eitaa logo
دعاهای ناب
2.5هزار دنبال‌کننده
7.8هزار عکس
11.8هزار ویدیو
301 فایل
negin486970
مشاهده در ایتا
دانلود
میرزا جواد ملکی تبریزی برای گرفتن دستورات اخلاقی و برنامه سیر و سلوک پیش استادش «آخوند همدانی» رفت. اما استاد پاسخ داد: هر وقت توانستی کفش آنها را که بدشان می‌دانی، پیش پایشان جفت کنی، من خود به سراغ تو خواهم آمد. (منظور اینکه: باید انسان از هوای نفس و نفسانیات، فارغ شود.)
بہ‌ افرادی‌کہ‌نمازهایشان‌ قضا‌میشد... میفرمودند‌کہ‌سوره‌یس‌ و‌زیارت‌‌عاشورا‌بخوانید؛ تا‌قلبتان‌ازظلمات‌وتاریکۍبہ‌نورِقرآن وزیارت‌عاشورا‌روشن‌وهدایت‌شود آیت‌اللھ‌حق‌شناس‌!🌟
عارف بالله حاج اسماعیل دولابی ره: خداوند فرمود: اگر شکـــــر کردیـد، بـرای شمـا زیــاد میکنـم و اگر کفران کردید، همانا عذابم سخت است. شکـر هـرچـیـــز منــاسب خـود آن چیــز است. شکر پول، کمک کردن و انفاق به فقر است. شکر علـم، تعلیم دادن و گستـرش آن است و شکر قـدرت، گرفتـن دست ضعیفان است.
نمونه‌ای از حسرت خوردن آیت الله جاودان گفت: داستانی نقل شده که می‌گویند اسکندر به وادی ظلمات رسید و به یارانش گفت در این ظلمات می‌روید از این سنگ ریزه‌های زیر پایتان جمع کنید اسم این‌سنگ ها سنگ حسرت است . انها؛ رفتند و صحرای ظلمات‌ را گذراندند و هر کس حرف گوش کن بود هر چه توانسته بود زیاد جمع کرده بود و برخی هم که حرف گوش کن نبودند فقط عبور کرده بودند و چیزی جمع نکرده بودند بعد از آن که‌به‌روشنی‌رسیدند دیده بودند که همه سنگ ریزه‌ها الماس بوده است و کسی که جمع نکرده بود حسرت می‌خورد که ای کاش یکی‌دوتا‌برداشته بودم و کسی هم که کم جمع کرده بود او نیز حسرت می‌خورد که چرا کم جمع کرده ام. این یک نمونه داستان درباره حسرت است. درقیامت هم هرکس عمل صالح‌دارد حسرت میخوردکه کاش بیشتر انجام‌میداد وهرکس عمل صالح ندارد حسرت میخوردکه کاش ازصالحین بود
⭐️ اشراف در قیامت ⭐️ ✨️در روایات ائمه اطهار علیهم السلام می فرمایند: مال و فرزندان زینت حیات دنیایند و نمازشب زینت آخرت. در دنیا هرکس از نعمت مال و فرزندان برخوردار باشد، او را در نزد مردم زینت می بخشد. ✨️آخرت هم برای خود زینت و شکوهی دارد که با نمازشب بدست می آید. لذا شیخ عارفین، آیت الله العظمی آقا سید علی قاضی ره می فرمودند: 🔸️در دنیا به صاحبان خانه دو هزار متری و ریاست و... می‌گویند اشراف. اما در قیامت کسانی اشراف می‌گویند که در دنیا اهل نمازشب بودند.
مرحوم صدوق از امام صادق(ع) روایت می‌کند: هر کس در نماز وترش هفتاد مرتبه استغفار کند و یک سال به آن مراقبت نماید كتبه الله عنده من المستغفرين بالاسحارو وجبت له المغفرة من الله عزوجل؛ خداوند متعال او را در ردیف استغفار کنندگان سحر قرار می‌دهد و مغفرتش را بر آنها واجب میفرماید.
🌷 آیت الله وحید خراسانی : 🖌 اینکه در روایات آمده امام معصوم می‌فرماید : هر ، صد و بیست و چهار هزار پیغمبر به زیارت قبر علیه‌السلام می‌آیند؛ سرّش چیست؟ 🖌 چون می‌بینند خودشان و هدفشان زنده به آن بدن غرق به خونی است که زیر آن خاک آرمیده است. 📚 مصباح الهدی ، ج۴
⭐️⭐️ نماز آیات دو رکعت است و در هر رکعت پنج رکوع دارد؛ قنوت در این نماز لازم نیست ولی بهتر است قبل از هر رکوع زوج انجام شود. مکلف در هر رکعت بعد از حمد یک سوره را پنج قسمت کند و بعد از هر قسمت رکوع برود چون "بسم الله" در سوره به تنهایی یک جزء بحساب نمی آید اینگونه بطور مثال عمل کند: مثلا بعد از حمد بگوید "بسم الله الرحمن الرحیم قل هو الله احد" و رکوع برود بعد بگوید "الله الصمد" و باز رکوع برود و بعد بگوید "لم یلد" و رکوع برود و بعد بگوید "و لم یولد" و باز رکوع برود و بعد بگوید "و لم یکن له کفوا أحد" و به رکوع برود؛ رکعت دوم هم مثل رکعت اول انجام بدهد.
✅ دوستان عزیز! عملیات زمینی رژیم صهیونیستی شروع شده. نقاط مرزی، شدیدا توسط جنگنده های اسرائیل، بمباران شده. نتیجه عملیات بسیار تعیین کننده است. ای کاش می توانستیم کاری کنیم. فقط دعا! امشب رزمندگان مقاومت و مردم غزه را ویژه دعا کنید/ دو رکعت نماز فتح و نصر به نیت پیروزی غزه و حماس بخوانید/ پویش بزرگ قرآنی برای یاری مردم فلسطین. ۱‌.قرائت سوره مبارکه فیل ۷ مرتبه (جهت از کار افتادن قوای دشمنان) بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ أَلَمْ تَرَ كَيْفَ فَعَلَ رَبُّكَ بِأَصْحَابِ الْفِيلِ ﴿۱﴾ أَلَمْ يَجْعَلْ كَيْدَهُمْ فِي تَضْلِيلٍ ﴿۲﴾ وَأَرْسَلَ عَلَيْهِمْ طَيْرًا أَبَابِيلَ ﴿۳﴾ تَرْمِيهِمْ بِحِجَارَةٍ مِنْ سِجِّيلٍ ﴿۴﴾ فَجَعَلَهُمْ كَعَصْفٍ مَأْكُولٍ ﴿۵﴾ ۲.قرائت سوره مبارکه نصر ۲۱ مرتبه (جهت نُصرت رزمندگان اسلام) بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿۱﴾ وَرَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿۲﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ كَانَ تَوَّابًا ﴿۳﴾ 🔹لطفاً ضمن قرائت، دوستانتان را هم به آن دعوت کنيد.
💠مشکل گشایی امام حسین(ع): هرکس گره اي از مشکلات مؤمنی باز کند و مشکلش را برطرف نماید خداوند متعال مشکلات دنیا و آخرت وی را اصلاح می‌نماید. 📚بحارالانوار،ج۷۵،ص۱۲۲ امام على عليه السلام: الفُرصَةُ تَمُرُّ مَرَّ السَّحابِ، فانتَهِزُوا فُرَصَ الخَيرِ فرصت، چون ابر مى گذرد. پس، فرصتهاى انجام كار خوب را غنيمت شمريد حکمت 21 نهج البلاغه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠حکمت الهی قتل کودکان چیست؟ 🔸در فص موسوی کتاب «فصوص الحکم»، ابن‌عربی در مورد حکمت قتل کودکان توسط فرعون و نسبت آن با جامعۀ بنی اسرائیل بحث می‌کند. همانطور که می‌دانیم فرعون با خبر می‌شود که فرزندی خواهد آمد که قدرت او را متزلزل می‌کند. او هم برای جلوگیری از به دنیا آمدن موسی (ع)، فرزندان بنی‌اسرائیل را قتل‌عام می‌کند. اینجا سوالی که به وجود می‌آید این است که اگر عالم صحنۀ حکمت الهی است آیا این حادثه و قتل کودکان از باب تصادف است؟ زمانی هست که ما در سطح خرد مساله را نگاه می‌کنیم و فقط اراده، قدرت و اقتدار فرعون و ظلمی که انجام می‌دهد را ملاحظه می‌کنیم اما اگر در عالم همه جنود و کارگزار الهی هستند و از یک منظر الهی به مساله نگاه کنیم خود این امر هم در طرح حکیمانه الهی و نظام احسن نقشی ایفا نمی‌کند؟ ابن‌عربی در این فص و در توضیح این مطلب - به تعبیر بنده- بیان می‌کند که این «اخذ عزیز مقتدر» است که با دست خود فرعون دارد او را به نابودی می‌کشد و با همان ظلمی که دارد انجام می‌دهد، امت موسی (ع) در حال شکل گیری است. چون این کودکان که به تعبیری «حدیث العهد بالرّب» هستند و به واسطه حدیث‌العهد بودن به پروردگار و قربی که به خداوند دارند، پدر، مادر و بزرگان را به تسخیر خود درمی‌آورند و جامعه را به خدمت خود می‌گیرند. ضرورت این به خدمت درآوردن این است که عُلّوی در کار باشد و این علّو را کودکان به خاطر نزدیکی به خداوند دارند و همین موضوع باعث می‌شود که در دیگران اثر بگذارند و آنها را به تسخیر خود درآورند. اگر کسی پدر و مادر را از خواب بیدار کند، خودشان ناراحت می‌شوند و تحملش را ندارند اما تا از فرزند سرفه‌ای سر می‌زند یا ناآرام می‌شود با همه وجود از خواب برمی‌خیزند و در خدمت کودک قرار می‌گیرند. این در واقع منزلتی است که خداوند به کودک داده است که اینگونه می‌تواند مادر و پیرامون را تسخیر کند. کودکانی که حدیث العهد هستند وقتی که به مقتل برده می‌شوند نفس دارند و از بین نمی‌روند. ظلمی که به این‌ها می‌شود و انتقام و قصاصی که نسبت به این خون می‌شود باعث انباشت می‌شود. این کودکان با روحانیتی که دارند در یک حقیقت روحانی برتر اجتماع پیدا می‌کنند که همان تشکیل امت موسی است. همین مساله در سنت الهی عمل می‌کند و در نهایت فرعون را از بین می‌برد. 🔹امروز حوادثی که در غزه رخ می‌دهد و قتل‌عام کودکان بی‌گناه رخ می‌دهد کافی است که سنت الهی عمل کند و دست انتقام الهی با متن همین ظلم دارد قدرت و قوت می‌گیرد تا گریبان ظالم با آن گرفته شود. کسانی که به قتل می‌رسند کلمه توحید را بر زبان می‌آورند و ربّ خود را فرا می‌خوانند. فقط این کودکان نیستند که به مقتل برده می‌شوند و سنت خدا با آنها عمل می‌کند. این مقاومت و استقامت و توجه و عنایتی که به خداوند دارند و این ظلمی که به حیثیت الهی اینها می‌شود، مسبب تکوین امت اسلامی است که در حال رخ دادن است. 🔸 گاهی حوادث را در ظرف مسائل طبیعی و دنیوی می‌بینیم و قواعد و سنن را در این افق در نظر می‌گیریم اما نظام عالم یک نظامی است که روابط دنیوی ظاهر اوست و ارتباطات وجودی در سطح عمیق‌تری شکل می‌گیرد و هویت امت و جامعه فقط در این روابط نیست بلکه در سطح معانی و حقایقی است که وجود دارد. بنابراین اگر مرگی اینجا وجود دارد فقط در نسبت این بدن هست و حقیقت اینها از بین نمیرود: «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون.» ارتباط وجودی انسان‌ها در حوزه معنایی و روحانی آن‌هاست پس قاعدتاً این ارواح حاضر هستند و وجود دارند و خود بخشی از سنت الهی است که به دست خود ظالم عمل می‌کند تا ان‌شاالله انتقام مظلوم گرفته شود.