چرا «سند تحول روابط عمومی» نوشتیم؟!
بیایید برای پاسخ به این سوال یکی از جملات نوشته شده در این سند را مرور کنیم:
در واقع روابط عمومی به دنبال ایجاد یک نظام کارآمد، اثربخش و پاسخگو است که بتواند با استفاده از فناوری های نوین و ابزارهای ارتباطی، ارتباط موثری با مخاطبان داخلی و خارجی دستگاه برقرار کند.
این جمله یکی از مطالب آمده در «سند تحول روابط عمومیهای خراسان رضوی» است؛ پر از کلیدواژه است و دقیق نوشته شده. شاید اگر همین جمله از سند محقق شود #روابط_عمومی ها خیلی جلوتر از امروز باشند.
راستش را بخواهید این سند با استفاده از تجربیات خبرگان روابط عمومی، نظرات کارشناسان و همراهی تشکلهای فعال در حوزه روابط عمومی در استان نوشته شد.
در همان بدو اقدام برای تهیه این سند از نظرخواهی مدیران روابط عمومی در استان آغاز کردیم و تلاش شد این برنامه با یک اشتراک نظر جمعی تدوین شود.
از #هوش_مصنوعی نیز در نگارش بخشهایی از این سند استفاده شد. تلاش ما این بود تا بتوانیم روابطعمومیها را با چالشهای جدید فناوری بروز نگه داریم.
این سند شروع یک اتفاق در روابطعمومیهاست نه پایان آن و بستری برای هم افزایی و اقدامات مشترک فراهم شده است.
ما در آن، وضعیت کنونی روابطعمومیهای #خراسان_رضوی را مورد بررسی قرار دادیم و چالشهای آنان را پس از احصا دسته بندی و ارائه کردیم. پس از آن به وضعیت مطلوبی که در قالب چشم انداز باید به آن نگاه شود، پرداختیم.
بیان ماموریتها و اهداف بخشهای دیگری از این سند را تشکیل داده است که تلاش شده در این بخش نگاه اصلی تحول در روابطعمومیها و کارکردهای آنان باتوجه به فضای جدید ارتباطی باشد.
نظام اجرایی پیش بینی شده در این سند تحول که یک زمینه فعالیت مشترک و همافزا برای روابطعمومیها پیشبینی کرده است میتواند زمینههای اجرای تحولات برنامهریزی شده را محقق سازد.
الان شروع کردیم و در حال تهیه برنامه اقدام هستیم، چیزی که در سند تحول روی آن تاکید ویژهای شده است. خلاصه کار برای انجام زیاد داریم و از هر کسی که در این مسیر میتواند به غنای کار کمک کند، طلب همراهی داریم.
دنبال تحول هستیم، پس یک نقشه راه لازم داریم؛ این نقشه راه نوشته شده و حالا برنامه اقدام در حال تهیه است.
این سطرها در واقع یک #فراخوان است؛ فراخوانی در ۲ محور:
یک. ایدههای جدید در حوزه روابط عمومی
دو. روشها، ابزارهای نوین و راهگشا برای رفع نیازهای روابط عمومی
هرکسی مایل به کمک بود زیر همین پست یا دایرکت در هریک از دو محور نگاهش را بگوید. باید جلسه بگذاریم و سریعتر کار را با هرکسی عزم تحول دارد پیش ببریم. بسمالله...
🔴 سه گام برای تحول در ارتباط با مردم
لینک مطلب:
https://shahraranews.ir/fa/publication/content/14620/389967
♦️تغییر اکوسیستم خبری در ۵ سال اخیر
🔹پژوهشها از کاهش مخاطب خبر در صداوسیما و افزایش آن در رسانههای اجتماعی خبر میدهد.
@nemati_com
♦️راههای ارتباط و اثرگذاری بر مخاطب
🔹در این دوره درباره راههای ارتباط و اثرگذاری برمخاطب در رسانه گفتگو میشود؛ اگر علاقه به شرکت داشتید در سایت معرفی شده در پوستر ثبت نام کنید.
@nemati_com
هدایت شده از اخبار خراسان رضوی
♦️برگزاری ۴ رویداد تولید محتوا بارویکرد مشارکت در انتخابات
🔷مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی از برگزاری چهار رویداد تولید محتوا با رویکرد مشارکت در انتخابات خبر داد.
🖇برای مشاهده متن کامل این خبر در وبسایت، به لینک زیر مراجعه کنید :
B2n.ir/n67809
@khabarnameh1397
هدایت شده از اخبار خراسان رضوی
♦️آغاز رسمی طرح منظومه فکری انتخابات در استان خراسان رضوی
🔷مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی گفت: امروز در حاشیه دیدار مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی و فرمانداریهای استان با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی «منظومه فکری انتخابات» به طور رسمی آغاز شد و آیتالله علمالهدی در خصوص راهبردهای فعالیت روابط عمومیها برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات با مدیران این حوزه گفتگو کردند.
🖇برای مشاهده متن کامل این خبر در وبسایت، به لینک زیر مراجعه کنید :
http://moi.ir/x3Qr4
@khabarnameh1397
هدایت شده از اخبار خراسان رضوی
♦️آیتالله علمالهدی: خشنودی اربابرجوع، مهمترین تکلیف دستگاههای اجرایی/ حفاظت از اسلام به حفظ ارکان مردمسالاری وابسته است
🔷نماینده ولیفقیه در استان خراسان رضوی گفت: این نظام دو رکن اساسی مشتمل بر جمهوریت و اسلامخواهی دارد؛ بهطوری که اگر اسلام از آن ساقط شد تبدیل به حاکمیت طاغوت میشود اما بدون جمهور و مردم نیز امکان برپاداشتن دین خدا میسر نیست و حفاظت از کیان اسلامیت در بدنه نظام به حفظ ارکان مردمسالاری وابسته است.
🖇برای مشاهده متن کامل این خبر در وبسایت، به لینک زیر مراجعه کنید :
http://moi.ir/x3Qrf
@khabarnameh1397
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹یه آدمهایی هستند انگار متفاوتند با همه ❤️
@nemati_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️آقای زاکربرگ اسم هتل را بگو
@nemati_com
#حریم_خصوصی #مخاطب
🔹حریم خصوصی قلمرویی برای حق خلوت انسانها است که با حقوق و آزادیهای فردی در بستر اجتماع همریشه است و ماهیت آن با هویت و شخصیت انسانی پیوند دارد و لذا در طول تاریخ همپای رشد فکری و تمدن بشری، مفهوم و مصداق آن متحول شده است.
🔹حریم خصوصی به دو وجه مادی و معنوی تقسیم میشود: حریم خصوصی مادی در واقع محدودهی مادی و مکانی فرد است که اختصاص به او دارد و دیگران حقی نسبت به وارد شدن و دخالت در آن را ندارند و حریم خصوصی معنوی حدودی است که فرد در رابطه با خواستهها و تمایلات ذهنی، اطلاعات شخصی و ارتباط خود با مردم و مواردی از این قبیل قائل است.
🔹هر کاربری که در فضای مجازی فعالیت میکند، خواه ناخواه تحت تأثیر عوامل برهم زنندهی حریم خصوصی قرار میگیرد، اما نکتهی مهم این است که حریم خصوصی تا چه اندازه قابل دستیابی و قبول است.
🔹تهدیداتی که نسبت به حریم خصوصی وجود دارد نه تنها از ناحیهی دولت ها، بلکه از جانب واحدهای شبه دولتی نیز متصور است.
🔹هر چند تمامی دولتها بر حفظ حریم خصوصی شهروندانشان تاکید میکنند اما اتفاقاتی که میافتد نشان میدهد حریم خصوصی در دنیای مدرن نسبت به گذشته کمرنگ شده است ولی با توجه به اهمیت حریم خصوصی و تاثیر آن بر تک تک افراد جامعه نمیتوان این مسئله را حل نشده باقی گذاشت و به راحتی از آن گذشت.
🔹سوال مهم این است: #مخاطب در برابر همه اینها چه کار میتواند بکند؟ آیا میتوان دیگر برای او #حریم_ خصوصی قائل بود؟