💢فراخوان جذب خادم افتخاری درستاد نماز جمعه زرند💢
✅علاقه مندان میتوانند با ورود به کانال ستاد نمازجمعه وباورود به لینک
https://eitaa.com/namazjomeh_zarand/244
مشخصات خود را جهت فعالیت وارد کنند
🇮🇷ستاد نمازجمعه شهر زرند
📡ندای زرند در تلگرام 👇
🆔https://t.me/p_nedayezarand
📡 واتساپ ندای زرند 👇
https://chat.whatsapp.com/B68dQwG8XPgFJ6ltpBxhIp
📡 ندای زرند در #ایتا👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/971374624Cfc80be5cd9
📡 ندای زرنددر #سروش👇
splus.ir/p_nedayezarand
📡ندای زرند در #اینستاگرام👇
https://instagram.com/nedayezarand?igshid=71q2kqvqnjn5
📡 لینک جدید ندای زرند درروبیکا👇
https://rubika.ir/p_Nedayezarand402.
همه دعوتید
🚶♂همایش پیاده روی خانوادگی
📅 زمان: جمعه ۱۲ آبان ۴۰۲
🕰ساعت شروع 6 صبح
🏝مکان حرکت: ۱)میدان ابراهیم آباد وامامزاده خواجه ابورضا(ع)
۲)سه راه امام علی(ع) بهاءآباد به سمت آستان مقدس امامزاده خواجه ابورضا(ع)
🕌مکان برگزاری مراسم سالن مهدیه ولیعصر آستان مقدس امامزاده خواجه ابورضا (ع)مطهرآباد
از مسیر های زرند
روستای عزیزآباد، فیروزآباد،ابراهیم آباد ،فتح آباد علیا ،بهاءآباد ،عبدل آباد به همراه برنامه های شاد مانند موسیقی زنده و طنز
🎼 با هنرمندی خواننده محبوب شهرمان آقای اسماعیل ایزدی
🎭و با هنرمندی کمدین صداسیما آقای غیاثی معروف به(اقاماشاالله)از کرمان
🎤با اجرای مرد همیشه خندان آقای رستمی
🎗 به همراه جوایز ارزنده🎗
💹 با همکاری اداره ورزش ،فرمانداری، بخشداری؛ هئیت ورزش همگانی زرندو استان کرمان،هئیت ورزشی روستایی و بازیهای بومی و محلی استان کرمان و دهیاری و شورای اسلامی مطهرآباد،فیروزآباد،ابراهیم آباد،بهاءآباد وآستان مقدس خواجه ابورضا(ع)
📡ندای زرند در تلگرام 👇
🆔https://t.me/p_nedayezarand
📡 واتساپ ندای زرند 👇
https://chat.whatsapp.com/B68dQwG8XPgFJ6ltpBxhIp
📡 ندای زرند در #ایتا👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/971374624Cfc80be5cd9
📡 ندای زرنددر #سروش👇
splus.ir/p_nedayezarand
📡ندای زرند در #اینستاگرام👇
https://instagram.com/nedayezarand?igshid=71q2kqvqnjn5
📡 لینک جدید ندای زرند درروبیکا👇
https://rubika.ir/p_Nedayezarand402.
11.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی
🎥 دانش آموزان دبستان شهید یزدانی زرند با اجرای مراسم زیبا و نمادین فریادعروسکها ،حمایت خود را از کودکان مظلوم غزه اعلام نمودند
📡ندای زرند در تلگرام 👇
🆔https://t.me/p_nedayezarand
📡 واتساپ ندای زرند 👇
https://chat.whatsapp.com/B68dQwG8XPgFJ6ltpBxhIp
📡 ندای زرند در #ایتا👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/971374624Cfc80be5cd9
📡 ندای زرنددر #سروش👇
splus.ir/p_nedayezarand
📡ندای زرند در #اینستاگرام👇
https://instagram.com/nedayezarand?igshid=71q2kqvqnjn5
📡 لینک جدید ندای زرند درروبیکا👇
https://rubika.ir/p_Nedayezarand402.
6.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 // کودکان و نوجوانان ظلم ستیز روستای فتح آباد علیای زرند طی آئینی باشکوه حمایت خود را از کودکان مظلوم غزه اعلام نمودند
#ما_در_کنار_کودکان_غزه_هستیم
#تربیت_کودک
#فلسطین_مظلوم
#کودکان_غزه
📡ندای زرند در تلگرام 👇
🆔https://t.me/p_nedayezarand
📡 واتساپ ندای زرند 👇
https://chat.whatsapp.com/B68dQwG8XPgFJ6ltpBxhIp
📡 ندای زرند در #ایتا👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/971374624Cfc80be5cd9
📡 ندای زرنددر #سروش👇
splus.ir/p_nedayezarand
📡ندای زرند در #اینستاگرام👇
https://instagram.com/nedayezarand?igshid=71q2kqvqnjn5
📡 لینک جدید ندای زرند درروبیکا👇
https://rubika.ir/p_Nedayezarand402.
11.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#یک_لقمه_غذای_سنتی_ساده
🍵 #قاتق_بنه
مرحله اول: کوبیدن بنه
ابتدا بنه ها را داخل هاون ریخته و خوب بکوبید و یا می توانید آسیاب کنید سپس چند قاشق آب جوش به بنه اضافه کنید تا روغن آن خارج شود و کمی ورز بدید تا روغن آن کاملا خارج شود.
مرحله دوم: صاف کردن بنه
بقیه آب جوش را به بنه ها اضافه کنید و هم بزنید سپس از یک صافی کمک بگیرید تا پوست بنه ها از مغز و آب جدا شود.
مرحله سوم: پخت قاتق بنه
پیاز را نگینی یا خلالی ریز خرد کنید و داخل تابه کمی تفت دهید تا سبک شود سپس به آن زردچوبه و نمک و فلفل سیاه و نعنا اضافه کنید و هم بزنید سپس مایع صاف شده آب بنه را اضافه کنید و صبر کنید به جوش بیاد وقتی به جوش آمد قاتق بنه ما حاضر است.
برای چاشنی این غذا ،میتوان باتوجه به ذائقه اعضای خانواده از رب انار یا کشک استفاده نمود. نوش جان😋😍❤️
📚ضرب المثل زرندی
✍ به قلم نویسای استاد اندیشمند سرکار خانم #مریم_متصدی_زاده
♦گوشت هایش مال شما، استخوان هایش مال ما!
(گوشتاش اَ شما،استخوناش اَ ما)
متاسفانه این اصطلاح توسط والدینی که تنبیه بدنی را یک شیوه کارآمد در پیشرفت تربیتی و تحصیلی فرزند خود میدانند؛بکار میرود.
آنها بابکاربردن این ضرب المثل به
مربیانتعلیم و تربیت( معلم یا مدیر مدرسه)،از ایشان می خواهنددر بحث تعلیم و تربیت فرزندشان،از روش های سختگیرانه استفاده نمایند.
یا بابیان این اصطلاح به مربیان می گویند شما آزادهستید هر کاری انجام بدهید تا فرزند من درس رابفهمد.(برای فرو کردن مطالب درسی به مغز دانش آموز، معلم اجازه هر کاری را دارد)
کوشش اولیاء و مربیان بر این است که بچه هایی بااخلاق و متعادل تربیت کنند هدف از تربیت نیز رسیدن به کمال و به ثمر نشستن نصایح و آموزش ها، پس از طی زمانی معین است. لذا هر آنچه در مدرسه و یا در خانه توسط والدین آموخته می شود دارای هدفی واحداست. تمام فعالیت ها، تمام وسائل و حتی تمامی کوشش ها و زحمات اولیاء و مربیان برای دانش آموز و تربیت اوست
تنبیه بدنی یکی از روشهای تربیت و فرزندپروری سنتی است که بسیاری از والدین و بزرگسالان برای تربیت کودک خود آن را به کار میبردند.
متاسفانه همچنان والدین و افرادی وجود دارند که طرفدار تنبیه بدنی هستند و آن را کارساز میدانند! اما مساله مهم این است که اثرات تنبیه بدنی بر کودکان بسیار بیشتر و مخربتر از آن چیزی است که فکر میکنید.
در واقع اگر بخواهیم درباره تاثیر تنبیه بدنی بر کودک صحبت کنیم، باید بگوییم با هر بار انجام آن، حتما منتظر عواقب تنبیه هم بمانیم.
هیچ والدی تمایل ندارد که به فرزند خود ضربهای وارد کند یا به او آسیب برساند. اما گاهی به دلایل گوناگون که مهمترین آنها ناآگاهی و اطلاعات کم است، این اتفاق رخ میدهد. بنابراین بهتر است در زمینه پرورش و تقویت سلامت روان خود و فرزندتان حرکت کنید و در این مسیر شیوههای صحیح فرزندپروری را هم بیاموزید.
در فرهنگ ما ، معلم دارای قداست خاصی است حفظ حرمت این ارزش در اصل حفظ ارزشهایی همانند معنویت رابطه معلمی و شاگردی خواهد بود. بکارگیری تنبیه بدنی در امر تعلیم و تربیت یکی از عواملی است که می تواند بر تیرگی روابط معلم و متعلم بیانجامد . و به جای اینکه شاگرد به معلم عشق بورزد و او را برتر از هر کس تصور کند؛ کینه او را در دل جای می دهد. از سوی دیگر با توجه به نظر علما و دانشمندان تعلیم و تربیت، تحقیقاتی را که انجام داده اند بین تنبیه بدنی و پرخاشگری ، افسردگی و افت تحصیلی رابطه مستقیم وجود دارد. بدیهی است که در صورت حذف این عامل از پیکره تعلیم و تربیت ناهنجاری های مشکلات فوق نیز رو به کاهش خواهد گذاشت.
صحبت با ترک تحصیل کنندگان می تواند وسیله ای مناسب برای روشن شدن بخش عظیمی از علت های ترک تحصیل یا افت تحصیل باشد. عده ای زیادی از آنان عدم رغبت یا ترک تحصیل خود را ناشی از توهین و تحقیر یا کتک کاری از طرف معلمان زمان تحصیل خود می دانند.این روش نادرست، روابط لطیف و معنوی معلم و شاگرد را به کینه و کدورت تبدیل می کند.
سلامتی، تندرستی و نشاط داشتن از حقوق و نیازهای اولیه هر کودکی است که باید برای حفظ و ارتقای آن به طور مداوم برنامهریزی شود. این موضوع در نظام تعلیم و تربیت، اهمیت بیشتری پیدا میکند؛ زیرا کودکان به طور معمول یکسوم از زندگی خود را در مدارس به سر میبرند.
سوءرفتار با کودکان در مدرسه، به آسیبهای جسمانی و روانی، رفتارهای خشونتآمیز در روابط مدرسه با دانشآموز گفته میشود که منجر به صدمات روانی، اجتماعی، شناختی و جسمانی بر دانشآموز میشود. مصادیق این سوءرفتارها شامل: استفاده از اظهارات و کنایههای تحقیرآمیز به دانشآموز، عبارات تهدیدآمیز، تمسخر دانشآموز، نادیدهگرفتن و منزوی کردن، ترساندن، فریاد زدن، مجازات کردن، تنبیه بدنی، ایجاد زخم، شکستگی و ... است.
سوءرفتار با دانشآموزان در مدارس تأثیرات منفی و درازمدتی بر سلامت روانی آنها دارد، لذا به منظور ارتقای سلامت دانشآموزان، مقابله جدی با این پدیده هم از سوی مسئولان و هم جامعه و والدین نیاز است.
📓 ضرب المثل درمانی
طرحی ارزنده در بیان نکات تربیتی_مشاوره ای پیرامون ضرب المثل زرندی ارائه شده
*پیامدهای تنبیه بدنی کودکان:
تاثیر تنبیه بدنی بر کودکان آنقدر مخرب است که اگر نسبت به آنها آگاه باشید، هرگز کودک خود را تنبیه بدنی نمیکنید. مهمترین عوارض تنبیه بدنی کودکان را میتوان در موارد زیر جستوجو کرد:
*از بین رفتن اعتمادبهنفس:
اولین تاثیر تنبیه بدنی بر کودکان ار بین رفتن اعتمادبهنفس در آنهاست. کودک پس از آنکه مورد تنبیه بدنی و فیزیکی قرار میگیرد، تا مدتهای طولانی حس اعتماد به خودش را از دست میدهد و حس ناامنی و ترس را نسبت به اطرافیان خود تجربه میکند.
*محرومیت از استقلال فردی:
در واقع او همیشه تصور میکند که باید فرد مطیعی باشد و از خودش هیچ اختیار و استقلالی ندارد.
*بروز اضطراب و استرس:
کودک برای انجام هر کاری استرس و اضطراب را تجربه میکند و دائما از مورد تنبیه بدنی قرار گرفتن هراس دارد.
*احساس رهاشدگی:
تنبیه بدنی علاوه بر ترس و نگرانی یک احساس تنهایی فزاینده را به کودک منتقل میکند. کودک دائما احساس تنهایی، بیپناهی و رهاشدگی دارد که پایدار ماندن این حالت و ادامه یافتن آن، مشکلات بسیار زیادی را در بزرگسالی برای او ایجاد میکند.
*بروز رفتارهای تهاجمی و خشونتآمیز:
اغلب کودکانی که تنبیه بدنی را تجربه میکنند، عموما این رفتار و خشونت را از والدین خود میآموزند و آن را به عنوان یک رفتار همیشگی و راهحلی برای مسائل مختلف به کار میگیرد. این رفتار پرخاشگرانه را نسبت به هر کسی و خصوصا همسالان خودش اعمال میکند و به مرور زمان این رفتارها در او تقویت میشوند.
*عدم یادگیری روشهای حل مسئله:
حل مسئله یک توانایی بسیار مهم در کودک است که باید آن را در سالهای ابتدایی زندگی خود بیاموزد و این توانایی و مهارت را در خود تقویت کند. با انجام تنبیه بدنی این توانایی در کودک شکل نمیگیرد و یا بسیار ضعف میشود. در نتیجه کودک میآموزد که هر مشکلی را با خشونت، پرخاش و کتککاری حل کند.
همین مسئله قادر است در بزرگسالی از کودک فرد بزهکاری را بسازد که مدام درگیری ایجاد میکند و مسائل را بدون منطق و با دعوا پیش میبرد.
*ایجاد آسیب جسمی:
بروز آسیبهای جسمی، ضربه، خونریزی، شکستگی و در موارد شدیدتر،مرگ
*عدم یادگیری مهارتهای اجتماعی :
کودکی که با تنبیه روبهرو است مهارتهای اجتماعی و روابط میان فردی را یاد نمیگیرد. به همین دلیل در برقراری ارتباط با افراد دیگر بسیار ناقص عمل میکند.
ادامه ضرب المثل درمانی
تنبیه چیست؟
به انجام یک محرک آزاردهنده برای کاهش یک رفتار نامطلوب یا از بین بردن آن، تنبیه میگویند. به زبان ساده زمانی که شما رفتار نامطلوبی را از سوی کسی میبینید، گاهی برای از بین بردن آن رفتار و کاهش آن، دست به رفتارها و اعمالی میزنید که برای فرد مقابل آزاردهنده هستند. این کار در واقع راهی برای جلوگیری از تکرار آن است.
باید گفت تنبیه در معنای عام آن یک کار منفی و مخرب نیست و اتفاقا در بعضی از موارد در روشهای تربیتی لازم و ضروری است.
از دیدگاه روانشناسی، تنبیه انواع گوناگونی دارد که بهکارگیری هر یک از این انواع در شرایط خاصی لازم است. باید این نکته را هم در نظر بگیرید که هریک از این انواع باید طبق ترتیب خاصی اعمال شوند که هم تاثیرگذار باشند و هم کودک را دچار هیجانات و مشکلات روانشناختی نکنند. از جمله انواع تنبیه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
*تذکر غیرمستقیم:
اولین نوع تنبیه تذکر غیر مستقیم به کودک است. برای مثال زمانی که کودک برای اولین بار کار اشتباهی را مرتکب میشود، والدین باید به شکل غیر مستقیم و بدون کلام او را متوجه کار اشتباه خود کنند. مثل اخم کردن یا روی برگرداندن.
*تغافل:
با ادامه یافتن یک کار اشتباه از سوی کودک، بهتر است والدین از اشتباه او چشمپوشی کرده و با تظاهر به ندیدن، رفتار کنند.
*نصیحت:
زمانی که والدین یک رفتار ناخوشایند یا فعالیت ناشایستی را برای بار چندم از سوی کودک خود میبینند، بهتر است به نصیحت روی بیاورند. تذکر دادن اشتباه به کودک به صورت زبانی و همراه
با نرمش و محبت در بسیاری از موارد تاثیرگذار است.
*تذکر مستقیم:
اگر کودک همچنان به رفتار اشتباه و نابهنجار خود ادامه داد، والدین باید به تنبیه از طریق تذکر مستقیم روی بیاورند. تذکر مستقیم به کودک باید به این صورت باشد که کودک متوجه شود؛والدین از رفتار او ناراحت هستند. پدر یا مادر باید از کودک بخواهند که به رفتار نادرست خودش پایان دهد. فراموش نکنید که به هیچ عنوان نباید کودک را تحقیر کرد و تذکر مستقیم را همراه با سرزنش و تخریب شخصیتی به کار برد.
*قهر کوتاه مدت:
زمانی که کودک به رفتار اشتباه خود اصرار میکند و هیچکدام از روشهای پیشین در ترک فتار او کارساز نیست، والدین میتوانند کودک را از طریق قهر غیرمستقیم تنبیه کنند.
این قهر نباید بیش از دو یا سه ساعت طول بکشد. در این مدت والدین باید به کودک این فضا راه بدهند که درباره رفتار و عملکرد خود فکر کنند.
*اخطار دادن:
در مرحله بعدی، زمانی که رفتارهای نادرست با تکرار زیاد از سوی کودک همچنان ادامه یافت، والدین باید از تنبیه اخطار دادن استفاده کنند. در این تنبیه والدین باید به صورت مستقیم به کودک اخطار داده و او را درباره محروم شدن از مسائلی که دوست دارد، آگاه کنند.
فراموش نکنید که اخطار را درباره مسائلی که کودک به آن علاقه دارد به او ابراز کنید و توجه کنید که این اخطار قابلیت اجرایی شدن داشته باشد. برای مثال به او بگویید که به مدت یک روز نمیتواند با اسباببازی مورد علاقه خودش بازی کند یا از تماشای کارتون محبوبش محروم میشود.
*اعمال تنبیه:
در آخر، زمانی که هیچکدام از روشهای بالا برای متنبه شدن کودک بیفایده بود، نوبت به اعمال تنبیه میرسد. یعنی والدین باید اخطارهای خود را عملی کنند. یادتان باشد که این مرحله را به شیوه تاثیرگذاری اجرا کنید تا برای کودک عادی نشود.
*اگر هیچکدام از روشهای تنبیهی درست، موثر نبود چه کنیم؟
در پاسخ به این سوال باید گفت اگر واقعا تمامی روشهای صحیح تنبیهی را به کار گرفتید اما واقعا به پاسخ درستی نرسیدید، باز هم نباید به سراغ تنبیه بدنی کودک بروید.
در بسیاری از موارد رفتارهای نابهنجار کودک نشان از یک مشکل اساسیتر دارد و خیلی اوقات تشخیص آن به سادگی ممکن نیست. در این شرایط نیاز به حضور یک فرد متخصص در زمینه کودک احساس میشود. بنابراین اگر از هر راه و روشی برای پرورش فرزند خود استفاده کردید و به نتیجه مطلوبی نرسیدید، به جای روی آوردن به تنبیه بدنی، از یک مشاور کودک کمک بگیرید.
وجود یک مشاور متخصص کودک به خوبی کمک میکند که ریشه رفتارها و مشکلات کودک را پیدا کنید و بیماریهای روانشناختی احتمالی را در او تشخیص دهید.
برای مثال تنبیه بدنی کودک بیش فعال بدون آن که بدانید کودک مبتلابه بیش فعالی است، اختلال او را تشدید میکند.
📝 حکایت درمانی ضرب المثل زرندی ارائه شده
خاطره از آن معلم عزیزی که معلم مهر بود!
بوسه بر دست آن معلمی که در دنیای خشونت و شلاق و تنبیه، مهر را به من آموخت. خاطره ای از یک معلم واقعی!
صبح زمستان در هوای سرد کویر بادست های یخ زده و ترک خورده و گوشهایی که اززیر کلاه بیرون آمده و کبود وکرخت شده بود به مدرسه میرفتم. به یاد ندارم چرادیرم شده بود؟فقط شلاق معاون و مدیر مدرسه(مدیرهمیشه شلاقی که اسب رامیزنند دردست داشت هرچند ندیدم کسی رابزندولی معاون به خوبی میزد هم سیلی و هم شلاق و هم باخط کش و.....)جلوی چشمم بود. کمترین تنبیه قابل تصوربرای تاخیر صبحگاهی سیلی محکمی بود که ناظم نه چندان متعهدمان بیرحمانه برگونه ما می زد.بدنیست بدانید که فلک کردن(بچه هارادمربرروی نیمکت می خواباندند و باشلاق ضرباتی چند برباسن آنها میزدند)و تنبیه بدنی امری عادی بود.بعضا باخط کش یاشلاق برکف دستمان میزدند به نحوی که تاچندساعت دستمان کرخت بود کمترین تنبیه این بود که مداد رابین انگشتان دستهای کودکانه مان قراردهند و دوانگشت رافشاردهند تا فریادمان ازدرد استخوان به آسمان برسد. و البته من که درکلاس سوم ابتدایی درس میخواندم و هم درسم خوب بود و هم ترسو و آرام بودم و بنابراین کمتر کتک میخوردم بعلاوه این که مرحوم پدرم رئیس انجمن خانه و مدرسه بود و درشهر سری توی سرهاداشت و این عامل هم در امنیت من موثر بود.وارد مدرسه شدم ازدست مستخدم دررفتم،خوشبختانه مدیر و ناظم نبودند و بچه هاسرکلاس مشغول درس.باخوداندیشیدم که ازدست هرکس دررفته باشم از دست معلم، کتک حسابی نوش جان خواهم کرد.آقا اجازه؟........وارد کلاس شدم. معلم مان گفت؛ چرادیر آمدی؟ بهانه یادلیلم راتوضیخ دادم .گفت خیلی یخ زده ای پسر!دستکشهای بافتنیش رابه دستهای من پوشاند، دستان کوچکم رابربخاری"بخاریهای نفتی آهنکارقدیمی" قرارداد و هی جابجا میکرد که هم دستکش نسوزد و هم دستم گرم شود و مرتب دستان نیمه گرمم رابرصورتم وگوشهایم قرار میداد تاصورت و گوشهای یخ زده هم گرم شود........وقتی اطمینان پیداکرد که خوب گرم شده ام گفت برو و بنشین.......هیچگاه محبت پدرانه این معلم رافراموش نخواهم کرد.مدرسه من درمحله ای فقیر نشین بود وجایزه گرفتن درمدرسه از موارد نادربود. بعضا مدادهای نصفه و نیمه پیداشده بچه هارابه دانش آموزان ساعی جایزه میدادند مگر این که پدروماد مداد پاک کن یامدادتراشی رابه معلم بدهند تا به فرزندشان هدیه دهد.یک روز موضوع انشا این بود" یک روزبرفی"، و پدران باید انشا راتقریر میفرمودند تا ماتحریر کنیم ومن تقریرات پدرراباب میل خودم نیافتم و گفتم"شما انشاءبلد نیستید!"پدرصبورانه بالبخندی فرمودند که خوب خودت بنویس و من نوشتم......انشای منطقی پدررابه انشای توصیفی خودم تبدیل کردم و فردای آن روز سرکلاس خواندم.آقامعلم. دستش رابه جیبش برد و خودنویس شخصی اش ( درآن دوران خودنویس خیلی قیمت داشت و از آرزوهای ماداشتن خودنویس بود) به من جایزه داد. حرفش این بود " این جایزه مربوط به آن قسمتهایی از انشا هست که خودت نوشتی"......محبتهای بی دریغ این معلم باعث شده بود که دانش آموزانش شکوفایی کم نظیری داشته باشند.
یاداین عزیز گرامی باد و انشاالله معلمین ما مثل همیشه،معلمین لبخند و مهر وایجاد انگیزه و آموزش صحیح باشند.