eitaa logo
ندای سعادت
4هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
24 ویدیو
20 فایل
#ندای_سعادت تحت اشراف دفتر حفظ و نشر آثار فقیه عارف حضرت آیت الله سعادت پرور (پهلوانی طهرانی). #تنها_مرجع_رسمی ارتباط با مدیر کانال: @saadat153 پست الکترونیک : @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">saadat153@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴درس عاشورا🏴 ⚫️ اتحاد و عداوت عملی در مقابل دشمنان ◾️جملۀ «وَلِىٌّ لِمَنْ والاكُمْ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عاداكُمْ» [در زیارت عاشورا] بيانگر آن است که تنها دوست بودن با دوستان، و دشمن بودن با دشمنان آن حضرت کفايت نمى‏ کند؛ بلکه (با توجّه به معناى لغوى واژۀ تولّى) بايد در هر زمان، در عمل نيز در کنار دوستان سيّدالشّهدا(ع) و کسانى که تسليم اويند، قرار گرفت و طرح الفت و دوستى انداخت، که: «وَلِىٌّ لِمَنْ والاكُمْ» و حزب واحد شد، که: «فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ» . ◾️و نيز در عمل، حالت دشمن بودن با دشمنان آن بزرگوار را اظهار نمايد، که: «وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عاداكُمْ» تا دشمن با مشاهدۀ اين اتّحاد و عداوت عملى، فکر يزيدى در سر نپروراند. 📚برگرفته از کتاب ، ص 392 @nedayesaadat www.ketabrah24.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 (علیها السلام) در مدخل شهر کوفه، خطبه ای ایراد نمود... 🏴شروع خطبه با جملۀ "الحمد لله و..." بعد از آن همه گرفتاری، تنها لفظِ بدون معنا نیست؛ بلکه اظهار "ما فی الضمیر" است 🏴[و] وقتی این کلام به تنهائی به کار برده شود، مراد توحید خالص در فعل و صفت و اسم و ذات است. 🏴یعنی شخصِ عارف با این کلام ستایش را در تمام امور(فعل،صفت، اسم و ذات)مخصوص حق سبحانه قرار می دهد... و همۀ چیزها و کمالات را به او و از او و به سوی او مشاهده می کند؛ خواه به سودِ وی و یا به ظاهر به ضررش باشد؛ به این ترتیب در آرامش کامل است؛ اگر چه به ظاهر و به اقتضای عالم بشری و یا وظیفه، کلامی از او صادر شود و یا اظهار ناراحتی کند. 📌تبیین بخشی از خطبۀ حضرت زینب (سلام الله علیها) توسط فخرالمحققین حضرت آیة الله در کتاب یا اسرار مقتل سیدالشهدا (علیه السلام)، ص 249 و 250🌱 🆔@nedayesaadat 🌐ketabrah24.ir
🏴 در شام، هنگامى كه خطيبى به فرمان يزيد به منبر مى‏ رود و در ذمّ اميرمؤمنان و امام حسين- عليهما السّلام- سخنانى مى‏ گويد، امام سجّاد- عليه‏ السّلام- با صداى بلند به او مى‏ فرمايد: 🏴 «وَيْلَكَ، أَيُّهَا الْخاطِبُ، إِشْتَرَيْتَ مَرْضاةَ الْمَخْلُوقِ بِسَخَطِ الْخالِقِ، فَتَبوّا مَقْعَدَكَ مِنَ النّارِ.» (بحارالانوار، ج 45، ص 137) 🏴 واى بر تو اى خطيب، خشنودى مخلوق را به قيمت غضب خالق خريدى؛ پس جايگاه خود از آتش [جهنّم‏] را انتخاب كن. 🏴 چه خوب است شيعيانِ آن امام راستين، و بلكه هر مسلمان خداپرستى، در همه‏ ى امور، و در زندگى فردى و اجتماعى خود، اين كلام امام را سرلوحه‏ ى كارهاى خود قرار دهند؛ خواه حاكم باشند، خواه عالم، و خواه از مردم معمولى؛ چه در محيط خانوادگى و چه در جامعه. 📚برگرفته از کتاب شریف ، تالیف حضرت آیة الله سعادت پرور ره🌱 🆔@Nedayesaadat 🌐ketabrah24.ir
🤲جا به جايى اذكار و اوراد ✅... اعمال و اذكار گاهى جاى خود را عوض مى كنند و اين در شرع مقدس زياد نمونه دارد. از جمله... : 🟩وقتى على بن الحسين ـ عليه السّلام ـ را به نزد يزيد ملعون بردند... با او مشغول گفتگو شد با اين قصد كه آن امام سخنى بگويد كه بهانه اى براى كشتن ایشان باشد. 🟩 حضرت سجاد ـ عليه السّلام ـ ... در دستشان تسبيح كوچكى بود كه در حال گفتگو... آن را با انگشتانشان مى گردانيدند. يزيد گفت: ... به من پاسخ مى دهى و مشغول گرداندن تسبيح هستى؟ ... حضرت سجاد ـ عليه السّلام ـ فرمود: پدرم از جدم برايم نقل فرمود كه: 🟢 اگر كسى نماز صبح را بخواند و بعد از فارغ شدن از آن بدون آن كه سخنى بگويد تسبيحى را كه مقابل اوست بردارد و بگويد: 🤲«اللّهُمَّ إنِّى أصبَحتُ اُسَبِّحُكَ وَ اُمَجِّدُكَ و اُحَمِّدُكَ وَ اُهَلِّلُكَ بِعَددِ مَا اُدِيرُ بِه سُبَحتِى» و آن تسبيح را بگرداند و هر سخنى را كه مى خواهد بگويد بى آن كه با آن تسبيح، ذكرى بگويد، ذكر براى او محسوب مى گردد. و اين كار حرز و امان او است تا هنگامى كه به بستر رود. پس وقتى كه به بستر رفت اگر چنين سخنى [به جای « أصبَحتُ » «أمسَیتُ»] بگويد و تسبيحش را زير سرش بگذارد، از شب تا صبح، اين ذكر به حساب او نوشته مى شود... 📚برگرفته از کتاب ، ج2، ص 131🌱 🆔@nedayesaadat 🌐ketabrah24.ir
📌 تساوی دنیا و آخرت! 💠 ای عزیزان من! دنیا و آخرت اگر تو را از ذکر خدا غافل کنند به یک حساب در ردیف هم‌اند 💠 و اگر به ذکر خدا باشد - برای شخص ذاکر - فرقی در میان این دو نیست. 📚برگرفته از کتاب (وصایای اخلاقی فقیه عارف حضرت آیة الله سعادت پرور ره) ص 66 🌱 🆔@nedayesaadat 🌐ketabrah24.ir
✅در مسیر تربیت اخلاقی، یک پرسش مهم این است که: ❓ با توجه به فطری بودن گرایش به خدا، چگونه شیطان بر انسان مسلط می‌شود؟ ❓چگونه وعده های باطلی به انسان می‌دهد و او را به انواع هواهای نفسانی و آمال و آرزوها سرگرم می‌سازد؟ ❓چگونه قیامت را از یاد انسان می‌برد و ترس فقر و ذلت و سلامت را در جان او می‌اندازد؟ ✅مرحوم در پاسخ به این سئوال می‌فرماید: 🗣«گناه، مبارزه با حضرت حقّ سبحانه است و انسان با ارتکاب گناه، پرده‏ عبودیت میان خود و خدا را مى‌‏دَرد 🗣زیرا انسان هنگام ارتکاب گناه، همانند شیطان به نفس خویش اعتماد نموده و دوبین مى‏‌گردد 🗣و با استقلال‏ دادن به خویش، حجاب عالم بشریت و خلقیت را —که خود حجابى میان بنده و حضرت حقّ است و با صداى رسا از عبودیت بنده پرده بر مى‌‏دارد — مى‏‌درد 🗣و همانند فرعون‏ "أَنَا رَبُّكُمُ الْأَعْلى"‏ ؛ مى‏‌گوید و جایی براى توجّه و عبودیت او باقى نمى‏‌گذارد 🗣و در اثر آن، گستاخى نموده و هیچ چیز او را از گناه باز نمى‌‏دارد». 📚، ص 54🌱 🆔@nedayesaadat 🌐ketabrah24.ir
📌قابل توجه علاقمندان به آثار فخر الاعلام حضرت آیة الله سعادت پرور (قدس سره) 📚فروش استثنائی کتاب ارزشمند با تخفیف 20% از ابتدای ماه محرم الحرام تا آخر ماه صفر المظفر در پایگاه: 🌐ketabrah24.ir
🌕وظیفۀ شیعه در دوران غیبت ✅امام صادق عليه السّلام : 🔸 شبهه‏‌اى دامنتان را خواهد گرفت و به حيرتى دچار خواهيد شد 🔸نشانه هدايت و امام راهبرتان ديده نخواهد شد 🔸و در آن هنگام جز كسى كه مانند از همه‏‌جا، دست دعا به درگاه پروردگار بردارد، كس ديگرى نجات نخواهد يافت.» ... 🤲 «غريق مى‌‏گويد: «یا اللّهُ یا رحمانُ یا رحیمُ یا مُقلِّبَ القُلوبِ ثَبِّت قلبی على دینک» 📚برگرفته از کتاب ()، ص 162 و 163🌱 ع 🆔@nedayesaadat 🌐ketabrah24.ir
🏴 درخواست ذلت درونی نفس 🏴 ⚫️ حضرت امام سجاد (علیه‌السلام) ◾️«أللَّهمَّ صلِّ على محمّدٍ و آلِه و لا تَرفَعْني في الناس درجةً، إلّا حطَطتَني عند نَفسي مثلَها و لا تُحدِث لي عزّاً ظاهِراً، إلّا أحدَثتَ لي ذلّةً باطنةً عند نَفسي بِقَدَرها.» (صحیفۀ سجادیه دعای 20) ▪️خداوندا! بر محمد- صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم- و دودمان پاكش درود فرست ▪️به اندازه‌‏اى كه مرا در بين مردم بالا مى‏‌برى، در پيش خودم خوار نما ▪️و در مقابل هر عزّت و سر بلندى كه به من مى‌‏بخشى، به همان اندازه، پستى و ذلّتى در درونم ايجاد نما. 📚برگرفته از کتاب 🆔@nedayesaadat 🌐ketabrah24.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌امكان وصول غير شيعه به كمالات معنوى؟! 💠غير از شيعه نيز ممکن است به كمالات معنوى برسند؛ البته اگر در تشخيص اين كه راهنما فلان كس است يا ديگری - [آن‌طور] كه شيعه مى گويند - عناد نداشته باشند. 💠[یعنی] اين شخص در اين كه بايد پيشوايى داشته باشد، شك نداشته؛ امّا اشتباه در مصداق نموده است [که در این صورت] وقت مرگ اين شبهه براى وى حل شده و مى فهمد در مصداق، اشتباه داشته است. 📚برگرفته از کتاب ، ج1، ص 155🌱 🆔@nedayesaadat 🌐ketabrah24.ir .
🌙نا‌م‌‏گذارى خير و شر بر بعضی اوقات! 🌑خداوند- تبارك‏‌وتعالى-، عالَم را بر نظم خاصّى خلق فرموده‏ و با اضداد و ظهورات اسم جلال و جمالش آميخته و جز خير از آن، براى بندگانش اراده نداشته و ندارد 🌘و چنان كه صورتاً نام خير و شرّ بر روى سال، ماه و ايّام گذاشته مى‌‏شود، به حساب قياس و برداشتى است كه هر كس از آن به نسبت گذشته و حال فعلى خود مى‏‌نمايد و يا به حساب برداشت امور خير و شرّى است كه به واسطه پيش‌‏آمدهاى گوناگون بر آن نام مى‏‌گذارد 🌗…ذكر خير و شرّ در احاديث دليل بر آن نيست كه در نظم آفرينش اوّليه عالم تغيير حاصل شده، بلكه دليل است بر اين كه خداوند به علّت‌‏هايى براى ايّام و سال و ماه و هفته، شرافت قايل شده و يا آن‏ها را به واسطه عمل‏كرد بَدِ جامعه و يا امور ديگر، از اوّل عالم بد به حساب آورده و يا بندگان به حساب گذشته و آينده خويش نام آن‏ها را خوب و بد مى‌‏گذارند 🌖و چنان كه گاه گاهى در نظم عالم از نظر جَوّى تغييرى ديده مى‌‏شود و يا پيش مى‌‏آيد، علّت آن نيست كه در اصل نظم عالم تغييرى حاصل شد، بلكه كرده‏‌هاى خوب و بد بندگان الهى باعث مى‌‏شود كه خداوند نعمتى را از عدّه‏‌اى قطع و آن را به جمعيّتى ديگر عطا فرمايد و برعكس. 🌕… بنابراين خير و شرّ- چه از نظر الهى و چه از نظر اجتماع- به اعتبار اختيار بندگان نام‌‏گذارى مى‌‏شود و خداوند متعال انبيا و اوليا- عليهم السّلام- را خوب و كفّار و منافقين و فسّاق و نواقص الايمان را (به هر مرحله‏‌اى باشند، بد مى‌‏شمارد) و مردم اجتماع نيز چنين قضاوتى را نسبت به يكديگر دارند. 🆔@nedayesaadat
📌آثار نهضت عاشورا ❓حضرت حسين بن على- عليهما‏السّلام- مى‏‌دانست كه كشته خواهد شد و پيروزى ظاهرى نصيب وى نخواهد گرديد؛... در موارد گوناگون [هم]، مورد سؤال واقع مى‌‏شد كه چرا زن‌‏ها و بچّه‌‏ها را در اين سفر همراه مى‌‏برى، و چرا با عده‌‏اى اندك به اين سفر مى‏‌روى؟ و چراهايى اين گونه، در ذهن هر كس كه وى را مى‌‏ديد، مى‌‏گذشت... 🔻گويا [حضرت] مى‌‏خواستند توجّه دهند: حال كه با قهر و غلبه نمى‌‏توان به پيروزى رسيد، بايد با مظلوميّت آن را به دست آورد؛ لذا از اوّل حركت از مدينه تا شهادت على اصغر- عليه‌‏السّلام- همان گونه (با مظلوميّت) عمل نمود، و بعد از شهادت، با پای‌مال‌‏شدن جسد مطهّر و شريف و اسارت اهل‏بيت وى، مظلوميّت آن بزرگوار آشكار و آشكارتر شد. 🔻در واقع، عمل حضرت، طبق خواسته‌‏ى الهى انجام مى‌‏شد، پيروزى‌‏اش هم از اوّل اين گونه مقدَّر شده بود كه: «فَإِنَّ اللَّهَ قَدْ شَاءَ أَنْ يَراكَ قَتيلًا.» و «إِنَّ اللَّهَ قَدْ شاءَ أَنْ يَراهُنَّ سَبايا.» 🔻حضرت هم آن را به گوش جان شنيد و پذيرفت. و در نتيجه، بلافاصله بعد از شهادتش، آثار پيروزى يكى پس از ديگرى به ظهور پيوست، به طورى كه مى‌‏توان گفت: به يقين مسلمانان (بدانند، يا ندانند) هر چه از دين و حفظ آثار كتاب و سنّت تا به امروز و بلكه تا قيام حضرت حجّت- عجّل اللَّه تعالى فرجه الشّريف- و بلكه زمان ظهور آن حضرت هم داشته و خواهند داشت، از آثار قيام سيّدالشّهدا- عليه‌‏السّلام- است. 📚برگرفته از کتاب ، ص 233.🌱 🆔@nedayesaadat 🌐ketabrah24.ir
▪️انا لله و انا الیه راجعون 💠 عروج عاشقانه نوکر آستان حضرت سیدالشهدا علیه السلام، مرحوم حاج سید احمد شمس را، به محضر خانواده ‌و دوست دارانش تسلیت عرض می نماییم. او که سالها در غم مولایش سیدالشهدا علیه السلام، دم زد و گریاند و گریه کرد، عاقبت در روضه آخرین نفس‌هایش را عاشقانه تقدیم کرد و جان به جان آفرین سپرد. ◾️نثار روحش صلوات و فاتحه ای تقدیم می‌کنیم. 🔸بیت فقیه عارف حضرت آیة الله سعادت پرور (ره) 🔹مؤسسه معارفی فقهی برهان 🆔@nedayesaadat
🏴 فاصله بین حق و باطل ◾️امام حسن مجتبی(ع) فرمود: «بَینَ الْحَقِّ وَالْباطِلِ أرْبَعُ أصابِع، ما رَأَیتَ بَعَینِک فَهُوَ الْحَقُّ وَقَدْ تَسْمَعُ بِأُذُنَیک باطِلاً کثیراً ◾️ بین حق و باطل چهار انگشت فاصله است، آنچه را با چشم خود ببینی، حق است و آنچه را شنیدی یا آنکه برایت نقل کنند، چه بسا باطل باشد». 📚تحف العقول، ص229، س5؛ بحارالانوار، ج10، ص130، ح1.🌱 💢ندای سعادت؛ مرجع رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیة الله سعادت پرور (ره) 🆔@Nedayesaadat 🌐ketabrah24.ir
🏴 تولّى و تبرّى- كه آن همه در سخنان معصومان مورد نظر قرار گرفته- تنها به گفتار نيست؛ بلكه بايد با تمام وجود تا سر حدّ نثار جان، در راه زنده نگه داشتن آن كوشيد 🏴چنان كه سيّدالشّهدا- عليه‏السّلام- از آغاز تا پايان حركتش، و نيز اسيران اهل‏بيت از كربلا تا بازگشت به مدينه، در عمل اين هدف را دنبال كردند. 🏴پس از ايشان نيز، شيعيان امام حسين- عليه ‏السّلام- مأموريّت يافتند، هدف نهضت حضرت را با آثار تولّى و تبرّى نسبت به وى (گريستن، ندبه، تباكى و شعر گفتن براى او و زيارت مزارش و ...) حفظ نموده و در قول و عمل مخالفت و انزجار و تبرّى را با يزيديان زمان، و موافقت و محبّت و تولّى خود را با حسينيان وقت اعلان نمايند، تا ديگر دشمنان اسلام نتوانند، هم چون كسانى كه از زمان رسول اللَّه- صلّى اللَّه عليه وآله وسلّم- پيش از سيّدالشّهدا- عليه‏السّلام- به اسلام ضربه زدند، كوچك‏ترين خللى در راه رشد و پيشرفت اسلام ايجاد كنند. 📚برگرفته از کتاب ، ص 319🌱 🆔@nedayesaadat 🌐ketabrah24.ir
🌿 ثواب پیاده روی کربلا 🌿 🏴 ابى‏ الصّامت مى ‏گويد: از امام صادق- عليه ‏السّلام- شنيدم كه فرمود: 🏴«مَنْ أَتى‏ قَبْرَ الْحُسَيْنِ- عليه ‏السّلام- ماشِياً، كَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِكُلِّ خُطْوَةٍ أَلْفَ حَسَنَةٍ، وَ مَحا عَنْهُ أَلْفَ سَيِّئَةٍ، وَ رَفَعَ لَهُ أَلْفَ دَرَجَةٍ، فَإِذا أَتَيْتَ الْفُراتَ فَاغْتَسِلْ وَ عَلِّقْ نَعْلَيْكَ وَامْشِ حافِياً، وَامْشِ مَشْىَ الْعَبْدِ الذَّليلِ ...» (كامل الزيارات، ص 133، باب 49، روايت 4.) 🏴هر كس پياده به مزار امام حسين- عليه ‏السّلام- بيايد، خداوند در برابر هر قدم، هزار حسنه برايش مى ‏نويسد، و هزار گناه را از او پاك مى ‏كند. و او را هزار درجه بالا مى‏ برد؛ پس هنگامى كه به فرات آمدى، غسل كن، و نعلين را بر گردنت بياويز و پابرهنه راه برو و مانند بنده‏ ى ذليل قدم بردار. 📚 (اسرار مقتل سید الشهداء ع)، تالیف فقیه عارف حضرت 🌱 🆔@nedayesaadat 🌐ketabrah24.ir
📌[علامه طباطبائی:] مرحوم استاد قاضى مى فرمودند: 🔰 گشايش و فتح باب، از راه توسّل به سيدالشهدا ـ عليه السّلام ـ است 🔰و حضرت ابوالفضل ـ عليه السّلام ـ را به عنوان در، براى اين امر قرار مى دادند. 📚برگرفته از کتاب ، ج 4، ص 234🌱 🆔@nedayesaadat 🌐ketabrah24.ir
❓پس از شهادت سيّدالشّهدا -ع- لشكر دشمن، بى‏‌احترامى‌‏هاى فراوانى به بدن شريف آن بزرگوار و به اهل‏بيتش روا داشتند... ولى برخى از عالمان وقوع بعضى از آن‏ها را بعيد دانسته‏... [و در صورت وقوع] بازگو كردن آن‏ها را در مجالس عزادارى، خلاف احترام به آن بزرگواران شمرده‌‏اند❗️ 🗣... اگر امر داير شود بين مصايب مذكور و شبيه به آن، و پامال شدن قرآن و سنّت، كدام مقدَّم است؟ و سيّدالشّهدا-ع- كدام را اختيار خواهد نمود؟ روشن است كه وى طبق وظيفۀ عبوديّت و بندگى عمل خواهد كرد كه چنين هم عمل نمود... و اسلام را براى هميشه، زنده نگاه داشت. 🗣اساس بقاى اسلام بر تولّى و تبرّى است؛ حال آيا اين دو امر را جز با گفتن و نوشتن آن چه مقاتل مورد اعتماد نوشته‏‌اند، مى‌‏توان در عقايد آيندگان بعد از سيّدالشّهدا -ع- تا اين زمان و زمان‌‏هاى آينده نگاهدارى كرد؟! 🗣استبعاد نسبت به بعضى از امور، و يا ذكر نكردن برخى ديگر، حقّانيّت مظلوم و بى‌‏اساس بودن ظلم ظالم را ثابت نمى‏‌كند. 🗣نه تنها دربارۀ سيّدالشّهدا -ع- بلكه دربارۀ همۀ معصومان ع و حتّى رسول اللَّه ص و پيامبران گذشته نيز بايد آن چه بر آن‏ها وارد شده ذكر شود تا مظلومان مورد حمايت قرار گيرند و ظالمان سركوب گردند. 🗣اگر ذكر اين امور اشكال داشت، چرا حضرت سجّاد ع و ديگر اهل‏بيت ع با اشاره و يا تصريح، در خطبه‌‏هايشان، براى كوفيان و شاميان بيان نمودند؟! 🗣اگر در هر عصرى، بر جنايت‌‏هاى دشمنان اسلام سرپوش گذاشته شود و از مظلومان حمايت نگردد، ظالمان بر حكومت خود مستقرّ خواهند ماند و هر روز، مظلومان بيشترى را زير چكمه‌‏هايشان نابود خواهند كرد. 📚برگرفته از کتاب ، ص 289
📌فقیه عارف مرحوم آیة الله پهلوانی (سعادت پرور): 💠 «انفاق از نعمت ها و نفع رسانی به بندگان از هر کسی مطلوب است؛ اما از کسی که در طریق تخلق به اخلاق الهی بوده و یا متخلق به اخلاق الهی می‌باشد اولی و احسن است». 📚برگرفته از کتاب ساحل بقا ص‌۳۷۴🌱 ‌👌با پرداخت صدقه ای در چهار وقت طلائی به قصد تعجیل فرج، در تخلق به اخلاق الهی خود کوشا باشیم👇 (روی شماره بزنید کپی می شود) شماره
حساب0356057305006
شماره شبا:
TR920170000000356057305006
شماره کارت:
6037997392608577
بنام عبداله ملکی https://eitaa.com/baran0313@nedayesaadat
📌شرک خفی ♦️موحد و مؤمن حقیقی، کسی است که مبتلا به شرک خفی نباشد «وَمَا يُؤْمِنُ أَكْثَرُهُمْ بِاللَّهِ إِلَّا وَهُمْ مُشْرِكُونَ» ♦️کسی که از فقر می ترسد، مبتلا به شرک خفی است و از‌این‌رو، در ظاهر حکم مؤمن را دارد؛ ولی در باطن، گویا ایمان به خدا ندارد که از فقر هراس دارد. 📚، ج 1، ص 173🌱 🆔@nedayesaadat 🌐ketabrah24.ir
✅ شیخ عارف کامل ما آية الله پهلوانی می فرمودند: 💠 از آیه ی مبارکه ی ((يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ )) استفاده می‌شود که تا او سبحانه بندگانش را دوست نداشته باشد، امکان ندارد آنها او را دوست بدارند. 📚برگرفته از کتاب ندیم شاه نینوا ص‌۱۷۴🌱 🆔@nedayesaadat 🌐ketabrah24.ir