eitaa logo
ندای تهذیب
8هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.8هزار ویدیو
936 فایل
کانال رسمی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه اداره قرآن و حدیث @msn200 دبیرخانه امور معرفتی @iman135110 اداره مشاوره @ENamazizade پیشنهادات و انتقادات @kovsar140 سایت‌‌ها: tahzib.ismc.ir hojre-nama.ir nedaye-tahzib.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
✅سوره مبارکه ، صفحه295، آیات 16 تا 20 🗓1399/09/1 🌹 @nedaye_tahzib ☘️ tahzib-howzeh.com
Mnshavy(295).mp3_89389.mp3
1.04M
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه295 🗓1399/09/1 🌹 @nedaye_tahzib ☘️ tahzib-howzeh.com
مجموعه پوسترهای نمایشگاهی آیات اخلاقی، شماره21 🌹 @nedaye_tahzib ☘️ tahzib-howzeh.com
🌺فاسقین هرگز به قرآن ایمان نمی آورند🌺 وَ لَقَدْ اَنْزَلْنا اِلَیْکَ ایاتٍ بَیِّناتٍ وَ ما یَکْفُرُ بِها اِلاَّ الْفاسِقُونَ نشانه های روشنی برای تو فرستادیم و جز فاسقان کسی به آن ها کفر نمی ورزد .( 99 / بقره .) کلمه « فاسِق » از ماده « فِسْق » در اصل به معنی خارج شدن هسته از درون رطب ( خرمای تازه ) است ، به این ترتیب که گاهی رطب از شاخه درخت نخل سقوط می کند ، هسته از درون آن به خارج می پرد ، عرب از این معنی تعبیر به « فَسَقَتِ النَّواهُ » می کند، سپس به تمام کسانی که لباس طاعت پروردگار را از تن درآورده و از راه و رسم بندگی خارج شده اند ، « فاسق » گفته شده است . در حقیقت همان گونه که هسته خرما به هنگام بیرون آمدن، آن قشر شیرین و مفیدو مغذّی را رهامی سازد، آن هانیز بااعمال خود تمام ارزش و شخصیّت خویش را ازدست می دهند. تفکّر در آیات قرآن برای هر انسان پاک دل و حقّ جویی روشن کننده راه ها است و با مطالعه این آیات می توان به صدق دعوت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و عظمت قرآن پی برد ، ولی این حقیقت را تنها کسانی درک می کنند که قلبشان بر اثر گناه تاریک نشده باشد ، بنابراین جای تعجّب نیست که فاسقان و آلودگان به گناه و آن ها که از اطاعت فرمان خدا سر باز زده اند ، هرگز به آن ایمان نیاورند . 🌹 @nedaye_tahzib ☘️ tahzib-howzeh.com
Mix201121135311.mp3
1.73M
📲 🎙واعظ: حاج آقا 🔖 برکات تلاوت قرآن 🔖 🌹 @nedaye_tahzib ☘️ tahzib-howzeh.com
✅سوره مبارکه ، صفحه296، آیات 21 تا 27 🗓1399/09/2 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.com
13940309000735.mp3
1.03M
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه296 🗓1399/09/2 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.com
🔹مجموعه پوسترهای نمایشگاهی 🔸موضوع: بهترین اخلاق در دنیا و آخرت روایات اخلاقی، شماره 22 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.com
شماره 11 🌺آیت ا... بروجردی / قسمت پنجم / توجه به جوانان🌺 آیت الله محسنی ملایری در این باره می گوید: «ایشان نسبت به شاگردان خود احترام فراوانی قائل می شدند. به عنوان نمونه، آقای موسی صدر _ که نوجوان بودند _ به درس ایشان می آمدند و هرگاه می خواستند که اشکالی را مطرح نمایند، مرحوم آیت الله بروجردی می فرمود: «سکوت کنید تا ببینم آقا چه می گویند» و یا نسبت به آقای فاضل و یا شیخ مهدی حائری و بعضی دیگر که از جوانان حاضر در درس ایشان اعتراض می کردند، آقا نظر داشتند که این آقایان، امید آینده هستند... باید مورد تعظیم و تکریم باشند. من در بین کسانی که برخورد کردم، تحمل و تواضع ایشان نسبت به شاگردان به خصوص طبقه جوان را منحصر به فرد یافتم». مجله حوزه، ش 43 و 44، ص 286 آیت الله شیخ لطف الله صافی گلپایگانی در این باره بیان می دارد: «آقای بروجردی برای جلوگیری از خشم خود نذر کرده بودند که اگر بعد از این ناراحت شوند، یک سال روزه بگیرند. اتفاقا یک مورد هم عصبانی شده بودند... ایشان تمام آن سال را غیر از روزهایی که حرام بود، روزه گرفتند. آری، تمام یک سال را» همان، ص 132. 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.com
🍂سلسله مباحث: شماره 2 🌺زیِّ ایمانی طلبه و زیِّ طلبگی او🌺 تفاوت زیِّ ایمانی طلبه و زیِّ طلبگی او طلبه از آن جهت که یک مسلمان مومن است، موظف است در زیِّ اهل ایمان باشد؛ اما فراتر از آ>، از جهت شخصیت صنفی و نقش اجتماعی خاص طلبگی نیز، لازم است در جلوه‌های ظاهری خود هنجارهایی را مراعات کند که الزاما هر مومنی در هر صنفی ملزم به رعایت آن نیست. این هنجارها، مصادیق خاص زیِّ طلبگی‌اند به بیان دیگر، طلبه چون انتساب آشکاری به یک صنف اجتماعی دارد، رفتارش رفتار آن صنف تلقی می‌شود و به پای آنها نوشته می‌گردد. آبروی شخصی او، با آبروی صنف او و آبروی صنفی او پیوند دارد و از بین رفتن اعتبار شخصی‌اش، غالبا ملازم با خدشه در اعتبار صنفی او و اعتبار صنف او است. بنابراین اگر طلبه در رفتارهای خود مراقبت لازم را نداشته باشد و از حدود پاره‌ای هنجارها فراتر رود، علاوه بر آنکه با زیِّ ایمانی تطابق ندارد و شان او را پایین می‌آورد، به منزلت و جایگاه روحانیت آسیب رسانده و ارج و قدر این نهاد مقدس را که حاصل صدها سال پای‌مردی و صداقت و خدمت و مجاهدت عالمان ربانی است، مخدوش ساخته است. بنابراین، هر حالت یا رفتار ظاهری که به گونه‌ای به رسالت‌های صنفی طلبه مدد رساند و جایگاه اجتماعی‌اش را به عنوان طلبه، یا منزلت اجتماعی نهاد روخانیت را مستحکم سازد، برای او مطلوب است و مشمول زیِّ طلبگی است و هر چه که مانع اجرای بهینه رسالت حوزوی شود، برای او مذموم و خلاف زیِّ طلبگی به شمار می‌رود. 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.com
✅سوره مبارکه ، صفحه297، آیات 28 تا 34 🗓1399/09/3 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.com
297.mp3
572.5K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه297 🗓1399/09/03 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.com
🔹مجموعه پوسترهای نمایشگاهی 🔸موضوع: پوشش ایرانی اقتصاد مقاومتی، شماره17 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.com
شماره 4 🌸تولید و سهم خانواده در آن / قسمت دوم🌸 خانواده می‌تواند سهم مهمی در تولیدات داخلی داشته باشد که برخی از مهم ترین آنها عبارتند از: 1. انجام کار تولیدی 2. مشارکت دادن سرمایه در تولید 3. بهره گیری از ظرفیت های تولید ♻️انجام کار تولیدی (قسمت دوم) تمام کارهای مشروع، ارزشمند هستند، ولی در این میان، کارهای اهمیت بیشتری دارند. اهمیت کارهای تولیدی چنان است که حتی رهبران الهی که به حکم پرداختن به مسئولیت های سنگین اجتماعی، به طور کامل حق استفاده از بیت المال را داشته اند کوشش می کردند تا حدّ ممکن از بیت المال استفاده نکنند و به طریقی با شرکت در کارهای تولیدی، خود را از بیت المال بی نیاز کنند. در روایتی، از امام علی علیه السلام نقل شده است: «اَوْحَی الله اِلی داود انکَ نِعْم الْعَبْد لَوْلا انک تَأکل مِن بیتِ المال وَ لا تَعْمَل بِیَدک؛ خداوند به داوود نبی وحی فرستاد که تو خوب بنده ای هستی، اما تنها اشکال کارت این است که از بیت المال استفاده می کنی و با دست خود کار [تولیدی] نمی کنی.» [وسائل الشیعه، ج 12، ص22] او به دنبال این جریان بسیار گریست تا اینکه توانست آهن را نرم کند و از آن زره بسازد و از این طریق از بیت المال بی نیاز شود و خدمات اجتماعی خود را رایگان انجام دهد. [خطوط اصلی اقتصاد اسلامی، ص51] با توجه به اهمیت کارهای تولیدی، خانواده مسلمان در سالهایی که مملکت اسلامی دچار چنگ اقتصادی است، وظیفه دارد در حد امکانات خویش، نقش پررنگ تری در فرآیند تولید ملی داشته باشد. جایگاه، توان مندی و فرصت خانواده ها و اعضای آنها متفاوت است، ولی هرکدام در حد توان و ظرفیت هایی که در اختیار دارند، می توانند دست کم در یکی از حیطه های زیر به وظیفه جهادی خود عمل کنند: الف) تولید در بخش رسمی ب) تولید در منزل ادامه دارد... 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.com
مجموعه پوسترهای نمایشگاهی پیام امام خمینی قدّس سرّه به حوزه و روحانیت، شماره 14 روش برخورد با حیله ها 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.com
➖➖اقتصاد مقاومتی در کلام امام خمینی / قسمت چهارم➖➖ 🔹بسترهای پیشرفت اقتصادی (قسمت دوم)👇🏿👇🏿🔹 ♻️توجه به تولید ملی امام خمینی رحمه الله: باید اتحادتان را حفظ کنید تا کشورتان استقلال داشته باشد تا شریف باشید. ما اگر سر سفره نان جوین داشته باشیم بهتر است تا در پارک های بزرگ زندگی کنیم ولی از آنجا دستمان به طرف دیگران دراز باشد. شرافت این را اقتضا می کند. [صحیفه امام، ج 15، ص 175] ♻️لزوم زنده نگه داشتن روحیه استقلال خواهی و خودکفایی در جوانان امام خمینی رحمه الله: من در این جا به جوانان عزیز کشورمان، به این سرمایه ها و ذخیره های عظیم الهی، و به این گل های معطر و نوشکفته جهان اسلام سفارش می کنم که قدر و قیمت لحظات شیرین زندگی خود را بدانید و خودتان را برای یک مبارزه علمی و عملی بزرگ تا رسیدن به اهداف عالی انقلاب اسلامی آماده کنید. و من به همه مسئولین و دست اندرکاران سفارش می کنم که به هر شکل ممکن وسایل ارتقای اخلاقی و اعتقادی و علمی و هنری جوانان را فراهم سازید و آنان را تا مرز رسیدن به بهترین ارزش ها و نوآوری ها همراهی کنید و روح استقلال و خودکفایی را در آنان زنده نگه دارید... ان شاء الله در شرایط بهتر زمینه کافی برای رشد استعداد و تحقیقات را در همه امور فراهم می سازیم. مبارزه علمی برای جوانان، زنده کردن روح جستجو و کشف واقعیت ها و حقیقت هاست.... [صحیفه نور، ج 20، صص 241 و 242] ادامه دارد... 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.com
Mix201123152308.mp3
3.59M
🎙واعظ: حاج آقا 🔖 توجه به طبقه ضعیف جامعه 🔖 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.com
🍂سلسله مباحث: شماره 3 🌺چند مصداق مهم زيِّ طلبه🌺 1.. سر و وضع ظاهری: روشن‌ترین مصادیق زیّ طلبگی، سر و وضع ظاهری او است. این که طلبه با چه هیئت ظاهری نمایان گردد و از چه اموری پرهیز کند، در پاره‌ای موارد محل گفت و گو است و برخی از مصادیق آن، نیاز به تذکر ویژه دارد؛ سر و وضع ظاهری شامل لباس، آرایش سر و صورت، تمیزی بدن، بهداشت فردی، و انتظام امور شخصی و محیط پیرامون می‌شود. 2.. حضور در اماکن: یکی از جلوه‌های ظاهری طلبه که باید مورد بحث قرار گیرد، حضور او در مکان‌های خاص است. جواز یا شایستگی حضور در پاره ای از اماکن -مانند مسجد- یا عدم حضور در پاره ای دیگر -مانند میکده- محل تردید نیست؛ اما از جمله جلوه‌های اجتماعی طلبه، حضور در اماکنی مانند پارک، شهربازی، سیرک، باغ وحش، طبیعت، کنار دریا، سینما، کنسرت موسیقی، تالار عروسی، مجالس جشن و شادی، رستوران، ساندویچی، گیم‌نت، ورزشگاه، استخر، کلیسا و عبادتگاه سایر ادیان و مذاهب، بازارهای خاص، جلسات گپ و گفتگو و.... است. شایستگی یا ناشایستگی این حضورها گاهی محل سوال قرار می‌گیرد. ادامه دارد... 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.com