مجموعه پوسترهای نمایشگاهی
#منشور_روحانیت
پیام امام خمینی قدّس سرّه به حوزه و روحانیت، شماره 14
روش برخورد با حیله ها #مجتهد_جامع
🌷 @nedaye_tahzib
✅ tahzib-howzeh.com
#دوشنبه_های_بصیرتی
➖➖اقتصاد مقاومتی در کلام امام خمینی / قسمت چهارم➖➖
🔹بسترهای پیشرفت اقتصادی (قسمت دوم)👇🏿👇🏿🔹
♻️توجه به تولید ملی
امام خمینی رحمه الله:
باید اتحادتان را حفظ کنید تا کشورتان استقلال داشته باشد تا شریف باشید. ما اگر سر سفره نان جوین داشته باشیم بهتر است تا در پارک های بزرگ زندگی کنیم ولی از آنجا دستمان به طرف دیگران دراز باشد. شرافت این را اقتضا می کند.
[صحیفه امام، ج 15، ص 175]
♻️لزوم زنده نگه داشتن روحیه استقلال خواهی و خودکفایی در جوانان
امام خمینی رحمه الله:
من در این جا به جوانان عزیز کشورمان، به این سرمایه ها و ذخیره های عظیم الهی، و به این گل های معطر و نوشکفته جهان اسلام سفارش می کنم که قدر و قیمت لحظات شیرین زندگی خود را بدانید و خودتان را برای یک مبارزه علمی و عملی بزرگ تا رسیدن به اهداف عالی انقلاب اسلامی آماده کنید. و من به همه مسئولین و دست اندرکاران سفارش می کنم که به هر شکل ممکن وسایل ارتقای اخلاقی و اعتقادی و علمی و هنری جوانان را فراهم سازید و آنان را تا مرز رسیدن به بهترین ارزش ها و نوآوری ها همراهی کنید و روح استقلال و خودکفایی را در آنان زنده نگه دارید... ان شاء الله در شرایط بهتر زمینه کافی برای رشد استعداد و تحقیقات را در همه امور فراهم می سازیم. مبارزه علمی برای جوانان، زنده کردن روح جستجو و کشف واقعیت ها و حقیقت هاست....
[صحیفه نور، ج 20، صص 241 و 242]
ادامه دارد...
#اقتصاد_مقاومتی_و_امام_خمینی
#ندای_تهذیب
🌷 @nedaye_tahzib
✅ tahzib-howzeh.com
Mix201123152308.mp3
3.59M
#کلیپ_صوتی #ندای_تهذیب
🎙واعظ: حاج آقا #قرائتی
🔖 توجه به طبقه ضعیف جامعه 🔖
🌷 @nedaye_tahzib
✅ tahzib-howzeh.com
🍂سلسله مباحث: #زیِّ_طلبگی
شماره 3
🌺چند مصداق مهم زيِّ طلبه🌺
1.. سر و وضع ظاهری: روشنترین مصادیق زیّ طلبگی، سر و وضع ظاهری او است. این که طلبه با چه هیئت ظاهری نمایان گردد و از چه اموری پرهیز کند، در پارهای موارد محل گفت و گو است و برخی از مصادیق آن، نیاز به تذکر ویژه دارد؛ سر و وضع ظاهری شامل لباس، آرایش سر و صورت، تمیزی بدن، بهداشت فردی، و انتظام امور شخصی و محیط پیرامون میشود.
2.. حضور در اماکن: یکی از جلوههای ظاهری طلبه که باید مورد بحث قرار گیرد، حضور او در مکانهای خاص است. جواز یا شایستگی حضور در پاره ای از اماکن -مانند مسجد- یا عدم حضور در پاره ای دیگر -مانند میکده- محل تردید نیست؛ اما از جمله جلوههای اجتماعی طلبه، حضور در اماکنی مانند پارک، شهربازی، سیرک، باغ وحش، طبیعت، کنار دریا، سینما، کنسرت موسیقی، تالار عروسی، مجالس جشن و شادی، رستوران، ساندویچی، گیمنت، ورزشگاه، استخر، کلیسا و عبادتگاه سایر ادیان و مذاهب، بازارهای خاص، جلسات گپ و گفتگو و.... است. شایستگی یا ناشایستگی این حضورها گاهی محل سوال قرار میگیرد.
ادامه دارد...
#ندای_تهذیب
🌷 @nedaye_tahzib
✅ tahzib-howzeh.com
#قرآن_کریم
✅سوره مبارکه #کهف، صفحه298، آیات 35 تا 45
🗓1399/09/4
🌸 @nedaye_tahzib
🌾 tahzib-howzeh.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ: #سبک_زندگی_اسلامی از منظر قرآن
🎤توسط استاد: #حجت_الاسلام_ملکی
✅ کرامت انسانی بر اساس سوره مبارکه همزه
📑قسمت بیستم و نهم
🗓1399/09/04
#طرح_اقوم #ندای_تهذیب
🌸 @nedaye_tahzib
🌾 tahzib-howzeh.com
مجموعه پوسترهای نمایشگاهی
برنامهی منظم نمازهای جماعت
#نماز_در_سیره_علما
شماره17
🌸 @nedaye_tahzib
🌾 tahzib-howzeh.com
#سه_شنبه_های_تربیتی
🌺امام عسکری علیه السلام و هدایتگری و تربیتی علمای شیعه🌺
امام عسکری علیه السلام منتقل کننده ی ولایت خاتم الأنبیا صلی الله علیه و آله وسلم به خاتم الاوصیاء یعنی حضرت بقیّه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف ، بوده و مسائل حسّاسی همچون ایجاد شبکه ارتباطی بین شیعیان و زمینه سازی اعتقادی برای دوران غیبت، به دوش آنجناب بوده است.
شک و تردید در دین در زمان امام عسکری علیه السلام به اوج خود رسیده بود.
ولی امام علیه السلام با تعلیم و تربیت شاگردان وآشکار ساختن معجزات و اقدامات خارق العادّه، یعنی، هم از راه برهان و استدلال و هم از راه شهود راستین در برابر کفر، نفاق، ستم و انحراف ایستاد.
امام علیه السلام در بُعد زمینه سازی غیبت و بیان وظائف علماء در این دوران به ترغیب آنها به بیدار نمودن مردم و تشویق آنان به مقابله با شبکه های ابلیسی و تبلیغات شیطانی می پردازند و می فرمایند:
قَالَ عَلِیُّ بْنُ محمّد علیه السلام : لَوْ لَا مَنْ یَبْقَی بَعْدَ غَیْبَهِ قَائِمِنَا علیه السلام مِنَ الْعُلَمَاءِ الدَّاعِینَ إِلَیْهِ، وَ الدَّالِّینَ عَلَیْهِ وَ الذَّابِّینَ عَنْ دِینِهِ بِحُجَجِ اللَّهِ، وَ الْمُنْقِذِینَ لِضُعَفَاءِ عِبَادِ اللَّهِ مِنْ شِبَاکِ إِبْلِیسَ وَ مَرَدَتِهِ وَ مِنْ فِخَاخِ النَّوَاصِبِ لَمَابَقِیَ أَحَدٌ إِلَّا ارْتَدَّ عَنْ دِینِ اللَّهِ وَ لَکِنَّهُمُ الَّذِینَ یُمْسِکُونَ أَزِمَّهَ قُلُوبِ ضُعَفَاءِ الشِّیعَهِ، کَمَا یُمْسِکُ صَاحِبُ السَّفِینَهِ سُکَّانَهَا أُولَئِکَ هُمُ الْأَفْضَلُونَ عِنْدَ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ (بحار الأنوار، ج 2: ص6، ح12)
اگر نبودند علمایی که بعد از غیبت قائم ما باقی می مانند و به او دعوت می کنند و به سوی او راهنمایی می نمایند و با حجّتهای الهی از دین دفاع می کنند و بندگان ضعیف خدا را از دامهای ابلیس و یاران او و ناصبیان نجات می دهند، اگر اینان نبودند احدی نمی ماند مگر آنکه از دین خود بر می گشت، ولی آنان هستند که زمام دل های شیعیان ضعیف را همچون سکّان در دست ناخدای کشتی به دست گرفته اند. اینان همان انسان های برتر نزد خداوند عزوجل هستند
#ندای_تهذیب
🌸 @nedaye_tahzib
🌾 tahzib-howzeh.com
#سه_شنبه_های_تربیتی
🌺تربیت اسلامی در کلام امام حــسن عســکـری ( ع ) از نگاه آیت الله جوادی آملی:🌺
وجود مبارک امام عسکری(سلام الله علیه) در یک بیان نورانی فرمود:
«مَا أَقْبَحَ بِالْمُؤْمِنِ أَنْ تَكُونَ لَهُ رَغْبَةٌ تُذِلُّهُ»[ بحار الأنوار , جلد۷۵ , صفحه۳۷۴]
فرمود ما گرایشهایی داریم, علاقههایی داریم, یک اشتها و میلی هم داریم این میلهای ما گاهی صادق است گاهی کاذب همانطوری که عطش، گاهی صادق است گاهی کاذب و تشخیص عطش صادق و کاذب به عهدهٴ پزشک معالج است.
گاهی صبح، گاهی صادق است گاهی کاذب؛ تشخیص صبح صادق و کاذب به عهدهٴ منجّم اخترشناس است
رغبت و مِیل هم گاهی صادق است گاهی کاذب، تشخیصش به عهدهٴ انسانشناس واقعی است
انسانشناس واقعی همان انسانآفرین واقعی است که خدای سبحان باشد و انبیا و معصومین(علیهم الصلاة و علیهم السلام) سخنان همان انسانآفرین را میگویند
ما گاهی به غذایی اشتهایی داریم و ذائقه ما لذّت میبرد لکن این لذّت, لذّت کاذب است چرا؟ برای اینکه این غذایی که مصرف کردیم به دستگاه گوارش دادیم میبینیم آسیب میبینیم درد شروع میشود معلوم میشود این لذّت, لذّت کاذب است.
ما به بعضی از امور رغبت داریم, مِیل داریم نمیدانیم این میل, میل صادق است یا کاذب؛ این را طبیب ظاهری متوجّه نمیشود این را فطرتشناس میداند نه معدهشناس و رودهشناس و طبیعتشناس
فطرتشناسْ انسانِ کامل است
وجود مبارک امام عسکری(سلام الله علیه) فرمود: «ما أقبح بالمؤمن أن تکون له رغبةٌ تُذِلّه»
چقدر ناشایست است انسان به چیزی علاقه داشته باشد که باعث ذلّت اوست. برخی میبینید برای رسیدن به یک مقام و پُست و جاه, تلاش و کوشش میکنند در حالی که توان آن را ندارند یا برای آنها مصلحت نیست همین که رسیدند به آنجا ذلّت اینها ظاهر میشود.
فرمود مبادا شما به چیزی رغبت داشته باشید که این با عزّت شما سازگار نیست این تفسیر انسان به انسان است
همانطوری که طبیب ذائقه را با دستگاه گوارش تفسیر میکند نه با بیرون, یک وقت است میگویند اگر شما سیر خوردید دهن بو میکند مردم متأثّر میشوند این تفسیر ذائقه است به بیرون, یک وقت میگویند اگر این غذای مسموم را خوردی این با دستگاه گوارش ناسازگار است این تفسیر به درون است منتها در محدودهٴ طبیعت
آن مسائل اخلاقی فراطبیعی است
وجود مبارک امام عسکری فرمود آن رغبتی که باعث ذلّت انسان است به دنبال آن رغبت نروید مؤمن به سراغ آن گرایش و میل و آن خواستنی که ذلّت او را به همراه دارد نمیرود
#ندای_تهذیب
🌸 @nedaye_tahzib
🌾 tahzib-howzeh.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_صوتی
سخنران: آیت الله جوادی آملی
سفارش امام حسن عسکری علیه السلام به شیعیانش
از سخنان امام عسکری علیه السلام چنین بر می آید که بهترین سفارش انبیا و اولیا تقوا است.
در نامه ای که امام عسکری علیه السلام به شیعیانش نصیحت میکند دستور تقواست.
از وصایای امام عسکری علیه السلام است که تقوای خدا را فراموش نکنید، دروغ نگویید، امانت را به صاحبش برگردانید، در اطاعت فرمان خدا کوشش کنید، حق همسایه ها را رعایت کنید و زیاد به یاد خدا و یاد مرگ باشید.
#ندای_تهذیب
🌸 @nedaye_tahzib
🌾 tahzib-howzeh.com
🌹 عظمت و بزرگی امام عسکری (ع) در نگاه اهل تسنن
📝 پرسش: آیا علمای اهل تسنن هم درباره عظمت و بزرگی امام عسکری چیزی گفته اند یا خیر؟، اگر گفته اند برایمان بیاورید.
📝 پاسخ: امام گرامی ما امام حسن عسکری علیه السلام نه تنها فضل و مناقب و شرافت و بزرگی اش کتب شیعه را پر کرده است؛
📚 بحارالأنوار، ج50، ص233 به بعد
🌹 بلکه بزرگان اهل تسنن هم زبان به مدح و ستایش امام عسکری گشوده اند که به برخی اشاره می کنیم:
1⃣ "محمد بن طلحه شافعی"
🌹 او می نویسد: «بدان که بالاترین منقبت و بزرگترین مزیتی که خداوند به امام عسکری اختصاص داده این است که مهدی از نسل او به دنیا آمده و پسر اوست که به وی منتسب می شود و پاره ای است که از وجود او گرفته شده است.»
📚 مطالب السوول، ج2، ص148
2⃣ "ابن صباغ مالکی"
🌹 او می نویسد: «او سرور اهل زمان و امام مردمان روزگار خود بود. گفته هایش همه ثابت و استوار و کردارش پسندیده بود. اگر فضلا و بزرگان هم عصرش را همچون قصیده ای فرض کنیم وی شاه بیت آن قصیده می باشد. و اگر آنان را همچون دری از جواهرات به شمار آوریم وی همچون یاقوت شاهوار وسط آن گردنبند در شمار خواهد بود.
🌹 یکه تاز میدان دانش که هیچ کس را یارای هماوردی با او نبوده و آشکار کننده پیچیدگی های مسائل علمی که این کار خسته و ملولش نمی کرد.
📚 الفصول المهمه، ص275
3⃣ "علامه سبط بن جوزی" می نویسد:
🌹 «او دانشمندی راستگو بوده که از پدرش و جدش حدیث روایت کرده است.»
📚 تذکره الخواص، ص362
4⃣ "علامه شبراوی شافعی" نیز می نویسد:
🌹 «یازدهم از پیشوایان حسن خالص می باشد که به لقب عسکری نیز مشهور شده است و در شرافت او همین بس که امام مهدی منتظَر از فرزندان او است. مرحبا به چنین خاندان با شرافت و نسب متعالی و همین افتخار در بلندای مقدار و مرتبه او کافی است.»
📚 الاتحاف بحب الاشراف، ص178
🌍 @nedayetahzib_ilam
_____________
#ندای_تهذیب
🌸 @nedaye_tahzib
🌾 tahzib-howzeh.com
#عزت_و_عظمت_امام_حسن_عسکری_علیهالسلام
🌺اعتراف مخالفان به فضل و شجاعت و استقامت امام حسن عسکری (علیهالسلام)🌺
امامی که موافقان، شیعیان، مخالفان، غیرمعتقدان، همه، شهادت دادند و اعتراف کردند به فضل او، به علم او، به تقوای او، به طهارت او، به عصمت او، به شجاعت او در مقابل دشمنان، به صبر و استقامت او در برابر سختیها، این انسان بزرگ، این شخصیت باشکوه، وقتی به شهادت رسید، فقط بیست و هشت سال داشت. در تاریخ پرافتخار شیعه، این نمونهها را کم نداریم. پدر امام زمان عزیز ما با آن همه فضیلت، با آن همه مقامات، با آن همه کرامات، وقتی با سم و جنایت دشمنان از دنیا رفت، فقط بیست و هشت سال داشت؛ این میشود الگو؛ جوان احساس میکند یک نمونهی عالی در مقابل چشم دارد. آن امام بزرگوار، جوادالائمه (علیهالسّلام) است که در بیست و پنج سالگی شهید شده است؛ این امام عسکری (علیهالصّلاةوالسّلام) است که در بیست و هشت سالگی به شهادت رسیده است؛ و این همه فضیلت، این همه مکرمت، این همه عظمت، که نه فقط ما به آنها قائلیم و مترنّمیم، بلکه دشمنانشان، مخالفانشان، کسانی که اعتقاد به امامت آنها نداشتند، همه اعتراف کردند.
بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از مردم و خانواده شهدا و ایثارگران ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
#ندای_تهذیب
🌸 @nedaye_tahzib
🌾 tahzib-howzeh.com
#عزت_و_عظمت_امام_حسن_عسکری_علیهالسلام
🌺داعیهی امامت علت دشمنی حاکمان با اهل بیت (علیهمالسلام) بود🌺
این بزرگواران، دائم در حال مبارزه بودند؛ مبارزهای که روحش سیاسی بود. زیرا کسی هم که در مسند حکومت نشسته بود، مدّعی دین بود. او هم ظواهر دین را ملاحظه میکرد. حتّی، گاهی اوقات نظر دینی امام را هم میپذیرفت. (مثل قضایایی که در مورد «مأمون» شنیدهاید که صریحاً نظر امام را قبول کرد.) یعنی ابایی نداشتند که گاهی نظر فقهی را هم قبول کنند. چیزی که موجب میشد این مبارزه و معارضه با اهل بیت وجود داشته باشد، این بود که اهل بیت، خودشان را «امام» میدانستند. میگفتند: «ما امامیم». حضرت باقر علیهالسّلام، در منی که رفته بود، فرمود: «إِنَّ رَسُولَ اللهِ کانَ الْاِمامُ» و همه را یک به یک برشمرد تا به خودش رسید و فرمود: «من امامم.» اصلاً بزرگترین مبارزه علیه حکّام همین بود. چون کسی که حاکم شده بود و خود را امام و پیشوا میدانست، میدید شواهد و قرائنی که در امام لازم است، در حضرت هست و در او نیست و این موجود را برای حکومت، خطرناک میشمرد؛ چون مدّعی است. حکّام، با این روح مبارزه میجنگیدند و ائمّه علیهمالسّلام هم مثل کوه ایستاده بودند. بدیهی است که در این مبارزه، معارف، احکام فقهی و خُلقیّات و اخلاقیّاتی که ائمّه ترویج میکردند، جای خود را دارد. تربیت شاگردِ بیشتر و ارتباطات شیعی، روزبهروز گستردهتر شد. شیعه را اینها نگهداشت. شما مرامی را در نظر بگیرید که دویست و پنجاه سال علیه آن حکومت شده است! اصلاً باید هیچ چیزیش نماند؛ باید بهکل از بین برود؛ ولی شما ببینید الان دنیا چه خبر است و شیعه به کجا رسیده است!
این نکته را باید در اشعاری که دربارهی امام صادق، امام هادی و امام عسکری علیهمالسّلام خوانده میشود، به خوبی دید. اینها مبارزه میکردند و برای همین مبارزه هم جانشان را از دست دادند. راهی است که رو به هدفی مشخّص ادامه دارد. گاهی یکی برمیگردد، یکی از این طرف میرود؛ اما هدف یکی است.
بیانات رهبر انقلاب در ۱۳۸۰/۶/۳۰
#ندای_تهذیب
🌸 @nedaye_tahzib
🌾 tahzib-howzeh.com
🍂سلسله مباحث: #زیِّ_طلبگی
شماره 4
🌺چند مصداق مهم زيِّ طلبه (قسمت دوم)🌺
3.. دارایی، مخارج و سطح زندگی:
داراییها و متعلقات وابسته به هر کس به نوعی دنباله وجود او بشمار میرود و به پای او نوشته میشود. گویی از شمار جلوههای ظاهری آدمی همین اشیای وابسته به او است که نشان از ذوق و انتخاب و صلاحیت، و گاهی بزرگی و افتخار پنداشته میشود.
این امور به دو دسته مهم تقسیم میشوند:
دسته اول: اقلام سرمایهای که استفاده از آن، با فرض بقای عین آن است، مانند یخچال، خانه، ماشین، مبل، لوستر، فرش، کامپیوتر، ظرف، لباس، تلفن همراه و....
دسته دوم: اقلام مصرفی که استفاده از آن، به استهلاک عین آن میانجامد، مانند خوردنیها و آشامیدنیها، برخی نوشتافزارها (از قبیل قلم، پامکن و دفتر) و مواد بهداشتی (از قبیل عطر, خمیر دندان, دستمال کاغذی، صابون و شامپو)
ادامه دارد...
#ویژه_طلاب
#ندای_تهذیب
🌸 @nedaye_tahzib
🌾 tahzib-howzeh.com
#قرآن_کریم
✅سوره مبارکه #کهف، صفحه299، آیات 46 تا 53
🗓1399/09/5
🌻 @nedaye_tahzib
🌿 tahzib-howzeh.com
🔹مجموعه پوسترهای نمایشگاهی قنوت دل
🔸موضوع: نماز شب، عامل رشد علمی و معنوی
#قنوت_دل #نماز_شب
شماره13
🌻 @nedaye_tahzib
#چهار_شنبه_های_اخلاقی
شماره 9
🌷زندگی در پرتو اخلاق »»»» اصول چهارگانه اخلاق از نظر قدما / قسمت اول🌷
اصول اخلاق از نظر قدما
نخست باید دورنمایی از اصول علم اخلاق از دریچه افکار بزرگان این فن را از نظر بگذرانیم و مسیر بحثهای آنها بطور اجمال در این علم مورد دقت و بررسی قرار گیرد.
علمای اخلاق، اصول فضایل اخلاقی را در چهار اصل خلاصه کرده اند:
1- حکمت.
2- عفت.
3- شجاعت.
4- عدالت.
آنها معتقدند هریک از این چهار اصل حد وسطی است در میان افراط و تفریط قوای نفسانی و غرایز، و به این ترتیب رذائل اخلاقی در دو طرف آنها قرار دارند و لذا در برابر هر فضیلتی دو صفت رذیله ذکر کرده اند به این ترتیب:
1- حکمت که عبارت است از اعتدال در تشخیص و درک واقعیات آنچنان که هست؛ و در مقابل آن در طرف افراط «جربزه ودهاء» یعنی فعالیت بیش از اندازه قوه ادراک و تکیه بر احتمالات و تشکیکات کردن و عدم ثبات بر نظریات صحیح، و در طرف تفریط «بلاهت» و کودنی است.
2- عفت که عبارت است از اعتدال در اعمال شهوات و بهره برداری صحیح از امیال و غرایز؛ و نقطه مقابل آن در طرف افراط «حرص و شره»، و در طرف تفریط «خمود» است.
3- شجاعت که عبارت است از اعتدال در قوه غضب و ترسیدن از آنچه باید ترسید و نترسیدن از آنچه نباید ترسید؛ و نقطه مقابل آن در طرف افراط «تهوّر» و بی باکی، و در طرف تفریط «جُبن» و ترس است.
4- عدالت که عبارت است از پیروی نیروی شهوت و غضب از نیروی عقل و کنترل صحیح آنها در راه اصلاح و سعادت؛ و نقطه مقابل آن در طرف افراط «ظلم»، و در طرف تفریط «انظلام و تحمل ظلم» است.
آنها از یک نظر رذایل اخلاقی را غیر متناهی دانسته در حالی که فضائل اخلاقی که حد وسط و نقطه اعتدال است یک مرحله بیشتر ندارد و لذا آن را تشبیه به مرکز دایره که یک نقطه بیشتر نیست و رذائل را تشبیه به نقاط نامتناهی که در اطراف دایره فرض می شوند نموده اند.
گاهی نیز آن را تشبیه به خط مستقیم در میان دو نقطه کرده اند که همواره یکی است، در حالی که خطوط کج و منحنی در میان دو نقطه بی نهایت می باشد.
از محقق طوسی، خواجه نصیرالدین و جمعی دیگر از محققان نقل شده که منظور از «صراط» که وصف آن در اخبار آمده:
«ادَقُّ مِنَ الشَّعْرِ وَاحَدُّ مِنَ السَّیْفِ (مجلسی، بحار الانوار 73/ 270.)؛
از مو باریکتر و از شمشیر تیزتر، همین «اعتدال اخلاقی» است.
بعضی دیگر از بزرگان علم اخلاق این موضوع را چنین تفسیر کرده اند که:
چون وضع جهان دیگر در حقیقت تجسمی از وضع این جهان می باشد ممکن است آن «صراط» تجسمی از همین اعتدال ملکات اخلاقی در این دنیا بوده باشد.
(اقتباس از کتاب: زندگی در پرتو اخلاق/ تالیف آیت الله مکارم شیرازی ص 47)
ادامه دارد...
#زندگی_در_پرتو_اخلاق
#ندای_تهذیب
🌻 @nedaye_tahzib
🌿 tahzib-howzeh.com