eitaa logo
نهضت اسلامی استان ایلام 🇮🇷
707 دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
604 ویدیو
2 فایل
جهت ارتباط و ارائه نظرات و پیشنهادات خود با روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی به آی دی 🆔 @Tableghateslami ویا با شماره تماس 📱09188449170تماس حاصل فرمایید شماره تماس با اداره کل تبلیغات اسلامی 08433332124📞 پیام خود را ارسال بفرمایید. 🗓️۱۴۰۲/۱/۳۱
مشاهده در ایتا
دانلود
|| طی حکمی از سوی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق نوری بعنوان رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهران منصوب شد، آئین معارفه رئیس جدید تبلیغات اسلامی شهرستان مهران در محل دفتر امام جمعه و در حضور مسئولین ادارات این شهرستان برگزار شد. https://ble.ir/nehzat_ilam https://eitaa.com/nehzat_ilam
|| مجمع کانون های فرهنگی تبلیغی استان ایلام بعنوان مجمع برتر کشور معرفی شد: ◾در ارزیابی عملکرد مجامع کانون های فرهنگی تبلیغی کشور توسط سازمان هیئت و تشکل های دینی در سال ١۴٠١ و چهار ماهه اول سال ١۴٠٢، مجمع کانون های فرهنگی تبلیغی استان ایلام بعنوان مجمع برتر کشور معرفی شد. ◾ در این دیدار از زحمات آقای میثم کهزادی رئیس مجمع کانون های فرهنگی، تبلیغی و جهادی استان ایلام با حضور مسئولین ارشد سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان هیئت و تشکل های دینی کشور تقدیر و تشکر بعمل آمد. ◾رئیس مجمع کانون های فرهنگی تبلیغی استان ایلام دبیر منطقه ۴ مجمع ملی کشور(پهنه غرب کشور شامل استان های کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان) را نیز برعهده دارد. https://eitaa.com/nehzat_ilam https://ble.ir/nehzat_ilam
⭕️ *کدام مداخله؟ کدام حاکمیت؟* یادداشتی به بهانه مهمانی ده کیلومتری غدیر محسن دنیوی ۱. فرض کنیم مهمانی ده کیلومتری غدیر از عصر تا شب امسال و پارسال برگزار نمی‌شد؛ رسم عموم ایرانیان در روز عید غدیر در گذشته چه بود؟ از نماز صبح تا نماز ظهر به دیدار سادات می رفتند و مردم در شب عید غدیر، یعنی یک روز قبل، شربت و شیرینی در مساجد و معابر پخش می‌کردند که امسال هم هر دو کار را مردم طبق سنوات گذشته انجام دادند. پس مهمانی ده کیلومتری، تداخلی با رفتار گذشته مردم نداشت و تاثیر چندانی روی آن نداشت. ۲. مرتب بیان می‌شود که حاکمیت نباید در مناسک دینی مردم مداخله کند! اول به حاکمیت بپردازیم و بعد مداخله را بررسی کنیم. منظور از حاکمیت دقیقا کجاست؟ این جشن توسط نهادهای خارج از دولت و اغلب ذیل رهبری مانند سازمان تبلیغات و قرارگاه فرهنگی اجتماعی قرب و صدا و سیما از یک طرف و نهادهایی مانند هیئت رزمندگان و مجمع هیئات و هیئات و مساجد و پایگاه های بزرگ بسیج شکل گرفته و انجام شده است. تازه باید تمام فعالان از مساجد محلات و هیئت‌های کوچک و هر فردی که به نحوی در این اتفاق سهم داشت را هم لحاظ کنیم. پس اصل کار این موارد بودند که در تقسیمات رسمی حاکمیت، حلقه‌های دوم و برخی سوم نسبت به قوای سه‌گانه و وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌های تابعه به عنوان حلقه اول حکمرانی حساب می‌شوند. پس این همه تاکید بر استفاده از حاکمیت که گویی از وظایف خود جامانده و به جای حل مشکل مسکن و اشتغال، جشن غدیر برگزار می‌کند، ناشی از کم‌توجهی به جزییات امور است که به ما فرصت کلی‌گویی و تعمیم می‌دهد! ۳. درباره مداخله هم باید دقیق‌تر بررسی کنیم. منظور از مداخله چیست؟ مثلا ایجاد امنیت توسط پلیس لندن برای برگزاری سالانه دوچرخه‌سواری و راهپیمایی برهنه حامیان برهنگی کامل و همجنس‌گرایی در لندن، مصداق مداخله حکومت در این رویداد است؟ مثلا‌ خدمات دهی سیستم بهداشت و درمان اسپانیا به آسیب‌دیدگان جشن سن فرمین یا رزم گاوهای خشمگین در خیابان‌های اسپانیا مصداق مداخله است؟ اصلا چرا راه دور برویم، فشاری که روی نیروی انتظامی و هلال احمر و سیستم درمانی کشور در چهارشنبه سوری می‌آید مصداق مداخله است؟ یا مداخله حکومت باعث ازدحام عجیب مردم در جاده‌ها در ایام تعطیلات عید نوروز است و خدماتی که راهداری و ده‌ها دستگاه می‌دهند، مصداق مداخله است و اگر آنها خدمات ندهند، مردم آن رفتارها را انجام نمی‌دهند؟! ممکن است گفته شود که اینجا تحریک از ناحیه حاکمیت بوده و این مصداق مداخله است. اگر اینگونه باشد، که حاکمیت در موقعیت‌های مختلف علاقه‌مند به مداخله است پس چرا چنین رخدادی شکل نمی‌گیرد؟ مثلا چرا راهپیمایی سیزده آبان انقدر که حاکمیت دوست دارد پرشور نیست یا مردم یاد ۹ دی را دیگر چندان جدی زنده نگه نمی‌دارند. اما ۲۲ بهمن جدی است و مردم پای این تجدید عهد هستند. پس صرفاً مداخله حکومت نیست، بلکه نسبتی است میان حاکمیت، خواص و عموم مردم که باعث پدیدار شدن رخدادی باشکوه مانند اربعین، ۲۲ بهمن، راهیان نور و جشن ده کیلومتری غدیر می‌شود. یعنی آنجایی که این اراده‌ها با هم نقطه مشترک می‌یابند واقعه بزرگ رخ می‌دهد. چون خلق اراده جمعی سخت‌ترین کارها در جهان معاصر است و اینکه حکومت بتواند چند میلیون نفر را برای چند ساعت به خیابان بیاورد، اتفاق مهم و قابل توجهی است! ۴. از باب نقد این جشن می‌شود به این اشاره کرد که خوب است کلیت و بستر این جشن بزرگ فراهم شود، اما در جزییات فرصت دهیم سلایق و علایق متنوع ایرانیان با قومیت‌ها و فرهنگ های مختلف در مقام محبت امیرالمومنین بروز و ظهور کند و لازم نیست که ما لزوماً رفتارهای شبیه آنچه در‌ کارناوال های مرسوم در جهان می‌بینیم انجام دهیم. آتش بازی پرحجم و چراغ روشن موبایلها مزیت ما نیست، اما اجرای آهنگ ترکمنی در مدح حضرت و حتی پایکوبی خاص اعراب اهوازی در جشن ولایت، می‌ تواند مزیت فرهنگی ما باشد https://ble.ir/nehzat_ilam https://eitaa.com/nehzat_ilam
|| هم اکنون اجرای سرود توسط گروه دختران آفتاب-پیاده راه طالقانی https://ble.ir/nehzat_ilam https://eitaa.com/nehzat_ilam
|| هم اکنون رویداد آموزشی،تبیینی جامعه ستایشگری با حضور اساتید برتر کشوری- سالن شهید سلیمانی-سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام https://ble.ir/nehzat_ilam https://eitaa.com/nehzat_ilam