eitaa logo
نکات‌آموزشی‌و‌پژوهشی(نگارِهشتم)
535 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
73 ویدیو
155 فایل
به‌نام‌خدا ♻️نکات آموزشی‌وپژوهشی 🌐ترجمه ❌انتشار مطالب‌بدونِ‌ذکرنشانی‌کانال‌مجازنمی‌باشد ✅دانشجوی‌دکتری‌ علوم‌ قرآن‌ و حدیث ✅️کارشناس‌‌ارشدمترجمی‌زبان‌انگلیسی ✅️پژوهشگرقرآن‌واستشراق ✅️صدوق‌پژوه سیّده فرناز اتّحاد راه‌ارتباطی: @s_f_ettehad
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠انجمن علمی دانشکدهٔ علوم قرآنی مشهد برگزار می کند: ❇️کارگاه آموزشی:برای امتحان پایان ترم،چگونه و از کجا شروع کنم؟ ⚜ارائه دهنده:سیده فرناز اتحاد(دانشجوی دکتری علوم قرآن و حدیث،مدرس و پژوهشگر دانشگاه) ⏰زمان برگزاری:پنج شنبه ۱۳ دی ماه،ساعت ۲۰ 🔗لینک حضور: Https://meet.quran.ac.ir/mashhad ༺ ✧ ༻༺ ✧ ༻༺ ✧ ༻ 💎انـجمـن علــمی، نگاهیـــے نو بـــہ اندیــشـہ ورزیــدن 🆔@anjomanelmiquran110 🆔@negarehashtom 🌐http://quranicsociety.blog.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرآن کریم.docx
398.4K
گاهی لازم است در متنی، عبارتی قرآنی درج کنید یا آیه‌ای در متنی آمده که باید بررسی‌اش کنید. 🔹دو نکتۀ بسیار مهم: ۱. هرگز به حافظۀ خودتان اعتماد نکنید. قطعاً موجب خطا می‌شود و این خطاها هم از نوع نابخشودنی است. ۲. هرگز خودتان اعراب‌گذاری نکنید. هم اذیت می‌شوید و هم قطعاً خطا خواهد داشت. فقط کپی‌پیست کنید. 🔸برای بررسی صحت حروف‌چینی آیه یا درستی اعراب‌گذاری آن، فقط و صرفاً به وبگاه زیر مراجعه کنید و متن آیه را فقط کپی کنید و هرگز خودتان تایپ نکنید: quran.inoor.ir 🔻نکته: ۱. در این وبگاه، سه رسم‌الخط برای قرآن وجود دارد. فقط و فقط از رسم‌الخط «ساده» استفاده کنید. ۲. برای ترجمه هم که ترجمۀ ملکی (ملکی، علی) را توصیه می‌کنم. این ترجمه را محمدمهدی باقری از مؤسسۀ «ویراستاران» ویرایش کرده. 🔹برای‌اینکه کارتان راحت شود، متن قرآن را که از محصولات این شرکت کپی شده، داخل یک فایل ورد تقدیم می‌کنم. 🔻نکته: ۱. فونتش Scheherazade است. ۲. کاف و یا در این فایل عربی است. 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸 ❇️نگارِهشتم؛آموزش و پژوهش زیرِسایه‌‌ی امام رئوف 🆔@negarehashtom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فونت Scheherazade👆👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻 اللّهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا الْمُرْتَضَى الاِمامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ وَ حُجَّتِکَ عَلى مَنْ فَوْقَ الاَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرى الصِّدّیقِ الشَّهید✨ صَلاةً کَثیرَةً تامَّةً زاکِیَةً مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً کَاَفْضَلِ ما صَلَّیْتَ عَلى اَحَدٍ مِنْ اَوْلِیائِکَ 🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸 ❇️نگارِهشتم؛آموزش و پژوهش زیرِسایه‌‌ی امام رئوف 🆔@negarehashtom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تحلیلی بر رابطه استاد و شاگردی شیخ صدوق و شیخ مفید چکیده اختلافات و مكتب فكری قم و بغداد،از مسایل مهم و بحث‌برانگیز از قرن چهارم هجری تاكنون است.شیخ صدوق و شیخ مفید به عنوان دو چهره‌ اصلی این‌دو مكتب،در فعالیت‌های علمی متقابل،نقش‌آفرینی می‌کردند.اختلاف‌نظرهای فراوانی میان این دو عالم امامی از طرف صاحب‌نظران و محققان،گزارش شده است.سطح اختلاف‌های گزارش‌شده،گاه جزیی و گاه مهم و کلی است.مطالعه‌ متون برجای‌مانده از این دو دانشمندشیعی،پرسش‌های فراوانی را درذهن پ‍ژ‍وهشگر ایجاد می‌كند.از آن جمله این‌كه با توجه به شاگردی شیخ مفید برای شیخ صدوق،چرا چنین اختلاف و تقابل قابل توجّهی، بین آن‌دو وجود دارد؟نکتۀ دیگر ادبیات حاكم بر بحث‌ها است که مملو از درشتی در خطاب‌ها و تعبیرها است تا حدّی که گاه به اتهام‌های علمی نیز می‌انجامد.به راستی اگر شیخ مفید–به معنای واقعی-شاگرد شیخ صدوق و متون برجای‌مانده، نوشتۀ او است،چرا چنین ادبیات اختلافی و تعارضی بین ایشان وجود دارد؟. 💠مجله مطالعات تاریخی قرآن و حدیثنویسندگان: دکتر سیّد محسن موسوی(دانشیار و عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران) سیّده فرناز اتحاد(دانشجوی دکتری دانشگاه مازندران) 💻دسترسی به اصل مقاله https://sanad.iau.ir/Journal/qhs/Article/1130114 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸 ❇️نگارِهشتم؛آموزش و پژوهش زیرِسایه‌‌ی امام رئوف 🆔@negarehashtom 🆔@drsmma55