eitaa logo
ندای تهذیب
7.9هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.8هزار ویدیو
934 فایل
کانال رسمی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه اداره قرآن و حدیث @msn200 دبیرخانه امور معرفتی @iman135110 اداره مشاوره @ENamazizade پیشنهادات و انتقادات @kovsar140 سایت‌‌ها: tahzib.ismc.ir hojre-nama.ir nedaye-tahzib.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 وصیت نامه سردار دلها وصیتنامه مصور ۲ https://digipostal.ir/ctlouvk بعد باز شدن عکس، بر روی پاکت نامه 📨📨کلیک 👌👌 نمایید
▪️▪️پیام مناسبتی: ▪️▪️ موضوع: کوثر و ابتر شماره 2 👇👇👇 کلام امام خمینی در تیر 1350 | مخاطب: روحانیون و طلاب نجف‏: 🔅بالاترین مصیبت اسلام .... اگر گذاشته بودند که در پناه حکومت اسلامی، اگر گذاشته بودند در حکومت اسلامی‏‎ ‎‏و در پناه اسلام، حکومت تشکیل بشود و مردم در پناه حکومت اسلامی باشند، اینهمه‏‎ ‎‏گرفتاریهایی که از برای ماها الآن هم پیش آمده است، اینها هم ـ شاید ـ پیش نمی آمد.‏‎ ‎‏ حاکمی که از طرف خدای تبارک و تعالی تعیین شد از برای امت، آن شخصی بود که‏‎ ‎‏وقتی به حکومت رسید، وقتی که با او جمع شدند و بیعت کردند بعد از آن خرابکاریهایی‏‎ ‎‏که شده بود تا آن روز و بعد از آن مصیبتهایی که برای اسلام پیش آوردند و تا حالا هم‏‎ ‎‏فسادش باقی مانده است، آن شخصی بود که وقتی که به حکومت رسید در حال‏‎ ‎‏حکومتش، زندگی اش از جمیع زندگی امثال ماها و شماها، طلاب علوم دینیه، امثال این‏‎ ‎‏بقالها و این کاسبها، زندگی او پست تر بود... بالاترین مصیبتی که بر اسلام وارد شد، همین مصیبت سلب حکومت از حضرت امیر‏‎ ‎‏ـ سلام الله علیه ـ بود؛ و عزای او از عزای کربلا بالاتر. مصیبت وارده بر امیرالمؤمنین و بر‏‎ ‎‏اسلام بالاتر است از آن مصیبتی که بر سیدالشهداء ـ سلام الله علیه ـ وارد شد. اعظمِ‏‎ ‎‏مصیبتها این مصیبت است که نگذاشتند مردم بفهمند اسلام یعنی چه. اسلام حالا هم به‏‎ ‎‏حال ابهام دارد زندگی می کند. الآن هم مبهم است. الآن هم نمی دانند مردم که معنی‏‎ ‎‏اسلام چیست، حکومت اسلامی چیست، اسلام چه می خواسته بکند، چه برنامه ای اسلام‏‎ ‎‏داشته است در حکومتش. 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir
مناسبت: 9 دی در ابتدای انقلاب: محرم، به کمک این مردم آمد در قضایای نه دی: عاشورا به کمک ملت آمد 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir
مناسبت: 9 دی | مروری بر بیانات رهبر انقلاب (مد ظله العالی) 🔅حضور پرشور مردم؛ عامل شکست فتنه هجدهم تیر و فتنه ۸۸ در فتنه‌ی هجدهم تیر، پنج روز بعد از اینکه فتنه‌گران فتنه‌ی خود را شروع کردند، مردم آن حرکت عظیم ۲۳ تیر را، نه فقط در تهران، بلکه در سایر شهرها به راه انداختند. در فتنه‌ی ۸۸، دو روز بعد از حوادث عاشورا، آن قضیه‌ی عظیم نهم دی به راه افتاد. همان وقت بعضی از ناظران خارجی که از نزدیک دیده بودند، در مطبوعات غربی نوشتند و ما دیدیم، که گفته بودند آنچه در نهم دی در ایران پیش آمد، جز در تشییع جنازه‌ی امام، چنین اجتماعی، چنین شوری دیده نشده بود. این را مردم کردند. حضور مردم اینجوری است. ۱۳۹۰/۰۷/۲۰ 🔅حرکت عظیم مردمی؛ تنها راه‌حل مقابله با فتنه ۸۸ فتنه‌ی ۸۸ تنها آن چیزی نبود که توی خیابان به وسیله‌ی تعدادی آدم دیده شد؛ این یک چیز ریشه‌داری بود، یک بیماری عمیقی درست کرده بودند، اهدافی داشتند، زمینه‌ها و مقدمات فراوانی برایش چیده شده بود، کارهای بزرگی شده بود و هدفهای بسیار خطرناکی دنبال این کار بود، که با این برخوردهای گوناگون سیاسی و امنیتی و اینها حل نمیشد؛ یک حرکت عظیم مردمی لازم داشت؛ که این حرکت، حرکت ۹ دی بود؛ آمدند بساط فتنه و فتنه‌گران را در هم پیچیدند. لذا حادثه‌ی ۹ دی یک حادثه‌ی ماندنی در تاریخ ماست. ۱۳۹۰/۰۹/۲۱ 🔅 روح دیانت حاکم بر مردم؛ نقطه مشترک ۹ دی و حضور مردم در سال ۵۷ در قضیه‌ی ۹ دی سال ۸۸ یک نکته اساسی است و آن نکته برمیگردد به هویت انقلاب و ماهیت انقلاب. یعنی همان روحی که حاکم بود بر اصل انقلاب ما و آن حضور عظیم بی‌نظیر تاریخی در سال ۵۷، همان روح در ماجرای ۹ دی نشان داده شد؛ کمااینکه در قضایای گوناگون دیگر هم نشان داده شده، لیکن در ۹ دی به شکل بارزی نشان داده شد؛ به طوری که جای انکار و تردید و تامل برای هیچ کس از بدخواهان و دوستان و دشمنان و دیگران باقی نگذارد. آن روح چه بود؟ روح دیانت حاکم بر دلهای مردم بود. ۱۳۹۰/۰۹/۲۱ 🔅توجه به فرهنگ عاشورا؛ خصوصیت مشترک ۹ دی و حوادث اول انقلاب یکی از خصوصیات دیگری که در حادثه‌ی ۹ دی هست، که باز آن را کاملا به حوادث انقلاب نزدیک میکند، مسئله‌ی عاشوراست. یعنی در حوادث اول انقلاب هم محرم پیش آمد و امام آن نکته‌ی عظیم عجیب تاریخی را بیان کردند: «ماهی که خون بر شمشیر پیروز است». این حرف کوچکی نیست: پیروزی خون بر شمشیر. ماها عادت کرده‌ایم، این حرفها را هی تکرار میکنیم؛ کانه عمقش گاهی از یادمان میرود. خون بر شمشیر پیروز میشود، مظلوم بر ظالم فائق می‌آید، کشته بر کشنده فائق می‌آید؛ این همان چیزی است که در عاشورا پیش آمد. امام این را در محرم سال ۵۷ مطرح کردند، در قضیه‌ی ۹ دی هم باز پای امام حسین در میان بود، پای عاشورا در میان بود. اگر آن حرکات سخیف و در واقع گریه‌آور از سوی این گروه‌های ایضا سخیف، در عاشورا پیش نمی‌آمد، این حرکت عظیم و این تحرک عمومی مردم معلوم نبود به این شکل به وجود بیاید. اینجا هم پای عاشورا در میان بود. ۱۳۹۰/۰۹/۲۱ 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir
35.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نماهنگ: موج‌سواری | عبرتی ماندگار از فتنه 88 کاری از: دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir
🍂سلسله مباحث: شماره 24 🌺 شاخص‏ها و ملاك‏های كلی 🌺 🔅سر و وضع ظاهری طلبه (قسمت دوم) امام صادق علیه‏السلام فرمود: كَفی بِالمَرءِ خِزیاً أَنْ یلَبَسَ ثَوباً یشهِرُه أو یركَبَ دابَّةً مَشهورةً؛ برای خواری انسان همین بس كه لباس شهرت بپوشد یا بر مركب شهرت نشیند. (بحار الانوار، ج 78، ص 252. ) و نیز می‏فرماید: ان اللهَ یبغِضُ شُهرةَ اللباسِ ـ الشُّهرةُ خَیرُها وَ شَرُّها فی النّارِ؛ خداوند شهرت لباس را دشمن می‏شمارد؛ شهرت چه خوب و چه بد در آتش است. (كافی، ج 6، ص 444. ) پیامبر اكرم صلی‏الله‏علیه‏و‏آله از دو نوع شهرت نهی می‏فرمود: نازك بودن بیش از حد لباس و كلفت بودن آن، و بلندی بی‏رویه لباس و كوتاهی آن. (ر. ك: میزان الحكمة، ج 4، ص 2764 و كنز العمال، حدیث 41172) امام علی علیه‏السلام در بیان صفات متقین فرمود: مَلبَسُهُمُ الاقتِصادُ؛ پوشش آنان میانه است. ( نهج البلاغة، خطبه 193) ◀️نکته مهم: لباس شهرت، عنوانی نسبی و شناور است كه در زمان‏ها و مكان‏های مختلف و از حیث افراد، مصادیق متفاوت دارد. چه بسا لباسی كه در یك جامعه لباس شهرت است، ولی در جامعه دیگر عادی تلقی می‏شود؛ حتی در مورد فردی تا فرد دیگر ممكن است متفاوت باشد. اگر چنین تغییری در عنوان (موضوع حكم) پدید آید، حكم شرعی هم از زمانی به زمان دیگر و از جامعه‏ای به جامعه دیگر متفاوت خواهد بود حماد بن عثمان به امام صادق علیه‏السلام عرضه می‏دارد كه امام علی علیه‏السلام لباس خشن می‏پوشید و پیراهن خود را به قیمت چهار درهم تهیه می‏كرد؛ اما شما لباس خوب می‏پوشید. حضرت در پاسخ او فرمود: اِنّ عَلَی ابنَ أبی طالبٍ كانَ یلبَسُ ذلكَ فی زَمانٍ لا ینكَر وَ لو لُبِسَ مثلُ ذلكَ الیوم لَشُهِرَ به، فَخَیرُ لِباسِ كُلِّ زَمانٍ لباسُ أهلِهِ؛ امام علی علیه‏السلام آن‏گونه لباس را در زمانی می‏پوشیدند كه ناپسند نبود؛ اما اگر امروزه آن‏گونه لباس پوشیده شود، انسان انگشت‏نما می‏شود. بهترین لباس هر زمان، لباس اهل آن زمان است.(كافی، ج 6، ص 444) ادامه دارد... 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir
✅سوره مبارکه ، صفحه 334، آیات 16 تا 22 🗓1399/10/10 🌻 @nedaye_tahzib 🌿 tahzib-howzeh.ir
Page334.mp3
330.2K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه 334 🗓1399/10/10 🌻 @nedaye_tahzib 🌿 tahzib-howzeh.ir
▪️▪️پیام مناسبتی: ▪️▪️ موضوع: کوثر و ابتر شماره 3 👇👇👇 🔅بالاترین مصیبت اسلام .... امام خمینی: بالاترین مصیبتی که بر اسلام وارد شد، همین مصیبت سلب حکومت از حضرت امیر‏‎ ‎‏ـ سلام الله علیه ـ بود؛ و عزای او از عزای کربلا بالاتر. با این نگاه می‌توان مدعی شد مصیبت فاطمیه و سلب خلافت از امیر المومنین (علیه السلام) از مصیبت کربلا بالاتر است و با همین نگاه است که عظمت فاطمیه بهتر درک می‌شود با این نگاه گریه‌های مداوم حضرت زهرا (سلام الله علیها) معنای جدیدی پیدا می‌کند, اینجاست که مشخص می‌شود خطبه فدکیه و قیام یک تنه خیر النساء برای چیست؟ اینجاست که معلوم می‌شود چرا بانویی که آفتاب رخ او را ندیده به میان مسجد می‌رود و فریاد بر می‌آورد: «فَهَیهاتَ مِنْكُمْ وَ كَیفَ بِكُمْ وَ {اَنّى تُؤْفَكُونَ}؟! دور بود از شما این کار را بکنید و چطور شما این کار را کردید؟ شما کجا را به اشتباه رفتید؟ » و الا حضرت که برای پس گرفتن چند متر زمین خطبه نمیخواند، آن هم در آن شرایط روحی سخت، غم زهرا (علیها السلام) غم بازگشت به جاهلیت است، غم انحراف از حق است، غم شرک بعد از ایمان است: «وَ أَشْرَكْتُمْ بَعْدَ اَلْإِيمَانِ» برای درک عظمت قیام حضرت زهرا (علیها السلام) باید با زاویه جدیدی به فاطمیه نگاه کرد، فاطمیه را باید در بستر یک تقابل تاریخی دید؛ تقابل حق و باطل فاطمیه نقطه عطف مواجهه این دو جبهه است، نبردی به بلندای تاریخ، به بلندای تقابل هابیل و قابیل، ابراهیم و نمرود، موسی و فرعون، محمد (ص) و مشرکین، حسین (ع) و یزید و مهدی (عج) و دشمنانش؛ نبردی که از روز هبوط آدم (ع) وجود داشته و تا امروز هم در جریان است و تا آخر هم ادامه دارد.... 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir
💠 وصیت نامه سردار دلها وصیتنامه مصور ۳ https://digipostal.ir/criy33d بعد باز شدن عکس، بر روی پاکت نامه 📨📨کلیک 👌👌 نمایید
✅سوره مبارکه ، صفحه 335، آیات 24 تا 30 🗓1399/10/11 🌺 @nedaye_tahzib 🍃 tahzib-howzeh.ir
335.mp3
431.9K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه 335 🗓1399/10/11 🌺 @nedaye_tahzib 🍃 tahzib-howzeh.ir
💠 وصیت نامه سردار دلها وصیتنامه مصور ۴ https://digipostal.ir/czqnbdu وصیتنامه مصور۵ https://digipostal.ir/c3nhhc6 وصیتنامه مصور ۶ https://digipostal.ir/c1erd4f وصیتنامه مصور ۷ https://digipostal.ir/cefny3q بعد باز شدن عکس، بر روی پاکت نامه 📨📨کلیک 👌👌 نمایید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تیزر سومین وبینار از سلسله نشست‌های تخصصی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی 🔰 موضوع؛ ماموریت طلبه عصر انقلاب در راستای تحقق سرفصل علم و پژوهش از بیانیه گام دوم و الزامات آن در سبک و شیوه طلبگی 🎙سخنران: آیت الله اعرافی حفظه الله 🗓 زمان: پنجشنبه ۱۱ دی ماه 🕐 ساعت ۱۳ ❇️ از همه اساتید معظم، فضلای ارجمند و مخاطبین گرامی دعوت می شود از طریق سامانه وبينار مدرسه علميه معصوميه در این نشست مجازی شرکت نمایند. 🌐سامانه وبينار مدرسه علميه معصوميه http://vc.masoumieh.ir/tahzib 🔶 پس از انتخاب گزینه Guest (مهمان) با ثبت اسم وارد وبینار شوید. 📌توجه: ترافیک(ارسال و دریافت داده) در این وبینار و همه صفحات مرتبط با سامانه و دامنه های اینترنتی مدرسه علمیه معصومیه برای کلیه کاربران رایگان می‌باشد. 🌺 @nedaye_tahzib 🍃 tahzib-howzeh.ir
🔹مجموعه پوسترهای نمایشگاهی / الگوی رفتاری علما در خانواده موضوع: آرامش معنوی شماره 24 🌺 @nedaye_tahzib 🍃 tahzib-howzeh.ir
🌺خانه سبز / قسمت نهم / خانواده موفق🌺 هرگاه خداوند خوبی خانواده ای را بخواهد : آنان را در دین آگاه کند : إذا أرادَ اللَّهُ بأهلِ بَیْتٍ خَیراً فَقّهَهُم فی الدِّینِ کوچکشان بزرگشان را گرامی و محترم شمارد : وقَّرَ صَغیرُهُم کبیرَهُم در زندگی از مهارت همدلی و هم حسی بهره مندشان کند : رزَقَهُمُ الرِّفقَ فی مَعیشَتِهِم در مدیریت اقتصادی ( میانه روی ) توفیق یابند : القَصْدَ فی نَفَقاتِهِم آن ها را به عیب هایشان بینا کند ، پس از آن ها دست بکشند و توبه کنند : بَصّرَهُم عُیوبَهُم فیَتُوبوا مِنها و اگر برای خانواده ای خوبی نخواهد آنان را به حال خود رها کند : و إذا أرادَ بِهم غیرَ ذلکَ تَرَکهُم هَمَلاً ! هرگاه خداوند خیر خانواده ای را بخواهد باب همدلی و هم حسی را به روی آنان بگشاید : إذا أرادَ اللَّهُ بأهلِ بیتٍ خَیراً أدخَلَ علَیهِم بابَ رِفقٍ ! عنه ( ص ) : رَحِمَ اللَّهُ رَجلاً قامَ مِنَ اللیلِ فَصلّی و أیقَظَ امرَأتَهُ فَصَلَّت ، فإن أبَت نَضَحَ فی وَجهِها الماءَ ، رَحِمَ اللَّهُ امرأهً قامَت مِن اللیلِ فَصلَّت و أیقَظَت زَوجَها ، فإن أبی نَضَحَت فی وَجهِهِ الماءَ ! پیامبر اکرم ( ص ) : رحمت خدا بر آن مردی باد که نیمه های شب برخیزد و نماز بخواند و همسرش را برای نماز خواندن بیدار کند و اگر بیدار نشد آب به صورتش بپاشد ؛ رحمت خدا بر آن زنی باد که نیمه های شب از خواب برخیزد و نماز بخواند و شوهرش را برای نماز بیدار کند و اگر خودداری کرد به صورتش آب بپاشد ! 🌺 @nedaye_tahzib 🍃 tahzib-howzeh.ir
✅سوره مبارکه ، صفحه 336، آیات 21 تا 28 🗓1399/10/12 🌼 @nedaye_tahzib 🍀 tahzib-howzeh.ir
Page336.mp3
354.3K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه 336 🗓1399/10/12 🌼 @nedaye_tahzib 🍀 tahzib-howzeh.ir
💠 وصیت نامه سردار دلها وصیتنامه مصور۸ https://digipostal.ir/catqxhp وصیتنامه مصور ۹ https://digipostal.ir/c1tlpzu وصیتنامه مصور ۱۰ https://digipostal.ir/cucz43h وصیتنامه مصور۱۱ https://digipostal.ir/cjuwl4w بعد باز شدن عکس، بر روی پاکت نامه 📨📨کلیک 👌👌 نمایید
شماره 11 🌸ضرورت طرح مباحث مهدویت / بعد اعتقادی (قسمت نهم) / عوامل عدم شناخت امام زمان (عج)🌸 —————-👇👇👇 چه عواملی باعث می شود، امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را نشناسیم؟ عامل دوم: دنیازدگی یکی از موانع مهم و جدی در شناخت حضرت، علاقه به دنیا و دلبستگی به مطامع دنیوی است، قرآن کریم در آیاتی چند انسان را به این خطر جدّی توجه داده است: 1. «فَأَعْرِضْ عَن مَّن تَوَلَّی عَن ذِکْرِنَا وَلَمْ یُرِدْ إِلَّا الْحَیَاهَ الدُّنْیَا ذَلِکَ مَبْلَغُهُم مِّنَ الْعِلْمِ ( النجم/29)؛ تو هم ای رسول از هر کس که از یاد ما روی گردانید و جز زندگانی دنیا را نخواست بکلی اعراض کن». 2. «فَخَلَفَ مِن بَعْدِهِمْ خَلْفٌ وَرِثُواْ الْکِتَابَ یَأْخُذُونَ عَرَضَ هَ_ذَا الأدْنَی وَیَقُولُونَ سَیُغْفَرُ لَنَا… (اعراف/169)؛ پس از آنکه _ پیشینیانشان درگذشتند _ اخلاف و بازماندگانشان که وارث کتاب آسمانی شدند و متاع پست دنیا را گزیدند _ و هر گناه که کردند…» دنیا می تواند پل سعادت بشر باشد به شرط آن که با استفاده صحیح و درست آن را به مزرعه آخرت تبدیل نماییم منتهی اگر در کنار واژه دنیا، حُبّ به آن افزوده شود، سر منشأ بسیاری از بدی ها و ناهنجاری ها در اجتماع خواهد شد و در این زمینه روایات فراوانی وجود دارد که ذیلاً به برخی از آنان اشاره می شود: 1. امام صادق علیه السلام می فرماید: «رأس کل خطیئه حبّ الدنیا؛ (کلینی، محمد بن یعقوب، اصول کافی، ج2، ص315،) علاقه به دنیا سر منشأ همه خطاها است.» 2. امام رضا علیه السلام می فرماید: «اکبر الکبائر حُبّ الدّنیا؛ ( محمدی ری شهری، محمد، میزان الحکمه، ج سوم، ص294) بزرگترین گناه علاقه به دنیاست.» 3. امام علی علیه السلام می فرماید: «حب الدنیا رأس الفتن و اصل المحن؛ (میزان الحکمه، ج سوم، ص294) دلبستگی به دنیا سرمنشأ هر فتنه و ریشه همه بدبختی هاست.» ده ها روایت در این زمینه نشان آن است که دنیازدگی بزرگترین آفت و ریشه و اصل هر نوع بدبختی است و متأسفانه در عصر و زمان ما یک آفت فراگیر برای خیلی از انسان ها شده است، زیرا دنیا برای برخی انسان ها همه هستی آنان شده است و چشم و دل آنان را چنان پُر کرده که راه سعادت و حق را مشاهده نمی کنند. حال با چنین وضعیتی چگونه می شود از انسان دلبسته به دنیا انتظار معرفت امام زمانش را داشت، دنیا همه چیز او شده و غیر از مطامع دنیا چیزی را مشاهده نمی کند. ادامه دارد... 🌼 @nedaye_tahzib 🍀 tahzib-howzeh.ir
🏴انا لله و انا الیه راجعون آیت‎الله دار فانی را وداع گفت 🔹لحظاتی پیش روح بلند و ملکوتی فقیه انقلابی فیلسوف مجاهد عمار رهبر حضرت آیت الله علامه به ملکوت اعلی پیوست. رحلت این عالم ربانی را به حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و نایب بر حق ایشان مقام معظم رهبری و عموم ارادتمندان به ایشان تسلیت عرض میکنیم. 🌼 @nedaye_tahzib 🍀 tahzib-howzeh.ir