هسته خرما به هنگام بیرون آمدن، آن قشر شیرین و مفیدو مغذّی را رهامی سازد، آن هانیز بااعمال خود تمام ارزش و شخصیّت خویش را ازدست می دهند.
تفکّر در آیات قرآن برای هر انسان پاک دل و حقّ جویی روشن کننده راه ها است و با مطالعه این آیات می توان به صدق دعوت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و عظمت قرآن پی برد ، ولی این حقیقت را تنها کسانی درک می کنند که قلبشان بر اثر گناه تاریک نشده باشد ، بنابراین جای تعجّب نیست که فاسقان و آلودگان به گناه و آن ها که از اطاعت فرمان خدا سر باز زده اند ، هرگز به آن ایمان نیاورند .
#ندای_تهذیب
🌹 @nedaye_tahzib
☘️ tahzib-howzeh.com
Mix201121135311.mp3
1.73M
📲 #کلیپ_صوتی
🎙واعظ: حاج آقا #عالی
🔖 برکات تلاوت قرآن 🔖
#ندای_تهذیب
🌹 @nedaye_tahzib
☘️ tahzib-howzeh.com
#قرآن_کریم
✅سوره مبارکه #کهف، صفحه296، آیات 21 تا 27
🗓1399/09/2
💐 @nedaye_tahzib
🌱 tahzib-howzeh.com
🔹مجموعه پوسترهای نمایشگاهی
🔸موضوع: بهترین اخلاق در دنیا و آخرت
روایات اخلاقی، شماره 22
#طراوت_معرفت
💐 @nedaye_tahzib
🌱 tahzib-howzeh.com
#اسوه_های_اخلاقی
شماره 11
🌺آیت ا... بروجردی / قسمت پنجم / توجه به جوانان🌺
#توجه_به_جوانان
آیت الله محسنی ملایری در این باره می گوید: «ایشان نسبت به شاگردان خود احترام فراوانی قائل می شدند. به عنوان نمونه، آقای موسی صدر _ که نوجوان بودند _ به درس ایشان می آمدند و هرگاه می خواستند که اشکالی را مطرح نمایند، مرحوم آیت الله بروجردی می فرمود: «سکوت کنید تا ببینم آقا چه می گویند» و یا نسبت به آقای فاضل و یا شیخ مهدی حائری و بعضی دیگر که از جوانان حاضر در درس ایشان اعتراض می کردند، آقا نظر داشتند که این آقایان، امید آینده هستند... باید مورد تعظیم و تکریم باشند. من در بین کسانی که برخورد کردم، تحمل و تواضع ایشان نسبت به شاگردان به خصوص طبقه جوان را منحصر به فرد یافتم».
مجله حوزه، ش 43 و 44، ص 286
#اراده_قوی
آیت الله شیخ لطف الله صافی گلپایگانی در این باره بیان می دارد: «آقای بروجردی برای جلوگیری از خشم خود نذر کرده بودند که اگر بعد از این ناراحت شوند، یک سال روزه بگیرند. اتفاقا یک مورد هم عصبانی شده بودند... ایشان تمام آن سال را غیر از روزهایی که حرام بود، روزه گرفتند. آری، تمام یک سال را»
همان، ص 132.
#ندای_نهذیب
💐 @nedaye_tahzib
🌱 tahzib-howzeh.com
🍂سلسله مباحث: #زیِّ_طلبگی
شماره 2
🌺زیِّ ایمانی طلبه و زیِّ طلبگی او🌺
تفاوت زیِّ ایمانی طلبه و زیِّ طلبگی او
طلبه از آن جهت که یک مسلمان مومن است، موظف است در زیِّ اهل ایمان باشد؛ اما فراتر از آ>، از جهت شخصیت صنفی و نقش اجتماعی خاص طلبگی نیز، لازم است در جلوههای ظاهری خود هنجارهایی را مراعات کند که الزاما هر مومنی در هر صنفی ملزم به رعایت آن نیست. این هنجارها، مصادیق خاص زیِّ طلبگیاند
به بیان دیگر، طلبه چون انتساب آشکاری به یک صنف اجتماعی دارد، رفتارش رفتار آن صنف تلقی میشود و به پای آنها نوشته میگردد. آبروی شخصی او، با آبروی صنف او و آبروی صنفی او پیوند دارد و از بین رفتن اعتبار شخصیاش، غالبا ملازم با خدشه در اعتبار صنفی او و اعتبار صنف او است. بنابراین اگر طلبه در رفتارهای خود مراقبت لازم را نداشته باشد و از حدود پارهای هنجارها فراتر رود، علاوه بر آنکه با زیِّ ایمانی تطابق ندارد و شان او را پایین میآورد، به منزلت و جایگاه روحانیت آسیب رسانده و ارج و قدر این نهاد مقدس را که حاصل صدها سال پایمردی و صداقت و خدمت و مجاهدت عالمان ربانی است، مخدوش ساخته است.
بنابراین، هر حالت یا رفتار ظاهری که به گونهای به رسالتهای صنفی طلبه مدد رساند و جایگاه اجتماعیاش را به عنوان طلبه، یا منزلت اجتماعی نهاد روخانیت را مستحکم سازد، برای او مطلوب است و مشمول زیِّ طلبگی است و هر چه که مانع اجرای بهینه رسالت حوزوی شود، برای او مذموم و خلاف زیِّ طلبگی به شمار میرود.
#ندای_نهذیب
💐 @nedaye_tahzib
🌱 tahzib-howzeh.com
#قرآن_کریم
✅سوره مبارکه #کهف، صفحه297، آیات 28 تا 34
🗓1399/09/3
🌷 @nedaye_tahzib
✅ tahzib-howzeh.com
🔹مجموعه پوسترهای نمایشگاهی
🔸موضوع: پوشش ایرانی
اقتصاد مقاومتی، شماره17
#اقتصاد_مقاومتی #مصرف_کالای_ایرانی
🌷 @nedaye_tahzib
✅ tahzib-howzeh.com
#دوشنبه_های_بصیرتی
#خانواده_و_اقتصاد_مقاومتی
شماره 4
🌸تولید و سهم خانواده در آن / قسمت دوم🌸
خانواده میتواند سهم مهمی در تولیدات داخلی داشته باشد که برخی از مهم ترین آنها عبارتند از:
1. انجام کار تولیدی
2. مشارکت دادن سرمایه در تولید
3. بهره گیری از ظرفیت های تولید
♻️انجام کار تولیدی (قسمت دوم)
تمام کارهای مشروع، ارزشمند هستند، ولی در این میان، کارهای #تولیدی اهمیت بیشتری دارند. اهمیت کارهای تولیدی چنان است که حتی رهبران الهی که به حکم پرداختن به مسئولیت های سنگین اجتماعی، به طور کامل حق استفاده از بیت المال را داشته اند کوشش می کردند تا حدّ ممکن از بیت المال استفاده نکنند و به طریقی با شرکت در کارهای تولیدی، خود را از بیت المال بی نیاز کنند.
در روایتی، از امام علی علیه السلام نقل شده است:
«اَوْحَی الله اِلی داود انکَ نِعْم الْعَبْد لَوْلا انک تَأکل مِن بیتِ المال وَ لا تَعْمَل بِیَدک؛
خداوند به داوود نبی وحی فرستاد که تو خوب بنده ای هستی، اما تنها اشکال کارت این است که از بیت المال استفاده می کنی و با دست خود کار [تولیدی] نمی کنی.»
[وسائل الشیعه، ج 12، ص22]
او به دنبال این جریان بسیار گریست تا اینکه توانست آهن را نرم کند و از آن زره بسازد و از این طریق از بیت المال بی نیاز شود و خدمات اجتماعی خود را رایگان انجام دهد. [خطوط اصلی اقتصاد اسلامی، ص51]
با توجه به اهمیت کارهای تولیدی، خانواده مسلمان در سالهایی که مملکت اسلامی دچار چنگ اقتصادی است، وظیفه دارد در حد امکانات خویش، نقش پررنگ تری در فرآیند تولید ملی داشته باشد.
جایگاه، توان مندی و فرصت خانواده ها و اعضای آنها متفاوت است، ولی هرکدام در حد توان و ظرفیت هایی که در اختیار دارند، می توانند دست کم در یکی از حیطه های زیر به وظیفه جهادی خود عمل کنند:
الف) تولید در بخش رسمی
ب) تولید در منزل
ادامه دارد...
#خانواده_و_اقتصاد_مقاومتی
#ندای_تهذیب
🌷 @nedaye_tahzib
✅ tahzib-howzeh.com
مجموعه پوسترهای نمایشگاهی
#منشور_روحانیت
پیام امام خمینی قدّس سرّه به حوزه و روحانیت، شماره 14
روش برخورد با حیله ها #مجتهد_جامع
🌷 @nedaye_tahzib
✅ tahzib-howzeh.com
#دوشنبه_های_بصیرتی
➖➖اقتصاد مقاومتی در کلام امام خمینی / قسمت چهارم➖➖
🔹بسترهای پیشرفت اقتصادی (قسمت دوم)👇🏿👇🏿🔹
♻️توجه به تولید ملی
امام خمینی رحمه الله:
باید اتحادتان را حفظ کنید تا کشورتان استقلال داشته باشد تا شریف باشید. ما اگر سر سفره نان جوین داشته باشیم بهتر است تا در پارک های بزرگ زندگی کنیم ولی از آنجا دستمان به طرف دیگران دراز باشد. شرافت این را اقتضا می کند.
[صحیفه امام، ج 15، ص 175]
♻️لزوم زنده نگه داشتن روحیه استقلال خواهی و خودکفایی در جوانان
امام خمینی رحمه الله:
من در این جا به جوانان عزیز کشورمان، به این سرمایه ها و ذخیره های عظیم الهی، و به این گل های معطر و نوشکفته جهان اسلام سفارش می کنم که قدر و قیمت لحظات شیرین زندگی خود را بدانید و خودتان را برای یک مبارزه علمی و عملی بزرگ تا رسیدن به اهداف عالی انقلاب اسلامی آماده کنید. و من به همه مسئولین و دست اندرکاران سفارش می کنم که به هر شکل ممکن وسایل ارتقای اخلاقی و اعتقادی و علمی و هنری جوانان را فراهم سازید و آنان را تا مرز رسیدن به بهترین ارزش ها و نوآوری ها همراهی کنید و روح استقلال و خودکفایی را در آنان زنده نگه دارید... ان شاء الله در شرایط بهتر زمینه کافی برای رشد استعداد و تحقیقات را در همه امور فراهم می سازیم. مبارزه علمی برای جوانان، زنده کردن روح جستجو و کشف واقعیت ها و حقیقت هاست....
[صحیفه نور، ج 20، صص 241 و 242]
ادامه دارد...
#اقتصاد_مقاومتی_و_امام_خمینی
#ندای_تهذیب
🌷 @nedaye_tahzib
✅ tahzib-howzeh.com
Mix201123152308.mp3
3.59M
#کلیپ_صوتی #ندای_تهذیب
🎙واعظ: حاج آقا #قرائتی
🔖 توجه به طبقه ضعیف جامعه 🔖
🌷 @nedaye_tahzib
✅ tahzib-howzeh.com
🍂سلسله مباحث: #زیِّ_طلبگی
شماره 3
🌺چند مصداق مهم زيِّ طلبه🌺
1.. سر و وضع ظاهری: روشنترین مصادیق زیّ طلبگی، سر و وضع ظاهری او است. این که طلبه با چه هیئت ظاهری نمایان گردد و از چه اموری پرهیز کند، در پارهای موارد محل گفت و گو است و برخی از مصادیق آن، نیاز به تذکر ویژه دارد؛ سر و وضع ظاهری شامل لباس، آرایش سر و صورت، تمیزی بدن، بهداشت فردی، و انتظام امور شخصی و محیط پیرامون میشود.
2.. حضور در اماکن: یکی از جلوههای ظاهری طلبه که باید مورد بحث قرار گیرد، حضور او در مکانهای خاص است. جواز یا شایستگی حضور در پاره ای از اماکن -مانند مسجد- یا عدم حضور در پاره ای دیگر -مانند میکده- محل تردید نیست؛ اما از جمله جلوههای اجتماعی طلبه، حضور در اماکنی مانند پارک، شهربازی، سیرک، باغ وحش، طبیعت، کنار دریا، سینما، کنسرت موسیقی، تالار عروسی، مجالس جشن و شادی، رستوران، ساندویچی، گیمنت، ورزشگاه، استخر، کلیسا و عبادتگاه سایر ادیان و مذاهب، بازارهای خاص، جلسات گپ و گفتگو و.... است. شایستگی یا ناشایستگی این حضورها گاهی محل سوال قرار میگیرد.
ادامه دارد...
#ندای_تهذیب
🌷 @nedaye_tahzib
✅ tahzib-howzeh.com