eitaa logo
ندای سعادت
4.1هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
28 ویدیو
20 فایل
#ندای_سعادت تحت اشراف دفتر حفظ و نشر آثار فقیه عارف حضرت آیت الله سعادت پرور (پهلوانی طهرانی). #تنها_مرجع_رسمی ارتباط با مدیر کانال: @saadat153 پست الکترونیک : @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">saadat153@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸فضيلت عيد غدير🌸 💠 حضرت امام صادق (عليه السّلام): ...هُوَ عِيدُ اللَّهِ الْأَكْبَرُ، وَ ما بَعَثَ اللَّهُ- عَزَّ وَ جَلَّ- نَبِيّاً إِلّا وَ تَعَبَّدَ فِى هذَا الْيَوْمِ، وَ عَرَّفَ حُرْمَتَهُ، وَ اسْمُهُ فِى السَّماءِ يَوْمُ الْعَهْدِ الْمَعْهُودِ، وَ فِى الْأَرْضِ يَوْمُ الْمِيثاقِ الْمَأْخُوذِ وَ الْجَمْعِ الْمَشْهُودِ. ...لَعَلَّكَ تَرى‏ أَنَّ اللَّهَ- عَزَّ وَ جَلَّ- خَلَقَ يَوْماً أَعْظَمَ حُرْمَةً مِنْهُ. لا وَ اللَّهِ، لا وَ اللَّهِ، لا وَ اللَّهِ.»1️⃣ 💠 حضرت آیة الله سعادت پرور (قدس سره): [در این روایت] نكات برجسته‏ اى وجود دارد كه به عظمت عيد غدير مشير است و شيعيان آن حضرت و پيروان مذهب نبوىّ و علوىّ- عليهم السّلام- را بر اهميّت عيد غدير بر ساير اعياد توجّه مى‏ دهد: 1- «عِيدُ اللَّهِ الْأَكْبَر » نسبت آن عيد به خداوند، دلالت بر بزرگى امر ولايت و شرافت و بزرگى معنوى آن حضرت- عليه السّلام- مى‏ كند. 2- «ما بَعَثَ اللَّهُ- عَزَّ وَ جَلَّ- نَبِيّاً ...» آگاهى همه انبيا نسبت به حرمت عيد غدير 3- «عَرَّفَ حُرْمَتَهُ.» اين بيان نيز دلالت بر شرافت و بزرگى آن جناب- عليه السّلام- دارد. 4- «ما بَعَثَ اللَّهُ- عَزَّ وَ جَلَّ- نَبِيّاً إِلّا وَ تَعَبَّدَ فِى هذَا الْيَوْمِ » تعبُّد داشتن انبيا- عليهم السّلام- در آن روز. آيا ممكن است تعبُّد و فروتنى و خضوع در پيشگاه الهى، جز براى مقام منيع ولايت باشد كه خداوند به آن حضرت- عليه السّلام- عنايت مى‏ فرمايد؟ 5- «وَ اسْمُهُ فِى السَّماءِ يَوْمُ الْعَهْدِ الْمَعْهُودِ » روز عيد در آسمان، روزِ عهدِ معهود نام گذارى شده است: مراد از «سماء» اهل آسمان و ملايكه مى‏ باشند و اين لقب نيز به اعتبار آن بزرگوار- عليه السّلام- نزد آنان شهرت يافته؛ به اعتبار اين كه آنان از ميثاقى كه در ازل بر ولايت حضرت- عليه السّلام- گرفته شده و در اين عالم تجديد شده (بنابر بيانات حضرات معصومين- عليهم السّلام-) آگاه بوده‏اند. 6- «وَ فِى الْأَرْضِ يَوْمُ الْمِيثاقِ الْمَأْخُوذِ وَ الْجَمْعِ الْمَشْهُودِ.» اسم آن روز در زمين، روز ميثاق است اشاره ... است [به این] که در ازل و جمع مشهود از همه‏ ى خلق، بلكه از انبيا- عليهم السّلام- بر ولايت و منزلت حضرت على- عليه السّلام- (هم چون اخذ ميثاق بر توحيد) ميثاق و پيمان گرفته شده است. و شايد مراد از: وَ فِى الْأَرْضِ يَوْمُ الْمِيثاقِ الْمَأْخُوذِ آگاهان بر اخذ ميثاق ازلى، يعنى انبيا و اوصيا- عليهم السّلام- باشند كه در ازل از آنان پيمان ولايت حضرت گرفته شده، از اين رو (به بيانى كه در نكته دوّم و سوّم گذشت)، انبيا تعبّد و حرمت آن را نگاه مى‏ داشتند. 7- «لَعَلَّكَ تَرى‏ أَنَّ اللَّهَ- عَزَّ و جَلَّ- خَلَقَ يَوْماً أَعْظَمَ حُرْمَة مِنْهُ.» حرمت و احترام آن روز بر تمام ايّام سال است: بى‏ تأمّل مى‏ توان گفت: اين شرافت و عظمت، به حساب آن بزرگوار بوده وگرنه شبانه روز همه مثل يكديگرند، از اين روست كه حضرت- عليه السّلام- در آخر سه مرتبه مى‏ فرمايد: «لا وَ اللَّهِ» 8- «لا وَ اللَّهِ» با اضافۀ «لا» بر قسم به اسم جلاله كه آن هم باز بر شرافت مؤكّد صاحب روز دلالت دارد. —-پاورقی —- 1️⃣ اقبال الاعمال، ص 476. (اين روز، بزرگ‏ترين عيد خدا است، خداوند- عزّ و جلّ- هيچ پيامبرى را بر نيانگيخت؛ مگر اين كه دستور عبادات در اين روز را به او داد و ارزش آن را به او شناساند. اسم اين روز در آسمان «عهدِ معهود» و در زمين «ميثاق مأخوذ و جمع مشهود» است... گويا خيال مى‏ كنى خداوند- عزّ و جلّ- روزى باارزش‏تر و محترم‏تر از اين روز آفريده است. به خدا سوگند نه، به خدا سوگند، نه به خدا سوگند نه) 📚برگرفته از شرح معارف ادعیه، تالیف حضرت آیة الله سعادت پرور (قدس سره)🌱 💢ندای سعادت؛ مرجع رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیة الله سعادت پرور (ره) https://eitaa.com/Nedaysaadat https://ketabrah24.ir
🌸همزمان با دهه ولایت و عید سعید غدیر 📚کتاب سرالاسراء (شرح حدیث معراج)، تالیف فقیه عارف حضرت آیة الله سعادت پرور ره منتشر شد. 🔹متن کامل عربی و فارسی این اثر در دو جلد تنظیم و توسط انتشارات آفتاب فطرت وابسته به دفتر تنظیم و نشر آثار آیة الله سعادت پرور منتشر شده است. 💠 مرکز فروش: قم، بلوار معلم، مجتمع ناشران، طبقه زیرزمین پلاک B 12. 📡 پایگاه اطلاع رسانی و فروش: Ketabrah24.ir ☎️ تلفن: 025 37842549 📩 ارسال پیامک: 09034892982 https://eitaa.com/Nedaysaadat
🌸امام موسی کاظم علیه السلام ✅«لَيْسَ بَيْنَهُ وَبَيْنَ خَلْقِهِ حِجابٌ غَيْرُ خَلْقِهِ، إحْتَجَبَ بِغَيْرِ حِجابٍ مَحْجُوبٍ، وَاستَتَرَ بِغَيْرِ سَتْرٍ مَسْتُورٍ، لا إلهَ إلّا هُوَ الكَبيرُ المُتعالِ.» 💠(ميان خدا و مخلوقات حجابى جز خود خلق نيست، محجوب است بدون آنكه به حجابى محجوب شده باشد، و مستور است بى آنكه پرده اى او را پوشانده باشد. معبودى جز او، كه بزرگ و بلند مرتبه است، نمى باشد.) 🔸ميان عاشق و معشوق، هيچ حايل نيست 🔸تو خود حجاب خودى، حافظ! از ميان برخيز 💢ندای سعادت؛ مرجع رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیة الله سعادت پرور (ره) @Nedayesaadat https://ketabrah24.ir
⚫️ ابو سالم، ميثم بن يحيى نهروانى تمّار ◾️از اصفياى اصحاب سرّ امير المؤمنين على- عليه السّلام- است كه آن حضرت وى را مطلع بر علوم كثيره و اسرار خفيّه از اسرار وصيت نمود ◾️از اصحاب امام حسن- عليه السّلام- و امام حسين- عليه السّلام- بود ◾️على- عليه السّلام- جريان و كيفيّت كشته شدنش را خبر داد شهادتش ده روز پيش از آمدن سيدالشهدا به عراق، به همان كيفيّت واقع شد. 📚برگرفته از کتاب پاسداران حریم عشق، تالیف فقیه عارف، حضرت آیة الله سعادت پرور (قدس سره)🌱 💢ندای سعادت؛ مرجع رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیة الله سعادت پرور (ره) https://eitaa.com/Nedaysaadat https://ketabrah24.ir
📚آفتاب فطرت منتشر کرد: 📗همای سعادت 📌روش های تربیت اخلاقی در اسلام ، با تأکید بر مکتوبات و روش تربیتی فقیه عارف حضرت آیة الله سعادت پرور - پهلوانی تهرانی (ره) 💠در این کتاب ضمن بیان تفصیلی اصول، اهداف و شیوه ‌های تربیت اخلاقی، مقاصد ذیل برای نگارش آن دنبال شده است : 🔹جلوگیری از رونق یافتن عرفان ‌ها و روش ‌های تربیتی کاذب با ارائۀ الگوی اسلامی و زمینه‌سازی برای هموار شدن مسیر تربیت اخلاقی صحیح در جامعه. 🔸بازسازی نظام تربیتی موجود با اثبات نقش کلیدی روش تربیتی فقیه عارف، حضرت آیت الله سعادت‌پرور و بیان خصوصیات، امتیازات و جامعیت آن و پاسخگویی به شبهات. مرکز فروش: قم، بلوار معلم، مجتمع ناشران، طبقه زیرزمین پلاک B 12. 📡 پایگاه اطلاع رسانی و فروش: Ketabrah24.ir ☎️ تلفن: 025 37842549 📩 ارسال پیامک: 09034892982 https://eitaa.com/Nedaysaadat https://ketabrah24.ir
🌼معرفت به ولايت؛ آگاهى از مقام والاى محمود 🤲 «أَللَّهُمَّ إِنِّى أَتَقَرَّبُ إِلَيْكَ بِذالِكَ الْمَقامِ الَّذِى لا يَكُونُ أَعْظَم فَضْلًا [مِنْهُ‏]لِلْمُؤْمِنِينَ، وَلا أَكْثَرَ رَحْمَةً بِمَعْرِفَتِكَ إِيّاهُمْ[وَإِخْراجِهِمْ عَنِ الشُّبهاتِ‏]. فَلَوْلا هذَا الْمَقامُ الْمَحْمُودُ الَّذِى أَنْقَذْتَنا وَ دَللَّلْتَنا إِلَى اتّباعِ الْمُحقِّقِينَ مِنْ أَهْلِ بَيْتِكَ وَ عِتْرَتِهِ ( اقبال الاعمال، ص 516) ✅ حضرت ره در توضیح این قسمت از دعای بعد از نماز روز می فرمایند: 💠 از اين بخش دعا به طور اجمال استفاده مى‏ شود كه تقرّب به خداوند را از آشنايى با ‏ و مى‏ توان به دست آورد. 💠 و ... خداوند، به هرمؤمنى كه توفيق آشنايى با آن بزرگواران داده باشد، فضيلتى والا و رحمتى معنوى به او عطا فرموده و او را از شبهات مصون داشته است كه اگر آن آشنايى را نمى‏ داشت، به تهى‏ دستى گرفتار مى‏ بود. 💠 نيز استفاده مى ‏شود كه امام- عليه ‏السّلام- آن شناسايى را نام نهاده است، چرا كه آنان- عليهم‏ السّلام- در منزلت جاى دارند و اين منزلت را از رسول اللَّه به ارث برده ‏اند و دوستانشان نيز- اگر به خوبى از آن بزرگواران تبعيّت كنند- (به قدر ظرفيتشان) از برخوردار خواهند شد. 📚برگرفته از کتاب نور هدایت (شرح معارف ادعیه) https://eitaa.com/Nedaysaadat
🌸همزمان با دهه ولایت و عید سعید غدیر 📚کتاب سرالاسراء (شرح حدیث معراج)، تالیف فقیه عارف حضرت آیة الله سعادت پرور ره منتشر شد. 🔹متن کامل عربی و فارسی این اثر در دو جلد تنظیم و توسط انتشارات آفتاب فطرت وابسته به دفتر تنظیم و نشر آثار آیة الله سعادت پرور منتشر شده است. 💠 مرکز فروش: قم، بلوار معلم، مجتمع ناشران، طبقه زیرزمین پلاک B 12. 📡 پایگاه اطلاع رسانی و فروش: Ketabrah24.ir ☎️ تلفن: 025 37842549 📩 ارسال پیامک: 09034892982 https://eitaa.com/Nedaysaadat
آیة الله (قدس سره) در مورد زن و مردهایی که باهم اختلاف داشتند و تقصیر را به گردن همدیگر می ‌انداختند خطاب به شاگردانشان می ‌فرمودند: 💠 به آنها بگویید؛ اینجا نه دادگاه است و نه می ‌خواهیم حکم شرعی پیاده کنیم بلکه می ‌خواهیم آدم بشویم 💠ببینید منشأ این اختلاف چیست؟ آیا اعصابش مشکل دارد؟ نفس و شیطان است؟ یا منِ شوهر کاری انجام داده‌ ام که باعث بروز این اختلاف شده است که در این صورت باید توبه کنم تا کارها درست شود. 📗برگرفته از کتاب ، ص 316، در گفتگو با یکی از شاگردان🌱 💢ندای سعادت؛ مرجع رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیة الله سعادت پرور (ره) https://eitaa.com/Nedaysaadat https://ketabrah24.ir
📌دوستی با سیدالشهداء (علیه السلام) ✅ ريشۀ محبّت موجودات به خود و به يكديگر ◾️محبّت حقّ سبحانه در انسان و ديگر موجودات، امرى فطرى و غريزى است‏، امّا چگونه و با چه كيفيتى؟ ◾️اگر چه در ظاهر محبّت هر موجودى يا به خود تعلّق مى ‏گيرد، و يا به كمالات ظاهرى و مظهرى خويش، و يا به مظاهر ديگر خارج از خود؛ امّا در واقع، تمامى اين صورت‏ هاى عشق و محبت، يا به ذات ربوبى حقّ سبحانه مى ‏باشد كه با همۀ موجودات و محيط به آن‏ هاست‏ و يا به اسما و صفات او كه عين ذات او و مظاهر ظهور يافتۀ از آن‏هاست‏ زيرا موجودات، هر چه از كمالات ظاهرى دارند، به او دارند. هم چنين اگر ذات دارند، به او دارند. ◾️به اين ترتيب، محور و اصل همۀ محبّت‏ ها، به محبّت به حقيقت عالَم (حضرت حقّ سبحانه) باز مى‏ گردد كه جامع همۀ اسماء و صفات و كمالات- در عين وحدت اسما و صفات با ذات- است. 📓بخش هایی منتخب از بیانات فقیه عارف حضرت آیة الله سعادت پرور (قدس سره) در کتاب ، ص 59 💢ندای سعادت؛ مرجع رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیة الله سعادت پرور (ره) https://eitaa.com/Nedaysaadat https://ketabrah24.ir
🏴 اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ 🏴 همزمان با فرا رسیدن ماه محرم الحرام، مراسم عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام برگزار می گردد. 📆زمان: جمعه هفتم مردادماه، به مدت 14 شب، از نماز مغرب و عشاء ↩️مکان: قم، خیابان صفائيه، کوچه ممتاز(24)، کوچه شماره 3، پلاک 41 ▪️ بیت فقیه عارف حضرت آیة الله سعادت پرور (قدس سره) ▪️موسسه معارفی فقهی برهان https://eitaa.com/Nedaysaadat @borhan_maaref
🏴حزن و اندوه معصومین (علیهم السلام) در مصیبت ها ◼️پيامبران و اولياى الهى، داراى دو مقام و منزلت هستند: الف. مقام نورانيّت و ولايت ب. منزلت بشرى و جسمانى. ◼️هنگامى كه به تمام معنا به مقام نورانيّت خود توجّه دارند، اگر تير را هم از پایشان بكشند، متوجّه آن نمى‏ شوند.* ولى هنگامى كه به هر دو مقام و منزلت توجّه دارند (كه حال عمومى آن ‏هاست)، خوف و حزن و اندوه و گريه و درك ناملايمات و ديگر امور بشرى- به حساب توجّه به مقام جسمانى- از لوازم آن است، بنابراين اظهار ناراحتى و [حزن و اندوه در مصیبات] مانعى ندارد؛ چنان كه در سيره پيامبران و اوليا- عليهم‏السّلام- بسيار ديده شده است. ◼️البته ايشان به اقتضاى ملازمت با منزلت نورانيّت و داشتن مقام عصمت، حدود آن را كاملًا رعايت مى‏ كنند. 📚برگرفته از کتاب ، تالیف حضرت آیة الله (قدس سره) پی نوشت: * (ارشاد القلوب، جزء 2، ص 217.) 💢ندای سعادت؛ مرجع رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیة الله سعادت پرور (ره) https://eitaa.com/Nedaysaadat https://ketabrah24.ir
بسمه تعالی انا لله و انا الیه راجعون حضرت حجة الاسلام و المسلمین حاج آقای وزیری فرد (زید عزه) رحلت والده مکرمه را خدمت حضرتعالی و دیگر فرزندان ایشان تسلیت و تعزیت عرض می کنیم. از خداوند متعال رحمت الهی و همنشینی با اولیائش را برای آن مرحومه خواهانیم. بیت حضرت آیة الله سعادت پرور (ره) https://eitaa.com/Nedaysaadat
⚫️فلسفۀ سير سيّدالشّهدا (ع) بر طريق عادى‏ ▪️الف. امتحان مردم‏ لزوم ابتلا و امتحان همۀ افراد بشر در طول تاريخ ،كه جز از طريق عادى امكان‏پذير نيست... امتحان، ابتلا و اختبار در برنامۀ الهى و زندگى بشر، از آغاز تا پايان بوده‏ و خواهد بود. اين، سنّتى است كه پروردگار براى تمييز حقّ از باطل و خبيث از طيّب قرار داده است. يكى از اين موارد، ابتلا و امتحان مردم زمانِ سيّدالشّهدا- ع- به واقعۀ كربلا است. ▪️ب. حركت بر طريق اسباب ظاهرى‏ مأمور بودن وى (سیدالشهداء) به سير بر طريق عادىِ اسباب و مسبّبات است كه تمامى امور بر طبق آن پياده شده ‏اند و اين، نسبت به ابتلا و امتحان به حسب ظاهر ممكن نيست، مگر در برخورد امور صالح و ناصالح، و مظاهر نور و طاغوت... بنابر قانون امتحان است كه هر كس با انتخاب طرف مورد پسند خود، باطن خود را آشكار، و راه خود را به سوى بهشت يا دوزخ انتخاب مى‏ كند. ▪️ج. اتمام حجّت بر مردم‏ از برخى سخنان حضرت با لشكريان يزيد، به خصوص با سران كفر هم چون عمربن سعد و شمر، علاوه بر اين كه اين دو نحوه بيان (امتحان و ابتلا و طريق اسباب و مسبّبات) از آن ‏ها به خوبى مشهود است، بر اتمام حجّت نيز تأكيد شده است تا در پيشگاه الهى ادّعا نكنند كه ما نمى ‏دانستيم. ...و از سوى ديگر اين كه مبادا افراد انگشت ‏شمارى هم چون حرّبن يزيد رياحى- كه انوارى از ايمان و محبّت اهل‏بيت- ع- در قلوب ‏شان تابيده است- در ميان لشكر باشند و تبليغ نشده باشند ▪️د. الگو شدن قيام سيّدالشّهدا -ع- الگو بودن آن نهضت براى همۀ مصلحان و شيعيان آن حضرت در طول تاريخ؛ چنان چه آن حركت بر خلاف مجراى عادى بود، هرگز براى آيندگان- كه در مقام ولايت و عصمت در حدّ آن بزرگوار نبودند- نمى ‏توانست سرمشق باشد؛ چنان كه خود حضرت در نامه‏ اى كه به سران كوفه مرقوم نمود، به اين اصل كلّى اشاره فرمود. به همين دليل است كه بعد از ايشان، در طى قرن ‏هاى متمادى، نهضت‏ هاى زيادى در سراسر كشورهاى اسلامى به وقوع پيوست كه شعار همۀ آن‏ ها «يالثاراتِ الْحُسَيْنِ» و خون ‏خواهى سيّدالشّهدا- ع- و پيروى از ايشان بود. 📚منتخبی از کتاب شریف 💢ندای سعادت؛ مرجع رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیة الله سعادت پرور (ره) https://eitaa.com/Nedaysaadat https://ketabrah24.ir
🏴محبّت شديد امام حسین ع به عبادت ▪️عمربن سعد، عصر تاسوعا فرمان داد كه لشكر به طرف خيمه هاى امام- عليه السّلام- حركت كنند. امام از برادر خواست تا از آنان، علّت اين امر را جويا شود. پس از بازگشت برادرش عباس- عليه السّلام- از نزد آنان و آوردن پاسخ آن ها، حضرت سيّدالشّهدا- عليه السّلام- به ايشان فرمود: بازگرد و اگر مى توانى تا فردا اين امر را تأخير بيانداز و آن ها را امشب از ما دور بدار. شايد امشب براى پروردگارمان نماز به جاى آريم، و به درگاه او دعا نموده و طلب مغفرت كنيم؛ زيرا او مى داند كه من نمازِ براى او، و خواندن كتابش و زيادى دعا و استغفار را دوست دارم. ▪️اهميّت اين قسمت از كلام حضرت در اين است كه شخصيّت والايى چون سيّد الشّهدا- عليه السّلام- كه معصوم است، مى خواهد در آخرين لحظه هاى حيات، حداكثر بهره را از زندگى دنيوى ببرند؛ لذا دليل درخواستِ تأخير جنگ از دشمن را، اشتغال به نماز و دعا و تلاوت قرآن و استغفار ذكر مى فرمايد. ▪️اگر هيچ دليلى در لسان شرع بر اهميّت اين چهار امر نبود، همين سيره ى عملى سيّد الشّهدا- عليه السّلام- و شدّت اهتمامى كه به آن ابراز داشت، براى ما پيروان ايشان كافى بود تا ملاك بهره ى دنيوى خود را از زندگى مشخّص كنيم و از عمر خود، بيشترين بهره را ببريم. 📖برگرفته از کتاب https://eitaa.com/Nedaysaadat
🏴درك فناى كامل در برابر امام (عليه السلام‏) ⚫️از جمله چهره‏ هاى تابناك عاشوراى حسينى، كه به حقّ شخصيّت دوّم سپاه اسلام، و به تعبير سيّدالشّهدا- عليه‏ السّلام- «پرچمدار امام و سردار لشكر حقّ» بود، سقّاى كربلا، ابوالفضل العباس، قمر بنى‏ هاشم است. ⚫️وقتى از امام اجازه جهاد خواست، حضرت به شدّت گريست ... و هنگامى كه شربت شهادت نوشيد، امام حسين- عليه‏السّلام- به بالينش حاضر شد، گريست و ابياتى را قرائت و سپس فرمود: «أَلْآنَ انْكَسَرَ ظَهْرى وَ قَلَّتْ حيلَتى.» ... 🏴بیان نکته ها و معارف ⚫️ اين نكته را همواره بايد در نظر داشت كه حركت و گفتار امام معصوم، هم چون مردم عادى نيست، كه با احساسات و عواطفِ بى‏ مبنا همراه باشد؛ بنابراين، گريۀ‏ شديد امام در دو مورد (هنگام اجازه‏ى جهاد خواستن برادر و هنگام حضور در كنار پيكر او) را نمى‏ توان تنها به خاطر اين كه برادرش بوده، و يا به علّت بعضى از جهاتى كه در فصل پنجم (این کتاب) گذشت، دانست... ⚫️ جملۀ «أَلْآنَ انْكَسَرَ ظَهْرى» نيز سخن عميقى است كه بيانگر مقام و منزلت و بزرگى قمر بنى‏هاشم است، گويا امام با اين جمله مى‏ خواهد بفرمايد: تمام مصايب، از شهادت مسلم ‏بن عقيل- عليه ‏السّلام- تاكنون به اين حدّ مرا ناراحت ننمود و دل مرا نشكست. ⚫️جملۀ «قَلَّتْ حيلَتى» ممكن است اشاره به ممكن نبودن حمل پيكر مطهّر وى به خيمه باشد. و يا اين كه بخواهد بفرمايد: من ديگر حامى و پشت‏ گرمى ندارم. و يا اشاره به همان جمله‏ اى باشد كه هنگام اجازه خواستن حضرت عبّاس-عليه ‏السّلام- فرمود: «يا أَخى، أَنْتَ صاحِبُ لِوائى، وَ إِذا مَضَيْتَ، تَفَرَّقَ عَسْكَرى» ⚫️در نتيجه، ريشۀ اصلى صدور امورى از اين گونه از سوى سيّدالشّهدا- عليه ‏السّلام- همان ديد معنوى آن بزرگوار نسبت به ياران و عظمت مقام و منزلت معنوى آن‏ هاست. مردم عادى هم اگر گوشه‏ اى از آن ديد امام را دارا شوند و يا حداقل به خصوصيّات اشخاص، بهتر عنايت داشته باشند، گريه و سخنان آنان در فقدان اشخاص، به حساب منزلت آن‏ها در شدّت و ضعف، و كمى و زيادى، متفاوت خواهد بود. 📖برگرفته از کتاب تالیف فقیه عارف حضرت آیة الله سعادت پرور (قدس سره) https://eitaa.com/Nedaysaadat https://ketabrah24.ir
🏴حضرت زينب- عليها السّلام- در مدخل شهر كوفه، خطبه ‏اى ايراد نمود. 🏴 راوى گفته: آن روز، زينب، دختر علىّ- عليه‏السّلام- را ديدم كه ... به مردم اشاره كرد كه ساكت شويد، پس نَفَس‏ها برگشت و زنگ [مركب‏ها] از كار افتاد. 🏴 سكوت ناگهانى مردم و خاموش شدن صداى زنگ‏ها، با اشاره‏ ى حضرتش كه: «أَنِ اسْكُتُوا»،جز تصرّف ولايى حضرت زينب، چه مى ‏تواند باشد، واگر شخصيّتى مثل حضرت زينب- عليها السّلام- به آثار «حديث قرب نوافل» كه مى ‏فرمايد: «وَ لِسانَهُ الّذى يَنْطِقُ بِهِ.» نرسيده باشد، ديگر چه كسى غير از معصوم مى ‏تواند برسد! 🏴شروع خطبه با جمله‏ ى‏ «أَلْحَمْدُ للَّهِ وَ ...» بعد از آن همه گرفتارى، تنها لفظِ بدون معنا نيست؛ بلكه اظهار «مافى الضّمير» است... 🏴 وقتى اين كلام به تنهايى استعمال شود، مراد توحيد خالص، در فعل و صفت و اسم و ذات است. يعنى شخصِ عارف، با اين كلام، ستايش را در تمام امور (فعل و صفت و اسم و ذات) مخصوص حقّ سبحانه قرار مى ‏دهد، و خلاصه، همه ‏ى چيزها و كمالات را به او، و از او، و به سوى او مشاهده مى ‏كند، خواه امور به سود وى؛ و يا به ظاهر به ضررش باشد. و به اين ترتيب، در آرامش كامل است؛ اگر چه به ظاهر و به اقتضاى عالم بشرى و يا وظيفه، كلامى از او صادرشود، و يا اظهار ناراحتى كند. 📚برگرفته از کتاب 🌱 http://eitaa.com/nedayesaadat
🏴یا سید الساجدین یا زین العابدین! ▪️آسمان هم خجل از چشم تو و بارانت آخری نیست بر این گریه ی بی پایانت ▪️آب می بینی و طفل و گل و سقا و جوان بیشتر می شود انگار غم پنهانت ▪️زهر هر چند که یک روز به دادت آمد تو چهل سال به لب آمده هر شب جانت http://Ketabrah24.ir https://eitaa.com/Nedaysaadat
حضرت آیة الله سعادت پرور: ...سيّدالشّهدا- عليه ‏السّلام- با كلام‏ «أَنَا قَتيلُ الْعَبْرَةِ.» مى‏ خواهد بفرمايد من كشته شدم تا صفت [رحمت]، با گرياندن و گريستن در مصايب من آشكار و در نتيجه، رحمت الهى، شامل حال امّت شود. ◾️بدینوسیله از تلاش های خالصانه مدیریت محترم موسسه معارفی فقهی برهان و اعضای پرتلاش آن که در راستای اهداف مجموعه و نشر معارف اهل بیت (ع) - که از منویات وسفارشات فقیه عارف حضرت آیة الله سعادت پرور (ره) بوده - گام برداشته و در برپایی جلسات معرفتی وعزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام همت گماشته اند قدردانی نموده واز دفتر مقام معظم رهبری، اساتید بزرگوار حوزه، بانیان با اخلاص، مرثیه سرایان و تمامی شرکت کنندگان به ویژه شاگردان آن عارف واصل که با حضور پر فیض خود به توصیه های استادشان در خصوص تشکیل و حفظ این جلسات، جامۀ عمل پوشاندند تشکر می نمائیم. بیت حضرت آیة الله سعادت پرور (پهلوانی تهرانی) -ره- https://eitaa.com/Nedaysaadat
✅فقیه عارف حضرت آیة الله سعادت پرور: ❇️شیرینى ایمان را جز با رسیدن به درجات بالاى ایمان نمى‏ یابیم و به آن‏ها نمى ‏رسیم، مگر با ورود به صراط عبودیت حقیقى و روگرداندن از عبودیت غیر خدا و از عبودیت غیر خدا روگردان نمى‏شویم، مگر به این‏که مشاهده کنیم که هر فعل و صفت و ذاتى، قائم به او و از او و به سوى اوست 📚سرالاسراء دو جلدی، ج2، ص 492 و 493🌱 http://Ketabrah24.ir https://eitaa.com/Nedaysaadat
🏴 روضه و اسباب گشایش امور ▪️مرحوم قاضی (رحمه الله) در وصیت ‌نامه خود می‌فرمایند: ◾️« ...و در مستحبّات تعزیه ‌داری و زیارت حضرت سید الشهداء مسامحه ننمائید. ◾️روضة هفتگی و لو دو سه نفر باشد، اسباب گشایش امور است. ◾️اگر از اول عمر تا آخرش در خدمات آن بزرگوار از تعزیت و زیارت و غیرهما به جا بیاورید، هرگز حق آن بزرگوار ادا نمی ‌شود و اگر هفتگی ممکن نشد، دهه اول محرّم ترک نشود» 📗برگرفته از کتاب 🌱 http://Ketabrah24.ir https://eitaa.com/Nedaysaadat