eitaa logo
نهضتِ روایت
382 دنبال‌کننده
760 عکس
152 ویدیو
49 فایل
«شما روایت کنید حقایق جامعه‌ی خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را.شما اگر روایت نکنید،دشمن روایت میکند...جای ظالم و مظلوم را عوض میکند.» ۱۴۰۰/۰۹/۲۱ https://khl.ink/f/49192 ارتباط با ما: @nehzaterevayat_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
13870215_8395_128k.mp3
1.46M
#دعای_پایانی
به مکتب رفتم و قرآن یاد گرفتم مکتبهای قرآن، بچه‌های چهارساله و پنجساله را قرآن درس می‌داد. من خودم در سن پنجسالگی به مکتب رفتم و قرآن یاد گرفتم. امثال من، در همان مکتبی که ما می‌رفتیم، زیاد بودند و اصلاً مکتبخانه‌ها همین‌طور بود. این مکتبخانه‌هایی که رژیم منحوس پهلوی، شجاعت و شهامت بخرج داد! و رعد و برق کرد و آنها را برچید، خانه‌هایی برای تعلیم قرآن بودند. یک زن یا مردی می‌نشست، بچه‌های مردم را قرآن یاد می‌داد، بعد این بچه‌ها در جامعه‌یی می‌افتادند که در آن، سواد و علم و فرهنگ، متعلق به عده‌ی خاصی بود؛ اما قرآن را بلد بودند. بیانات در دیدار قاریان، ۱۳۶۹/۱/۱۹ #ما_و_قرآن
برای فرمانده… دست به قلم شدیم تا بیعت تازه کنیم با علمدار انقلاب… پویش دانشجویی«» برای مطالعه و امضای نامه جوانان مقاومت به حضرت آقا به نشانی سایت lk5.ir مراجعه کنید. برای اطلاعات بیشتر کانال تلگرام و بله پویش «» با شناسه @beiat1 را دنبال کنید. فهرست امضا کنندگان در ایام سالگرد حاج قاسم به محضر حضرت آقا هدیه داده خواهدشد.
مراقب باشیم نماز بی‌توجه قساوت قلب می‌آورد رحمت خدا بر مرحوم شیخ محمد بهاری که در یکی از نوشته‌هایشان می‌گویند که دعا و ذکر و شاید نماز، وقتی بی‌توجه تکرار می‌شود، قساوت می‌آورد! نماز می‌خوانیم، نمازِ مایه‌ی قساوت. چرا؟ چون در حال نماز حضور قلب نداریم، توجه نداریم. پس این نماز یا با توجه است، که مایه‌ی رقت و قرب و لطافت و صفاست؛ یا نمازِ بی‌توجه است، که آن وقت به گفته‌ی ایشان مایه‌ی قساوت قلب است. ۱۳۸۷/۰۸/۱۵ #ما_و_نماز
نهضتِ روایت
📋مَهارِ فتنه/ روایتی از ایستادگی رهبر فرهیخته و فرزانه انقلاب در شِبه کودتای 88‏ 🔰تاریخ انتشار: یکشنبه بیست و هفتم تیرماه 1395‏ ✍️ محمدهادی سمتی، طلبه حوزه علمیه قم و دانش‌آموخته کارشناسی ارشد اندیشه سیاسی در اسلام کودتای ترکیه با بیش از 200 کشته و حدود 2000 زخمی سبب شد تا یادداشتی را که برای سالگرد نهم ‏دی آماده کرده بودم ولی انتشار نیافته بود از بایگانی بیرون بیاورم و به انتشار برسانم.‏ ماجرا ازاین‌قرار بود که در تاریخ هیجدهم تیرماه سال هزار و سیصد و هفتادوهشت، عده‌ای که ‏قصد براندازی نظام را داشتند با بهانه کردن توقیف یک روزنامه و با سپر قرار دادن دانشجویان که ‏فرزندان ملت هستند اقدام به ایجاد آشوب و اغتشاش در تهران نمودند و کشور را به بحران ‏کشیدند.‏ به‌هرحال غائله سال هفتادوهشت باتدبیر رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رفع شد و ‏آتش فتنه مهار گردید.‏ اما ظاهراً آتش زیر خاکستر هنوز باقی‌مانده بود و در انتظار یک عنصر اشتعال‌زای دیگری زمان را طی ‏می‌کرد.‏ با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری در سال 88 پروژه ناتمام کوی دانشگاه دوباره به ‏جریان افتاد و نشانه‌های یک فتنه دیگر را هشدار می‌داد.‏ عده‌ای که قصد اخلال در انتخابات را داشتند از تشکیل کمیته صیانت از آرای ملت خبر دادند که ‏البته با واکنش شورای نگهبان قانون اساسی مواجه شد و سخنگوی این شورا بابیان اینکه هر نهاد ‏جدیدی برای تشکیل شدن به سازوکار قانونی نیاز دارد، تأکید کرد که تشکیل کمیته صیانت از آرا ‏غیرقانونی است‎. ‎ البته دشمنان داخلی و خارجی نظام از هیچ تلاشی برای رسیدن به هدف فروگذار نکردند و تا زمان ‏برگزاری انتخابات به فعالیت‌های خود ادامه دادند و سرانجام بعد از اعلام نتایج و شکست گزینه ‏موردنظرشان، فاز دوم را آغاز کردند و دست به اقدامات خلاف قانون زدند.‏ رهبر فرزانه و بصیر انقلاب اسلامی در اولین حرکت باتدبیری هوشمندانه و برای اتمام‌حجت با برهم ‏زنندگان آرامش کشور، جلسه‌ای را با حضور نمایندگان نامزدهای انتخابات و اعضای شورای نگهبان، ‏وزارت کشور، صداوسیما و وزارت اطلاعات برگزار کردند‎.‎ دکتر عباسعلی کدخدایی، عضو حقوق‌دان شورای نگهبان دراین‌باره می‌گوید:‏ "رهبر انقلاب وقتی وارد جلسه شدند، ابتدا فرمودند که «در این جلسه هیچ‌گونه محدودیتی در ‏صحبت نیست و هرکسی هر چه می‌خواهد بگوید. تنها محدودیت، وقت جلسه است که زمان را ‏رعایت کنید تا نوبت به همه برسد و همه بتوانند صحبت کنند.» این اعلام آمادگی رهبری در ابتدای ‏جلسه، درواقع خیلی‌ها را غافلگیر کرد که مثلاً انتظار داشتند یک جلسهٔ رسمی باشد و در آن ‏صحبت‌های رسمی مطرح شود‎.‎ آقای دانش جعفری ‏‎–‎نمایندهٔ ستاد آقای رضایی- مستقیماً رهبر بزرگوار انقلاب را خطاب قراردادند و ‏گفتند شما در صحبت‌های خود در کردستان از یکی از کاندیداها جانب‌داری کردید و این مطلب ‏موجب شده که مثلاً چنین اتفاقی بیفتد‎.‎ صحبت آقای دانش جعفری که تمام شد، رهبر انقلاب وارد بحث شدند و گفتند که «آن ‏صحبت‌هایی که من چه در کردستان داشتم و چه در جای دیگر، به‌هیچ‌وجه جانب‌داری از کسی ‏نبود.» فرمودند که «البته من اصولی رادارم که این اصول را از قبل انقلاب داشته‌ام و همچنان دارم ‏و تا آینده هم حفظ می‌کنم. از این اصولم هم عقب‌نشینی نمی‌کنم. هرجایی هم که باشم، این ‏اصولم را بیان می‌کنم و این‌ها مسائلی بوده که من به آن اعتقاد داشته و دارم.» و حتی فرمودند که ‏نامزدهای معترض این‌طور احساس کرده بودند که منظور من آن‌ها هستند پس اگر این‌طور هست ‏و آن آقایان هم خودشان استنباط کرده‌اند که مصداق صحبت‌های من هستند، چطور شما ‏می‌گویید که من مثلاً از کاندیدای دیگری دفاع کردم؟»‏" رهبر انقلاب در ادامه گفتند که «می‌خواهم خاطره‌ای بگویم که امیدوارم آقای زنگنه (نماینده ستاد ‏میرحسین موسوی) ناراحت نشوند. بعد از برگزاری انتخابات دوم خرداد، یکی از مقامات کشور آمد ‏و خواستار ابطال انتخابات شد. چنان با او برخورد کردم که هنوز از من مکدر است».‏ نمایندگان دو کاندیدای معترض اصرار بر ابطال انتخابات داشتند. رهبری فرمودند «این صحبت‌های ‏شما هیچ مبنای قانونی ندارد. اگر تخلفی صورت گرفته که شورای نگهبان اینجا هست، وزارت کشور ‏هم هست که باید برخورد بکند. اگر شما ادعایی دارید، بروید از طریق شورای نگهبان پیگیری بکنید ‏و شورای نگهبان هم مکلف است به شکایت‌های شما رسیدگی بکند. وزارت کشور هم به همین ‏صورت. بازشماری و بررسی کنید؛ تا هرزمانی که فکر می‌کنید این مسئله می‌تواند مشکل شمارا حل ‏بکند. ما هم به شورای نگهبان و وزارت کشور می‌گوییم که موضوع را تعقیب بکنند تا برای شما ‏اطمینان ایجاد بشود، ولی این‌که می‌گویید ابطال بشود، این حرف خلاف قانون است، این را کسی ‏نمی‌تواند بپذیرد. پذیرش ابطال انتخابات یعنی این‌که بزنم توی دهن چهل میلیون»!‏ 🆔@manaar_ir
نهضتِ روایت
📋عطر جهاد و شهادت/ بازخوانی اندیشه رهبر انقلاب درباره شهید و شهادت/ شماره 4 ✍️ طیبه قائمی بافقی، طل
📋 عطر جهاد و شهادت/ بازخوانی اندیشه رهبر انقلاب درباره شهید و شهادت/ شماره 5 ✍️ طیبه قائمی بافقی،طلبه سطح ۳ تعلیم و تربیت اسلامی و دانشجوی دکتری مدرسی معارف اسلامی گرایش اخلاق اسلامی پنج شنبه ها را دوست دارم زیرا سرشار از عطر شهادت است و انتظار. از یک سو یاد شهدا _همان انسانهای کمال یافته‌ای که بصیرت چراغ راهشان بود تا به لقاء خدا دست یافتند_ را در ذهن زنده می کند و از سوی دیگر دل‌مشغولی به انتظارجمعه‌ای دوباره و نیاز به بصیرت تا ما در راه ماندگان را به توفیق حضور اماممان برساند و بتوانیم رهرو راه شهدا، این راست قامتان تاریخ باشیم. آری، بصیرت میراث گرانقدری است که شهدا با زیست متعالی خود به آن دست یافتند و با ثبات در آن سعادتمند شدند و همگان را به بصیرت رهنمون شدند. همانگونه که شهید شیرعلی شهبازی توصیه می کند:«برادران بسيجي و سپاهي شما به شدت ،راهتان را ادامه دهيد تا به اميد حق به كربلاي امام حسين (علیه السلام) برسيد. اين بصيرتي که در قلب تابناك شما هست را مبادا از دست بدهيد. شما با اين بصيرت و نيروي الهي مي توانيد به لقاءالله بپيونديد.» شهید قاسم اصغری تأکید می کند:«خواهران و برادران و دوستان بدانيد كه نجات از ذلت و بردگي در دنيا و آخرت در پيروی از فرامين امام خميني و دوري از هرگونه گروه گرائي است و من شما را به حكم وظيفه شرعي ام به اطاعت از اولي الامر زمان سفارش مي كنم و هشدار مي دهم انحراف از خط ولايت فقيه، طي كردن مسير هلاك و نابودي است. اي ننگ بر كوردلان كه از بصيرت و دانايي بدورند.» شهید محمودهادی پور می گوید: «با اين نور ولايت حركت كنيد و هيچوقت از نور ولايت فقيه عقب نمانيد، پيرو ولايت فقيه باشيد تا در ميان ضلالتها و تاريكيها گمراه نشويد.» براساس نظام اندیشه مقام معظم رهبری، بصیرت از ضروری ترین لوازم مورد نیاز جهت حفظ آرمان شهدا و اهداف بلند انقلاب اسلامی است. که با رعایت ایمان و ذکر و یاد الهی، تقوای الهی، شناخت حقیقت ولایت و ولی امر زمانه خود، پیروی از عالمان وارسته، داشتن فکر و اندیشه و تجزیه تحلیل مسائل، عبرت گرفتن از مسائل گوناگون و دوراندیشی در امور می توان به آن دست یافت. ایشان با اشاره به خطبه ۱۷۳ نهج البلاغه ضرورت بصیرت برای پاسداشت انقلاب اسلامی و حفظ آرمانهای شهدا را مورد تاکید قرار میدهند:«آنهایی که دور امیرالمؤمنین بودند و ایستادند و جنگیدند، خیلی بصیرت به خرج دادند که بنده بارها از امیرالمؤمنین نقل کرده‌ام که فرمود:«و لا یحمل هذا العلم الاّ اهل البصر و الصبر».در درجه ی اول،بصیرت لازم است». همچنین بی بصیرتی را رخنه ضربه پذیری امت اسلامی می دانند:«هر ضربه‌ای‌ که در طول تاریخ،ما مسلمانان خوردیم،از ضعف قدرت تحلیل بود...»(۱۳/۱۱/۱۳۷۷) بنابر این کسب بصیرت ضرورت است:«بصیرت و علم به زمان و استفاده از موقعیت‌ها برای هر عالمی،چه‌ اعلم علما باشد و چه کسی که در یک محله،احکام دین را به چند نفر تعلیم می‌دهد، ضروری است.»(۲۰/۱۲/۱۳۸۶) در نظام فکری رهبری، بصیرت از مهمات رویکرد جامعه اسلامی به شمار می آید و می فرمایند: «مبنای کار جامعه ی اسلامی بر تأمل، تدبّر،اندیشیدن و جوانب امور را دیدن است.»(۰۲/۰۲/۱۳۷۷) «بصیرت این است که شما بدانید با چه کسی طرفید، بدانید که او درباره‌ی شما چه فکری دارد، بدانید که اگر چشم خودتان را بستید و فکر نکردید، ضربه خواهید خورد. توقّع ما از نخبگان سیاسی و غیرسیاسی کشور این است که این بصیرت را داشته باشند. مردم خوشبختانه این بصیرت را دارند.»(۱۳۹۵/۰۸/۲۶) آیت الله سید علی خامنه ای بر این باورند که، بصیرت، دانایی صرف نیست. بلکه دانایی همراه با باور وایمان است. از این رو موجب هدایت و حرکت است. ایشان انس با قرآن و تقوا را از مهمترین راههای کسب بصیرت میشمرند. چرا که قرآن، کتاب هدایت، نور، تبیان‌ کلّ شی‌ء و کتاب بصائر است.(مائده/ ۱۵) در اندیشه رهبر انقلاب ، حرکت به سمت قرآن و معارف قرآنی ، برابر با کسب عزت، آگاهی، بصیرت، قدرت و قوّت از جانب خدای متعال است.(11/5/1390) ایشان برمبنا بودن تقوا برای دستیابی به بصیرت چنین تأکید می‌فرمایند:«آنچه که بصیرت و بینش انسان را در قضایای مختلف و در حوادث گوناگون و زیر غبار تبلیغات جنجال‌آمیز دشمنان، تضمین و حفظ می‌کند، دل پاک و نورانی مؤمن‌ است...؛ دلی که از ایمان برخودار است و منشأ تقوا در اندیشه و عمل است با تبلیغات‌ دشمنان،گمراه نمی‌شود»(۲۹/۰۶/۱۳۸۲) برای ثبات قدم در مسیر شهدا و دست یافتن به مقام شهادت باید بصیرت داشته باشیم تا بتوانیم خود و جامعه اسلامی را در طی مسیر تکامل حقیقی حفظ نماییم. بصیرت به ما کمک خواهد کرد تا در مواجهه با جبهه های معارض داخل و خارج، و دفاع از ولایت فقیه و برخورد با شبهات و فتنه های آخرالزمان، معیارهای تشخیص حق و باطل را از دست ندهیم و به سلامت از آشوبها و فتنه ها عبور کنیم. ادامه دارد...
13870216_8380_128k.mp3
813.2K
#دعای_پایانی
جلسه قرآنی که آیت‌الله خامنه‌ای در آن شرکت نکرد! امروز با گذشته قابل مقایسه نیست. در گذشته این همه تلاوت کننده‌ی قرآن، این همه حافظ قرآن، این همه آشنای با متن قرآن، این همه عاشق و علاقه‌مند به تلاوت قرآن وجود نداشت؛ در حالی که همین کشور بود، همین ملت بود. من یادم هست که یکی از قرّاء برجسته‌ی مصری - مرحوم ابوالعینین شعیشع - آمده بود مشهد و در مسجد گوهرشاد قرآن تلاوت میکرد، که خیلی هم خوب میخواند. چون جلسه مال اوقافِ آن زمان بود و اوقاف هم برخلاف امروز که الحمدللَّه سازمان مفتخری است، آن روز سازمان بدنامی بود، بنده با اینکه خیلی شائق بودم تلاوت آن قاری را بشنوم، نمیخواستم بروم توی آن مجلس بنشینم؛ از دور نگاه میکردم و صدا را میشنفتم. همه‌ی کسانی که در آن مجلس شرکت داشتند، گمان نمیکنم پنجاه نفر، شصت نفر میشدند. یک عده‌ای مأمورین دولتی بودند، یک عده هم همین قرّاء معروف مشهدی خودمان بودند. بیانات در دیدار قاریان، حافظان و اساتید قرآنی، ۱۳۹۰/۰۵/۱۱ #ما_و_قرآن
12.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تمام ذرات کارهای ما تحت نظر خدای تبارک و تعالی است. و نامه اعمال ما به حسب روایات عرضه می‌شود به امام وقت؛ امام زمان- سلام الله علیه- مراقب ما هستند، مراقب روحانیت هستند که چه می‌کنند اینها. امروز که اسلام به دست آنها سپرده شده است و تمام عذرها منقطع شده است، نمی‌توانند بگویند نمی‌توانستیم، نمی‌توانند بگویند نمی‌دانستیم، نمی‌توانند بگویند که رژیم شاهنشاهی ما را نمی‌گذاشت کاری انجام بدهیم. همه اینها مرتفع شده است، و اسلام به دست شما افتاده است. #رایحه_ظهور مَنار(معارف ناب امام و رهبری) @MANAAR_IR
نماز را با اخلاص بجا آورید نه از روی ریا نمازی که انسان میخواند، اگر به قصد تقرب به خدا بخواند، توجهش به خدا باشد، با اخلاص نماز بخواند، این بالاترین عبادتهاست؛ اگر همین نماز را برای ریا بخواند، این نماز میشود معصیت و خود آن نماز، میشود گناه. ریا، گناه کبیره است؛ مصداقش هم میشود همان نمازی که از روی ریا خوانده شد. ۱۳۸۷/۰۶/۰۵ #ما_و_نماز
هشت سال دفاع مقدّس ما از نماز جمعه‌ها نیرو گرفت و در نماز جمعه‌ها تبیین شد. سخت‌ترین دوران این انقلاب - یعنی سالهای پنجاه‌ونه و شصت - که توطئه عظیم سیاسی علیه امام و انقلاب و کشور طرّاحی و اجرا میشد، این توطئه در نماز جمعه‌ها شکست خورد. مردم در طول این مدّت، در نماز جمعه، از زبان یک امام عادل و یک نَفَس امین - که همین ائمّه جمعه محترمی هستند که در تهران و شهرستانها با مردم حرف میزنند - نسبت به مسائل کشورشان و مسائل جهان آگاه شدند و اطّلاعاتشان به‌روز شد. در هیچ جای دنیا چنین چیزی وجود ندارد. این از برکات انقلاب بود. بیانات در خطبه‌های نماز جمعه،۱۳۷۷/۰۸/۰۸