13950809_18517_192k.mp3
3.39M
📚جای کتاب را هیچ چیز نمی گیرد
رهبر انقلاب اسلامی، کمتوجهی به «کتاب و کتابخوانی» را یکی از موانع مهم رسیدن جامعهی ایرانی به جایگاه مطلوب خود میدانند: «[مردم] باید با کتاب اُنس پیدا کنند. در غیر این صورت، جامعهی ایرانی به هدف و آرزویی که دارد نخواهد رسید.» ۱۳۷۴/۲/۲۶ و معتقدند: «در جامعهی ما بیاعتنائی به کتاب وجود دارد. گاهی آدم میبیند در تلویزیون از این و آن سؤال میکنند: آقا شما چند ساعت در شبانهروز مطالعه میکنید، یا چقدر وقت کتابخوانی دارید؟ یکی میگوید پنج دقیقه، یکی میگوید نیم ساعت! انسان تعجب میکند. ما باید جوانان را به کتابخوانی عادت دهیم، کودکان را به کتابخوانی عادت دهیم؛ که این تا آخر عمر همراهشان خواهد بود.» ۱۳۹۱/۷/۲۰
پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR به مناسبت بیستوچهارم آبانماه، روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، کلیپ صوتی «جای کتاب را هیچ چیز نمیگیرد» را دربارهی ارزش کتاب و کتابخوانی منتشر میکند.
#پادکست
جزئیات بیشتر:
https://farsi.khamenei.ir/audio-content?id=34777
نهضتِ روایت
🎵 رژیم آمریکا منهدم خواهد شد... #پادکست
🔰 لوح | پرچم در احتضار
🔺️ رهبر انقلاب: رژیم آمریکا بشدّت دچار انحطاط سیاسی، مدنی و اخلاقی است و خیلی عمر طولانی نخواهد کرد و منهدم خواهد شد. البتّه بعضیهایشان اگر سرِ کار بیایند زودتر منهدم میکنند، بعضی یک خرده دیرتر منهدم میکنند؛ لکن به هر حال این حقیقت است. ۹۹/۸/۱۳
#عکس_نوشته
14.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌺 آغاز هفته بسیج گرامی باد.
🗓 روز شمار #هفته_بسیج
🆔@manaar_ir
📋 شاخصی همیشگی برای انتخاب
✍️ حمیدرضا باقری، طلبه درس خارج فقه و اصول و محقق و نویسنده تاریخ معاصر
⁉️ ترامپ یا بایدن؟ آمریکا یا چین؟ روحانی یا ...؟ دوگانههایی که همیشه و همهجا هستند، گاهی بین بد و بدتر، گاهی بین بد و خوب و شاید هم گاهی بین خوب و خوبتر باشند؛ اگر چارهای جز انتخاب نیست، کدامیک را انتخاب میکنیم؟ معیار انتخابت چیست؟
✅ ترامپ با همه دیوانگیها، فسادهای اخلاقی و مالی و... اما مخالف سقطجنین، مخالف همجنسگرایی و مدارس مختلط و موافق آیینهای مذهبی است.
اما بایدن با ظاهر اتوکشیدهای که دارد موافق سقطجنین و همجنسگرایی و... است. اینها ملاک است؟
✅ در نظرسنجیهای بهدستآمده آرای ترامپ میان قشر روستایی و مذهبیهای مسیحی بیشتر است و آرای بایدن میان تحصیلکردهها، صهیونیستها و قشرهای شهری و سرمایهدار، بیشتر است.
اینها چه؟ آیا ملاک میشود؟
⁉️از این دوگانهها کدامیک را انتخاب کنیم؟ کدامیک تقابلش با جبهه حق و انبیاء بیشتر است؟
✅ در انتخابات ۸۸ از شعارهای مشهور طرفداران موسوی این بود: "هرچی جواد مواده با احمدینژاده" هرچه به بالا شهر میرفتی و به قشر مرفه و سرمایهدار نزدیکتر میشدی، درصد طرفداران موسوی هم بیشتر میشد.
ازنظر فرهنگ مذهبی هم اختلاف نسبی طرفداران موسوی و احمدینژاد مشهود بود، مثلاً خانمهای حامی احمدینژادی عمدتاً چادری و در طیف مقابل، عمدتاً برعکس بودند، این ماجرا در ۹۲ و ۹۶ هم مشهود بود و قصه ادامه داشته و دارد...
⁉️اما ملاک چیست؟ آیا ملاکی همیشگی برای خارج شدن از تحیر داریم؟
✅ حکایت، حکایت امروز و دیروز نیست، حکایت اینجاوآنجا نیست، آمریکای جنوبی باشد یا شمالی، اروپا باشد یا آسیا یا آفریقا و... حکایت دو خط است که از ابتدای تاریخ در مقابل هم بودهاند و یک شاخصه بسیار مهم که تمایز این دو خط را نشان میدهد.
یک جریان با یک شاخصه مشترک که بدون استثناء در تمام طول تاریخ همیشه مقابل جریان حق و انبیاء ایستاده است و هر جا قرار بر انتخاب بوده است آن گزینهای را انتخاب کرده است که در تقابل بیشتری با جریان انبیاء باشد.
✅ شاخصی که ما را از تحیر میان حرفها و ادعاهای مختلف خارج میکند چیست؟
شاخص "اتراف" به معنی فزونی نعمت که صاحبش را غافل و مغرور و مست کند و موجب طغیانش شود مانع از حیرتزدگی میشود.
👈 به تعبیر قرآن: «وَ ما أَرْسَلْنا فی قَرْیةٍ مِنْ نَذیرٍ إِلاَّ قالَ مُتْرَفُوها إِنَّا بِما أُرْسِلْتُمْ بِهِ کافِرُونَ» هیچوقت و در هیچ مکانی انذار دهندهای را نفرستادیم الا اینکه یک جریان مقابل آن ایستاد، جریان سرمایهداران مرفه بیدرد که مست ثروت و قدرت هستند؛ جریانی که همیشه در مقابل رسولان الهی قرار گرفت و گفت: «قطعاً ما به آنچه برای تبلیغ آن مأمور شدهاید کافریم.»
✅ جریانی که فسادها همیشه از این جریان آغاز میشود و به همین جهت نیز قرآن میگوید: «وَ اذا ارَدْنا انْ نُهْلِک قَرْیةً امَرْنا مُتْرَفیها فَفَسَقوا فیها فَحَقَّ عَلَیهَا الْقَوْلُ فَدَمَّرْناها تَدْمیراً» یعنی آنگاهکه اراده الهی بر نابودی یک جامعهای قرار میگیرد کار به دست مترفین که هم فاسد و هم فاسق هستند، میافتد و فساد از آنها به همه مردم سرایت میکند و همه مستحق عذاب میشوند. بهنحویکه میتوان گفت: «تمام این فسادهایی که ملاحظه میکنید از ناحیه این طبقه بالاست که در مردم سرایت کرده است. (صحیفه امام؛ ج ۷؛ ص: ۲۵۹)»
✅ این شبکه هرچه به سمت شکلگیری دهکده جهانی میرویم متشکلتر میشود. امروزه یک شبکه عظیم از مترفین بینالمللی در ابعاد بسیار بزرگ در جهان به وجود آمده است که عمده منابع ثروت و بنگاههای بزرگ اقتصادی دنیا را در اختیار دارد و حامی سازمانهای جهانی است، شبکهای که مهمترین رسانههای دنیا در اختیار اوست، سازمانهای جاسوسی و لابیهای بزرگ برای به قدرت رساندن افراد مختلف در کشورها را در اختیار دارد و محوریت آن نیز در دست صهیونیسم بینالمللی است.
📌برای خارج شدن از تحیر در انتخابمان کافی است بنگریم، جریان مترفین در اطرافمان و یا در جهانمان به کدام سوی تمایل دارد؟ همان سو بیشترین تقابل را با جریان حق خواهد داشت.
📙 ر.ب: بیانات حضرت آقا در ۲۴ آبان ۱۳۷۹- ۱۳ آبان ۱۳۸۱ - ۸ شهریور ۱۳۸۴ - ۱۹ دی ۱۳۷۹ و ۱ فروردین ۱۳۸۶ و https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=3116
#یادداشت
🆔@manaar_ir
13950925_18564_128k.mp3
2.11M
🔊 بسیج صرفاً یک حرکت احساسی نیست، بسیج متّکی است به دانستن و فهمیدن، متّکی است به بصیرت. واقعیّت بسیج هم همین است و در این جهت باید پیش برود. اگر صرفاً احساس بود، احساس با یک اندک چیزی تغییر پیدا میکند. یک عدّهای اوّل انقلاب جزو کسانی بودند که پرشور با انقلاب همراه بودند امّا از روی احساس؛ از روی عمق فهم دینی نبود. بنده با بعضی از اینها ارتباط داشتم، آشنا بودم، در دانشگاه و بیرون دانشگاه اینها را میشناختم؛ عمق دینی نداشتند. نتیجه این شد که با نشست و برخاست با بعضی آدمهایی که زاویهی با انقلاب داشتند، اینها هم با انقلاب زاویهدار شدند -خاصیّت زاویه هم این است که اوّل خیلی محدود شروع میشود، [امّا] هرچه انسان خط را پیش برود، این فاصله بیشتر میشود، دهنه وسیعتر میشود- شدند مقابل انقلاب. بسیج همراه با بصیرت است. اینکه بنده سال ۸۸ روی بصیرت تکیه کردم، عدّهای ناراحت شدند، عصبانی شدند، طنز گفتند، بد گفتند، مقاله نوشتند علیه اینکه چرا میگویید بصیرت، بهخاطر این است؛ بصیرت مهم است؛ دانستن و فهمیدن مهم است.
بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار بسیجیان ۱۳۹۵/۹/۳
#پادکست
#هفته_بسیج
🆔@manaar_ir
امام خمینی رضوان الله تعالی علیه،۲۹اسفند۱۳۴۱:
اولاد فاطمه- سلام الله علیها- در طول تاریخ اسلام همیشه در برابر دستگاههای ظالم و جائر ایستادند و از اسلام دفاع کردند؛ زجرها کشیدند؛ ناسزاها شنیدند؛ لای جرز قرار گرفتند؛ دسته جمعی سر بریده شدند، قتل عام شدند، به شهادت رسیدند، مع الوصف مقاومت کردند و نگذاشتند که بدخواهانْ اسلام را از بین ببرند و احکام خدا را محو و نابود کنند.
#عکس_نوشته
#هفته_بسیج
🗒 عوامل ایجاد بسیج عمومی در کلام امام راحل
✍️ مجتبی میرزایی، طلبه درس خارج حوزه علمیه قم و معاون پژوهشی مدرسه علمیه انصار المهدی
ازجمله آرمانهای امام خمینی تشکیل حزبی به نام حزب مستضعفین بود.
ایشان دراینباره می گویند:
" من امیدوارم که یک حزب به اسم «حزب مستضعفین» در تمام دنیا به وجود بیاید و همه مستضعفین باهم در این حزب شرکت کنند و مشکلاتی که سر راه مستضعفین است از میان بردارند." (صحیفه امام، ج 9، ص 280).
آرزویی که در قالب تأسیس بسیج مستضعفین محقق گردید و ثمرات و برکات بسیاری را در ابعاد مختلف باقی گذارد که اکنون در آن سوی مرزها الگویی برای مجاهدان الهی قرار گرفته است. اتفاقی که آیتالله خمینی آن را پیشبینی کرده و امیدوار بدان بود:
"من امیدوارم که این بسیج عمومی اسلامی، الگو برای تمام مستضعفین جهان و ملتهای مسلمان عالم باشد و قرن پانزدهم (قمری) قرن شکستن بتهای بزرگ و جایگزینی اسلام و توحید بهجای شرک و زندقه و عدل و داد بهجای ستمگری و بیدادگری و قرن انسانهای متعهد بهجای آدمخواران بیفرهنگ باشد." (صحیفه امام، ج 12، ص 160)
اما چه چیزهایی بسیج عمومی را تحقق می بخشد؟
امام (ره) مواردی را بهعنوان عامل ایجاد بسیج عمومی برمیشمارند که در ادامه به برخی از آنان اشاره خواهیم کرد:
1. اعتقاد به معاد
ایشان یکی از عوامل گرایش مردم به سمت تشکیل بسیج عمومی و قیام لله را اعتقاد به معاد میدانند:
"آن امری که میتواند مردم را بسیج کند آن اعتقاد به این است که غیرازاین عالم یک جای دیگر هست بهتر ازاینجا" (صحیفه امام، ج 11، ص 184)
2. روحانیت
روحانیت در راستای وظایف انبیاء، به تزکیه و تعلیم و تربیت مردم میپردازند و باراهنماییهای خویش، راه صحیح را به مردم نشان میدهند.
امام خمینی (ره) درباره نقش روحانیت در ایجاد بسیج عمومی مردم فرمودند:
"در تمام مراحل انقلاب، روحانیت نقش اول داشت؛ یعنی دانشگاهیها بودند، روشنفکرها همهشان نه البته، دانشگاهیها، دانشجوها تقریباً اکثراً همیشه همه، بازاری چه و چه، همه اینها نقشی داشتند. لکن آنکه ملت را بسیج کرد، آن روحانیون بودند." (صحیفه امام، ج 11، ص 461)
3. عنایت الهی
خداوند دارای رحمت واسعه برای تمامی بشر چه کافر و چه مؤمن هست؛ اما گاهی عنایت الهی به قوم و افرادی خاص که خالصانه و عاجزانه خداوند خویش را صدا میزنند و از او استعانت میجویند شامل میشود.
امام خمینی (ره) معتقدند، عنایت الهی بود که جمعیتی 35 میلیون نفری در قالب بسیج عمومی قرار گرفتند:
"اما خدا خواست که سیوپنج میلیون جمعیت بسیج ایمانی بشوند برای خدا. یک تحولی پیش آورد خدا که نفوس این سیوپنج میلیون جمعیت را متحول کرد به یک نفوس دارای ایمان. قدرت ایمانی پیدا کردند؛ یعنی جوانها نمیترسیدند از اینکه حالا اگر رفتند مقابل تانک کشته بشوند. شهادت را میخواستند."(صحیفه امام، ج 12، ص 242).
#یادداشت
#هفته_بسیج
مَنار (معارف ناب امام و رهبری)
🆔@manaar_ir