eitaa logo
نکات‌آموزشی‌و‌پژوهشی(نگارِهشتم)
442 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
72 ویدیو
155 فایل
به‌نام‌خدا ♻️نکات آموزشی‌وپژوهشی 🌐ترجمه ❌انتشار مطالب‌بدونِ‌ذکرنشانی‌کانال‌مجازنمی‌باشد ✅دانشجوی‌دکتری‌ علوم‌ قرآن‌ و حدیث ✅️کارشناس‌‌ارشدمترجمی‌زبان‌انگلیسی ✅️پژوهشگرقرآن‌واستشراق ✅️صدوق‌پژوه سیّده فرناز اتّحاد راه‌ارتباطی: @s_f_ettehad
مشاهده در ایتا
دانلود
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻 اللّهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا الْمُرْتَضَى الاِمامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ وَ حُجَّتِکَ عَلى مَنْ فَوْقَ الاَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرى الصِّدّیقِ الشَّهید✨ صَلاةً کَثیرَةً تامَّةً زاکِیَةً مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً کَاَفْضَلِ ما صَلَّیْتَ عَلى اَحَدٍ مِنْ اَوْلِیائِکَ 🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸 ❇️نگارِهشتم؛آموزش و پژوهش زیرِسایه‌‌ی امام رئوف 🆔@negarehashtom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍نگارش چکیده 📄چکیده یکی از مهمترین بخش‌های یک مقاله خوب است و در واقع می‌تواند شناسه کار شما باشد، بنابراین باید ساختار درستی داشته باشد معمولا ساختار چکیده به شکل زیر است: 📍در یک جمله انگیزه و بیان مسئله داشته باشید و پس از آن هدف خود از انجام پژوهش را در یک جمله بیان کنید. 📍سپس در دو جمله، روش/رویه و در نهایت راهکارهای خود را بیان کنید. 📍در یک جمله نیز آنچه که از این مقاله به دست آوردید را بیان کنید و در نهایت نتیجه‌گیری خود را بیان کنید. 📍به طور کلی یک چکیده باید ۲۵۰ کلمه باشد، اما این تعداد در ساختار پلتفرم‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد. ⏳پس از بخش چکیده، شما کلمات کلیدی را مشاهده خواهید کرد که معمولا کلماتی است که به مخاطب نشان می‌دهد که در این مقاله به چه مفاهیم پایه‌ای پرداخته شده است. و بهتر از کلّی به جزئی نوشته شود. 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸 ❇️نگارِهشتم؛آموزش و پژوهش زیرِسایه‌‌ی امام رئوف 🆔@negarehashtom
💢چهارده نکته دربارۀ یادداشت‌نویسی رضابابایی ۱. وظیفه‌ای که پاراگراف در مقاله و کتاب دارد، در یادداشت بر عهدۀ جمله است؛ یعنی هر جمله‌ای دریادداشت، باید آن را یک قدم به جلو ببرد یا زمینه را برای پیشروی آماده کند. ۲. نویسندگان حرفه‌ای، به‌ویژه یادداشت‌نویسان، از همۀ وقت و هنر و توان خود استفاده می‌کنند که در ساده‌ترین و سرراست‌ترین شکل ممکن بنویسند و چندان به زیبانویسی و حواشی دیگر نمی‌اندیشند؛ زیرا می‌دانند که زیباترین جمله‌، ساده‌ترین جمله است. آنان مخاطبانشان را نابغه‌هایی فرض می‌کنند که چندان وقت و حوصلۀ درنگ در جملات و عبارات ندارند و می‌خواهند با نیم‌نگاهی که به نوشته‌ای می‌اندازند، مقصود نویسنده را دریابند و بگذرند. بنابراین هر جمله‌ای که مفهوم‌گیری از آن نیازمند بازخوانی باشد، یک امتیاز منفی برای آن یادداشت است؛ مگر برای تأمل بیشتر در معنای عمیق جمله. ساده‌نویسی، به دو شرط، بهترین شیوۀ نویسندگی است: ۱. به اسلوب نوشتار پایبند باشد و به دام گفتارنویسی مبتذل نیفتد؛ ۲. سادگی در عبارت‌پردازی بهانه‌ای برای سطحی‌نویسی و ابتذال علمی نشود. ۳. یادداشت‌نویسان حرفه‌ای تا به نکته‌ای یا زاویه‌ای نو یا بیانی جدید برای مطلبی کهنه دست نیابند، دست به سوی قلم نمی‌‌برند. ۴. صداقت، صراحت و صمیمت، سه رکن یادداشت‌نویسی است؛ زیرا هر چه قالب نوشتار کوتاه‌تر باشد، فاصلۀ نویسنده با خواننده کمتر است؛ بنابراین به صمیمت و صداقت بیشتری نیاز است. ۵. یادداشت، زنده‌ترین و به‌روزترین قالب نوشتاری است. تا می‌توان از این قالب نوشتاری باید در طرح مسائل فکری، فرهنگی و سیاسی روز استفاده کرد و بررسی‌های جامع‌ علمی را به قالب‌های دیگر، مانند کتاب و مقاله سپرد. ۶. در زمین بزرگ می‌توان خانه‌ای ساخت که از هیچ نقشه‌ای پیروی نمی‌کند؛ اما در زمین کوچک نمی‌توان. یادداشت هم به دلیل کوتاه بودن آن(نسبت به کتاب و مقاله)، بدون نقشه‌ای سنجیده و ظریف برای چینش و پیشبرد مطالب، در واقع یادداشت نیست؛ بخشی از یک مقاله یا کتاب است. ۷. پیشروی نویسنده در یادداشت دو گونه است: افقی؛ عمودی. در پیشروی افقی، نویسنده نکته‌ای را شرح و بسط می‌دهد و میان کانون و پیرامون در رفت‌وآمد است؛ اما در پیشروی عمودی، نویسنده از کانونی به کانوی دیگر می‌رود و به‌صورت پلکانی، یا از سطح به اعماق می‌رسد یا برعکس. هر یادداشت‌نویسی، در یکی از این دو روش مهارت بیشتری دارد. ۸. بر خلاف کتاب و مقاله، یادداشت‌نویسی باید پیوسته و در فاصله‌های کوتاه باشد؛ وگرنه رشتۀ ارتباط میان نویسنده و خواننده پاره می‌شود. یادداشت‌نویس‌ها، بیش از نویسندگان کتاب و مقاله، به خوانندۀ بالفعل نیاز دارند. ۹. یادداشت را پیش از انتشار باید چندین بار خواند و ویرایش کرد و اگر ممکن بود، غلط‌گیری و ویرایش آن را به دیگری سپرد؛ زیرا خطا و غلط در یادداشت بیش از کتاب و مقاله به چشم می‌آید. ۱۰. آن مقدار که یادداشت‌نویسی به مهارت در نویسندگی نیاز دارد، کتاب و مقاله ندارد. با نظر به تفاوت مؤلف و نویسنده، یادداشت‌نویسی هنر نویسندگان حرفه‌ای است؛ اما هر محققی می‌تواند قلم تألیف به دست بگیرد و کتاب و مقاله بسازد؛ هرچند که در نویسندگی مهارت نداشته باشد. ۱۱. در میان مهارت‌های نویسندگی، آنچه بیش از همه یادداشت‌ را خواندنی می‌کند، غنای واژگانی است. ۱۲. هیچ چیز به اندازۀ کلمات کم‌فایده و عباراتِ سزاوار حذف، یادداشت را زشت نمی‌کند؛ حتی اگر آن کلمات و عبارات زیبا باشند. ۱۳. اگر نوشتن کتاب و مقاله نیاز به دانش فراوان دارد، یادداشت‌نویسی نیازمند ذهن نکته‌سنج و قلم نکته‌گو است. ۱۴. یادداشت‌نویسی بر خلاف تألیف کتاب و مقاله، نه سود مادی(حق التألیف) دارد و نه اعتبار علمی می‌آورد. بنابراین یادداشت‌نویس نباید در بند نام و نان باشد. ۱۴۰۳/۰۸/۳۰ تلگرام | ایتا | سایت| 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸 ❇️نگارِهشتم؛آموزش و پژوهش زیرِسایه‌‌ی امام رئوف 🆔@negarehashtom
استادشبیری.mp3
9.26M
❇️ سلسله جلسات حدیث خوانی 💠 «کتاب الحجة» کافی شریف 🎙 استاد معظم آقای حاج سید محمد جواد شبیری 🔸خلاصه مباحث مطرح شده در این جلسه: ▫️مراد از اولوالعزم و آثار آن ▫️علت گرفتاری حضرت آدم علیه‌السلام ▫️تفاوت نبی و رسول ▫️محدَّث بودن حضرت زهرا علیهاالسلام 🗓چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۳ ✔️جلسه سوم 📍فاطمیه مدرسه عالی فقهی امام محمدباقر علیه‌السلام 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸 ❇️نگارِهشتم؛آموزش و پژوهش زیرِسایه‌‌ی امام رئوف 🆔@negarehashtom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠انجمن علمی دانشجویی دانشکده علوم قرآنی بجنورد برگزار می‌نماید: 📚 کارگاه علمی(جلسه سوم) دوره مقدّماتی آموزش مقاله‌نویسی (آشنایی با پایگاه اطلاعاتی؛ noormags) ⚜ارایه: سیّده فرناز اتّحاد (دانشجوی دکتری علوم قرآن و حدیث) ⏰زمان:پنج‌شنبه ۸ آذر، ساعت ۲۰ 💳هزینه ثبت نام سه جلسه: ۲۰هزارتومان آیدی جهت ثبت نام : @Niloofar8113 🔸به شرکت‌کنندگان درپایان دوره گواهی اعطا می گردد. پ‌ن:قابل توجّه؛ این جلسه آخرین جلسه از دوره مقدماتی می‌باشد. 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸 ❇️نگارِهشتم؛آموزش و پژوهش زیرِسایه‌‌ی امام رئوف 🆔@negarehashtom 🆔@anjomanoqboj
15.mp3
30.39M
🔴 صوت نشست شماره ۱۵، از سلسله نشست های تخصصی ترجمان نور 👈عنوان "معادل‌یابی واژگان قرآنی در ترجمه به زبان فارسی (۲)" 👈سخنران دکتر محسن تیموری 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸 ❇️نگارِهشتم؛آموزش و پژوهش زیرِسایه‌‌ی امام رئوف 🆔@negarehashtom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹️پژوهش دانشکده علوم قرآنی بجنورد با عنایت به اهمیت پژوهش محوری در بین دانشجویان مقاطع کارشناسی و به ویژه کارشناسی ارشد به مناسبت هفته پژوهش برگزار می‌نماید: نشست اول 💠معرفی پایگاه‌های اینترنتی در زمینه پژوهش ◾با ارائه: سرکار خانم سیّده فرناز اتّحاد (استاد مدعو دانشکده علوم قرآنی بجنورد؛ پژوهشگر) 🗓زمان برگزاری 🔴شنبه ۱۰ آذر، ساعت ۲۰ مجازی 🔗لینک شرکت: http://meet.quran.ac.ir/bojnurd ✅همراه با صدور گواهی حضور 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸 ❇️نگارِهشتم؛آموزش و پژوهش زیرِسایه‌‌ی امام رئوف 🆔@negarehashtom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا