می دانید که من موافق اجرای این سیاست نبوده و نیستم.
اما حالا که شده، این توصیه ها را هر طوری است منتقل کنید به مردم:
پروتکل رفتار اقتصادی عقلانی در شوک های قیمتی:
۱- چند روز صبر کنید و مصارف غیر فوری خود را به تاخیر بیاندازید. اگر بازارها شلوغ شود (که می دانم شده است) قیمت چند روز آینده، از آنچه انتظار دارید گرانتر و غیرقابل کنترل تر خواهد شد.
۲- به شایعات در مورد قیمت ها توجه نکنید. شایعه سازان از هرج و مرج قیمتی بیشتر، منفعت بیشتری می برند.
۳-برای نیازهای فوری، کالا را بیش از حد معمول خریداری نکنید. بلکه تلاش کنید کمتر از آن تهیه کنید. چون به هر ترتیب بسیاری از مردم به دلیل نگرانی، تذکرات ما را توجه نمی کنند و فشار تقاضای بالایی را ایجاد می کنند.
۴- به عنوان فعال اقتصادی، برای جبران اختلالی که در فعالیت اقتصادی شما ایجاد می شود (مثل افزایش قیمت مواد اولیه) کمی صبور باشید و چند روز مهلت دهید که گرد و غبار سفته بازان بخوابد تا درست تصمیم بگیرید.
۵- سعی کنید خود را اندکی به تغافل بزنید. در بحث های اقتصادی کمتر شرکت کنید و فوروارد کردن پیام های سیگنال دهنده قیمت های بالاتر را متوقف کنید.
۶- دیری نخواهد پایید که قدرت خرید دوباره تعدیل می شود و به وضعیت قبل از شوک باز می گردد. دولت هم با یارانه کمک می کند که این زمان با سرعت بیشتری طی شود. لذا تصمیماتی که اثرات بلندمدت دارند را به سرعت اتخاذ نکنید. علی الخصوص تصمیماتی که منتهی به تعطیلی کسب و کار می شود.
۷- اگر چه فاصله قیمتی کالای ایرانی و خارجی کم می شود، اما این کم شدن را بهانه مناسبی برای خرید کالای خارجی قرار ندهید.
ادامه دارد...
می دانم اجرای این پروتکل ها سخت است. اما اجرا نکردن آن ها وضعیت را ناهنجارتر می کند.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
@nehzat128_ir
https://app.imamhussain.org/tours/
زیارت مجازی حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین علیهالسلام 😭😭😭
التماس دعا
@nehzat128_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 #سرخط_دیدار | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در #دیدار_معلمان | ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
💠توصیه به وزیر آموزش و پرورش:
📜ما از لحاظ تصمیم و قانون و سند خوب هیچ کمبودی نداریم. مهم این است که به این تصمیمها عمل بشود.
⭕️بروید دنبال عمل جدّی و مجاهدانه
💠ارزش معلّم:
کلمهی معلّم دو کاربرد دارد:
1️⃣ معلّم به معنای آموزنده
2️⃣ معلّمِ آموزش و پرورش
🔺بار ارزشی کاربرد دوّم، دو برابرِ بار ارزشی کاربرد اوّل است؛ برای خاطر مخاطب این تعلیم.
🔹مخاطبین شما در بهترین سنّ تأثیرپذیری و تربیتپذیری هستند.
🔹زیرساخت اصلی هر تمدّنی، منابع انسانی است. این نسل را شما میخواهید امروز بسازید.
♦️خصوصیات این نسل:
🔸خودساخته
🔸دارای هویت
🔸بدون دلباختگی به تمدن منسوخ شرق و غرب
🔸دانا و دانشمند
🔸کارآمد و ماهر
🔸آشنا با سبک زندگی اسلامی و سنتهای ایرانی
💠نکات و توصیههایی خطاب به آموزش و پرورش و معلمین:
📌مشکلاتی وجود دارد در آموزش و پرورش. برطرف کردن اینها، احتیاج دارد به تدبیر، مجاهدت و حوصله ورزیدن.
📍ما به ابزارهایی احتیاج داریم:
🔍توجه به اهمیّت متن آموزشی
🔍توجه به کمّیّت و کیفیّت معلّمان
🏷مسائل مربوط به کلّیّت آموزش و پرورش:
💎ما بایستی کاری کنیم که دانشآموز ما دارای هویّت ملّی بشود.
📍مهمتر از علمآموزی یا لااقل در حدّ علمآموزی این است:
↙️ پیدا کردن هویت ملی و اعتماد به نفس ملی
↙️ آشنایی با افتخارات کشور
❓شما بین بچّههای مدارستان نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمیآشتیانی را با آن همه خدمات، میشناسند و مثلاً رونالدو را چند درصد میشناسند!
❓قضایای انقلاب را چه تعدادی از این بچّههای امروز، نسل سوّم و چهارم، درست میدانند؟ از امام بزرگوار، چقدر اطّلاع دارند؟
🛡باید یک ملّت بتواند در مقابل زورگوییها مقاومت بکند؛ این را باید از بچّگی یاد بگیریم.
❎یک نکتهی دیگر تفکیک بین علم نافع و علم لاینفع است.
🔍الان در دبیرستانها و شاید در دبستانهای ما دانشهایی تدریس میشود که هیچ فایدهای به حال امروز و آیندهی این دانشآموز ندارد.
📍یک بخش از وقت به آموزش و مهارتها صرف بشود:
👈 سبک زندگی اسلامی؛
👈 تعاون، همکاری اجتماعی؛
👈 نظم و قانونگرایی؛
👈 روح مطالعه و احساس تحقیق؛
👈 فعّالیّتهای جهادی؛
👈 مبارزه با آسیبهای اجتماعی؛
↙️نکتهی بعد مربوط به سند تحوّل است
❌آنچه واقعیّت دارد این است که به این سند تحوّل عمل نشده.
📥اگر معتقدند که ایرادی در این سند هست، خیلی خب، به روز کنند آن را.
📊برای سنجش پیشرفت هم باید شاخص معیّن بشود.
🏷مسائل مربوط به خصوصِ معلّمین:
📌در درجهی اوّل خود معلّمین باید نقش خودشان را احساس کنند و بدانند چه کار بزرگی بر عهدهی آنها است؛ خسته شدن، کار را کوچک انگاشتن به خاطر برخی از مشکلات خطا است.
❇️معلّم احساس کند امانتدار است؛ آن امانتی هم که به او سپرده شده که باید از زیر دست او سالم و با ارزش افزوده خارج بشود، عزیزترین امانتها است.
✅یک نکتهی دیگر مسئلهی دانشگاه فرهنگیان است و دانشگاه شهید رجائی و همهی مراکز تربیت معلّم... واقعاً تشکیل این دانشگاهها کار لازمی بود و اهتمام به آنها هم خیلی مهم است.
⭕️رشتهی تحصیلی بسیاری از معلّمها با درسی که میدهند منطبق نیست... البتّه میدانم ناشی از کمبود معلّم است... امّا به هر حال باید فکر کرد روی این مسئله.
🌷در دوران کرونا معلّمین واقعاً زحمت کشیدند، ما صمیمانه از معلّمین در این زمینه تشکّر میکنیم.
📍سفارش من در مورد مسائل معیشت، همان سفارش همیشگی است.
👈مسئلهی بیمه، بازنشستگی، هزینههای درمان، اینها مسائل مهمّی است، به اینها بایستی حتماً توجّه کرد.
🌟ما توقّعات زیادی را متوجّه آموزش و پرورش میکنیم، شما معلّمین منتظر نمانید، با ابتکارات شخصی خودتان خیلی کارها میتوانید انجام بدهید.
💻 @Khamenei_ir
11.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم
یاعلی مددی
خانم رستم خانی از حلقه آخر حضرت رقیه سلام الله علیها ( ایشان شش ساله هستند ) .
همزمان با آقا پسرها ، دختر خانم ها هم در نهضت تربیتی حضرت سیدالشهدا علیهالسلام شروع به فارسی خوانی کرده اند.
پس از مهارت روخوانی قرآن کریم، این حد از فارسی خوانی در نزدیک به یک ماه حاصل شده است.
الحمد لله رب العالمین
#تربیت
#تربیت_دینی
#مکتب_برای_همه
#نهضت_تربیتی_حضرت_سیدالشهداء_علیه_السلام
#آموزش_و_پرورش
#مسجد_محور
#ایران
https://eitaa.com/nehzat128_ir
https://t.me/nehzat128_ir
🔷🔷🔷🔹🔹🔹🔷🔷🔷
💠 دوره تربیت مربی نهضت تربیتی حضرت سیدالشهدا علیهالسلام
🔰 دوره حضوری مقدماتی بهار ۱۴۰۱
🔰 متقاضیان مربی گری و مربیان فعلی پس از گذراندن دوره مجازی وارد در دوره حضوری مقدماتی شدند و در ادامه به دوره حضوری پیشرفته خواهند رسید.
🔰 الحمدلله دوره حضوری مقدماتی با حضور گرم و فعال عزیزان در دو روز و ۱۲ کلاس پایان یافت.
@nehzat128_ir
🔹🔹🔹🔷🔷🔷🔹🔹🔹
#دوره_تربیت_مربی ۱۴۰۱
13.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*واقعیت گرانی های اخیر چیست؟؟*
*♨️دولت این مسائل رو با جزئیات بیان نمیکنه تا استرس به مردم وارد نشه و یه عده دارن از ندونستن مردم سوءاستفاده میکنن تا کشور رو به آشوب بکشن.*
_✅وظیفه ماست تا واقعیت رو بگیم تا اونایی که ما رو تحریم کردن نتونن ما رو به جون هم بندازن.
📍واقعا از این ساده تر از این کلیپ نمیشه مسائل اخیر رو توضیح داد...👏👏👏
*🔹حتما ببینید و منتشر کنید*
با درست فهمیدن مایه آرامش هم باشیم...✌️🌸
@sulook
@nehzat128_ir
نهضت تربیتی حضرت سیدالشهدا علیهالسلام
*واقعیت گرانی های اخیر چیست؟؟* *♨️دولت این مسائل رو با جزئیات بیان نمیکنه تا استرس به مردم وارد نشه
اگر واقعاً مرد و مردانه آنچه میگویند، عمل بشود و باز هم عدهای مردم را دور نزنند، درستی این کار از بدیهیات و واضحات است.
مرگ یکبار، شیون یکبار.
حتی در بقیه امور هم باید این اتفاق بیافتد؛
در تعلیم و تربیت
در سلامت و بهداشت و درمان
در کشاورزی
در صنعت
در ....
بشرطها و شروطها
که صداقت و تدبیر و قاطعیت و ... از شرایط آن است
@nehzat128_ir
4.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ این بخش از تشییع شیرین ابوعاقله ،
« روضه » ست ... 😔
طرف مسیحی است و ...
@nehzat128_ir
🔴 دکتر #سعید_کاظمی_آشتیانی که بود که کمتر از رونالدو شناخته شده است؟
🔻در نشست21 اردیبهشت ماه 1401 رهبر انقلاب از اینکه نام کاظمی آشتیانی برای نوجوانان و دانش آموزان این مرزوبوم کمتر از کریستین رونالدو شناخته شده است اظهار ناراحتی کردند. اما براستی کاظمی آشتیانی که بود و چه کرد؟
🔹بیش از 16 سال پیش، غروب چهاردهم دیماه خبری منتشر شد مبنی بر اینکه یکی از دانشمندان ایران به نام سعید #کاظمی_آشتیانی بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفته است. نام این دانشمند، چندان برای مردم آشنا نبود. همانطور که نام بسیاری از دانشمندان، تازه بعد از مرگشان بر سر زبانها میافتد یا شاید حتی بعد از مرگشان هم هیچوقت شناخته نشوند.
🔸تا زمان درگذشت کاظمی آشتیانی، جز جامعه پزشکی و علمی ایران، واقعا افراد زیادی او را نمیشناختند، اما پیام رهبر انقلاب در ۱۵ دی، اهمیت این چهره علمی را برجسته کرد و نام او بر سر زبانها افتاد.
🔹حضرت آیتالله خامنهای در پیام خود، ضمن ابراز «تأسف، تلخکامی و افسوس»، سعید کاظمی آشتیانی را «دانشمند مؤمن و جهادگر»، «شخصیت ارزشمند»، «کانون امید و ابتکار و نوآوری»، «یکی از فرزندان صالح انقلاب» و «از رویشهای مبارکی که آیندهی درخشان علمی در کشور را نوید میدهند»، توصیف کردند و «فقدان این عنصر خدوم و باارزش» را «ضایعهای دردناک» خواندند.
🔻اما کاظمی آشتیانی چرا دانشمند مهمی به شمار میآمد؟
🔸اگر نام «پژوهشکده رویان»، «سلولهای بنیادین»، «درمان ناباروری»، «بانک بند ناف» و اینجور چیزها را جستوجو کنید، در نتایجی که به دست میآید، قطعا جایی نام سعید کاظمی آشتیانی را خواهید دید.
🔹وی از سال ۶۱ با همکاری دو نفر از همکارانش، جهاد گروه پزشکی را در دانشگاه علوم پزشکی ایران تأسیس کرد. این گروه، هسته اولیه جهاد دانشگاهی علوم پزشکی ایران بود که ۴ سال بعد شکل و سامان گرفت و سعید کاظمی تا سال ۷۰ مسئول بخش طرحها و تحقیقات آن بود.
🔸از سال ۷۱ با تغییرات ساختار مدیریتی جهاد دانشگاهی، رئیس جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی ایران شد و تا آخر عمرش، در این مسئولیت باقی بود. او در همه این سالها مراکز درمانی متعددی تأسیس و گروههای مختلف پژوهشی را راهاندازی کرد، اما مهمترین جایی که راه انداخت، «پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی» در خرداد سال ۷۰ بود؛ جایی که در طول حدود ۳۰ سال گذشته، هزاران زوج نابارور را خوشحال و صاحب فرزند کرده است.
🔹او تا ۱۴ دی سال ۸۴ که در سن ۴۴ سالگی قلب و نفسش از حرکت ایستاد، در دو حوزه مدیریتی توانست گامهای اساسی و مهمی در گسترش روشهای پیشرفته درمان ناباروری، تولید و تکثیر و انجماد سلولهای بنیادی جنینی و همانندسازی (کلونینیگ) حیوانات رقم بزند. همه اینها، منهای تدریس در دانشگاه، برگزاری جشنوارههای بینالمللی، کارهای تئوریک، مقالهنویسی و ... است.
🔸پس از درگذشت او، هر از گاهی مقام معظم رهبری در نشستهای مختلف از او یاد میکردند. مثلا ۲۵ تیر سال ۸۶ در بازدید از پژوهشکدهی رویان از علت علاقه خود به او گفتند: «علت اینکه من به مرحوم سعید کاظمی اینقدر علاقه داشتم و الان هم در دلم و در ذهنم برای آن جوان عزیز، ارزش و جایگاه قائلم، حرکت او، نحوهی کار او، مدیریت او و پیگیری اوست که یک مجموعهی کاملی بود از آن چیزی که آدم دوست میدارد و آرزو دارد.»
🔹یا مثلا ۱۳ مهر ۸۵ در دیدار اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاهها، خود را مقید به نامآوردن از او دانستند و گفتند: «ما شخصیتهایی داریم از قبیل مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی که حالا من مقیدم از این جوان پاکباختهی مؤمنِ فاضلِ کارآمد و مدیر حقیقتاً انقلابی و مؤمن اسم بیاورم.».
🔸اما برخی رسانهها به نقل از بعضی منابع اعلام کردند که در سال ۸۳ یعنی یک سال قبل از درگذشت سعید کاظمی، نام او به عنوان یکی از تاثیرگذارترین دانشمندان غرب آسیا که با توسعه دانش سلولهای بنیادی دست برتر علمی را برای ایران ایجاد کرده بود، در فهرست ترور موساد قرار گرفته است.
🔹این گمانهزنی، فرضیهها درباره ترور بیولوژیک این دانشمند را تقویت کرد و چنین تصوری باز هم رو به فراموشی بود تا اینکه حضرت آیتالله خامنهای در سخنرانی نوروزی خود در فروردین سال ۹۵ و در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی، برای سعید کاظمی از لفظ «شهید» استفاده کردند و با آوردن نام او در کنار نام دانشمندانی مانند شهید طهرانیمقدم گفتند: «کاری که شهدای هستهای ما در زمینههای هستهای که بسیار هم حسّاس است پیشاهنگش بودند، کاری که شهید طهرانیمقدّم پیشاهنگش بود، کاری که شهید کاظمی در زمینهی سلّولهای بنیادی پیشاهنگش بود، کارهای بسیار بزرگی است.»
منبع: ایسنا
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
@nehzat128_ir
علت علاقه مقام معظم رهبری به #دکترسعید_کاظمی_آشتیانی
🔸پس از درگذشت او، هر از گاهی مقام معظم رهبری در نشستهای مختلف از او یاد میکردند. مثلا ۲۵ تیر سال ۸۶ در بازدید از پژوهشکدهی رویان از علت علاقه خود به او گفتند: «علت اینکه من به مرحوم سعید کاظمی اینقدر علاقه داشتم و الان هم در دلم و در ذهنم برای آن جوان عزیز، ارزش و جایگاه قائلم، حرکت او، نحوهی کار او، مدیریت او و پیگیری اوست که یک مجموعهی کاملی بود از آن چیزی که آدم دوست میدارد و آرزو دارد.»
🔹یا مثلا ۱۳ مهر ۸۵ در دیدار اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاهها، خود را مقید به نامآوردن از او دانستند و گفتند: «ما شخصیتهایی داریم از قبیل مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی که حالا من مقیدم از این جوان پاکباختهی مؤمنِ فاضلِ کارآمد و مدیر حقیقتاً انقلابی و مؤمن اسم بیاورم.».
#دکترسعید_کاظمی_آشتیانی
#جوانپاکباختهیمؤمنِفاضلِکارآمد
#مدیر_حقیقتاً_انقلابی_و_مؤمن
#مجموعهی_کامل:حرکت،نحوهی_کار، مدیریت_و_پیگیری
@nehzat128_ir
مراحل تبدیل کسر به اعشار.mp3
زمان:
حجم:
3.15M
مراحل تبدیل کسر به اعشار
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
@nehzat128_ir