┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَى الصِّدِّيقَةِ فاطِمَةَ الزَّكِيَّةِ، حَبِيبَةِ حَبِيبِكَ وَنَبِيِّكَ، وَأُمِّ أَحِبَّائِكَ وَأَصْفِيائِكَ
🔻روز بعد دفن حضرت زهرا سلام الله علیها چه اتفاقی افتاد..
🔸جواب=عکسنوشت
✺حضرت یعسوب الدین امیرالمومنین صلوات الله علیه فرمود:
قال: رحم الله سلمان و أباذر والمقداد، ما كان أعرفهم بهما وأشد براءتهم منهما ولعنتهم لهما.
خدا سلمان و ابو ذر و مقداد را رحمت کند، آنها چه خوب آن دو نفر را میشناختند و برائتشان از آن دو و لعنتشان نسبت به آنان شدید بود.
📚کتاب سلیم بن قیس هلالی رضوان الله علیه_ص۴۴۱
@neveshte
شافی۸۶.بین الطلوعین ومبشرات ونکته ای ازایت..خوشوقت.m4a
1.96M
ایت الله ممدوحی ره
شافی ج۸۶
نکاتی درباره:
بین الطلوعین، و بدست اوردن بشارتها،
بشارتهای مومن،
نکته ظریفی از ایت الله خوشوقت در زمینه سیر و سلوک و شجاعت در مسیر معنویت
#ایت_الله_ممدوحی #صوتی #شافی
https://eitaa.com/neveshte
@neveshte
بسم الله الرحمن الرحيم
🔰 استاد اخلاق، انسانهاي اخلاقي يا مشاور تربيتي؟ کدام يک؟
اين روزها کمتر کسي را در قامت استاد اخلاق به معناي واقعي کلمه ميشناسيم و انچه بيشتر ميبينيم بيشتر با تعبير انسانهاي اخلاقي ميتوان از انها ياد کرد تا استاد اخلاق.
انسان اخلاقي هر چند خود شخص مهذبي است و ميتواند توصيه هاي اخلاقي نيز داشته باشد اما به نحو تام و تمام فاقد راهبري اخلاقي - عقلاني است و نميتواند روح انسان معنوي را در کالبد طلبه ي مشتاق فضيلت بدمد.
اما پديده ديگري که اين روزها انرا ميبينيم حضور برخي طلاب که تحصيل کرده در رشته مشاوره و امثال ان، در مدارس علميه هستيم. مشاور هر چند ميتواند برخي گره ها را از کار طلاب باز کنند اما هرگز نميتوانند به عنوان استاد اخلاق و راهبر طلبگي، ايفاي نقش کنند.
متاسفانه رويکردي در برخي معاونت هاي حوزه علميه مشاهده ميشود که به اين مهم توجه نميشود و بين اين سه مولفه يعني: استاد اخلاق، انسان اخلاقي و مشاور تربيتي، خلط ميشود.
هم اکنون در برخي مدارس علميه کساني به عنوان مدير يا راهنماي تربيتي انتخاب شده اند که فاقد برجستگي علمي يا اخلاقي هستند و تنها مزيت انها تحصيل در حوزه ي مشاوره - که در بسياري موارد هم تحصيلات ناقصي دارند - ميباشد.
@neveshte
بسم الله الرحمن الرحيم
✅ فرصتی در دل تهدید
مثل بسياري از دانشگاهها و مدارس اموزش و پرورش، مدارس حوزوي نيز با کاهش طلبه مواجه هستند و برخي مدارس نيز در برخي شهرها تعطيل شده اند.
از انجا که در دل تهديدها ميتوان به دنبال فرصت ها نيز بود به نظر ميرسد تعطيلي برخي مدارس حوزوي فرصتي است تا انها را به کانون هاي انديشه و تربيت تبديل کنيم.
مراکزي براي جذب جوانان، مدارس مذهبي براي دانش اموزان، مراکز فرهنگي و دهها ايده ديگر. البته براي چنين برنامه اي نياز به يک نقشه و برنامه و متولي کاردان و عاقل است.
تهدید: تعطیلی مدارس حوزوی
فرصت: استفاده از مدارس به عنوان...
قدر فرصت ها را بدانيم.
@neveshte
بسم الله الرحمن الرحيم
در جمعي نشسته بوديم. صحبت از کم شدن مباحثه طلاب شد. کمي از کم رنگ شدن مباحثه گلايه کردم. بزرگواري در ان جمع کوچک جمله اي گفتند که بسيار درخور توجه بود و حسابی مرا به فکر فرو برد:
"مباحثه در سيستمي اهميت خواهد داشت که کار طلبه بدون ان لنگ باشد."
بخواهم اين جمله را باز کنم معنايش اين هست که در مجموعه اي که محصل ميتواند بدون فهم کافي و صرفا با تکيه بر حفظ کردن چند صفحه از يک جزوه تا اخر خط برود و مدرکش را هم بگيرد چرا بايد مباحثه انجام شود؟
سيستم اموزشي مناسب ان سيستمي است که شخص بدون يادگيري و فهم نتواند به پله هاي بالاتر برود.
فيلتر ها بايد به قدري قوي باشد که اجازه حرکت به افراد فاقد صلاحيت را ندهد.
اما اينکه امروز ما به سوي اين سيستم حرکت ميکنيم يا از ان دور ميشويم سوالي است که پاسخ انرا به خود شما وا مي نهيم.
@neveshte
بسم الله الرحمن الرحيم
✅ کرامات فاطمی
ايام فاطميه چند تا پرچم خريدم و همراه چند تا کتاب کوچک زيارتنامه حضرت زهرا سلام الله، که از قبل بدستم رسيده بود به عنوان نذري توزيع کردم.
امشب کسي زنگ زده و ميگه که يادتونه ايام فاطميه برام پرچم يا زهرا و کتاب زيارتنامه حضرت زهرا سلام الله عليها اوردي؟
ميگم بله يادمه. حتي يادم هست که وقتي اومدي دم در که نذري رو بگيري دستکش ضخيمي دستت کرده بودي.
ميگه:
مدتي بود دستم درد عجيبي داشت.رفتم دکتر. يه امپول نوشت و گفت اگر خوب نشدي بايد جراحي کني. بعد هم گفتند که اثر اين امپول اين هست که تا يک هفته درد دستت بيشتر ميشه. اما بايد تحمل کني. منم تازه از دکتر اومده بودم و دستم رو تو دستکش کرده بودم.
اون روز همسايه بالايي ما روضه داشت.
من کارگرم هستم. اون شب رفتم روضه همسايه طبقه بالايي مون. با همون درد شديد تو روضه به حضرت زهرا سلام الله عليها گفتم که من نان اور خونه هستم. با دستم کار ميکنم و خرجي خانواده ام رو ميدم. اگر اين دست از کار بيفته... . دلم شکست و گريه کردم.
بعد از روضه نیم ساعتی نگذشته بود که شما در زدی و نذری اوردی. تو دستت که اون پرچم يا زهرا و ... ديدم خيلي جا خوردم.
مو به تنم سيخ شد. پرچم رو انداختم رو دستم و از شدت درد خوابم برد. صبح که بيدار شدم ديدم دستم خوب شده.
الان هم که اينا رو تعريف ميکنم موهاي بدنم سيخ شده.
پ ن: بيشتر اين کتابها به چند طلبه خاص اقا و خانم و چند نفر اهل نماز جماعت رسيد. الان فقط يه دونه از اين مونده که دوست داشتم به شخص خاصي بدم.
برای مهربان ترين مادر هستي چند صلوات و سوره اي از قران هديه فرماييد.
@neveshte
شافی ج۸۶.مبشرات و بشارتهای علامه طباطبایی.m4a
638K
بسم الله الرحمن الرحيم
ايت الله ممدوحي ره.
شافي ج86
✅ علامه طباطبایی اینگونه بود...
#ایت_الله_ممدوحی #صوتی #شافی
https://eitaa.com/neveshte
@neveshte
ايه اي از قران و چند روايت درباره بشارتهای مومن:
✅ در ذیل آیة «لهُم البُشْری فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ فِی الْآخِرَةِ لا تَبْدِیلَ لِکَلِماتِ اللَّهِ ذلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ
روایات معتبری وارد شده است که مصداقی از این بشارت ها را «رؤیاهای صادق» می داند.»
✅ امام صادق علیه السلام می فرماید:
رَأْیُ الْمُؤْمِنِ وَ رُؤْیَاهُ فِی آخِرِ الزَّمَانِ عَلَی سَبْعِینَ جُزْءاً مِنْ أَجْزَاءِ النُّبُوَّةِ؛
رأی و رؤیای مؤمن در آخرالزمان، بر هفتاد جزء از اجزای نبوت است.
✅ امام رضا علیه السلام فرمود:
إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صل الله علیه و آله و سلم کَانَ إِذَا أَصْبَحَ قَالَ لِأَصْحَابِهِ: هَلْ مِنْ مُبَشِّرَاتٍ یَعْنِی بِهِ الرُّؤْیَا؛
زمانی که صبح می شد، رسول صل الله علیه و آله و سلم می فرمود: «آیا بشارت دهنده ای هست؟» و مقصود حضرت، رؤیا بود.
✅ امام باقر علیه السلام فرمود:
قَالَ رَجُلٌ لِرَسُولِ اللَّهِ صل الله علیه و آله و سلم فِی قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ: لَهُمُ الْبُشْری فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا قَالَ: هِیَ الرُّؤْیَا الْحَسَنَةُ یَرَی الْمُؤْمِنُ فَیُبَشَّرُ بِهَا فِی دُنْیَاهُ؛
شخصی درباره آیه «لهم البشری...» از رسول خدا صل الله علیه و آله و سلم پرسید. حضرت فرمود: «آن بشارت،رؤیای صادق است که مؤمن می بیند و در دنیای خود، به واسطة آن شادمان می شود».
@neveshte
هدایت شده از نوشته ها 》》》
شافی.۹۴. عادت به کتابت و ذکر خیر استادفیاضی.m4a
1.34M
ایت الله ممدوحی ره
شافی.۹۴
اهمیت کتابت و یادداشت برداری و روایتی در این زمینه.
عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ الْقَلْبُ يَتَّكِلُ عَلَى الْكِتَابَةِ.
کافی ج1 ص 52
امام صادق علیه السلام:
قلب تکیه بر کتابت میکند.
یکی از ویژگی های ایت الله فیاضی.
@neveshte
شافی.۹۴. عادت به کتابت و ذکر خیر استادفیاضی.m4a
1.34M
ایت الله ممدوحی ره
شافی.۹۴
اهمیت کتابت و یادداشت برداری و روایتی در این زمینه.
عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ الْقَلْبُ يَتَّكِلُ عَلَى الْكِتَابَةِ.
کافی ج1 ص 52
امام صادق علیه السلام:
قلب تکیه بر کتابت (نوشته) میکند.
یکی از ویژگی های ایت الله فیاضی.
#ایت_الله_ممدوحی #صوتی #شافی
https://eitaa.com/neveshte
@neveshte
بسم الله الرحمن الرحيم
✅ قوي ترين کيست؟
اگر نمايشگر قدرت يک کشور را بخواهيم در قالب جملات بيان کنيم ميتوان گفت:
✅ قوي ترين کشور، کشوري است که ديگران جرات حمله به ان نکنند.
در رتبه بعد:
✅ قوي ترين کشور، کشوري است که خبر حمله به ان کشور با خبر انتقام ان همزمان با هم مخابره ميشود.
در رتبه بعد:
✅ قوي ترين کشور کشوري است که به ان حمله ميشود اما پاسخ ان به زمان ديگري موکول ميشود.
در رتبه بعد:
✅ قوي ترين کشور، کشوري است که به ان حمله ميشود اما پاسخ ان معلوم نيست داده شود يا نه.
🦋 تلاش کنيم قوي ترين باشيم.
@neveshte