💠انجمن علمی دانشکدهٔ علوم قرآنی مشهد برگزار می کند:
❇️کارگاه آموزشی:برای امتحان پایان ترم،چگونه و از کجا شروع کنم؟
⚜ارائه دهنده:سیده فرناز اتحاد(دانشجوی دکتری علوم قرآن و حدیث،مدرس و پژوهشگر دانشگاه)
⏰زمان برگزاری:پنج شنبه ۱۳ دی ماه،ساعت ۲۰
🔗لینک حضور:
Https://meet.quran.ac.ir/mashhad
༺ ✧ ༻༺ ✧ ༻༺ ✧ ༻
💎انـجمـن علــمی، نگاهیـــے نو بـــہ اندیــشـہ ورزیــدن
🆔@anjomanelmiquran110
🆔@negarehashtom
🌐http://quranicsociety.blog.ir
قرآن کریم.docx
398.4K
گاهی لازم است در متنی، عبارتی قرآنی درج کنید یا آیهای در متنی آمده که باید بررسیاش کنید.
🔹دو نکتۀ بسیار مهم:
۱. هرگز به حافظۀ خودتان اعتماد نکنید. قطعاً موجب خطا میشود و این خطاها هم از نوع نابخشودنی است.
۲. هرگز خودتان اعرابگذاری نکنید. هم اذیت میشوید و هم قطعاً خطا خواهد داشت. فقط کپیپیست کنید.
🔸برای بررسی صحت حروفچینی آیه یا درستی اعرابگذاری آن، فقط و صرفاً به وبگاه زیر مراجعه کنید و متن آیه را فقط کپی کنید و هرگز خودتان تایپ نکنید:
quran.inoor.ir
🔻نکته:
۱. در این وبگاه، سه رسمالخط برای قرآن وجود دارد. فقط و فقط از رسمالخط «ساده» استفاده کنید.
۲. برای ترجمه هم که ترجمۀ ملکی (ملکی، علی) را توصیه میکنم. این ترجمه را محمدمهدی باقری از مؤسسۀ «ویراستاران» ویرایش کرده.
🔹برایاینکه کارتان راحت شود، متن قرآن را که از محصولات این شرکت کپی شده، داخل یک فایل ورد تقدیم میکنم.
🔻نکته:
۱. فونتش Scheherazade است.
۲. کاف و یا در این فایل عربی است.
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
❇️نگارِهشتم؛آموزش و پژوهش زیرِسایهی امام رئوف
🆔@negarehashtom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فونت Scheherazade👆👆👆
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
اللّهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا الْمُرْتَضَى
الاِمامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ
وَ حُجَّتِکَ عَلى مَنْ فَوْقَ الاَرْضِ
وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرى
الصِّدّیقِ الشَّهید✨
صَلاةً کَثیرَةً تامَّةً زاکِیَةً
مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً
کَاَفْضَلِ ما صَلَّیْتَ عَلى اَحَدٍ مِنْ اَوْلِیائِکَ
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
❇️نگارِهشتم؛آموزش و پژوهش زیرِسایهی امام رئوف
🆔@negarehashtom
#تازههاینشر
#مقالهپژوهشی
تحلیلی بر رابطه استاد و شاگردی شیخ صدوق و شیخ مفید
چکیده
اختلافات و مكتب فكری قم و بغداد،از مسایل مهم و بحثبرانگیز از قرن چهارم هجری تاكنون است.شیخ صدوق و شیخ مفید به عنوان دو چهره اصلی ایندو مكتب،در فعالیتهای علمی متقابل،نقشآفرینی میکردند.اختلافنظرهای فراوانی میان این دو عالم امامی از طرف صاحبنظران و محققان،گزارش شده است.سطح اختلافهای گزارششده،گاه جزیی و گاه مهم و کلی است.مطالعه متون برجایمانده از این دو دانشمندشیعی،پرسشهای فراوانی را درذهن پژوهشگر ایجاد میكند.از آن جمله اینكه با توجه به شاگردی شیخ مفید برای شیخ صدوق،چرا چنین اختلاف و تقابل قابل توجّهی، بین آندو وجود دارد؟نکتۀ دیگر ادبیات حاكم بر بحثها است که مملو از درشتی در خطابها و تعبیرها است تا حدّی که گاه به اتهامهای علمی نیز میانجامد.به راستی اگر شیخ مفید–به معنای واقعی-شاگرد شیخ صدوق و متون برجایمانده، نوشتۀ او است،چرا چنین ادبیات اختلافی و تعارضی بین ایشان وجود دارد؟.
💠مجله مطالعات تاریخی قرآن و حدیث
✍نویسندگان:
دکتر سیّد محسن موسوی(دانشیار و عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران)
سیّده فرناز اتحاد(دانشجوی دکتری دانشگاه مازندران)
💻دسترسی به اصل مقاله
https://sanad.iau.ir/Journal/qhs/Article/1130114
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
❇️نگارِهشتم؛آموزش و پژوهش زیرِسایهی امام رئوف
🆔@negarehashtom
🆔@drsmma55