eitaa logo
نشست تربیتی صلحا
1.7هزار دنبال‌کننده
542 عکس
420 ویدیو
196 فایل
مدیر کانال: جهت ارتباط با مدیر کانال روی لینک زیر کلیک کنید https://eitaa.com/maheomid
مشاهده در ایتا
دانلود
📸 / چگونه با اطرافیان و آشنایان بحث سیاسی کنیم؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗳 / آیا نهادی مانند شورای نگهبان در کشورهای دیگر وجود دارد؟ 📌 صلاحیت نامزدهای انتخابات چگونه تعیین می‌شود؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗳 اعضای شورای نگهبان چگونه انتخاب می‎شوند؟ 📌 شورای نگهبان مجموعا ۱۲ عضو دارد که برای یک دوره ۶ساله انتخاب می‌شوند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🌸 🍀 💠 (1) ✅موضوع: جریانات سیاسی در سپهر سیاسی کشور 🍃🌻🍃 🌺 مقام معظم رهبری: انتخابات در کشور ما مظهر «حماسه‌ی سیاسی» است. ۱۳۹۲/۰۱/۰۱
وبینارشبکه تربیتی صالحین اصفهان سخنران:حاج آقا مظاهری یک شنبه ۲ خرداد/ساعت ۱۸ لینک روبیکا: https://rubika.ir/neshastsolahaisf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️تکرار خاموشی‌ها پس از 8 سال قطعی برق تقریباً اتفاق تکراری سال‌های گذشته بوده است، اما هنوز نمی‌توان گفت دقیقا مشکل از کجاست و دولت تدبیر و امید هم در این هشت سال نه تنها نتوانسته مشکل را برطرف نماید که خاموشی‌ها هر سال بیشتر از گذشته آزاردهنده می‌شود. سخنگوی صنعت برق کسری عجیب 9 هزار مگاواتی برق در روز شنبه را موجب بروز قطعی‌های متعدد و پراکنده برق در نقاط مختلف کشور به‌ویژه تهران پیش‌بینی کرده و معتقد است با اجرای طرح‌های مدیریت مصرف، این کمبود به پنج هزار و 500 تا شش هزار مگاوات برسد. مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم تأکید می‌کند که میزان خاموشی‌های پراکنده برق ارتباط مستقیمی با میزان مصرف دارد و اگر در تیر و مرداد هوا گرم‌تر از روزهای جاری شود و مصرف مردم نیز افزایش یابد، شرایط سخت‌تر خواهد شد. عواملی همچون افزایش دمای هوا و روشن شدن زودهنگام وسایل سرمایشی، خشکسالی و فعالیت بیش از حد چاه‌های برقی آب به همراه خارج شدن نیروگاه‌های برقآبی، به عنوان دلایل خاموشی برق در بهار سال جاری اعلام می‌شوند. با این حال به نظر می‌رسد عوامل دیگری هم در بروز این شرایط که در هشتمین سال فعالیت دولت تدبیر و امید تشدید شده دخیل هستند. ❇️عقبگرد در تولید بر اساس ترازنامه انرژی منتشر شده از سوی وزارت نیرو نرخ رشد ظرفیت اسمی نیروگاه‌های کشور بین سال‌های ۸۵ تا ۹۲ معادل ۴۵.۵ درصد و بین سال‌های ۹۳ تا ۹۹ معادل ۱۷.۶ درصد بوده است که نشان از کاهش ۲۷.۹ درصدی در در دولت یازدهم و دوازدهم نسبت به دولت نهم و دهم دارد. محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌دولت‌های نهم و دهم در مصاحبه‌ای که اسفند ماه سال گذشته با نشریه نسیم بیداری داشت اعلام کرد: «ظرفیت تولید برق از 38 هزار مگاوات به 71 هزار و 600 مگاوات افزایش یافت. البته 25 هزار مگاوات با 60 درصد پیشرفت به دولت بعد تحویل شد که از نظر وزنی سرجمع آن به 86 هزار مگاوات رسید». از سوی دیگر اردکانیان، وزیر نیرو هم بهمن ماه پارسال خبر داد: «از ابتداي فعاليت دولت تدبير و اميد تاكنون در مجموع ۱۷ هزار و ۳۳۸ مگاوات افزايش ظرفيت توليد برق داشتيم كه تا نيمه سال ۱۴۰۰ به بيش از ۲۰ هزار مگاوات خواهد رسيد». آمارهای مطرح شده از سوی دولت‌های مهرورز و تدبیر و امید نشان می‌دهد با وجود ایجاد حجم عظیمی از ظرفیت تولید برق در دولت‌های قبل، در این دولت روند تولید برق متناسب با نیاز کشور نبوده است و ضروری است مسئولان در این زمینه توضیح دهند. ❇️پیمان آب و هوایی پاریس یکی از عواملی که از چندسال قبل به عنوان عامل کاهش تولید برق مطرح شده، تصمیم دولت برای کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی برای تولید انرژی در قالب تعهد به پیمان آب و هوایی پاریس بوده است. منتقدان معتقدند این پیمان، ابزاری برای کنترل توسعه کشورهای دارای منابع زیرزمینی به بهانه مسایل زیست محیطی است. پیش از این روزنامه وطن امروز طی گزارشی به ابعاد این ماجرا ‌اشاره داشت که از سوی وزارت نیرو رد شد، با این حال این روزنامه در پاسخ به جوابیه وزارت نیرو توضیح داد که «وزارت نیرو در جوابیه خود معترف است پروژه‌هایی را برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای اجرا کرده، اما گفته است این پروژه‌ها طبق «برنامه ملی مشارکت در کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای» (از این پس «برنامه ملی») و «فارغ از توافقات بین‌المللی» بوده است. عجالتا می‌پذیریم وزارت نیرو درباره اجرای «برنامه ملی» مامور و معذور بوده است، اما واقعیت این است که برخلاف ادعای دوستان وزارت نیرو، این برنامه نه‌ تنها فارغ از «موافقتنامه پاریس» نبوده، بلکه عین آن است!... واقعیت این است که وزارت نیرو در جوابیه خود به اجرای موافقتنامه پاریس اعتراف کرده است!».
🔹همه چیز در مورد پیمان آب و هوایی پاریس
هدایت شده از ماه امید
آغاز انقلاب صنعتی در اروپا و بعد از آن در آمریکا، موجب افزایش مصرف منابع انرژی‌های فسیلی مانند زغال‌سنگ، نفت و گاز شد. این افزایش مصرف باعث شد تا رشد صنعتی و اقتصادی این کشورها، سرعت بیشتری به خود بگیرد به‌طوری‌که از این منابع به عنوان موتور محرک توسعه یاد می‌شود. این افزایش سرعت توسعه اما یک‌روی سکه است و روی دیگر آن افزایش مصرف منابع انرژی و به گفته برخی دانشمندان، افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای و به طبع آن، افزایش دمای کره زمین است. در حال حاضر افزایش دمای کره زمین، تبدیل به یک چالش بزرگ در بین اقلیم شناسان و حتی می‌توان گفت بین مردم جهان شده است. در مقابل دیدگاه یاد شده، مبنی برافزایش دمای زمین از طریق افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای، دسته‌ای دیگر از دانشمندان معتقد به افزایش دمای زمین به دلیل افزایش شدید فعالیت‌های خورشیدی هستند. با این‌همه اما معاهدات مختلفی در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای انسان‌ساخت به تصویب کشورهای عضو کنوانسیون تغییرات اقلیم سازمان ملل متحد (UNFCCC) رسیده است. پروتکل کیوتو و موافقت‌نامه پاریس از مهم‌ترین این معاهدات هستند. هر دو معاهده با تأکید بر نقش محوری انسان در افزایش دمای زمین خواستار کاهش انتشار این گازها شده‌اند. کشورهای توسعه‌یافته به‌خصوص کشورهای اروپایی در حالی از این معاهدات حمایت کرده‌اند که خودشان از عاملان اصلی افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای انسان‌ساخت هستند. باوجود این حمایت‌ها، این کشورها کارنامه قابل دفاعی در عمل به معاهدات کاهش انتشار مانند پروتکل کیوتو ندارند. پروتکل کیوتو و عاملان اصلی افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای در سال ۱۹۹۷ میلادی در سومین اجلاس کنوانسیون تغییرات اقلیم (COP۳) در کیوتو ژاپن، کشورهای شرکت‌کننده موافقت اولیه خود را با پروتکل کیوتو به‌عنوان راهکار بین‌المللی کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای انسان‌ساخت، اعلام کردند. این پروتکل با شناسایی درست عاملان اصلی افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای، تنها کشورهای صنعتی ازجمله آمریکا، روسیه، کانادا، استرالیا و اتحادیه اروپا را موظف به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کرده بود. مطابق پروتکل کیوتو کشورهای فوق باید میزان انتشار خود را در بازه زمانی تعیین‌شده ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ میلادی به میزان ۵ درصد نسبت به ۱۹۹۰ میلادی کاهش می‌دادند. همچنین طبق پروتکل فوق، کشورهای صنعتی علاوه بر کاهش انتشار باید به کشورهای درحال‌توسعه که تعهدی در راستای کاهش انتشار نداشتند، کمک‌های فنی و مالی ارائه می‌کردند. همین مسئله سبب شد تا آمریکا باوجود موافقت اولیه و حمایت از این پروتکل به آن نپیوندد. کشورهای اروپایی، کانادا و استرالیا نیز عملکردی نامناسب در این پروتکل داشتند به‌طوری‌که میزان انتشار برخی از آن‌ها نه‌تنها کاهش نیافت بلکه افزایش نیز پیدا کرد. حال سوال این است که چرا پروتکل کیوتو کشورهای درحال‌توسعه را به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای موظف نکرد؟ کارشناسان معتقدند که ۵۰ درصد گازهای گلخانه‌ای بعد از انقلاب صنعتی منتشرشده است. کشورهایی که در پروتکل کیوتو موظف به کاهش انتشار شده بودند جزو کشورهای صنعتی بودند و سهم بسیار بالایی از انتشار گازهای گلخانه‌ای را در اختیار داشتند. این در حالی بود که کشورهای درحال‌توسعه باوجود منابع عظیم انرژی در برخی از آن‌ها، سهم بسیار ناچیزی در انتشار این گازها داشتند؛ به طوری که دانشمندان ۸۰ درصد گازهای گلخانه انسان ساخت موجود در جو زمین را منتصب به کشورهای توسعه یافته می‌دانند. اما همین پروتکل کیوتو، تنها کشورهای صنعتی را موظف به کاهش انتشار کرده بود.
تولید ۸۰ درصد گازهای گلخانه‌ای توسط ۲۰ درصد جمعیت جهان مؤسسه منابع جهانی (WRI) در سال ۲۰۱۰ میلادی با ارائه شاخص‌های ارزیابی اقلیمی (CAIT)، سهم کشورهای جهان در انتشار گازهای گلخانه‌ای را بررسی کرد. نتایج این بررسی‌ها نشان داد که کشورهای توسعه‌یافته با اینکه تنها ۲۰ درصد جمعیت جهان را در اختیاردارند ولی ۷۵ درصد گازهای گلخانه‌ای انسان‌ساخت را تولید می‌کنند. این در حالی است که کشورهای درحال‌توسعه باوجود در اختیار داشتن ۸۰ درصد جمعیت جهان، ۲۵ درصد از این گازها را منتشر می‌کنند. نمودار (۱) این موضوع را به‌خوبی نشان می‌دهد. همان‌طور که نمودار بالا، نشان می‌دهد سهم کشورهای درحال‌توسعه باوجود جمعیت بسیار بالا، یک سوم کشورهای توسعه‌یافته با میزان جمعیت بسیار کمتر است. از همین رو برخی کارشناسان، کشورهای درحال‌توسعه را هنوز جز کشورهای پاک می‌دانند. این کارشناسان معتقد هستند که کشورهای درحال‌توسعه برخلاف کشورهای توسعه‌یافته که باید در راستای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای قدم بردارند، بنا بر عدالت اقلیمی، باید افزایش انتشار نیز داشته باشند.
هدایت شده از ماه امید
این در حالی است که موافقت‌نامه تغییر اقلیم پاریس که در بیست و یکمین اجلاس تغییرات اقلیم سازمان ملل متحد (COP۲۱) به تائید اولیه اعضا رسیده است، کشورهای درحال‌توسعه را هم موظف به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کرده است. توافق پاریس در خدمت چشم آبی ها این موافقت‌نامه در اهداف بلندمدت خود در راستای به حداقل رساندن انتشار گازهای گلخانه‌ای انسان‌ساخت، قصد دارد تولید و مصرف منابع انرژی مانند نفت و گاز را به صفر برساند. دولت ایران نیز به‌عنوان یکی از شرکت‌کنندگان در اجلاس فوق، این موافقت‌نامه را به تائید اولیه رسانده و در حال حاضر تلاش دارد تا آن در مجلس شورای اسلامی به تصویب برساند. در همین راستا بسیاری از کارشناسان و اقلیم شناسان معتقد هستند که پیوستن ایران به موافقت‌نامه پاریس، نتیجه‌ای جز کُند شدن توسعه و نیز تحمیل هزینه‌های سنگین مالی بر کشور نخواهد داشت. چراکه باوجود بد عهدی کشورهای اصلی منتشرکننده این گازها در عمل به تعهدات خود و خروج آمریکا با حدود ۱۶ درصد انتشار، کاهش انتشار ایران با سهم ۱.۳ درصدی تأثیری درروند انتشار گازهای گلخانه‌ای انسان‌ساخت نخواهد داشت.
🔺 اجرای غیرقانونی توافق پاریس توسط دولت مقصر خاموشی‌ 🔹در تصویر، بخشی از گزارش رسمی وزارت آمده است؛ نیروگاه‌های حرارتی را توسعه ندادند تا بر اساس تکلیف انتشار گازهای گلخانه‌ای را کم کرده و اینگونه گزارش کنند. اگر ظرفیت نیروگاهی کشور با سرعت سابق تداوم داشت، امروز خاموشی نداشتیم. 🔸در سال ۱۳۸۴، مجموع ظرفیت اسمی نیروگاه‌های کشور ۴۱ هزار و ۴۳ مگاوات بوده است که این ظرفیت در سال ۹۲ به ۷۰ هزار و ۲۷۹ مگاوات می‌رسد. یعنی در طول ۸ ساله دولت سابق، ما شاهد افزایش ۷۱ درصدی ظرفیت اسمی نیروگاه‌های کشور بوده‌ایم. به عبارت دیگر، در دولت سابق سالانه به طور میانگین ۳۶۵۵ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شده است. 🔹اگر افزایش ظرفیت نیروگاه‌های کشور با همین روند ادامه پیدا می‌کرد باید در پایان سال ۹۹ ظرفیت اسمی تولید برق نیروگاه‌های کشور به ۹۵ هزار و ۸۶۴ مگاوات می‌رسید اما این ظرفیت تا پایان آبان ۱۳۹۹ در ۸۳ هزار و ۵۴۸ مگاوات متوقف است. در این دولت نسبت به دولت سابق، حدود ۵۵ درصد کاهش رشد سالانه ظرفیت تولید برق داشته‌ایم. ✍️ سیدیاسر جبرائیلی
خسارت ناشی از پیوستن به معاهده پاریس توسط ظریف و پیگیری مجدانه معصومه ابتکار، معادل ۱۷ تا ۵۱ میلیارد دلار از رشد صنایع ایران جلوگیری می کند معاهده ای که حتی امریکا نیز به سبب هزینه های هنگفتی که برای کشورهای نفت خیز دارد از آن خارج شد چه کسی پاسخگو است؟
📌مضرات اقتصادی معاهده پاریس برای جمهوری اسلامی ایران را در چه مسائلی می بینید؟ الف: کاهش درآمد و فروکاهش توسعه اقتصادی: کشورهای درحال توسعه ازجمله ایران، در مسیر پیشرفت نیازمند استفاده از منابع ملی، بومی و احداث زیرساخت هایی از جمله نیروگاه ها، پالایشگاه ها، راه ها و غیره می باشند که همگی وابسته به فروش و مصرف انرژی هستند. ولی پذیرش این توافقنامه می تواند محدودیت های زیادی را برای کشور به همراه داشته باشد که با کاهش درآمد ناشی از فروش نفت و گاز و پتروشیمی و.. ، از سرعت پیشرفت و توسعه ایران اسلامی به شدت کاسته خواهد شد و علاوه بر تحریم های بین المللی با دست خودمان کشور را دچار «خود تحریمی» می کنیم. این درحالی است که در دهه های گذشته، کشورهای توسعه یافته با استفاده از همین منابع فسیلی پیشرفت کرده اند و حال که نوبت به کشورهای دیگر رسیده، تلاش دارند آنان را از این نعمت الهی محروم سازند. ب: تحمیل هزینه سنگین بر ایران: به هنگام امضاء اولیه این معاهده توسط خانم ابتکار، ایران متعهد به کاهش ۱۲ درصدی انتشار گازهای گلخانه­‌ای شده است که برای انجام این تعهد، نیاز به هزینه ای معادل 5/52 میلیارد دلار یا 600 هزار میلیارد تومان(برابر 12 سال پول یارانه ملت) می باشد، که قاعدتاً این حاتم بخشی ها از جیب ملت بدبختی صورت خواهد گرفت که هر روز شاهد افزایش قیمت ها و کاهش ارزش دارایی خود هستند. ج: اجبار ایران به تولید یا خرید انرژی گران قیمت : ذخایر نفت و گاز ایران به ترتیب تا 100 و 117 سال دیگر قابل برداشت هستند در صورتی که کشور آمریکا تا 14 سال دیگر و کل قاره اروپا (بدون احتساب روسیه) تا کمتر از 10 سال دیگر می توانند از ذخایر انرژی زیرزمینی خود بهره مند شوند که این به معنای مزیت ایران در انرژی نفت و گاز است. با توجه به موافقتنامه پاریس، ایران باید از حجم انتشار گاز دی اکسید کربن بکاهد که این امر به معنی چشم پوشی از منابع زیر زمینی ارزان و تولید یا خرید انرژی های گران قیمت از اروپا است. بدیهی است کشورهای اروپایی که دارای منابع نفت و گاز نیستند علاقه دارند به این معاهده بپیوندند تا با این اقدام به هدف مشخصی برسند و آن این است که از «واردکننده» انرژی فسیلی، به «صادرکننده» انرژی تجدید پذیر تبدیل ‌شوند. 📌چالش های امنیتی پیش روی معاهده پاریس را چگونه تحلیل می کنید؟ در بند 7 ماده 13 توافقنامه پاریس به منظور« ارتقای شفافیت»! از اعضا خواسته شده است که گزارش های نوبه ای و مستمری را در زمینه «انتشارهای ناشی از فعالیت انسانی» با استفاده از روش های «موردتوافق فراهمایی اعضاء» تهیه و ارائه دهند. در این خصوص باید به این نکته توجه نمود که اگرچه در ظاهر این بند، تنها ارائه گزارش انتشار خواسته شده، اما با توجه به گستردگی انتشار دهنده های دی اکسید کربن در کشور از جمله میدان های نفت و گاز، پالایشگاه ها و خطوط لوله نفت و گاز، نیروگاه ها، شبکه های انتقال نیرو، راه ها، خطوط ریلی، بندرها، وسایل حمل ونقل درون شهری و برون شهری، صنایع پایه کشور از جمله فولاد، مس، آلومینیم، شیشه، منازل مسکونی، واحدهای تجاری، عمومی و همچنین صنایع نظامی و راهبردی که همگی از انرژی استفاده می کنند، اطلاعات ذیقیمتی از کلیه زیر ساختهای کشور بویژه صنایع نظامی در اختیار دشمنان قرار می دهد که قاعدتاً امضاء این معاهده، امنیت ملی کشور را به خطر می اندازد . از این رو عمل به چارچوب‌های مورد اشاره در توافقنامه به ‌ویژه چارچوب شفافیت آن با عنوان «اعتمادسازی»، می‌تواند به افشای اطلاعات کشور از جمله اطلاعات نظامی و امنیتی در فضای بین‌المللیمنجر شود. 📌 آیا می توان گفت غربی ها تلاش می کنند از این طریق قدرت دفاعی و منطقه ای ایران را کاهش دهند؟ غربی ها برای تسلط بر کشورهای در حال توسعه بویژه ایران انقلابی، تلاش دارند منابع و درآمدهای توسعه ای آنها را به حداقل برسانند. آنها متاسفانه به کمک عوامل نفوذی و خود باخته، توانستند با تحمیل برجام، انرژی هسته ای ایران را محدود کنند و با تحریم های پیچیده و چند لایه ( به قول خودشان فلج کننده) در صددند فروش نفت را به صفر برسانند، با این نوع کنوانسیون ها نیز می خواهند منابع درآمدی ایران را محدود کنند تا بدینوسیله از توان دفاعی، قدرت منطقه ای و توان بازدارندگی بین المللی ایران بکاهند.
📌نظر مقام معظم رهبری در این زمینه چیست؟ مقام معظم رهبری در دیدار دو سال پیش خود با فرماندهان نیروی دریایی در تاریخ 07/ 09/ 1395 عجله در به سرانجام رساندن توافقنامه پاریس را عامل بروز مشکلات دانسته و اعلام فرمودند: از آنجا که کشورهای روسیه و امریکا این توافق را در مجالس خود تصویب نکرده اند، هر گونه عجله و شتاب زدگی در تصویب این توافقنامه در مجلس شورای اسلامی خلاف عقلانیت و منافع ملی است. به علاوه در متن توافقنامه هیچ قید و زمانی برای تصویب آن در مجالس کشورها در نظر گرفته نشده است. لذا عجله در پذیرش توافقنامه پاریس بدون توجه به خطرات پذیرش آن، دور از مصلحت و خلاف منطق است. 📌در پایان الحاق به معاهده پاریس و پذیرش تعهدات سنگین از طرف ایران، به طور قطع و یقین خلاف شرع مقدس اسلام، قانون اساسی، اسناد بالادستی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و باعث محدودیت ها و مشکلات اقتصادی و چالش‌­های متعدد سیاسی، امنیتی و حقوقی در آینده خواهد شد .اصرار به اصطلاح کارشناسان (نفوذی) و برخی دولتمردان و وکیل الدوله ها برای الحاق ایران به این معاهده‌ی مشکوک، جای تامل و ریشه یابی بیشتر دارد.
📊 اینفوگرافیک |دولت روحانی رکورددار کاهش نرخ رشد تولید برق در سه دولت گذشته 🔸علیرغم افزایش شدید مصرف برق در کشور، ظرفیت اسمی نیروگاه‌های کشور از حدود ۷۰ هزار مگاوات در سال ۹۲ به حدود ۸۵ هزار مگاوات در پایان سال ۹۹ رسیده است. (۱۷.۶ درصد رشد) بی‌توجهی‌ای که موجب شده تابستان امسال، کشور در آستانه‌ بحران کمبود برق قرار گیرد.
Live_1621826572.mp3
33.35M
🎙صوت سخنرانی حاج آقا مظاهری در لایو روبیکا مورخ 2 خرداد 1400
✳️سلام ⬅️⬅️گواهی دوره مجازی تهران صادر و به نواحی مقاومت بسیج ارسال شده ✅✅✅ ازتعلیم و تربیت ناحیه پیگیری و گواهی را تحویل بگیرید
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴بدی هایی که خوب می شوند! 🔹دولت باید از روی وظیفه کار کند نه از روی لجبازی و رانت و رانت بازی 🔹مهمه کی رئیس دولت باشه ✍️بیداری ملت @bidariymelat