eitaa logo
ندای سعادت
4.2هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
33 ویدیو
21 فایل
#ندای_سعادت تحت اشراف دفتر حفظ و نشر آثار فقیه عارف حضرت آیت الله سعادت پرور (پهلوانی طهرانی). #تنها_مرجع_رسمی ارتباط با مدیر کانال: @saadat153 پست الکترونیک : @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">saadat153@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
✅از وصایای امام محمد باقر علیه السلام به جابر: 🔹...تو را به پنج چيز سفارش مى كنم: اگر به تو ظلم كنند، ظلم نكن و اگر به تو خيانت كنند، خيانت نكن و اگر تو را تكذيب كردند، خشمگين مشو و اگر تو را ستودند، شادمان نگرد و اگر سرزنش شدى، بى قرارى مكن و در چيزى كه درباره تو گفته اند بينديش، اگر آن چيز در تو بود. 🔹گرفتارى واندوه بى ارزش بودن در نزد خداوند به خاطر خشم تو از حق، از گرفتارى و بلاى بى ارزش بودن در نزد مردم بيشتر است و اگر آن چيز در تو نبود، اين تهمت پاداشى است كه بدون رنج و زحمت به دست آورده اى. 📘بحارالانوار، ج 75، ص 162- 165، حديث 1. 🆔https://eitaa.com/Nedayesaadat
🏴 « قَالَ أَبُو الْحَسَنِ الثَّالِثِ ع ◾️ الْغِنَاءُ قِلَّةُ تَمَنِّيكَ وَ الرِّضَا بِمَا يَكْفِيكَ وَ الْفَقْرُ شَرَهُ النَّفْسِ وَ شِدَّةُ الْقُنُوط» «بحار الأنوار (بيروت)، ج‏72، ص: 109» 🏴 امام هادی علیه السلام : ◾️بى نيازى، قلّت و كمى خواهش‌هاى درون و راضى بودن به عنايت الهى است. ◾️ و فقر نفس، شدّت نااميدى از قدرت خويش و يأس از واقعيت‌ها است. 💢ندای سعادت؛ مرجع رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیة الله سعادت پرور (ره) https://eitaa.com/Nedayesaadat Www.ketabrah24.ir
✳️علت غايب بودن حجت خدا از ديدگان مردم ✅ [در روایات آمده«به واسطه ستمگرى و جهالت مردم، خداوند ديدگانشان را از مشاهده او(حضرت ولی عصر عج) فرو خواهد بست». 🔅باتوجه به اين جمله، ظاهرا مقصود از ظلم و جهل، تمام اَشكال آن است یعنی: 1⃣ظلم مردم به يكديگر 2⃣ظلم به خودشان به خاطر پيروى نكردن از حق و فطرت و حجت هاى الهی 3⃣جهل نسبت به حجت خدا 4⃣جهل نسبت به وظايف شرعى. 📚برگرفته از کتاب الشموس المضیئة (ظهور نور) 🌱 🆔https://eitaa.com/Nedayesaadat 📡Ketabrah24.ir
💠وقتی محبت سالک، محبت صادقه و با صفا شود و رفتار و معامله اش با حق تعالی نیکو گردد، دیگر محبت دنیا در دل سالک نمی ماند که لازم شود آن را از دل خارج نماید. 💠و تا هنگامی که محبت دنیا و ما فیها در دل سالک وجود داشته باشد، صفا و وُدِّ الهی وجود ندارد. 📘ثمرات حیات، ج1، ص 220 🆔https://eitaa.com/Nedayesaadat 📡Ketabrah24.ir
حضرت امام جواد علیه‌السلام: مَنْ لَمْ یَعْرِفِ الْمَوارِدَ أعْیَتْهُ الْمَصادِرُ. (بحار‌الانوار، ج68، ص340) فرمود: هرکس موقعیت‌شناس نباشد، جریانات، او را مى‌ رباید و هلاک خواهد شد. ع 🆔https://eitaa.com/Nedayesaadat 📡Ketabrah24.ir
🇮🇷 امام خمینی از نگاه فقیه عارف، حضرت آیة الله سعادت پرور (پهلوانی طهرانی) قدس سرهما 🇮🇷 احياگر اسلام ناب محمدى- صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم-، عالم فرزانه عارف بزرگ ... بزرگمرد ميدان علم و عمل، ميدان دار تواناى علوم عقلى و نقلى، عارف باللَّه و محبوب خدا و اولياء خدا 🇮🇷احياگر دين و ايمان و برپادارنده ولايت و حكومت اسلامى، و نجات دهنده كشور از چنگال پادشاهان پس از قرن‏ ها ستمگرى 🇮🇷آيت اعظم پروردگار و حجّت خدا بر اهل زمين در اين زمان، حضرت امام سيّد روح اللَّه موسوى خمينى- رضوان اللَّه تعالى عليه- ... 🇮🇷بعد از سال ها تبعيد... و پس از بازگشت به ايران و بنيانگذارى انقلاب اسلامى با تدابير حكيمانه، سكان رهبرى انقلاب را به دست گرفت... https://eitaa.com/Nedayesaadat
✅علت طولانی شدن غیبت 💠غيبت ‌هاى پيامبران براى آزمايش امّتشان بوده است و مقدار طولانى شدن دوره آزمايش هر امت بر حسب نقص و كمال عقلى و ايمان و اقبال و توجه آنان به فطرت توحيدى خودشان است 💠 و از آن‏ جا كه امت پيامبر صلّى اللّه عليه و اله و سلّم، از اين جهات، كامل ‌ترين امت‌ها هستند، هم در زمان خود پيامبر و هم در زمان جانشينان ايشان به قدر كمالاتشان مورد امتحان قرار گرفته‏ اند 💠و بعد از آن نيز چون روز به ‏روز كمال عقلى بيشترى يافته ‏اند با غايب شدن امام دوازدهم و طولانى شدن غيبتش تحت آزمايش بزرگترى واقع شده‏ اند 💠و بعد از سپرى شدن اين دوره آزمايش، زمان ظهور قائم و غايب منتظر فرامى ‏رسد و هنگامه تحقق وعده الهى و چيره شدن دين اسلام بر همه اديان برپا مى ‏گردد. 📚برگرفته از کتاب ظهور نور تالیف فقیه عارف حضرت آیة الله پهلوانی تهرانی(ره) 🆔https://eitaa.com/Nedayesaadat 📡Ketabrah24.ir
🌸هركس كه ندارد به جهان مهر تو در دل 🌸حقّا كه بود طاعت او ضايع و باطل... 🔸اى سرور اولياء ع! اين محبّت توست كه سبب قبولى طاعات است. دل آن كس كه از ولايت و محبّتت تهى گشت، چه طاعت و عملى مى تواند داشته باشد، تنها عبادات او مشقّتى است كه بر خود نهاده‏. 🔸اى علىّ! محبتت در دل ما ازلى است، چگونه مى شود آن را ناديده گرفت. از جان خود مى توان گذشت، ولى از محبّت تو خير. 🔸 اى علىّ ع! تو نه چنانى كه توان وصف تو به جمال و كمال ظاهر و باطن نمود، مقام و منزلتت را جز خدا و رسولانش و رسول اكرم و فاطمه و فرزندانش (ص) نتوانند ستود. 🔸 تنها نجات [ما] در اين جهان و جهان ديگر دست تولّى به دامن علىّ عليه السلام زدن و فرمان او بردن است . ✍️برگرفته از شرح غزل 379 حافظ (نسخه قدسی)، آیة الله سعادت پرور (قدس سره)🌱 https://eitaa.com/Nedayesaadat https://ketabrah24.ir
12.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ بیان دو حدیث از امیرالمؤمنین علیه السلام توسط فقیه عارف حضرت آیت الله سعادت پرور (قدس سره) امیرالمومنین علیه السلام می فرمایند: «سکر الغفلة و الغرور ابعد افاقة من سکر الخمور ؛ مستی غفلت و غرور از مستی شراب طولانی تر است» در حدیث دیگری می فرمایند: الشَّرُّ كامِنٌ في طَبيعَةِ كُلِّ أحَدٍ، فإن غَلَبَهُ صاحِبُهُ بَطَنَ، و إن لم يَغلِبْهُ ظَهَرَ ؛ بدى در نهاد هر فردى نهفته است . اگر انسان بر آن چيره شد ، همچنان در نهان مى ماند و اگر چيره نشد ، آشكار مى شود . منبع روایات : غررالحکم و درر الکلم https://eitaa.com/Nedayesaadat https://ketabrah24.ir
🏴حضرت زينب- عليها السّلام- در مدخل شهر كوفه، خطبه ‏اى ايراد نمود. 🏴 راوى گفته: آن روز، زينب، دختر علىّ- عليه‏السّلام- را ديدم كه ... به مردم اشاره كرد كه ساكت شويد، پس نَفَس‏ها برگشت و زنگ [مركب‏ها] از كار افتاد. 🏴 سكوت ناگهانى مردم و خاموش شدن صداى زنگ‏ها، با اشاره‏ ى حضرتش كه: «أَنِ اسْكُتُوا»،جز تصرّف ولايى حضرت زينب، چه مى ‏تواند باشد، واگر شخصيّتى مثل حضرت زينب- عليها السّلام- به آثار «حديث قرب نوافل» كه مى ‏فرمايد: «وَ لِسانَهُ الّذى يَنْطِقُ بِهِ.» نرسيده باشد، ديگر چه كسى غير از معصوم مى ‏تواند برسد! 🏴شروع خطبه با جمله‏ ى‏ «أَلْحَمْدُ للَّهِ وَ ...» بعد از آن همه گرفتارى، تنها لفظِ بدون معنا نيست؛ بلكه اظهار «مافى الضّمير» است... 🏴 وقتى اين كلام به تنهايى استعمال شود، مراد توحيد خالص، در فعل و صفت و اسم و ذات است. يعنى شخصِ عارف، با اين كلام، ستايش را در تمام امور (فعل و صفت و اسم و ذات) مخصوص حقّ سبحانه قرار مى ‏دهد، و خلاصه، همه ‏ى چيزها و كمالات را به او، و از او، و به سوى او مشاهده مى ‏كند، خواه امور به سود وى؛ و يا به ظاهر به ضررش باشد. و به اين ترتيب، در آرامش كامل است؛ اگر چه به ظاهر و به اقتضاى عالم بشرى و يا وظيفه، كلامى از او صادرشود، و يا اظهار ناراحتى كند. 📚برگرفته از کتاب 🌱 http://eitaa.com/nedayesaadat
حضرت آیة الله سعادت پرور (قدس سره): 🔹اگر جهت معنوى انسان، بر جهت مادّى و جهل او غالب گردد، عيب‏ هاى او ظهور پيدا نمى‏ كند. 🔹 برعكس، اگر انسان به جهت معنوى خود توجّه ننمايد و خود را نسازد و همواره از خلقت خاكى خويش و خواسته ‏هاى آن پيروى نمايد، عيوبش عالم را به فساد مى ‏كشد، همان گونه كه شاهد آن هستيم. 📚برگرفته از شرح معارف ادعیه https://eitaa.com/Nedayesaadat https://ketabrah24.ir
ديد مجرّد براى ديدار مجرّد 💠 آن كه در منظر اعلى است، ممكن نيست ديده نشود، پس بايد هر ديده اى او را ببيند و آن نيست؛ مگر به ديده ى دل و نور ايمان و اگر فرموده شده: «لا تُرى»، ديد ظاهر مراد است . 📘برگرفته از کتاب شرح معارف ادعیه https://eitaa.com/Nedayesaadat https://ketabrah24.ir