eitaa logo
نشست معارفی
1.6هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
454 ویدیو
121 فایل
🔸ارتباط با ادمین: @seyedmohammadtabasi110
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ خاک کربلایت درمان دردمان ✍🏻 این قضیه در «مزار کبیر» است؛ مزار کبیر خیلی مورد اعتماد و از کتب قدیمی اصحاب است.¹ جابر بن یزید نزد آمد؛ عرضه داشت: به دو درد متضاد گرفتار شده‌ام، تا درد اول را معالجه می‌کنم، درد دوم عارض می‌شود. ⁉️ امام با هر فردی طوری حرف می‌زنند، با جابر جعفی به تندی سخن فرمودند؛ حضرت فرمود: مگر من به تو نگفتم هر دردی که درمانش را نیافتی، آن درد را با جدّم علیه‌السلام معالجه کن؟! ❎ جابر می‌گوید: عرض‌کردم: آقا جان، چند مرتبه تربت جدّتان را استعمال کرده‌ام امّا ناجح نشده است. 👈🏻 تا این کلمه را گفتم: «فَتَبَيَّنْتُ فِي وَجْهِ سَيِّدِي‏ وَ مَوْلَايَ‏ الْغَضَبَ»؛ دیدم غضب در چهره‌ی امام پدیدار شد؛ از جا حرکت نمود، به اندرون رفته و یک حبّه‌ی تربت آورد؛ آن را به من داد و فرمود: «این حبّه را بخور.» ✅ آن را خوردم؛ تا آن تربت را تناول نمودم هر دو دردم از ریشه کنده شد. ⁉️ گفتم: آقا جان این چه بود؟! ❇️ فرمود: این همان بود که گفتی خوردم و نتیجه نداد؛ این تربت جدّم حسین علیه‌السلام است که هر درد بی‌درمانی است. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 ۱. المزار، مشهدی، ص۳۶۴. ◼️ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
داروی هر دردی 🔳 علیه‌السلام فرمودند: «طِينُ قَبْرِ الْحُسَيْنِ علیه‌السلام شِفَاءٌ مِنْ كُلِّ دَاءٍ وَ هُوَ الدَّوَاءُ الْأَكْبَر¹»؛ قبر علیه‌السلام، هر دردی است و آن [خاک] است. 🎤 کلام فقیه 💧 بر علیه‌السلام ابدالدهر باید کرد؛ چرا که وجود علیه‌السلام از افق زمان بالاتر است. وجود او وجود دهری است؛ حساب او حساب دیگری است. ✨ او است؛ اثر اکسیر عالم وجود چیست؟ اثر اکسیر عالم وجود به قدری قوی است که تماس آن با یک خاک کاری می‌کند که آن خاک از نظر و از نظر عوض می‌شود. ‼️ این‌جاست که عقل بشر عاجز می‌شود. 💚 تا این خاک با علیه‌السلام ارتباط پیدا کرد، این ارتباط خاک را جوری می‌کند که می‌گردد. 💫 این خاک کیمیایی است که عالم و را می‌کند. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 ۱. کامل الزیارات، ص۳۱۲. 🎙 برگرفته از بیانات آیت الله العظمی وحید خراسانی ◼️ علیه‌السلام ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
💠 افشای اسرار مردم ❖ مرحوم آیةالله‌ حاج سید احمد زنجانی در کتاب «اربعینیات» درباره‌ی «حفظ حرمت مؤمن» و «خودداری از افشای امور پنهانی و اسرار مردم» می‌نویسد: 🔹 ... أبوبَرْزه گفت: «حضرت رسول با ما نماز خواند و بعد تند برگشت و دست خود را به در مسجد نهاد و بعد به آواز بلندش ندا کرد که ای جماعتی که ایمان با زبان آورده و به دلش ایمان خالص نرسیده! عورات مؤمنین را تتبّع نکنید؛ (یعنی اسراری را که پنهان دارند، جستجو از آن‌ها نکنید) چون هر کسی که عورات مؤمنین را تتبّع کند، خداوند نیز عورت [لغزش و زشتی رفتار] او را تتبّع می‌کند و هر کسی که خدا، عورتش را تتبّع کند، رسوایش می‌کند، ولو در توی خانه‌اش باشد.» 🔸 مراد از عورات در حدیث شریف، امور پنهانی و اسرار نهانی است که نمی‌خواهند مردم به آن‌ها اطّلاع یابند. خداوند هم ستّار العیوب و سِرّپوش است. رأفتش اقتضا کرده که به پیغمبر امر فرموده که نهی از جستجو کردنِ اسرار نماید. این است که شدیداً نهی فرمود. و در حدیث دیگر فرمود که «هر کس کار زشتی را بشنود و آن را افشاء و پراکنده کند، او مثل همان کسی است که آن کار زشت را مرتکب شده باشد.» 🔹 و در حدیث دیگر، از حضرت رسول روایت شده که فرمود: «در مدینه، طایفه‌ای بودند که دارای عیوب بودند. چون از عیوب مردم ساکت شدند، خداوند نیز مردم را از عیوب آنها ساکت گردانید تا اینکه مُردند، در حالتی که نزد مردم عیوب‌دار نبودند و - به عکس این- در مدینه طایفه‌ای بودند که دارای عیوب نبودند. چون از عیوب مردم سخن گفتند، خداوند عیوبی از آنها اظهار کرد که همیشه با آن معروف بودند، تا اینکه مُردند.» 🔸 پس اگر کسی عیب تو را جستجو کرده، پیش مردم فاش کند، چه‌قدر تو از او بدت می‌آید و تنفّر از او می‌کنی! اکنون تو نیز اگر سرّ کسی را فاش و عیب او را آشکار کنی، از خودت هم بدت آید. پس، پیرامون این کار برنگرد تا خداوند نیز پرده از روی کار تو برندارد. خداوند ما را از فضاحت و رسوایی دنیا و آخرت حفظ کند. 📚 أربعینیات؛ ص ۳۰۲ 🆔 http://eitaa.com/neshaste_maarefi
12.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❗️ما هنوز درک نکردیم قضیه سیدالشهدا چه قضیه ایست، امام حسین کیست؟ گفتن این قضیه سهل است. اما درکش از عهده بزرگان عالم بر نمی آید.. 🎙 بیان آیت الله العظمی وحید خراسانی ◼️ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام عصر (علیه السلام) در ميان مردم امام صادق (عليه السلام) درباره صاحب الزمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) فرمودند: او همانند يوسف پيامبر (عليه السلام) است و شباهتي بسيار قوي دارد. او با برادران خويش گفت و گو مي کرد لکن او را نمي شناختند تا اين که خود فرمود «أنا يوسف». سپس او را شناختند. در حالي که فاصله بين او و آنان و پدر مضطربش هجده روز بيشتر نبود. آن گاه امام صادق فرمود: آنان از او، قبل از شناخت بهره مي بردند، ولي بعد از شناخت بهره بيشتر گرفتند. آيا خداوند قادر نيست اين گونه با ذخيره خود در روي زمين عمل کند؟ … أَن يَکُونَ صَاحِبُکُمُ المَظلُومُ، المَجحُودُ حَقُّهُ صَاحِبَ هَذَا الأَمرِ يَتَرَدَّدُ بَينَهُم وَ يَمشِي فِي أَسوَاقهِم وَ يَطَأُ فُرُشَهُم وَ لا يَعرِفُونَهُ حَتَّي يَأذنَ اللهُ لَهُ أَن يُعَرِّفَهُم نَفسَهُ..؛ همانا صاحب شما ستمديده و مظلوم و حق او انکار گرديده است، صاحب اين امر در ميان آن ها راه مي رود. در بازارهايشان رفت و آمد مي کند. روي فرش هايشان گام بر مي دارد، ولي او را نمي شناسد؛ مگر خداوند به او اجازه دهدکه خودش را معرفي کند. 📚 نعماني، کتاب الغيبة، ص 164 🆔 http://eitaa.com/neshaste_maarefi
✅ وجود امام چه ضرورتی دارد؟ و اینکه آیا آثار امام ظاهر در امام غائب نیز وجود دارد یا خیر؟ ✍️ پاسخ: بر اساس روایات، حجت خداوند همیشه در عالم بوده است و عالم بدون وجود حجّت باقی نمی‌ماند. تمامی مخلوقات هم برای وجودشان و هم امر هدایتشان محتاج و نیازمند به وجود حجّت خداوند هستند. حضرت علی (علیه السلام) می‌فرمایند: «البته زمین از حجت خدا تهی نخواهد ماند، چه او آشکار باشد و شناخته شده و چه (بنابر حکمت‌ها) نهان و مخفی باشد. این چنین است که حجت‌ها و بینات الهی باید تداوم داشته و باطل نگردد.» 🔹 امّا سوال این است که غیبت امام و حجّت الهی می‌تواند فلسفه وجودی امام را تامین کند یا خیر؟ پاسخ این است که امام غائب تمامی آثار امام حاضر را دارد و تنها جنبه حضور ظاهری را دارا نیست. در روایات نیز به آثار وجود امام غائب اشاره شده است. به عنوان نمونه پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) در پاسخ این پرسش که آیا شیعه در زمان غیبت، از وجود قائم (علیه السلام) فایده‌‏اى مى‏ برد؟ فرمود: «بلى، سوگند به پروردگارى که مرا به پیامبرى بر انگیخت، در دوران غیبتش از او نفع مى‏ برند و از نور ولایتش بهره مى‏‌گیرند، همان گونه که از خورشید به هنگام قرار گرفتن در پشت ابرها استفاده مى‏ کنند». 🔸 امام صادق (علیه السلام) فرمود:«از روزى که خداوند حضرت آدم (علیه السلام) را آفریده تا روز رستاخیز، زمین هیچگاه خالى از حجت نبوده و نخواهد بود، یا حجت ظاهر و آشکار و یا غایب و پنهان، و اگر حجت خدا نباشد، خدا ستایش نمى ‏شود. راوى پرسید: مردم چگونه از امام غایب و پنهان استفاده مى‏‌کنند؟ حضرت فرمود: آن چنان که از خورشید پشت ابر استفاده مى‏ کنند.» 🔹 حضرت مهدى (عجل الله تعالى فرجه) نیز در توقیعى روى این معنا تکیه کرده‌اند: «اما چگونگى استفاده مردم از من همچون استفاده آنهاست از خورشید، هنگامى که در پشت ابرها پنهان مى‌شود.» 🔸 نور خورشید پشت ابر، گرچه مستقیما به ما نمی‌رسد؛ امّا بسیارى از آثار آن مانند تولید گرما، رویش و رشد گیاهان، تولید انرژى لازم براى حرکت و حیات، به بار نشستن درختان، خندیدن شکوفه ‏ها و شکفتن گل ها، در زمان تابش نور مات خورشید از پشت ابرها نیز وجود دارد. اشعه معنوى وجود امام، هنگامى که در پشت ابرهاى غیبت پنهان است نیز داراى آثار گوناگونى است که با وجود متوقف شدن آثار رویت امام (علیه السلام) به صورت مستقیم، فلسفه وجودى او را آشکار می‌سازد. 🆔 http://eitaa.com/neshaste_maarefi
202030_2075295009.pdf
5.71M
💠 دانلود فایل: «زبان‌یار » 🔸 ۲۵۰ اصطلاح پرکاربرد عربی 🔸 ویژه سفر 🆔 http://eitaa.com/neshaste_maarefi
▫️ فرازی از زیارت ▪️ وَ أشْهَدُ أنَّ اللهَ مُنْجِزٌ مَا وَعَدَكَ ▪️ وَ مُهْلِكٌ مَنْ خَذَلَكَ ▪️ وَ مُعَذِّبٌ مَنْ قَتَلَكَ 🆔 http://eitaa.com/neshaste_maarefi