حضرت آیتالله خامنهای تأکید کردند:
خرمشهرها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی، در میدانی که از جنگ نظامی سختتر است.
https://www.google.com/amp/s/www.tasnimnews.com/fa/news/1395/03/03/1082072/%25D8%25AE%25D8%25B1%25D9%2585%25D8%25B4%25D9%2587%25D8%25B1%25D9%2587%25D8%25A7-%25D8%25AF%25D8%25B1-%25D9%25BE%25DB%258C%25D8%25B4-%25D8%25A7%25D8%25B3%25D8%25AA-%25D9%2586%25D9%2587-%25D8%25AF%25D8%25B1-%25D9%2585%25DB%258C%25D8%25AF%25D8%25A7%25D9%2586-%25D8%25AC%25D9%2586%25DA%25AF-%25D9%2586%25D8%25B8%25D8%25A7%25D9%2585%25DB%258C-%25D8%25AF%25D8%25B1-%25D9%2585%25DB%258C%25D8%25AF%25D8%25A7%25D9%2586%25DB%258C-%25DA%25A9%25D9%2587-%25D8%25A7%25D8%25B2-%25D8%25AC%25D9%2586%25DA%25AF-%25D9%2586%25D8%25B8%25D8%25A7%25D9%2585%25DB%258C-%25D8%25B3%25D8%25AE%25D8%25AA-%25D8%25AA%25D8%25B1-%25D8%25A7%25D8%25B3%25D8%25AA/amp
خرمشهرها باید فتح شود
@nehzat128_ir
رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مراسم در سخنان مهمی به تبیین منطق قرآنی و اسلامی «جهاد کبیر» به معنای «ایستادگی و تبعیت نکردن از جبهه استکبار» و ابعاد و الزامات آن در نظام جمهوری اسلامی پرداختند و با اشاره به تلاشها و برنامهریزیهای گسترده جبهه استکبار برای نفوذ و تغییر هویت نظام اسلامی، گفتند: مهمترین وظیفه کنونی مراکز دانشگاهی و حوزوی، عناصر و جوانان مؤمن و انقلابی و همچنین سازمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «اقدام سنجیده و هوشمندانه برای تببین و روشنگریِ ژرفا و عمق شعارهای انقلاب» و «پرهیز از اقدامات سطحی»، «کادرسازی برای آینده»، و «تدوین علمی تجربههای متراکم و شگفتانگیز انقلاب در طول 38 سال گذشته» است.
ایشان در بیان یکی از نکات مهم در عملیات آزادسازی خرمشهر به حمایت و دست قدرت الهی اشاره و خاطرنشان کردند: امام بزرگوار، آن مردِ خدا و حکیم الهیِ واقعی، فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.
رهبر انقلاب خاطر نشان کردند: در این منطق، هنگامی که همه تلاشها و مجاهدتها انجام و همه توان به میدان آورده و در نهایت به خدا توکل شود، دست قدرت الهی همچون پشتوانهای مستحکم به کمک خواهد آمد که نتیجهی آن، آزادسازی خرمشهر در مقابل دشمنی است که از همه امکانات تجهیزات برخوردار بود.
حضرت آیتالله خامنهای افزودند: با این منطق، امکان آزادسازی همه دنیای تحت سلطه استکبار، امکان آزادسازی فلسطین، و امکان اینکه هیچ ملتی مستضعف نباشد، وجود دارد.
ایشان تأکید کردند: هر ملتی که دارای این منطق باشد و تمام تلاش و مجاهدت خود را بهکار گیرد و به خدا توکل کند، قطعاً مرعوب قدرت نظامی، مالی، تبلیغاتی و سیاسی قدرتها نخواهد شد.
حضرت آیتالله خامنهای با تاکید بر اینکه جهاد کبیر در عرصههای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و هنری نیز تجلی و ظهور دارد، خاطر نشان کردند: در همه این عرصهها، بهجای تبعیت از جبهه کافران و مشرکان، باید از برنامه کاری اسلام و قرآن تبعیت کرد.
ایشان مسئله امروز جمهوری اسلامی و جبهه استکبار را موضوع «تبعیت» دانستند و گفتند: آنها تمام ابزارها، فشارها و تلاشهای فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و تبلیغاتی و عوامل خائن خود را بهکار گرفته اند تا نظام اسلامی را به زانو درآورند و وادار به تبعیت کنند، اما آنچه که موجب عصبانیت شدید استکبار از ملت ایران شده، آن است که مردم بهخاطر مسلمان بودن حاضر به به تبعیت از استکبار نیستند.
رهبر انقلاب «ایستادگی»، «تبعیت نکردن از دشمن» و «حفظ هویت انقلابی و اسلامی» را عوامل اصلی اقتدار نظام اسلامی و ملت ایران دانستند و خاطرنشان کردند: آمریکا و دیگر قدرتها، از این موضوع بهشدت ناراحت هستند و چارهای هم ندارند و بر همین اساس تلاش زیادی کردند که شاید بتوانند مراکز تصمیمگیری و تصمیمسازی کشور را در حیطه قدرت خود درآورند اما نتوانستند و به توفیق الهی نخواهند توانست.
رهبر انقلاب خطاب به جوانان کشور و دانشجویان حاضر در مراسم خاطرنشان کردند: آینده انقلاب متعلق به شما است و شما هستید که باید این تاریخ را با عزت حفظ کنید و بدانید در آینده، خرمشهرها، در پیش است؛ البته نه در میدان جنگ نظامی، بلکه در میدانی که ویرانیهای جنگ نظامی را ندارد و برعکس آبادانی نیز بهدنبال دارد اما از جنگ نظامی سختتر است.
حضرت آیتالله خامنهای از همین زاویه به تبیین ابعاد مختلف «جهاد کبیر» در عرصههای اقتصاد، فرهنگ و اجتماع پرداختند و افزودند: «تأکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی، بخش اقتصادی این جهاد است»؛ «تأکید بر این موضوع که جوانان مؤمن، حزباللهی و انقلابی به کارهای فرهنگی خودجوش با قدرت ادامه دهند و دستگاههای فرهنگی نیز در همین جهت حرکت کنند، بخش فرهنگی این جهاد است»؛ و «تأکید بر استفاده از همه ظرفیتها و استعدادهای کشور در مسیر پیشرفت، بخش فعال اجتماعی این جهاد کبیر است».
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴حرف حساب که البته هیچ گوش شنوایی برایش نیست....
🔸سرتیپ میریان، ریاست اداره عملیات زمینی سپاه پاسداران: زمان جنگ کدام فرمانده جنگ، خانواده اش پیش صدام زندگی میکرد؛ امروز نزدیک به بیش از 4 هزار فرزند مسئولین در آمریکا و اروپا و کانادا زندگی می کنند.
🔸کسانی که از بچگی در خارج دارند تربیت میشوند، هیچ مسئولیتی در آینده کشور نباید بگیرند. ...
#جهاد_تبیین
@syriankhabar
@nehzat128_ir
🔷🔷🔷🔹🔹🔹
بسم الله الرحمن الرحیم
باسلام و احترام
📣پخش آنلاین
مرحله دوم دوره پیشرفته تربیت مربی نهضت تربیتی حضرت سیدالشهدا علیهالسلام در همین کانال
⭐️ فرصتی ویژه برای والدین و مربیان دغدغه مند
🔶 زمان :
👈چهارشنبه ۱۴۰۱/۳/۴
ساعت ۴ تا ۸ عصر
👈پنجشنبه ۱۴۰۱/۳/۵
۸ صبح تا ۱۲ ظهر و ۴ تا ۸ عصر
@nehzat128_ir
#دوره_تربیت_مربی
🔹🔹🔹🔷🔷🔷🔷
صاحبان حکمت چنین حکایت کنند که ملایی با فرزند خویش با دراز گوشی در سفر بودند.
ملا سوار بر درازگوش و فرزند با پای پیاده؛
بر گروهی گذشتند و ایشان گفتند: عجب پدر بی انصافی، پدر، خود سوار و طفل بیچاره پیاده.
پدر به زیر آمد و فرزند را بر درازگوش سوار کرد، مسافتی نگذشته بود که گروهی گفتند: گویا که آخرالزمان شده است! پسر سواره و پدر پیر پیاده!
پدرِ ملا، خود نیز سوار شد.
هنوز مسافتی نرفته بودند که شماتت شنیدند: چه بیانصاف، که حیوان بیچاره را هر دو باهم سوار شدند و ...
پدر خود و فرزند را از مرکب پیاده کرد و درازگوش بدون سوار شد...
هنوز راهی نپیموده بودند که گروهی از مردم گفتند: چه بیعقل! که مرکب آماده و دو نفر هر دوپیاده! اینان چقدر از گوهر خرد پیادهاند!؟؟؟
پدر دانشمند، با فرزند دلبند گفت:
فرزندم!
تو سواره و من پیاده
من سواره و تو پیاده
هر دو سواره
هر دو پیاده
آیا صورت و فرض و شِقّ و احتمال دیگری هم هست؟!!!
این است عاقبت دهن بینی!
گروهی این پسندند و گروهی آن پسندند.
انسان عاقل آنست که تدبیر امور بر اساس وظیفه کند، تا حجتی برای روزی که فریادرسی نیست، داشته باشد.
@nehzat128_ir
شناسه حدیث : ۲۲۷۸۰۱
نشانی : بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام ج ۱۳، ص ۴۳۳
عنوان باب : الجزء الثالث عشر > [تتمة كتاب النبوة] > أبواب قصص موسى و هارون عليه السلام > باب 18 قصص لقمان و حكمه
معصوم : مضمر
كِتَابُ فَتْحِ اَلْأَبْوَابِ لِلسَّيِّدِ اِبْنِ طَاوُسٍ قَالَ رُوِيَ: أَنَّ لُقْمَانَ اَلْحَكِيمَ قَالَ لِوَلَدِهِ فِي وَصِيَّتِهِ: لاَ تُعَلِّقْ قَلْبَكَ بِرِضَا اَلنَّاسِ وَ مَدْحِهِمْ وَ ذَمِّهِمْ فَإِنَّ ذَلِكَ لاَ يَحْصُلُ وَ لَوْ بَالَغَ اَلْإِنْسَانُ فِي تَحْصِيلِهِ بِغَايَةِ قُدْرَتِهِ فَقَالَ وَلَدُهُ مَا مَعْنَاهُ أُحِبُّ أَنْ أَرَى لِذَلِكَ مِثَالاً أَوْ فِعَالاً أَوْ مَقَالاً فَقَالَ لَهُ أَخْرُجُ أَنَا وَ أَنْتَ فَخَرَجَا وَ مَعَهُمَا بَهِيمَةٌ فَرَكِبَهُ لُقْمَانُ وَ تَرَكَ وَلَدَهُ يَمْشِي وَرَاءَهُ فَاجْتَازُوا عَلَى قَوْمٍ فَقَالُوا هَذَا شَيْخٌ قَاسِي اَلْقَلْبِ قَلِيلُ اَلرَّحْمَةِ يَرْكَبُ هُوَ اَلدَّابَّةَ وَ هُوَ أَقْوَى مِنْ هَذَا اَلصَّبِيِّ وَ يَتْرُكُ هَذَا اَلصَّبِيَّ يَمْشِي وَرَاءَهُ وَ إِنَّ هَذَا بِئْسَ اَلتَّدْبِيرُ فَقَالَ لِوَلَدِهِ سَمِعْتَ قَوْلَهُمْ وَ إِنْكَارَهُمْ لِرُكُوبِي وَ مَشْيِكَ فَقَالَ نَعَمْ فَقَالَ اِرْكَبْ أَنْتَ يَا وَلَدِي حَتَّى أَمْشِيَ أَنَا فَرَكِبَ وَلَدُهُ وَ مَشَى لُقْمَانُ فَاجْتَازُوا عَلَى جَمَاعَةٍ أُخْرَى فَقَالُوا هَذَا بِئْسَ اَلْوَالِدُ وَ هَذَا بِئْسَ اَلْوَلَدُ أَمَّا أَبُوهُ فَإِنَّهُ مَا أَدَّبَ هَذَا اَلصَّبِيَّ حَتَّى يَرْكَبَ اَلدَّابَّةَ وَ يَتْرُكَ وَالِدَهُ يَمْشِي وَرَاءَهُ وَ اَلْوَالِدُ أَحَقُّ بِالاِحْتِرَامِ وَ اَلرُّكُوبِ وَ أَمَّا اَلْوَلَدُ فَإِنَّهُ عَقَّ وَالِدَهُ بِهَذِهِ اَلْحَالِ فَكِلاَهُمَا أَسَاءَا فِي اَلْفِعَالِ فَقَالَ لُقْمَانُ لِوَلَدِهِ سَمِعْتَ فَقَالَ نَعَمْ فَقَالَ نَرْكَبُ مَعاً اَلدَّابَّةَ فَرَكِبَا مَعاً فَاجْتَازَا عَلَى جَمَاعَةٍ فَقَالُوا مَا فِي قَلْبِ هَذَيْنِ اَلرَّاكِبَيْنِ رَحْمَةٌ وَ لاَ عِنْدَهُمْ مِنَ اَللَّهِ خَيْرٌ يَرْكَبَانِ مَعاً اَلدَّابَّةَ يَقْطَعَانِ ظَهْرَهَا وَ يَحْمِلاَنِهَا مَا لاَ تُطِيقُ لَوْ كَانَ قَدْ رَكِبَ وَاحِدٌ وَ مَشَى وَاحِدٌ كَانَ أَصْلَحَ وَ أَجْوَدَ فَقَالَ سَمِعْتَ فَقَالَ نَعَمْ فَقَالَ هَاتِ حَتَّى نَتْرُكَ اَلدَّابَّةَ تَمْشِي خَالِيَةً مِنْ رُكُوبِنَا فَسَاقاَ اَلدَّابَّةَ بَيْنَ أَيْدِيهِمَا وَ هُمَا يَمْشِيَانِ فَاجْتَازَا عَلَى جَمَاعَةٍ فَقَالُوا هَذَا عَجِيبٌ مِنْ هَذَيْنِ اَلشَّخْصَيْنِ يَتْرُكَانِ دَابَّةً فَارِغَةً تَمْشِي بِغَيْرِ رَاكِبٍ وَ يَمْشِيَانِ وَ ذَمُّوهُمَا عَلَى ذَلِكَ كَمَا ذَمُّوهُمَا عَلَى كُلِّ مَا كَانَ فَقَالَ لِوَلَدِهِ تَرَى فِي تَحْصِيلِ رِضَاهُمْ حِيلَةً لِمُحْتَالٍ فَلاَ تَلْتَفِتْ إِلَيْهِمْ وَ اِشْتَغِلْ بِرِضَا اَللَّهِ جَلَّ جَلاَلُهُ فَفِيهِ شُغُلٌ شَاغِلٌ وَ سَعَادَةٌ وَ إِقْبَالٌ فِي اَلدُّنْيَا وَ يَوْمِ اَلْحِسَابِ وَ اَلسُّؤَالِ .