هدایت شده از تبلیغات اسلامی مهریز
#روز_قدس
🔰 همایش مجازی روز جهانی قدس 🔰
👈 با سخنرانی استاد ابوالقاسمی
💠 کاری از اداره تبلیغات اسلامی و موسسه فرهنگی هنری قرآنی ثقلین
👈جمعه ساعت ۱۷
آدرس 👇👇👇👇👇
https://www.skyroom.online/ch/saghaleinyazd/tafsir-mehriz
#فصل_بندگی
#قرآن_نور_امید
#تواصی
#مردم_ماه
#محله_همدل
کانال اطلاع رسانی اداره تبلیغات اسلامی مهریز
@tablikhat_mehriz
#روز_قدس
#القدس_اقرب
💠 همایش مجازی روز جهانی قدس 💠
🔰 با سخنرانی استاد ابوالقاسمی
👈 جمعه ۱۷ اردیبهشت ساعت ۱۷ در محیط اسکای روم
لینک ورود به همایش 👇👇👇👇👇
https://www.skyroom.online/ch/saghaleinyazd/tafsir-mehriz
━━━💠🍃🌸🍃💠━━━
🔹 اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهریز
🔹 موسسه فرهنگی هنری قرآنی ثقلین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید؛ برای فلسطین!
🔻بدون شرح...
#فصل_بندگی
#قرآن_نور_امید
#تواصی
#مردم_ماه
#محله_همدل
کانال اطلاع رسانی اداره تبلیغات اسلامی مهریز
@tablikhat_mehriz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مردم_ماه
در ادامه پویش مردم ماه، اداره کل تبلیغات اسلامی به فضل خداوند به تدریج از موسسات فعال دعوت به عمل خواهد آورد تا تجربیات، اتنتقادات و نیز پیشنهادات آنها را در مصاحبه تصویری به ثبت رساند، تا ضمن کمک به معرفی بیشتر آنها در سطح استان، باعث انتقال تجربیات و نکات آنها به همسنگران دیگر در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شود.
شما عزیزان چناچه موسسه فعالی میشناسیدمیتوانید به شماره زیر پیام ارسال کنید تا در فرصت مناسب از تجربیات آن موسسه نیز بهره مند شویم .
شماره جهت ارسال پیام :
09136728771
کلیپ حاضر:
معرفی موسسه طریق ولایت
مدت زمان : 5 دقیقه
#فصل_بندگی
#قرآن_نور_امید
#تواصی
#مردم_ماه
#محله_همدل
کانال اطلاع رسانی اداره تبلیغات اسلامی مهریز
@tablikhat_mehriz
42.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚩 مراسم نمادین روز جهانی قدس با جمعیت محدود در شهرستان مهریز و به آتش کشیده شدن پرچم رژیم صهیونیستی در حسینیه شهدای گمنام
#هیئت_روضة_الشهداء_مهریز
#اداره_تبلیغات_اسلامی_مهریز
#کانون_هنر_و_رسانه_شهیدآوینی
┄┅─✵🍃 🌺🍃✵─┅┄
#روز_قدس
🔰 همایش روز جهانی قدس با سخنرانی استاد گرانقدر، حافظ بین المللی و مفسر قرآن کریم حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی
🔹 موسسه فرهنگی هنری قرآنی ثقلین
#فصل_بندگی
#قرآن_نور_امید
#تواصی
#مردم_ماه
#محله_همدل
کانال اطلاع رسانی اداره تبلیغات اسلامی مهریز
@tablikhat_mehriz
بسم الله الرحمن الرحیم
جزء 25 ⇨ http://j.mp/2brImlf
تلاوت جزء بیست و پنجم قرآن بصورت فایل صوتی و بدون نیاز به دانلود فقط کافيه روی لینک بزنید .
#فصل_بندگی
#قرآن_نور_امید
#تواصی
#مردم_ماه
#محله_همدل
کانال اطلاع رسانی اداره تبلیغات اسلامی مهریز
@tablikhat_mehriz
#تفسیر_قرآن_کریم
💢نکات و پیام هایی از هر جزء قرآن کریم
✅روز بيست و پنجم جزء بيستوپنجم
قسمت اول
جزء ۲۵ شامل ادامه سوره فصلت، سوره های #شوری، زخرف، دخان و جاثیه است.
✅ قانون خدا در پخش #روزی، چرا خدا به همه وسعت رزق نمی دهد؟
وَ لَوْ بَسَطَ اللَّهُ الرِّزْقَ لِعِبَادِهِ لَبَغَوْاْ فىِ الْأَرْضِ وَ لَكِن یُنزَّلُ بِقَدَرٍ مَّا یَشَاءُ إِنَّهُ بِعِبَادِهِ خَبِیرُ بَصِیرٌ(۲۷- شوری)
اگر خداوند روزى را براى بندگانش وسعت بخشد، در زمین طغیان مىكنند ولى به اندازهاى كه مشیت او اقتضاء کند نازل مىكند زیرا او به حال بندگانش آگاه و بیناست.
خداى تعالى هر چیز را به كمیت و حجم و مقداری که مشیتش اقتضاء کند نازل مىكند. معناى آیه شریفه این است: اگر خداى تعالى رزق همه بندگان خود را وسعت بدهد ، شروع به ظلم كردن در زمین مىكنند؛ و به همین جهت خداوند متعال رزق را به اندازه نازل مىكند و مىداند كه هر یك از بندگانش استحقاق چه مقدار از رزق را دارد.
❓ یک سوال مهم
:چرا خدا به کسانی که با داشتن مال بیشتر ظلمشان هم افزون می شود باز هم ثروت می دهد؟
علامه طباطبایی(ره) در پاسخ به این سوال می نویسد: این آیه بیانگر قانون اولیه خدا در توزیع ارزاق بین بندگانش است که حال هر کس را می بیند و به او روزی می دهد؛ اما قوانین دیگری نیز دارد که در عالم حاکم است؛ یکی از آن قوانین قانون ابتلاء و امتحان است و دیگری قانون مکر و استدراج است. این دو قانون سبب می شود که خدا به کسانی که در سوال مطرح شد با وجود کفر و طغیان باز هم مال و ثروت عطا کند. این بحث نقطه مقابلی هم دارد و آن اینکه چرا برخی حتی به مقدار رفع ضروریات هم از رزق و روزی الهی بی نصیبند که در پاسخ می توان به دو قانون الهی اشاره کرد؛ یکی همان قانون ابتلاء و امتحان و دیگری قانون اثر گناه که برخی با عمل خود مانند ظلم به دیگری یا ظلم پذیری چنین نتیجه ای را برای خود رقم زده اند.
✅ نزول #قرآن در شبى #مبارك :
وَالْكِتَابِ الْمُبِينِ {2} إِنَّا أَنزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةٍ مُّبَارَكَةٍ إِنَّا كُنَّا مُنذِرِينَ {3} فِيهَا يُفْرَقُ كُلُّ أَمْرٍ حَكِيمٍ {4} أَمْرًا مِّنْ عِندِنَا إِنَّا كُنَّا مُرْسِلِينَ {5} دخان
سوگند به كتاب روشنگر {2} [كه] ما آن را در شبى فرخنده نازل كرديم [زيرا] كه ما هشداردهنده بوديم {3}در آن [شب] هر امرمحکم وقطعی ، تفکیک مىيابد {4}
مجموع آیات 2-5 سوره دخان اولا بیانگر نزول قران در شبی مبارک است که در آن شب همه فرمانهای خداوند تفکیک و تنظیم و تقدیر میشود. ثانیا با توجه به اینکه غرض این فراز از ایات سوره دخان در ایه سه (انا انزلناه فی لیله مبارکه) یعنی جواب قسم مطرح شده است و میخواهد نزول قران را در شبی مبارک با هدف تعظیم قران بیان کند لذا بیانگر ارزش و برکت ذاتی آن شب، قبل از نزول قرآن است که علت برکت ان هم تفریق و تنظیم و تقدیر امور در ان شب است.ثالثا با توجه به ارزش ذاتی شب قدر و استفاده از فعل مضارع یفرق در ایه 4( مشابه فعل مضارع تنزل در سوره قدر) استمرار شب قدر و نه یکبار بودن آن و انحصار به شب نزول قران، فهمیده میشود.
#فصل_بندگی
#قرآن_نور_امید
#تواصی
#مردم_ماه
#محله_همدل
کانال اطلاع رسانی اداره تبلیغات اسلامی مهریز
@tablikhat_mehriz
#تفسیر_قرآن_کریم
✅روز بيست و پنجم جزء بيستوپنجم
قسمت دوم:
✅ #تلافی کار بد؛ با کار بدی مثل آن یا #عفو و گذشت
جَزَاءُ سَیِّئَةٍ سَیِّئَةٌ مِّثْلُهَا فَمَنْ عَفَا وَ أَصْلَحَ فَأَجْرُهُ عَلىَ اللَّهِ إِنَّهُ لَا یحُِبُّ الظَّالِمِینَ(۴۰- شوری)
پاداش بدى کار بدی است مانند همان؛ ولى هر كه بگذرد و [میان خود و طرف مقابلش را] اصلاح نماید؛ پاداشش بر عهده خداست؛ یقیناً خدا ستمكاران را دوست ندارد.
این آیه حكم کسی را بیان می کند که ظلمی در حق او شده است بر اساس این آیه چنین كسى مىتواند در مقابل ستمگر رفتارى چون رفتار او داشته باشد و چنین تلافى و انتقامى، دیگر ظلم نخواهد بود.
نکته مهم و قابل توجه در آیه اینکه خداوند متعال آن کاری که برای تلافی صورت می گیرد با اینکه مجوز آن را هم صادر کرده است اما آن را « #سیئة؛ کاری بد و ناپسند» می نامد که سوال برانگیز است.
در پاسخ به این سوال گفته اند: از این رو هر دو عمل را سیئه و بد خوانده چون با هر كس چنین رفتار شود ناراحتش مىكند، ظالم با آن کار مظلوم را ناراحت کرد و مظلوم هم با انتقام و تکرار آن کار ظالم را رنجاند، پس در آیه شریفه حقیقت معناى كلمه رعایت شده است.
چیزی که در این آیه بین آن دو فرق گذاشته این است که اگر ابتدایی و بدون مجوز باشد حرام است و عذاب و عقاب دارد و اگر با مجوز شرعی باشد حلال است و چون حرام نیست عقابی هم ندارد.
باید توجه داشت که این تلافی با مجوز، «واجب نیست»؛ بلکه فقط «حلال است» و شاید برای همین نکته بود که بلافاصله فرمود: «فَمَنْ عَفَا وَ أَصْلَحَ فَأَجْرُهُ عَلىَ اللهِ؛ هر كس عفو و اصلاح كند اجر و پاداش او بر خداست»
✅ اجتناب از #کبایر ،گذشت در هنگام خشم و #مشورت: سه صفت مطلوب اهل ایمان
فَمَا أُوتِيتُمْ مِنْ شَيْءٍ فَمَتَاعُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَمَا عِنْدَ اللَّهِ خَيْرٌ وَأَبْقَى لِلَّذِينَ آمَنُوا وَعَلَى رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُونَ ﴿۳۶﴾
وَالَّذِينَ يَجْتَنِبُونَ كَبَائِرَ الْإِثْمِ وَالْفَوَاحِشَ وَإِذَا مَا غَضِبُوا هُمْ يَغْفِرُونَ ﴿۳۷﴾ وَالَّذِينَ اسْتَجَابُوا لِرَبِّهِمْ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَمْرُهُمْ شُورَى بَيْنَهُمْ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنفِقُونَ {38} وَالَّذِينَ إِذَا أَصَابَهُمُ الْبَغْيُ هُمْ يَنتَصِرُونَ {39}
پس آنچه [از کالا، وسایل و ابزار مادی] به شما داده اند، متاع [اندک و زودگذر] زندگی دنیاست،
و آنچه [از بهره و پاداش] نزد خداست، برای کسانی که ایمان آورده اند و بر پروردگارشان توکل می کنند، بهتر و پایدارتر است. همان كساني كه از گناهان بزرگ و اعمال زشت اجتناب ميورزند و هنگامي كه خشمگين ميشوند عفو ميكنند. و كسانى كه [نداى] پروردگارشان را پاسخ [مثبت] داده و نماز برپا كردهاند و كارشان در ميانشان مشورت است و از آنچه روزيشان دادهايم انفاق مىكنند {38} و كسانى كه چون ستم بر ايشان رسد يارى مىجويند [و به انتقام بر مىخيزند] {39} شوری
✳️ گناه #کبیره چیست؟ اجتناب از کبایر در دو سوره مکی شوری و نجم و یک سوره مدنی (نساء) بیان شده است. در سوره نجم ، سیئات صغیره را با لمم نام برده است. الذین یجتنبون کبائر الاثم و الفواحش الا اللمم.
با توجه به استعمال لغت کبایر به همراه #فواحش در دو سوره نجم و شوری، میتوان گفت کبایر گناهانی هستند که زشتی انها آشکار و نهی از آنها در قرآن نیز صریح و مکرر است. نکته ظریف این ایه استفاده از لفظ اجتناب است و نه انجام ندادن. مفسران معتقدند اجتناب یعنی اینکه کسی امکان و قدرت انجام کاری را داشته باشد اما صرف نظر نماید.
#فصل_بندگی
#قرآن_نور_امید
#تواصی
#مردم_ماه
#محله_همدل
کانال اطلاع رسانی اداره تبلیغات اسلامی مهریز
@tablikhat_mehriz
#تفسیر_قرآن_کریم
✅روز بيست و پنجم جزء بيستوپنجم
قسمت سوم:
✅ غافل نشدن از خداوند نعمت بخش هنگام استفاده از #نعمات
وَالَّذِي خَلَقَ الْأَزْوَاجَ كُلَّهَا وَجَعَلَ لَكُم مِّنَ الْفُلْكِ وَالْأَنْعَامِ مَا تَرْكَبُونَ (12)لِتَسْتَوُوا عَلىَ ظُهُورِهِ ثُمَّ تَذْكُرُواْ نِعْمَةَ رَبِّكُمْ إِذَا اسْتَوَیْتُمْ عَلَیْهِ وَ تَقُولُواْ سُبْحَانَ الَّذِى سَخَّرَ لَنَا هَاذَا وَ مَا كُنَّا لَهُ مُقْرِنِینَ (۱۳)وَ إِنَّا إِلىَ رَبِّنَا لَمُنقَلِبُونَ(۱۴- زخرف)
و همان كسى كه جفتها را يكسره آفريد و براى شما از كشتيها و دامها [وسيلهاى كه] سوار شويد قرار داد كه بر پشت آن استقرار یابید و چون بر آن استقرار یافتید، نعمت پروردگارتان را به یاد آورید و بگویید: منزّه است خدایى كه این را رام ما كرد كه ما قدرت آن را نداشتیم و ما به سوى پروردگارمان باز خواهیم گشت.
«استواء بر ظهر» به معناى استقرار بر پشت حیوان و یا هر #مركب سواری دیگر است. و «ما كُنَّا لَهُ مُقْرِنِینَ» هم مفهومش این است كه اگر لطف پروردگار نبود ما هرگز قادر به کنترل و ادراه این مرکبها نبودیم. و اینکه در پایان دعای مومنین این چنین دارد که: «وَ إِنَّا إِلىَ رَبِّنَا لَمُنقَلِبُونَ؛ و بی شک ما به سوى پروردگارمان باز خواهیم گشت» برای آن است که آنها را به یاد قیامت بیندازد که امروز سوار بر وسیله ای گران قیمت شده و در زمین جابجا می شویم به یاد داشته باشیم که بالاخره تابوتی هم هست که در انتظار ماست.
در حالات امیرالمومنین علیه السلام آمده است كه هنگامی که پاى خود را در ركاب گذاشت فرمود: «بسم اللَّه» و هنگامى كه بر مركب استقرار یافت این آیات را تلاوت کرد: «سُبْحانَ الَّذِی سَخَّرَ لَنا هذا وَ ما كُنَّا لَهُ مُقْرِنِینَ وَ إِنَّا إِلى رَبِّنا لَمُنْقَلِبُون»
:
✅ #عقل، بطور مستقل از دین #حسن_و_قبح اعمال را درک میکند
أَمْ حَسِبَ الَّذينَ اجْتَرَحُواالسَّيِّئاتِ أَنْ نَجْعَلَهُمْ كَالَّذينَ آمَنُوا وَعَمِلُواالصَّالِحاتِ سَواءًمَحْياهُمْ وَ مَماتُهُمْ ساءَ مايَحْكُمُون (جاثیه 21) کسانی که رفتارهای زشت می کنند و ظلم می کنند توقع دارند که ما آنان را با آدم های شایسته یکسان بیانگاریم؟
"در قرآن کریم آیات مختلفی است که نشان میدهد مسأله حسن و قبح ریشه در عقل و فطرت انسان دارد و ما می¬توانیم به مثابه یک انسان خوبی ها و زیبایی را درک کنیم و این طور نیست که اگر دین و شرع نباشد بشر هیج سرمایه ای برای فهم خوبی و بدی ندارد؛ چه آنانی که دعوت انبیاء را پذیرفته اند چه کسانی که دعوت انبیاء را نپذیرفته اند.
آیات قرآن در این زمینه چند دسته است.يك دسته آیاتی است که در آن خداوندکسانی که غیرعقلایی و غیرعقلانی فكر میکنند را تخطئه می کند. از جمله ايه فوق. این آيه معلوم میکند که عقل ارزش برابری به این رفتارها نمی-دهد و با هم فرق میکنند. نمیتوان بدكاران و صالحان را با یک چوب راند. اینهایی که فکر میکنند با همه زشتیهایی که دارند باید مثل انسانهای پاک باشند بسیار حکم بدی میکنند و از نظر عرف عقلا نيز انتظار نابجايي دارند لذا خداوند آنان را تخطئه میکند و میفرماید که شما بد میفهمیدید و توقع بیجایی دارید»
#فصل_بندگی
#قرآن_نور_امید
#تواصی
#مردم_ماه
#محله_همدل
کانال اطلاع رسانی اداره تبلیغات اسلامی مهریز
@tablikhat_mehriz
44.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#یزد_بانو
بانوان پر افتخار
یزد جهانی را ارج نهیم
آشنایی با :
سرکار خانم فاطمه ایزدپناه
مادر شهید علی اکبر کورشفر
#هیئت_روضة_الشهداء_مهریز
@rozatolshohadamehriz
#فصل_بندگی
#قرآن_نور_امید
#تواصی
#مردم_ماه
#محله_همدل
کانال اطلاع رسانی اداره تبلیغات اسلامی مهریز
@tablikhat_mehriz
🌸کلام امیر
✍امام علی علیه السلام:
در شگفتم از كسى كه در وجود خداوند شك مىكند در حالى كه آفرینش خداوند را مىبيند. در شگفتم از بخيل به سوى فقرى مى شتابد كه از آن مى گريزد، و سرمايه اى را از دست مى دهد كه براى آن تلاش مى كند. در دنيا چون تهيدستان زندگى مى كند، امّا در آخرت چون سرمايه داران محاكمه مى شود. و در شگفتم از متكبّرى كه ديروز نطفه اى بى ارزش، و فردا مردارى گنديده خواهد بود.
و در شگفتم از آن كس كه آفرينش پديده ها را مى نگرد و در وجود خدا ترديد دارد. و در شگفتم از آن كس كه مردگان را مى بيند و مرگ را از ياد برده است. و در شگفتم از آن كس كه پيدايش دوباره را انكار مى كند در حالى كه پيدايش آغازين را مى نگرد. و در شگفتم از آن كس كه خانه نابود شدنى، را آباد مى كند امّا جايگاه هميشگى را از ياد برده است.
#فصل_بندگی
#قرآن_نور_امید
#تواصی
#مردم_ماه
#محله_همدل
کانال اطلاع رسانی اداره تبلیغات اسلامی مهریز
@tablikhat_mehriz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تیزر جدید محله همدل
✅مشکلات محله، با همدلی حل شدنیه
📌جهت شرکت در مهرواره محله همدل و حل یک یا چند مشکل از محله خود توسط اهالی محله عدد ۱ را به *۵۰۰۰۱۷۵* ارسال فرمایید.
🎁 ۳ جایزه دویست میلیون تومانی برای سه نفر برگزیده در سطح ملی
@mahale_hamdel
🔸 روزه های حرام
✅ روزهي عيد فطر (اول ماه شوال)
روزه روز قربان (دهم ماه ذىالحجه).
روزه ايام تشريق برای کسی که در منا است (يازدهم، دوازدهم و سيزدهم ذى حجه)
روزه يومالشک (روزی که نمیداند آخر شعبان است يا اول رمضان) به نيت ماه رمضان
روزه سکوت
روزه وصال (اعم است از اينكه يك روز و شب را تا سحر، نيّت كرده روزه بگيرد يا دو روز و يك شب را )
بنابر احتیاط روزه مستحبی زن بدون اذن در جایی که با حق شوهر منافات داشته باشد.
روزه کسی که روزه برای او ضرر دارد
روزه مسافر، بهجز مواردی که استثنا شده است.
روزه گرفتن براى وفاى به نذر معصيتى كه كرده است.
#فصل_بندگی
#محله_همدل
#مردم_ماه
#تواصی
#قرآن_نور_امید
کانال اطلاع رسانی اداره تبلیغات اسلامی مهریز
@tablikhat_mehriz
بسم الله الرحمن الرحیم
جزء 26 ⇨ http://j.mp/2bFRHF2
تلاوت جزء بیست و ششم قرآن بصورت فایل صوتی و بدون نیاز به دانلود فقط کافيه روی لینک بزنید .
#فصل_بندگی
#قرآن_نور_امید
#تواصی
#مردم_ماه
#محله_همدل
کانال اطلاع رسانی اداره تبلیغات اسلامی مهریز
@tablikhat_mehriz