eitaa logo
نهضتِ روایت
383 دنبال‌کننده
760 عکس
152 ویدیو
49 فایل
«شما روایت کنید حقایق جامعه‌ی خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را.شما اگر روایت نکنید،دشمن روایت میکند...جای ظالم و مظلوم را عوض میکند.» ۱۴۰۰/۰۹/۲۱ https://khl.ink/f/49192 ارتباط با ما: @nehzaterevayat_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
نهضتِ روایت
✅ یک بام و دو هوا! 🔹زنی بود که با عروس ودامادش در خانه ای زندگی می کردند، تابستان بود وهوا گرم، همه روی پشت بام میخوابیدند. یک طرف بام، داماد ودخترش می خوابیدند وطرف دیگر بام عروس وپسرش . 🔸شبی زن روی پشت بام آمد ومشاهده کرد که دختر ودامادش جدا از هم خوابیده اند. گفت : هوا به این سردی ، خوب نیست از هم جدا بخوابید بروید کنار هم! آنطرف بام دید که عروسش درست کنار پسرش خوابیده، گفت: هوای به این گرمی، خوب نیست بهم چسبیده بخوابید، از همدیگر جدا بخوابید ! 🔹عروس که این طور دید بلند شد وگفت: ▪️قربون برم خدا را یک بام و دو هوا را ▪️یک بر بام سرما را یک بر بام گرما را ◀️ گویا حکایت جریان مخالف واکسن نیز بر همین مبنا استوار شده است: 🔹 حدود چند ماه است که مخالفین واکسن مثل آقای دشتی و همفکرانش تمام قد در برابر واردات واکسن های خارجی فایزر و مدرنا و آسترازنکا با مبدا غیر از آمریکا و انگلیس و فرانسه به مخالفت ایستاده و تبلیغات می کنند که مسئولین برخلاف دستور صریح رهبری در حال اقدام به واردات هستند!! 🔸 منتقدین هر چه میگویند 1️⃣ فضائلی از مسئولان دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب 2️⃣ جهانپور سخنگوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت 3️⃣ سایت خامنه ای دات آی آر مرجع رسمی انتشار نظرات رهبری 4️⃣ خبرگزاریهای رسمی کشور مانند فارس 5️⃣ صبح صادق نشریه داخلی سپاه 6️⃣ و ... 🔸 به صورت رسمی و علنی گفته اند مسئولین از رهبری به صورت کتبی استفسار نموده اند در خصوص واردات واکسن های فوق الذکر از منبع غیر از آمریکا، انگلیس و فرانسه و معظم له بصورت مکتوب فرموده اند منعی ندارد. 🔹متاسفانه مخالفین واکسن مثل آقای دشتی و رفقایش زیربار نمیروند و میگویند این روایت‌های رسمی اعتباری ندارد و تصویر مرقومه امضاء شده رهبری بصورت علنی منتشر شود و یا رهبری رسما خودشان این موضوع را اعلام کنند تا ما قبول کنیم!! 🔸 اما دیروز در کمال بهت و ناباوری در یک تجمع غیرقانونی و بدون مجوز در مقابل مجلس، آقای دشتی مطالبی را از درون بیت رهبری عنوان کردند که هیچ شخص مسئول و یا هیچ رسانه رسمی و غیر رسمی تاکنون عنوان نکرده اند!!! مطالبی خاص با قرائتی سوگیری شده!!! 🔹 و عجیب تر آنکه عامه مخالفین واکسن نیز این مطالب وهن انگیز، بدون سند، بدون منبع و خلاف بیانات صریح رهبری را بی چون و چرا پذیرفته اند!! همانها که در طول این چند ماهه اخیر، اسناد و اخبار رسمی مرقومه فوق الذکر از رهبری را نمیپذیرفتند!! گویا مرجع و فصل الخطابشان امثال دشتی است نه رهبری!! ✅ به کجا چنین شتابان جناب آقای دشتی و رفقای مخالف واکسن؟! ✅ اگر اینگونه نقل قولها قابل قبول برای جریان شماست که واویلا بر سایر مستندات و شواهدتان در مخالفت با واکسن ✅ اگر اینگونه نقل قولهای بی ریشه و اساس را قبول ندارید پس چرا اینچنین در جامعه منتشر میکنید؟!! ✅ اگر پایبند به دین و لوازم شرع مقدس در افترا و دروغ بستن نیستید لااقل آزاده باشید و با استناد به اسناد و مدارک متقن در میان طرفدارانتان سخن بگویید نه افاضات بدون سند و منبع. @s_a_razavi @enqelabeqalam_ir
«خیمه ی آرامش» «بررسی ابعاد فردی حجاب» همه ی ما، برای رسیدن به آرامش، دنبال مأمن وپناهگاهی می‌گردیم. گاهی برای آرامش لابه لای لیست موسیقی گوشی، می‌گردیم وگاهی به دنبال مداحی.  عده‌ای با آب درمانی و یوگا به دنبال آرامش روان می‌گردند وقشری که مذهبی ترند،در حرم ها واماکن زیارتی بخشی از آرامششان را می یابند. اما شایدباورش سخت باشد بخشی از آرامش روانی را در حجاب کامل می‌توان یافت. بله در حجاب. درهمین چند متر پارچه ای که یا درشکل روسری ومانتوی مناسب یا در شکل چادر، دور خود گرفته ایم. شاید سوال پیش بیاید که چه ارتباطی بین این دو مقوله وجود دارد اما اندکی تأمل در ابعاد روان شناسی حجاب مارا به این اطمینان می‌رساند. اول؛ هرقدر من بخواهم: حجاب وقتی درچارچوب عفت کامل به نمایش گذاشته می‌شود، برای نامحرم یک پیام روشن دارد:«حد تو مشخص‌است،حق نداری بیشتر از حدی که من اجازه می‌دهم، درکلام وغیرآن به من نزدیک شوی؛ ارتباط بگیری و صحبت کنی.» این تمام آن چیزی است که یک نامحرم درهنگام مواجهه با بانوی محجبه‌ای که علاوه بر رعایت حد اسلام، درگفتار، صدا ونحوه‌ی سخن گفتن، قدم زدن ونگاه کردن رعایت می‌کند.   دوم؛ نگاهت را برگردان:همه ی‌ما چیزهایی راجع به روان شناسی رنگها شنیده ایم،  رنگ بنفش وخاکستری را  به یأس وناامیدی، رنگ سفید و آبی را، به آرامش، رنگ سبز را به نشاط و رنگ زرد را رنگ دشمنی، شناخته ایم. اما شاید کمتر راجع به تاثیر رنگ مشکی بر مخاطب شنیده یا خوانده باشیم. به باور روان شناسان، رنگ مشکی موجب بازدارندگی از خیره ماندن و دنبال کردن در مخاطب می‌شود. جالب است نه؟ سوم؛ حس خوب حجاب: شاید برای شما هم پیش آمده باشد زمانی که درشرایط تحریک محرک به کنش،  بسته به بد یا خوب بودن کنش، حس فرد درمورد خودش تغییر می‌کند. توضیح آن که همه ی ماقایل هستیم که افراد با لباسها،نحوه ی پوشش و تمام رفتارها مثل میمیک صورت، نحوه ی راه رفتن و صدا، افراد را به کنش نسبت به خودشان وادار می‌کنند. رنگ مشکی ورعایت حجاب، پیام عدم دیده شدن وایجاد واکنش به مخاطب می دهد. چهرم؛، عزت نفس، خارچشمان هیز: کسی که حجاب را در چارچوب دینی وبا رعایت ابعاد عفیفانه‌ی آن، رعایت می‌کند، درحال ارسال پالس بی تفاوتی نسبت به نگاه فرد است. این مطلب ازسویی عزت نفس زن وفرد محجب راتقویت کرده وبه رخ بیننده می کشاند و ازسویی به فرد مقابل احساس بی نیازی مخابره می‌کند،یعنی دقیقا حسی مثل آنچه رضا امیرخانی در ده روز با رهبر،می‌گوید:«کمتر مردان وزنانگی را دیده ام که درجنین مواجهه ای، جوری چازکنار هم رد می‌شوند که انگار هیچ حسی نسبت به هم ندارند» جالبتر اینکه درآیه‌ای از قرآن، یکی از اهداف حجاب، شبیه به این مضمون دانسته شده«.. یدنین علیهن من جلابیبهن ذلک ادنی ان یعرفن فلا یوذین»  اگر چادرهایتان را به خودتان نزدیک کنید،  شناخته می‌شوید که زنان مومن و همسران پیامبرید واین گونه مورد آزار واقع نمی‌شوید. یعنی خودنحوه‌ی پویش، به مخاطب پیام میدهد که از آزار واذیت روحی وجسمی فرد، بپرهیزد. پنجم؛ بازدارندگی فرد محجب از سایر ناهنجاریها:انسانی که به لحاظ روحی سالم  بوده و در دام چند شخصیتی وتعارض ارزشها گرفتار نباشد، وقتی خود را محدود به حجاب می‌کند، دوست دارد هنجارهای ملازم باآن را رعایت کند. چون به گمان صحیحش، با حجاب جور در نمی آید. بنابراین خود حجاب باعث می‌شود درهنگام مواجهه با نامحرم به سایر ابعاد عفاف (نگاه، راه رفتن وصدا) نیز پایبندتر باشد. مثلا فردی که در هنگام مواجهه با نامحرم خود را ملزم به رعایت حجاب می‌داند.اگر دچار تعارض نباشد، درهنگام برخورد با نامحرم از بگو وبخند،نیز پرهیز می‌کند. همچنین چنین فردی از تماس و پیام در فضای مجازی وحقیقی، به نامحرم خودداری می‌ نماید. زیرااین امور، در راستای خط فکری ومنشی که در خود می‌بیند، نیست. ممکن است در این رابطه گفته شود چه بسیار چادریانی که این دو را هم انجام می‌دهند، اما جواب هم شرط عدم وجود تعارض در منش فکری فرد است. البته این مطلب امکان وسوسه را رد نمی‌کند اما زمینه را برای پایداری فرد به این موضوع،بیشتر فراهم می‌ سازد. حالا شما بفرمایید با این همه، چرا نباید حجاب را رعایت کنیم؟ @zedbanoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺یادداشت سعدالله زارعی// ✅یک تیر و هفت نشان نیروی دریایی سپاه پاسداران 👈عملیات نیروی دریایی سپاه در آزادسازی نفت ایران و توقیف کشتی متجاوز از اهمیت بالایی برخوردار است بخصوص در ماه آبان که سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکاست. 1⃣نکته اول در این اقدام این است که نظامیان آمریکایی حداکثر تلاش خود برای متوقف کردن پاسداران دریا انجام دادند ولی ناگزیر و ناکام میدان را ترک کردند. 2⃣دوم تو دهنی به سعودی بود که گمان می‌کرد می‌تواند در پناه نیروی دریایی آمریکا، موفقیتی بدست آورد و بر شکست‌های سریالی این روزهایش از پابرهنگان دلاور یمن سرپوش بگذارد. حالا با این شکست، یمنی ها روحیه تازه ای پیدا می کنند. 3⃣سوم این واقعه در آستانه اجلاس وین، روحیه تیم آمریکا را ضعیف تر می‌کند چرا که باید در مقابل «قدرت تهاجمی» ایران صدایش را پایین بیاورد. 4⃣چهارم با توجه به دلخوری چین از آمریکا بابت زیر دریایی های اتمی فروخته شده به استرالیا ، پکن را به ایران نزدیک‌تر می‌کند و موضع تهاجمی آن در برابر آمریکا تقویت می‌کند. 5⃣پنجم با توجه به شکاف اخیر بین فرانسه و آمریکا، اقدام نظامی ایران، فرانسه را در وین از آمریکا دورتر می کند. 6⃣ششم با توجه به رجزخوانی‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران ، اقدام تهاجمی سپاه علیه ارباب اسرائیل، توخالی بودن ادعاهای این رژیم را بیشتر برملا می نماید. 7⃣هفتم با توجه به تحرک جدید ایران در صادرات، اقدام سپاه ، ضریب امنیت دریایی صادرات ایران را افزایش داده و به «نقطه اطمینان» رسانده است. ✔️تا حالا یک تیر و هفت نشان را دیده اید؟ و اعدوا لهم مااستطعتم من قوه ترهبون به عدوالله و عدوکم 💻@enqelabeqalam_ir
ما برای پاسخگویی به شما اینجاییم👇👇👇👇👇 @barannejat @enqelabeqalam_admin
🔰چرا ۱۳ آبان ماندگار شد⁉️ 💢نقش دانش آموزان و دانشجویان در انقلاب اسلامی (قسمت اول) ↙️ماجرای کاپیتولاسیون و تبعید امام(ره) به ترکیه ↙️کشتار دانش‌آموزان و ↙️ تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان که همه در 13 آبان سال‌های مختلف رخ داد، موجب شد تا این روز به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار نامگذاری و برای همیشه در تاریخ ماندگار شود. 1️⃣ تبعید امام خمینی به ترکیه ۱۳ آبان ۱۳۴۳ ⭕️ کاپیتولاسیون یا حق قضاوت کنسولی حقی است که به اتباع بیگانه داده می‌شود و آنها را ازشمول قوانین کشور مصون ومستثنی می کند؛ درواقع در صورت ارتکاب جرم در خاک کشور، دولت میزبان حق محاکمه آن مجرم را ندارد. ⚪️کاپیتولاسیون ریشه در استعمار دارد و کشورهای استعمارگران این قانون را به کشورهای ضعیف تحت‌ سلطه تحمیل می‌کردند؛ کاپیتولاسیون درایران طی معاهده ترکمانچای برای اتباع روسیه به رسمیت شناخته شد و پس ازآن برخی کشورهای استعمارگر دیگر، این امتیاز نامشروع را بعلت ضعف حکومت های قاجاریه کسب کردند؛ اما، کاپیتولاسیون در سال 1306، تحت فشار افکار عمومی و فضای حاکم بر روابط بین‌الملل پس از جنگ اول جهانی لغو گردید. هنوز بیش از سه دهه از الغای کاپیتولاسیون نمی‌گذشت که محمدرضا پهلوی احیاگر مجدد آن شد. کابینه اسدالله علم در سیزدهم مهر سال 1342، به دستور شاه، پیشنهاد آمریکا مبنی بر اعطای مصونیت قضایی به اتباع آمریکایی را به صورت یک لایحه قانونی در هیئت دولت تصویب کرد. چندی بعد این خبر به حضرت امام رسید و ایشان را به خروش و فریاد واداشت به طوری که در4 آبان 1343 ایشان طی نطقی تاریخی به رسوایی این اقدام ننگین پرداختند. فرازهایی از سخنرانی ایشان چنین بود: « ... دولت با کمال وقاحت از این امر ننگین طرفداری کرد، ملت ایران را از سگ‌های آمریکایی پست‌تر کردند. اگر چنانچه کسی یک سگ آمریکایی را زیر بگیرد، بازخواست از او می‌کنند؛‌اگر شاه ایران یک سگ آمریکایی را زیر بگیرد بازخواست می‌کنند واگر چنانچه یک آشپز آمریکایی شاه ایران را زیر بگیرد، مرجع ایران را زیر بگیرد، بزرگترین مقام ایران را زیر بگیرد، هیچ کس حق تعرض ندارد...». رژیم که در طول دو سالی که امام قیام کرده بودند، نتوانسته بود با هیچ شیوه‌ای، ایشان را آرام کند، تنها یک راه پیش پای خود می‌دید و آن تبعید امام بود. در شب 13 آبان 1343، صدها کماندو به همراه مزدوران ساواک به منزل امام در قم حمله‌ور شدند ایشان را دستگیر و به تهران منتقل کردند و سپس با یک هواپیمای نظامی ایشان را به ترکیه تبعید کردند. این سرآغار هجرتی بود که 14 سال بعد پیروزی انقلاب اسلامی را به بار آورد. ما برای پاسخگویی به شما اینجاییم👇👇👇👇👇 @barannejat @enqelabeqalam_ir
🔰 چرا ۱۳ آبان ماندگار شد⁉️ 💢 نقش دانش آموزان و دانشجویان در انقلاب اسلامی (قسمت آخر) 3️⃣ تسخیر لانه جاسوسی ⭕️ در ابتدای انقلاب و زمان حکومت دولت موقت در سرتاسر کشور، حرکت‌هایی می‌شد تا جو سیاسی جامعه را ملتهب و پیچیده کند. بعدها معلوم شد که مرکز تمامی این فتنه‌ها و جریانات ضدانقلابی، در سفارت آمریکا در تهران است؛ در حالی که موضع منافقانه آمریکا نسبت به انقلاب اسلامی مانع از روشن شدن چهره واقعی آمریکا در میان مردم گردیده بود. ✳️ به همین جهت امام خمینی(ره)، بیانات قاطعی علیه ابرقدرت‌ها و بویژه آمریکا ابراز فرمودند وخصوصا با ورود شاه به آمریکا فرمان مقابله را به تمامی دانش‌آموزان و دانشجویان و طلاب علوم دینی صادر نمودند. ⬅️ در چنین شرایطی با هدف وادار کردن آمریکا به استرداد شاه و اموال ملت ایران ، دانشجویان تصمیم به اشغال سفارت آمریکا گرفتند. دانشجویان از دانشگاه‌های تهران، پلی‌تکنیک، صنعتی شریف، شهید بهشتی و ... گرد هم آمدند و طی یک راهپیمایی تا سفارت آمریکا از دیوارهای سفارت بالا رفته و علیرغم مقاومت محافظین و آمریکایی‌ها، سفارت را به تصرف کامل درآوردند. 🔴در هنگام تسخیر سفارت، آمریکایی‌ها به سرعت مشغول نابود کردن بسیاری از اسناد دخالت‌ها و تجاوزارت و غارت‌های خود شدند ولی پس از تسخیر سفارت به سرعت از نابودی باقی‌مانده اسناد جلوگیری شد و بعدها اسنادی که از لانه جاسوسی آمریکا به دست آمده بود چاپ شده و در اختیار همگان قرار گرفت. به محض انتشار این خبر، مردم بسیاری با خشم و انزجار مقابل لانه جاسوسی تجمع کرده و از حرکت دانشجویان حمایت کردند. امام خمینی (ره) نیز در پیامی این حرکت را انقلاب دوم و بزرگتر از انقلاب اول نامیدند. این حرکت دانشجویان معترض، خشم آمریکایی‌ها را برانگیخت و آنها که ناتوان از درک ملتی استقلال طلب و آزادیخواه بودند، دست به اقداماتی بر ضد جمهوری اسلامی ایران زدند؛ از آن جمله فشار آوردن به مجامع بین‌المللی مانند سازمان ملل، سازمان کنفرانس اسلامی، شورای امنیت و ...، ایجاد جو منفی تبلیغاتی علیه دانشجویان مسلمان و برخی اقدامات دیگر از جمله آنهاست. اما پس از بی‌ثمر ماندن، آنها به اقدامات جدی‌تری روی آوردند؛ از جمله قطع کامل روابط سیاسی در 20 مهر 1359، حمله نظامی به ایران و تجاوز به خاک کشورمان که به شکست مفتضحانه آنها در صحرای طبس انجامید و نیز محاصره اقتصادی و بلوکه کردن دارای‌ها و اموال ایران و... که هیچ‌کدام تاکنون درعزم ملت ایران برای مقابله با ظلم و بی‌عدالتی جهانی ومنشا اصلی آن در جهان یعنی استکبار جهانی و آمریکا خللی وارد نکرده است. 🚩 نامگذاری روز مبارزه با استکبار رخ دادن این سه رخداد مهم و نقش آمریکا در این اتفاقات موجب شد تا روز یکشنبه هشتم آبان ماه ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی قانون نامگذاری 13 آبان را به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار تصویب کند تا روز 13 آبان برای همیشه در تاریخ ایران ماندگار شود و بر همین اساس هرسال اقشار مختلف مردم انقلابی کشورمان و به ویژه دانش آموزان به یاد این سه واقعه و در سالگرد آن مراسمی به پا داشته و ضمن تجدید میثاق با امام راحل و رهبر معظم انقلاب، استقامت خود را در ایستادگی بر اصول و مقابله با استکبار به جهانیان اعلام کنند. ما برای پاسخگویی به شما اینجاییم👇👇👇👇👇 @barannejat @enqelabeqalam_ir
﷽ ⌈🍓📕یک کانال پیدا کردم خوراک خودته.توش از عشق و زندگی همه چیز پیدا می کنی❤️😊 כلــت میخــواد ؏ـشقــو بچشی ؟😋😍😘 این کانال هدیـــــه ی ماســــــت برای حال خوبــــــــــــ شمـــــــــــا🏃‍♂🏃‍♂🏃‍♂ ⦅💐زد بـــــانـــو 💐⦆ https://eitaa.com/joinchat/1763180548Cdca1fa9741 ⟦⊶ @zadbanoo ⊷⟧••🦋
نهضتِ روایت
﷽ ⌈🍓📕یک کانال پیدا کردم خوراک خودته.توش از عشق و زندگی همه چیز پیدا می کنی❤️😊 כلــت میخــواد ؏ـ
دوستان از کانال ادمین ونویسنده‌های یادداشتها، عضو تحریریه ی انقلاب قلم، زهرا نجاتی، حمایت بفرمایید. ممنون
⭕️نسبت با دولت آقای رئیسی چیست؟ آیا همه انقلابی‌ها در نسبت با دولتِ نهم (احمدی‌نژاد) درست عمل کردند؟ نقش‌های مخرب و نقش‌های سازنده در جبهه انقلابی کدامند؟ تجربه ۸۴ بما میگوید اگر جبهه انقلابی نسبت خود را با بخوبی تعریف نکند در کوتاه‌مدت انسجامش را از دست داده و ممکن است بخشهایی از جبهه در باتلاقِ ۳ نقشِ مخرب گرفتار شوند جریان غربگرا نیز تمام تلاش خود را جهت سوق دادن جوانان انقلابی به سمت بازی در این👇 ۳نقش خواهدکرد ۱. توجیه‌گران افراطی: این افراد به بهانه خطر جریان‌های رقیب، را تعطیل کرده ؛ معایب دولت را نمی‌بینند و همه‌ی منتقدان را یک‌کاسه کرده و تکمیل کننده پازل دشمن می‌نامند برخی از آن‌ها وابستگی به دولت دارند ۲. غُرزن‌های همیشگی: از همان ابتدا و با اولین مواضع و اقدامات دولت شروع به نقدهای یک‌طرفه و تند و تیز کرده و نقاط قوت دولت را نادیده می‌گیرند برخی‌شان دچار هستند و برخی دیگر به خاطر عدم حضور در دولت و... این گونه رفتار می‌کنند ۳. منفعلان: آنان امید، انگیزه و حس تأثیر خود را به مرور از دست می‌دهند؛ قدر و قیمت را نمی‌دانند و در صورت عدم حضور مستقیم در دولت تمایلی به فعالیت ندارند فرایند انفعال آن‌ها عموما دفعی نیست بلکه تدریجی و متأثر از عملکرد دولت است هرقدر تعداد بازیگران این ۳ نقش مخرب بیشتر باشد احتمال از دست دادن فرصت طلایی حرکت در مسیر گام دوم و خطر بازگشت دوره سیاه غربگرایان بیشتر میشود لذا جبهه انقلابی باید با آرمان‌گراییِ واقع‌بینانه یک از ۴ نقش خود در نسبت با دولت آقای رئیسی را تولید کند؛ چه نقش‌هایی؟ ۱.حامی: حمایت عام از دولتی که گفتمان انقلابی دارد ضروریست و حمایت خاص از مواضع، برنامه‌ها و اقدامات انقلابی باید به فعالیت مستمر جریان انقلابی تبدیل شود رسانه و تخاطب واقعی از مهمترین عرصه‌های این هستند؛ نباید گذاشت غربگرایان مواضع انقلابی و خدمات دولت را تخطئه کند ۲. منتقد: پرچمِ نقدِ منصفانه، صریح و خیرخواهانه و سازنده‌ی دولت باید دست جوانان انقلابی باشد عدم واقع‌نگری نقد را به نِق و ندادن پیشنهادِ اصلاحی، نقد را به ناله تبدیل میکند پرواضح است که پیش‌نیازِ انتقاد، نظارت است و پیش‌نیازِ نظارت، شفافیت ۳. یاری‌گر: دولت، نیازمند بهره‌گیری از ظرفیتهای مردمی است؛ بخشی از جوانان انقلابی باید وارد دولت شوند و مسئولیت بپذیرند برخی اما در بیرون دولت باید به تهیه ایده‌ها و برنامه‌ها و معرفی افراد توانمند بپردازند سازماندهی ، از بهترین هدیه‌ها به یک دولت انقلابی است ۴. مطالبه‌گر: باید با صبر، حوصله، متانت و استقامت از دولت مطالبه کنیم. چه چیز را؟آرمان‌های اصلی انقلاب، انتظارات امامین انقلاب، شعارهای خودِ دولت، انتظارات و‌ حقوق مردم را… تجربه نشان داده است است که اگر این مطالبه‌ها تبدیل به یک شود؛ محقق خواهد شد نکته پایانی: افراط و تفریط در هر یک از این ۴ نقش، را به مخرب تبدیل می‌کند رهبران فکری و افراد مؤثر رسانه‌ای در جبهه انقلاب در حفظ این توازن نقشی مهم دارند اما اکسیرِ کار، پیگیری دقیق است 👤جواد نیکی ملکی @enqelabeqalam_ir