11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰کلیپ سخنرانی اهیمت شبهای قدر
💠حجت الاسلام و المسلمین بلوچی
💠شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان
◾️شب شهادت امیرالمؤمنین(ع)
#سخنرانی_کوتاه
#شب_قدر
#کلیپ_کوتاه
#ماه_رمضان
#اداره_تبلیغات_اسلامی_قرچک
https://eitaa.com/joinchat/2447573089C4985b95885
🔰شرح دعای روز بیست و دوم ماه مبارک رمضان
🔰اللَّهُمَّ افْتَحْ لِی فِیهِ أَبْوَابَ فَضْلِکَ وَ أَنْزِلْ عَلَیَّ فِیهِ بَرَکَاتِکَ وَ وَفِّقْنِی فِیهِ لِمُوجِبَاتِ مَرْضَاتِکَ وَ أَسْکِنِّی فِیهِ بُحْبُوحَاتِ جَنَّاتِکَ یَا مُجِیبَ دَعْوَةِ الْمُضْطَرِّین ؛
🔹ای خدا در این روز به روی من درهای فضل و کرمت را بگشا و بر من برکاتت را نازل فرما و بر موجبات رضا و خوشنودیت موفقم بدار و در وسط بهشتهایت مرا مسکن ده ای پذیرنده دعای مضطر پریشان
🔹اللَّهُمَّ افْتَحْ لِی فِیهِ أَبْوَابَ فَضْلِکَ
خدایا در این ماه درهای فضل و کرمت را بگشا؛ درهای رحمت الهی به روی همگان گشوده است و این خود مردم هستند که باید تصمیم بگیرند، و از این در وارد شوند. و اگر کسانی شرائط ورود در آن را فراهم نسازند دلیل بر تقصیر خود آنها است، نه محدود بودن رحمت خدا.
🔹وَ أَنْزِلْ عَلَیَّ فِیهِ بَرَکَاتِکَ
و بر من برکاتت را نازل فرما؛ «برکت» در اصل به معنی ثبات و استقرار چیزی است، و این واژه بر هر نعمت و موهبتی که پایدار بماند اطلاق میگردد؛ بنابراین موجودات بیبرکت آنهایی هستند که ثبات و قراری ندارند و زود فانی و نابود می شوند.
🔹بسیارند از امّتهایی که دارای امکانات مادّی فراوان هستند و منابع زیرزمینی و روزمینی و انواع صنایع را دارند، ولی به خاطر تباهی اخلاق و فساد اعمال که نتیجه مستقیم فساد اخلاق است، این مواهب برای آنها ناپایدار و فاقد برکت است و غالباً در مسیر نابودیشان به کار گرفته میشود. به همین دلیل، آیات قرآن، از کسانی سخن میگوید که نعمتهای آنها وبال و مایه بدبختیشان شد. مثلًا، در آیه 85 سوره توبه میخوانیم: «وَلاتُعْجِبْکَ امْوالُهُمْ وَاوْلادُهُمْ انَّما یُریْدُ اللَّهُ انْیُعَذِّبَهُمْ بِها فِیالدُّنْیا وَتَزْهَقَ انْفُسُهُمْ وَهُمْ کافِروُنَ؛ مبادا اموال و اولادشان مایه اعجاب تو گردد، خدا میخواهد به وسیله آن، آنها را عذاب کند و جانشان بر آید در حالی که کافر باشند».
🔹این نعمتها هنگامی که با فساد اخلاق توأم شود، هم مایه عذاب دنیا است، هم موجب خسران و زیان آخرت! به تعبیر دیگر، هرگاه مواهب الهی با ایمان و اخلاق و اصول انسانی همراه باشد مایه عمران و آبادی و رفاه و آسایش و سعادت و نیکبختی است این همان چیزی است که در آیه مورد بحث به آن اشاره شده است. بعکس، هرگاه با سوءاخلاق و بخل و ظلم و خودکامگی و هوسبازی همراه باشد، مایه تباهی و فساد است!
🔹وَ وَفِّقْنِی فِیهِ لِمُوجِبَاتِ مَرْضَاتِکَ
و توفیق داشته باشم که عوامل رضایت تو را تحصیل کنم؛ رضای خدا در چیزی است که بندگان خدا کراهت دارند؛ از موسی کلیم علیه السّلام روایت شده است که : «قال یا ربّ دلّنی علی امر فیه رضاک فاوحی اللَّه تعالی الیه إنّ رضای فی کرهک و انت ما تصبر علی ما تکره قال یا ربّ دلّنی علیه قال فانّ رضای فی رضاک بقضائی بحار الأنوار ج79، ص: 143.» حضرت موسی (ع) عرض کرد پروردگارا مرا راهنمائی کن که بر امری که رضای تو در آن باشد خداوند به او وحی فرستاد، رضای من در چیزی است که تو آن را مکروه میشمری و آن را دوست نداری. عرض کرد بار خدایا تو مرا راهنمائی کن تا بدانم آن چیست؟ خطاب شد، رضای من در راضی بودن تو است به قضای من.
🔹وَ أَسْکِنِّی فِیهِ بُحْبُوحَاتِ جَنَّاتِکَ
مرا در قسمت اصلی بهشت جای بده معلوم می شود که بهشت درجاتی دارد. در روایت است که درجات بهشت به شماره آیات قرآن است؛ راوی میگوید:
👌 از حضرت موسی بن جعفر علیه السّلام شنیدم به مردی می فرمود:آیا دوست داری در دنیا باقی بمانی؟ گفت: آری. فرمود: برای چه؟ گفت:برای اینکه (قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ) را بخوانم. حضرت موسی بن جعفر بعد از اینکه ساعتی سکوت کرد به وی فرمود: هرگاه یکی از شیعیان و دوستان ما بمیرد که قرآن را بخوبی نداند و نخواند در قبر به او تعلیم داده می شود، تا خدا درجه وی را به وسیله قرائت قرآن بالا ببرد. زیرا، شماره درجات بهشت به شماره عدد آیات قرآن است. به او گفته میشود: قرآن بخوان و بالا بیا. او قرآن میخواند و بالا میرود. وای می گوید :من احدی را ندیدم که بیشتر از موسی بن جعفر بر نفس خویشتن خائف و ترسان باشد، یا اینکه بیشتر از آن بزرگوار بخدا امیدوار باشد. موسی بن جعفر قرآن را با حزن تلاوت میکرد. هنگامیکه قرآن تلاوت میکرد گویا: انسانی را مورد خطاب قرار میداد. «کافی، ج 2، ص 606»
👇👇👇
🔹یَا مُجِیبَ دَعْوَةِ الْمُضْطَرِّین
ای کسی که دعوت بیچارگان را تو جواب می دهی.
🔹خدا دعای دعا کنندگان را مستجاب و حوائجشان را بر میآورد، و اگر قید اضطرار را در بین آورد برای این است که در حال اضطرار، دعای داعی از حقیقت برخوردار است و دیگر گزاف و بیهوده نیست، چون تا آدمی بیچاره و درمانده نشود، دعاهایش آن واقعیت و حقیقت را که در حال اضطرار واجد است ندارد، و این خیلی روشن است.
🔹خدا وقتی دعا را مستجاب می کند که داعی، به راستی او را بخواند، نه اینکه در دعا رو به خدا کند و دل به اسباب ظاهری داشته باشد و این وقتی صورت می گیرد که امید دعا کننده از همه اسباب ظاهری قطع شده باشد، یعنی بداند که دیگر هیچ کس و هیچ چیز نمی تواند گره از کارش بگشاید، آن وقت است که دست و دلش با هم متوجه خدا می شود و در غیر این صورت همانطور که گفتیم غیر خدا را می خواند. پس، اگر دعا صادق بود، یعنی خوانده شده فقط خدا بود و بس، در چنین صورتی خدا اجابتش می کند و گرفتاریش را که او را مضطر کرده بر طرف می کند.
#ماه_رمضان
#شبهای_قدر
https://eitaa.com/joinchat/2447573089C4985b95885
💢 بازگشت به قرآن و تبیین عقلانیت
🔹دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷ الی ۲۰
🔸مکان: تهران سازمان دارلقرآن الکریم
🔸سخنرانان: اساتید و قرآن پژوهان شیعه و اهل سنت
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2447573089C4985b95885
💢 جذب مربی گروه های مادرانه از میان طلاب خواهر
🔹جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۶۳۲۷۵۵۶۰۱
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2447573089C4985b95885
📩 توسل به امام زمان(عج)
🔻 حضرت آیتالله خامنهای:
امشب را که شب قدر است، قدر بدانید. مشکلات عمومی مسلمین، مشکلات کشور، مشکلات شخصیتان و مشکلات دوستان و برادرانتان را با خدای خودتان مطرح کنید. به ولیّعصر، ارواحنافداه، توجّه کنید؛ به در خانه خدا - مسجد - بروید و به برکت امام زمان از خدای متعال خواستههایتان را بگیرید. بنده هم از همه شما ملتمس دعا هستم. ۷۱/۱/۷
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2447573089C4985b95885
روزمان را با قرآن آغاز کنیم
💠هر روز یک صفحه تلاوت قرآن کریم
🔹 #چهارم_اردیبهشت۱۴۰۱
#صفحه_سی_و_پنج قرآن کریم سوره مبارکه بقره
#امور_قرآنی_اداره_تبلیغات_اسلامی_شهرستان_قرچک
https://eitaa.com/joinchat/2447573089C4985b95885
2919262.mp3
4.66M
💠تلاوت ترتیل #صفحه_سی_و_پنج قرآن کریم
چهارم ردیبهشت ۱۴۰۱
🔸سوره بقره
#امور_قرآنی_اداره_تبلیغات_اسلامی_شهرستان_قرچک
https://eitaa.com/joinchat/2447573089C4985b95885
🔆 شبهه با چاشنی تمسخر:
خدا میگه دیرکرد و نزول حرومه اونوقت یه روز روزه نگیری شصت روز میکشه روش بازم صد رحمت به بانک قوامین
🔆 پاسخ شبهه:
اول اینکه : خداوند برای قضای روزه یک سال وقت داده است که آن را قضا کنیم. در مواردی نه جریمه بلکه جبران ثواب قرار داده است به نام کفاره که برای هر روز فقط 750 گرم گندم یا قیمت معادل آن را در نظر گرفته است.
آن چیزی که به عنوان 60 روز روزه در برابر یک روز روزه قرار داده شده برای تنبیه کسی است که عمدا و بدون هیچ عذری روزه نگیرد.
دوم اینکه : جریمه خوردن عمدی روزه، منحصر به 60 روز روزه نیست، بلکه می تواند بجای آن برای هر روز 60 کفاره به فقرا بدهد.
سوم اینکه : خداوند با قرار دادن این جریمه سنگین می خواهد به بندگانش بفهماند که روزه ماه رمضان چقدر با عظمت است و بی حرمتی به آن و سرپیچی از این فرمان چه عقوبت سنگینی را در پی دارد. لذا خواسته با قرار دادن این جریمه سنگین میزان انگیزه گناه روزه خواری را برای بندگانش کم کند. البته بندگانی که به قیامت معتقد و باور داشته باشند. و الا کسی که معتقد نباشد هزاران برابر جریمه هم برای آنها مانع نیست.
امام رضا (ع) در جواب این سوال فرمودند :
َ وَ إِنَّمَا وَجَبَ عَلَيْهِ صَوْمُ شَهْرَيْنِ مُتَتَابِعَيْنِ دُونَ أَنْ يَجِبَ عَلَيْهِ شَهْرٌ وَاحِدٌ أَوْ ثَلَاثُ أَشْهُرٍ لِأَنَّ الْفَرْضَ الَّذِي فَرَضَ اللَّهُ تَعَالَى عَلَى الْخَلْقِ هُوَ شَهْرٌ وَاحِدٌ فَضُوعِفَ هَذَا الشَّهْرُ فِي الْكَفَّارَةِ تَوْكِيداً وَ تَغْلِيظاً عَلَيْهِ وَ إِنَّمَا جُعِلَتْ مُتَتَابِعَيْنِ لِئَلَّا يَهُونَ عَلَيْهِ الْأَدَاءُ فَيَسْتَخِفَّ بِهِ لِأَنَّهُ إِذَا قَضَاهُ مُتَفَرِّقاً هَانَ عَلَيْهِ الْقَضَاءُ وَ اسْتَخَفَّ بِالْإِيمَانِ.
دو ماه پي در پي كفاره روزه واجب شده است، زيرا روزه ماه رمضان يك ماه بوده و خداوند كفاره آن را دو برابر كرده است . بخاطر تأكيد و تغليظ، و آن را پي در پي قرار داده است تا انجام دادن آن آسان نباشد و آن را سبك نشمارند، زيرا اگر انسان به طور متفرق قضا كند، كار قضا براي او آسان مي شود و ايمان را سبك مي شمارد.
وسائل الشيعه، ج10، ص370؛
مثال : اگر یک کشاورز برای کاشت محصولی که فقط یک ماه در سال فرصت کاشت دارد ، یا اگر برای چیدن یک محصول یا داروی گیاهی گران قیمت مثل زعفران فقط یک ماه فرصت چیدن داشته باشد ، و او این فرصت را از دست بدهد ، چقدر ضرر می کند؟ ضرر او اندازه یک سال بلکه گاهی چندین سال است.
این جبران ها و قیمت گذاری ها برای موارد دنیوی هم هست. مثل قیمت تلفن با شماره رند. به دهها برابر
حالا چرا فرصت ماه رمضان اینقدر عجیب و غریب و پر برکت است که از دست دادن عمدی آن این همه ضرر دارد؟
وقتی در یک ماه تمام نفس هایت تسبیح باشد ، خوابت عبادت باشد ، یک آیه خواندن در آن ثواب تلاوت کل قرآن را داشته باشد و هزاران ثواب بی نظیر دیگر ، آیا برای روزه خواری عمدی چنین جریمه ای غیر عقلائی است؟
و ازآن مهمتر وقتی در ماه رمضان یک شب قدر بالاتر از هزار ماه (هزار برابر) است و شرط اول درک ثواب آن روزه داری است مگر برای بیماران و معذوران، آیا برای یک روز روزه خواری فقط 60 برابر جریمه قرار دادن منطقی نیست؟ لذا با دقت می فهمیم در واقع اینها صرفا جریمه نیست بلکه جبران ثواب ها و پرداخت قیمت بی نظیر طلاهای از دست داده در ماه رمضان است.
که یک روزه در غیر ماه رمضان مساوی با یک شصتم ماه رمضان است. و ...
چهارم : در کنار همین جریمه باب رحمت خدا نیز شامل حال بنده توبه کننده است . لذا طبق روایات اهل بیت ع و به تبع فتاوای مراجع دینی اگر کسی توان گرفتن 60 روزه یا توان پرداخت کفاره معادل آن را نداشته باشد ، به او اجازه داده هر چقدر می تواند روزه بگیرد یا کفاره پرداخت کند و در صورت فقر مطلق با یک توبه واقعی کل جریمه را بر او می بخشد.
#ماه_رمضان
#روزه
#شب_قدر
https://eitaa.com/joinchat/2447573089C4985b95885
13.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰احکام ویژه ماه رمضان
💠حکم روزه مسافر در ماه مبارک
🎤حجتالاسلام والمسلمین ورمزیار
#ماه_رمضان
#حکم_روزه_مسافر
#احکام_شرعی_مورد_نیاز
https://eitaa.com/joinchat/2447573089C4985b95885