eitaa logo
نهضت‌ تربیتی‌ حضرت‌ سیدالشهدا علیه‌السلام
2.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
835 ویدیو
36 فایل
برنامه‌ای جامع برای سلوک إلی الله، برای همه‌ی‌ آحاد جامعه‌ی بشری، منطبق بر عقل و مبانی‌الهی 🟡 نهضت تربیتی هیچ شعبه‌ای در شهرستانها ندارد. 👈 اطلاع از برنامه ها،تهیه آثار،ارتباط خیرین،ثبت نام ها،اخذ شعبه نمایندگی و... https://eitaa.com/M_asadnezhad
مشاهده در ایتا
دانلود
◼️سالروز وفات حضرت ابوطالب علیه‌السلام 💠 حضرت امام محمد باقر علیه‌السلام: اگر ايمان ابوطالب در کفه ترازو قرار بگیرد و ایمان این خلق در کفه دیگر قرار گیرد؛ حتما ايمان او بالاتر است. 📝بحارالانوار ج۳۵ص۱۵۶ علیه السلام ┏━━💠┓ https://eitaa.com/nehzat128_ir ┗💠━━┛
⚜ تکالیف پدر و مادر!!! 🔰 منشأ اينكه پدر يا مادرى به جاى بچه درس بخوانند و تكليف درسى را انجام بدهند، يكى از دو چيز است: 🔷 يا محبت خيلى زياد و افراطى 🔷 يا كم حوصلگى 💠 چون اگر انسان بخواهد با بچه طورى كار بكند كه خود بچه چيزى را ياد بگيرد، بايد گاهى سه تا چهار برابر وقت صرف كند. 📝برگرفته از کتاب نقش آزادی در تربیت کودکان ( شهید بهشتی) ┏━━💠┓ https://eitaa.com/nehzat128_ir ┗💠━━┛
🌟 عید مبعث رسول اعظم الهی بر همه شیعیان و محبین اهل‌البیت سلام‌الله‌علیهم‌اجمعین مبارک باد سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی عشق محمد بس است و آل محمد..❤️ ✨اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ┏━━💠┓ https://eitaa.com/nehzat128_ir ┗💠━━┛
🔰 هم اکنون جلسه مشترک مکتب اسلامی و نهضت تربیتی سید الشهدا علیه السلام و والدین محترم 🕒 شروع جلسه: بعد از نماز صبح ✅صبح روز مبعث ۱۴۰۱ ┏━━💠┓ https://eitaa.com/nehzat128_ir ┗💠━━┛
🔰 معیار تشويق و تنبيه در اسلام ✨تشويق و تنبيه هم بايد در خدمت ساختن انسان انتخاب گر باشد. ❕اگر تشويق در خط گول زدن و فريفتن و طمع برانگيختن باشد، ضد اين آهنگ اسلامى است. ❕ اگر تنبيه در خط مرعوب كردن و انسانها را، خرد يا بزرگ، كوچك يا بزرگ، از هويت و استقلال و شخصيت تهى كردن باشد، اين هم راه اسلام نيست. 💫تشويق و تنبيه بايد باشد، ولى در حد متناسب با برانگيختن نيروها 📝برگرفته از کتاب نقش آزادی در تربیت کودکان (شهید بهشتی) ┏━━💠┓ https://eitaa.com/nehzat128_ir ┗💠━━┛
💠 نبوت را بعضی این‌جور خیال می‌کنند: ❌ مثل‌اینکه واعظی مثلاً، وارد شهری می‌شود تا برای مردم آن شهر یک‌قدری مطالبی از دین یا غیر دین بیان بکند؛ ❌ یا فرض کنیم مسئله‌گویی در میان مردمی بلند می‌شود، می‌ایستد چندتا مسئلۀ فرعی به آنها بگوید؛ ❌ یا یک سخنرانی، یک ناطقی، فرض کنید یک میتینگ‌بدهی در یک اجتماعی وارد می‌شود که یک‌خرده های‌وهوی راه بیندازد و میتینگ بدهد؛ پیغمبر را معمولاً این‌جور آدمی فرض می‌کنند؛ ❌ مثل یک آدمِ عالمِ روحانیِ نجیبِ سربه‌زیرِ سربه‌پایینی، در میان یک عده مردم. منتها این مردم هم گاهی قدر او را می‌دانند، مردمان خوبی‌اند، به اینها می‌گویند مؤمن؛ گاهی قدر او را نمی‌دانند، اینها می‌شوند کافر، و مشرک به آنها می‌گویند، خیال کردیم پیغمبر یک‌چنین چیزی است. ✅ اما در پیغمبری، یک تحول و دگرگونی هست، باید بگویم دو تحول و دگرگونی: 1️⃣ اول در وجود خود پیغمبر. 2️⃣ ..بعد از آنکه خلاصه خودِ نبی مسلمان شد، وقتی‌که خود او تحت تأثیر تحول وحی الهی قرار گرفت؛ بعد همین سرچشمه، همین تحول، همین شور، همین انقلاب، همین رستاخیز، از این چشمۀ فیّاضِ جوشان، که روح نبی و باطن نبی است، می‌ریزد به اجتماع، منتقل می‌شود به متن جامعۀ بشری. ✨ بعد از آنکه در او تحول به‌وجود آمد، در جامعه تحول به‌وجود می‌آید. ✨ بعد از آنکه در باطن او رستاخیز عظیمی به پا شد، رستاخیز عظیم‌تری در متن جامعه برپا می‌شود. ✨ بعد از آنکه در دل او انقلاب به‌وجود آمد، به دست او، در جامعه انقلاب به‌وجود می‌آید و بعثت به‌معنای واقعی تحقق پیدا می‌کند. ۱۳۵۳/۷/۱۱ ┏━━💠┓ https://eitaa.com/nehzat128_ir ┗💠━━┛